Mikä vaivaa ihmistä joka ei voi edes kahdeksi vuorokaudeksi lopettaa treenaamista kun tulee vieraita kylään?
Ei halua että rutiini rikkoutuu. Ei treenaa mitään kisoja varten tms vaan ihan yksin itseään varten.
Kommentit (105)
Jonkun pitäisi paljastaa sille että vaihtelukin on osa treeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Addiktio kuin addiktio.
Tai sitten ap ei ole vieraana toivottu.
Tätä minäkin arvaan. Ap voi lyhentää vierailunsa keston vaikka viiden tunnin mittaiseksi, niin eiköhän kyläpaikassa juuri ja juuri se aika kestetä.
Tätä minäkin suosittelen. Kyllä siinä muutamassa tunnissa ehtii jutustella ja kahvitella ihan tarpeeksi. Ap voi sitten mennä hotelliin nukkumaan ja keksiä itselleen omaa mukavaa tekemistä. Ei muiden tarvitse babysitata jotakin vierasta aikuista.
Hyvin tavallista ns autisminkirjon ihmisille, kaikenlaiset rutiinit ja rituaalit. Niistä ei voi luopua millään. Jotenkin tulee sellaset vibat jos ei voi joustaa.
Vierailija kirjoitti:
Yhdet vieraat tulee tällä viikolla, toiset ensiviikolla. Kuukauden päästä on tiedossa mökkeily viikko kavereiden kanssa ja sen jälkeen puolison kanssa pidennetty viikonloppu "lemmenlomaa". Jos jokaisen kohdalla ajattelee, että treenejä voi siirtää, niin kohta huomaa että on tullut treenattua joskus ja jouluna.
Kun en treenaa mitään kovin tärkeää tavoitetta kohti, niin toki sovittelen treenit perheen menojen mukaan eli silloin kun on vieraita, niin lyhyt terävä treeni tai jotain jota voi tehdä vieraiden kanssa yhdessä ja usein lepopäivä toiselle vierailupäivälle. Kaveriviikolla mökillä tasaisesti jotain joka päivä ja lemmenloma on sitten myös loma treeneistä/palautumisjakso.
Jep minulla tuli tuollainen muutaman päivän tauko kesällä 2018 ja tauko on jatkunut siitä asti.
Jos ihminen treenaa oman terveytensä takia, esim. lääkärin neuvosta, ei hänen tarvitse ruveta tinkimään siitä siksi, että joku vieraisille tuleva kaipaa seuraneitiä 24/7.
Terveys menee aina prinsessa hernepers*** edelle.
Jos silloin on ainoat päivät, kun ehtii treenaamaan? Ihmisillä on nykyään kalenterit niin täynnä, että pakko liikkua silloin, kun töistä on vapaata tai muuten ei tule liikuttua. En minä ainakaan jaksa työpäivän jälkeen mennä salille tekemään kovatehoista treeniä, koska olen töissä koko päivän jalkojeni päällä ja jatkuvassa liikkeessä. Siksi sovitan ne treenit vapaapäiville ja jollen silloin mene, niin en pääse ollenkaan. Eli ymmärrän kyllä. Mene mukaan treenaamaan. Näin me tehdään kaverin kanssa.
Multa jää väliin menkkapäivät (n 3/kk), päivät jolloin olen ylitöissä (ka 5-7/kk) kun päivä ei vain riitä, päivät jolloin olen itse poissa kotoa (yleensä viikonloppu kuukaudessa eli 2pv). Lisäksi voi tulla flunssia ja migreeneitä satunnaisesti, lasketaan vaikkapa ka 1-2pv/kk vaikka nämä eivät tasaisesti jakaudukaan eri kuukausille. Tuosta alkaa tulla yli kolmannes. Lisäksi mulla käy vieraita säännöllisesti, ei vain yksi ja silloin tällöin. Olen istumatyötä tekevä keski-ikäinen nainen ja haluan pitää terveyteni. Fyssarin mukaan se on lihaskunnosta eli salitreenistä kiinni. Tavoitteeni on 3krt/viikko.
Mä kutsun yön yli vain niin hyviä ystäviä, jotka saavat suunsa auki jos joku käytöksessäni tai tavoissani risoo. Ystävien kesken on avoimuutta ja rentoutta. En olisi ap:n ystävä. Saatan silti tahtomattani joutua tilanteeseen, jossa sosiaalisesta painostuksesta voin joutua majoittamaan satunnaisesti myös muita kuin ystäviäni. Tuota kurjuutta lievittää paljon, jos välillä voi poistua salille.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen treenaa oman terveytensä takia, esim. lääkärin neuvosta, ei hänen tarvitse ruveta tinkimään siitä siksi, että joku vieraisille tuleva kaipaa seuraneitiä 24/7.
Terveys menee aina prinsessa hernepers*** edelle.
Niinpä, eli minkälainen vieras haluaa edes kädestä pitämistä ja lähihoitoa koko kahden päivän ajan? Meneekö hän nukkumaankin isäntäväen väliin?
Olisi muuten todella rasittava vieras tuollainen, joka ei kykyäene olemaan hetkeäkään yksin. Lähinnä sellainen voisi olla joku alle 10 vuotias, joka ei ole ollut ikinä yksin, mutta sitä vanhempien pelkoa pärjätä yksin en ymmärrä.
Siis joku suostuu majoittamaan AP:n kotiinsa moneksi päiväksi täysylläpidolla ja on siten kielletty viettämästä normaalia elämää? Mitä ihmettä. Milloin siellä lenkillä ehtisi käydä ellei vapaapäivänä?
Mulla on maksimi yksi iltaapäivä vieraille. Kadehdin teitä kellä niin mukavat kaverit että niitä viikon jaksaa.
Olen yllättynyt, miten monille on normaalia jättää vieraat yksin kotiin. "Ei kai kukaan nyt joka hetki viihdytä vieraita, ne pärjää kyllä muutaman tunnin yksinkin" jne.
Jos nyt unohdetaan hetkeksi se, miltä yksin jättäminen tuntuu kutsutuista vieraista, olenko ainoa joka ei IKINÄ jättäisi ketään vierasta ihmistä yksin kotiini?
Ei sillä, että minulla olisi edes mitään suuria salaisuuksia tai arvotavaraa joka voi kadota tai mennä rikki. Mutta... eih. Ei ikinä.
Aika jännä tämä sangen yleinen ajatusmaailma, jossa mitään (tavoitteellista) harrastamattomat ihmiset olettavat että maailma pyörii vain ja ainoastana heidän ehdoillaan. Eli muiden harrastukset saa väistyä, kun he tulevat kuvioihin. Samoin ruokatottumuksista on tingittävä tottakai vain sen treenaavan, ei koskaan näiden ei-treenaavien. Ravinnollahan on iso vaikutus treenaamisessa ja väärä ravinto on suoranaista myrkkyä koko harrastukselle. Mutta ei, silti treenaamattomien mukaan pitäisi aina tanssia ja mennä sinne Heseen tai grillille kun on niin hyvväää.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä tämä sangen yleinen ajatusmaailma, jossa mitään (tavoitteellista) harrastamattomat ihmiset olettavat että maailma pyörii vain ja ainoastana heidän ehdoillaan. Eli muiden harrastukset saa väistyä, kun he tulevat kuvioihin. Samoin ruokatottumuksista on tingittävä tottakai vain sen treenaavan, ei koskaan näiden ei-treenaavien. Ravinnollahan on iso vaikutus treenaamisessa ja väärä ravinto on suoranaista myrkkyä koko harrastukselle. Mutta ei, silti treenaamattomien mukaan pitäisi aina tanssia ja mennä sinne Heseen tai grillille kun on niin hyvväää.
Aivan joka ikiselle päivälle löytyy joku "hyvä" syy olla liikkumatta tai syömättä järkevästi. On vieraita, työkiireitä, lasten harrastuksia, huonoa säätä, kahvittelukutsuja kavereiden kanssa, siivousta, pyykkäystä, Simpsonit maraton telkkarissa, ehkä päänsärky tulossa, jne jne jne. Jos jokaiselle "hyvälle" syylle antaa periksi, ei liiku ikinä ja syö pelkkää pullaa ja päätyy kuulumaan siihen massiiviseen (pun intended) enemmistöön suomalaisia aikuisia, jotka ovat ylipainoisia ja rapakunnossa.
Joskus voi tietenkin joustaa treeniohjelmastaan,kun on OIKEASTI hyvä syy, mutta ei aina.
Meillä saattaa vieraat joskus ottaa vaikka päikkärit, joten miksi ei siinä välissä voisi käydä lenkillä, kun en itse päivällä torkuttele. Ei kyse ole pakkomielteestä, vaan siitä, että olen luonteeltani aktiivinen ihminen.
Jos hän jättäisi treenaamisen väliin voisi siitä seurata kuukausien mässäily ja treenaamattomuus.
Vierailija kirjoitti:
Ortoreksia
Kaltaisillesi varmaan jokainen ihminen, joka pistää kurkkuviipaleen leivän päälle tai menee satunnaisesti pyörällä töihin on ortorektikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan harrastuksenakin voi silti treenata tavoitteellisesti. Silloin treeni on jaettu tietyille viikonpäiville, jos lähdet niitä siirtämään, niin menee koko treenikalenteri sekaisin. Miksi se sua häiritsee?
Juuri nämä ns tavoitteellisesti harrastavat ovat kaikkein pahin ihmisryhmä. Ne laturaivoaa lapsille, huutaa ja tankoraivoaa spandexeissa pyöräteillä, jos edes pyörätiellä ajavat ym
Hyvin kiteytit ko kahjot!
Yhdet vieraat tulee tällä viikolla, toiset ensiviikolla. Kuukauden päästä on tiedossa mökkeily viikko kavereiden kanssa ja sen jälkeen puolison kanssa pidennetty viikonloppu "lemmenlomaa". Jos jokaisen kohdalla ajattelee, että treenejä voi siirtää, niin kohta huomaa että on tullut treenattua joskus ja jouluna.
Kun en treenaa mitään kovin tärkeää tavoitetta kohti, niin toki sovittelen treenit perheen menojen mukaan eli silloin kun on vieraita, niin lyhyt terävä treeni tai jotain jota voi tehdä vieraiden kanssa yhdessä ja usein lepopäivä toiselle vierailupäivälle. Kaveriviikolla mökillä tasaisesti jotain joka päivä ja lemmenloma on sitten myös loma treeneistä/palautumisjakso.