Oletko huomannut kyläillessäsi jonkin arkea helpottavan niksin? Entä onko teiltä otettu jokin niksi?
Ihminenhän on tapojensa orja ja toimii niin keittiössä, kylppärissä, eteisessä jne. totutuilla kaavoilla eikä hoksaa tehdä jotain asiaa helpommin. Sitten kun näkee jossain tehtävän asia A eri tavalla, voi ajatella, että ei hitsi, miten en tuota tajunnut ja alkaa tekemään sitä asiaa A eri tavalla omassa kodissa.
Oletko kopioinut jotain pikku niksejä muilta? Onko teidän kodista kopioitu jotain pikku juttuja, jotka oli teille itsestäänselviä?
Kommentit (1565)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minäkin viikkaan muovipussit ja muovikassit."
Minulla on varastohuoneessa keskikokoisen suuri pahvilaatikko. Survon siihen muovikassit sellaisenaan. Kaikista helpoina ja nopeinta kun jättää niiden kanssa näpertelyn kokonaan tekenämättä.
Toki ymmärrän jossei kotona ole ylimääräistä tilaa. Tämä toimii paremmin omakotitalossa kun ei tarvitse niin pieneen tilaan saada kaikkea mahtumaan.
Ihmettelen miksi joku kerää muovipussikokoelmaa. Mikset käytä kestokassia?
Niin minä käytänkin. Silti muovikasseja kerääntyy ja on niitä hyvä olla olemassa. Jos vaikka otan kumisaappaat autoon mukaan mökkille. Pysyy kurat hallinnassa.
Ruokaostoksiin kestokassi on ylivoimaisesti paras. Se on ollut minulle itsestäänselvyys jo yli kymmenen vuoden ajan.
Mistä niitä itsekseen kerääntyy? Ei mulla ole muita muovikasseja kuin rullallinen roskapusseja.
Mikset taittele niitä sanomalehden sivuista.
Sanomalehden sivuista ei voi taitella muovipussia.
Eikös muovi ollutkaan epäekologista.
Ei ole missään vaiheessa ollutkaan. Ja paperi kuuluu paperinkeräykseen, ei sekajätteeseen tai biojätteeseen eikä ainakaan muovinkeräykseen.
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minäkin viikkaan muovipussit ja muovikassit."
Minulla on varastohuoneessa keskikokoisen suuri pahvilaatikko. Survon siihen muovikassit sellaisenaan. Kaikista helpoina ja nopeinta kun jättää niiden kanssa näpertelyn kokonaan tekenämättä.
Toki ymmärrän jossei kotona ole ylimääräistä tilaa. Tämä toimii paremmin omakotitalossa kun ei tarvitse niin pieneen tilaan saada kaikkea mahtumaan.
Ihmettelen miksi joku kerää muovipussikokoelmaa. Mikset käytä kestokassia?
Niin minä käytänkin. Silti muovikasseja kerääntyy ja on niitä hyvä olla olemassa. Jos vaikka otan kumisaappaat autoon mukaan mökkille. Pysyy kurat hallinnassa.
Ruokaostoksiin kestokassi on ylivoimaisesti paras. Se on ollut minulle itsestäänselvyys jo yli kymmenen vuoden ajan.
Mistä niitä itsekseen kerääntyy? Ei mulla ole muita muovikasseja kuin rullallinen roskapusseja.
Mikset taittele niitä sanomalehden sivuista.
Sanomalehden sivuista ei voi taitella muovipussia.
Eikös muovi ollutkaan epäekologista.
Ei ole missään vaiheessa ollutkaan. Ja paperi kuuluu paperinkeräykseen, ei sekajätteeseen tai biojätteeseen eikä ainakaan muovinkeräykseen.
Lisäksi likainen paperi sekajätteeseen, samoin esim. lahjapaperit.
Keilahallista voi ostaa vanhan keilanpystytyskoneen ja asentaa sen jääkaappiiin kaljapulloille. Nostaa aina uuden rivin nätisti esiin.
Vierailija kirjoitti:
Kävin lapsen saaneen tuttuni luona ensimmäistä kertaa aiemmin tänä kesänä ja täytyy todeta, että lapsivapaana eläminen on arkea helpottava ja järin fiksu päätös
Monesti kun saat elämässä tehtyä jonkin vaativan asian niin saat siitä sitten kiitokseksi paljon hyvää ja onneakin. Kun lapsi vaati pari ensimmäistä vuotta enemmän hoitoa ja huolenpitoa (sekin aika on yleensä kuitenkin onnellista, koska oma lapsi vaan on parasta) niin sen jälkeen saat nauttia aivan ainutlaatuisesta ihmissuhteesta, vaikkapa seuraavat 60 vuotta. Siinä muutama raskaampi vuosi on ei tunnu missään. Ja monesti ulkopuolisen silmiin homma näyttää vaikeammalta, kuin mitä se todellisuudessa on.
vähän sama, kun koiranpennun kanssa. Kun alkuun jaksat kasvatustyön, saat nauttia hyvästä seurasta koiran elin-iän.
Elämän tarkoituskaan ei ole se, että aina pääset mahdollisimman helpolla. Koska aina pitää antaa jos aikoo jotakin saada. Lapsi ei ole ollenkaan hullumpi asia, jonka eteen pitää nähdä vähän vaivaakin.