Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Hallitusneuvottelut - Puolustusvoimat esittää reservin yläikärajan nostoa

Vierailija
29.05.2023 |

Leikataan, leikataan. Mutta sitten pitäisi olla valmis siihen, että reservin yläikärajaa nostetaan.

Taisi jäädä ainakin itseltä menemättä.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009617695.html

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun olin ihan positiivisella fiiliksellä Naton ja armeijan parantamisen suhteen. Nyt tähän on vähitellen alkanut tulla sellainen kummallinen, paska sivumaku. Koko ajan halutaan enemmän ja enemmän, samalla kun meinataan leikata ennätysmäärät. Mikäs helvetin velvollisuus minulla on olla siinä mukana? Sotilaspassi on, sekä sodanajan sijoitus, mutta vähän olen alkanut pohtia, että josko olisi minun osaltani se leikki siinä. Ei ole oikein motivaatiota.

Vierailija
2/39 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin! Sieltä saattaisi irrota vielä korpinnatsat kuuskymppiiselle. Olisi se sekin jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuun olin ihan positiivisella fiiliksellä Naton ja armeijan parantamisen suhteen. Nyt tähän on vähitellen alkanut tulla sellainen kummallinen, paska sivumaku. Koko ajan halutaan enemmän ja enemmän, samalla kun meinataan leikata ennätysmäärät. Mikäs helvetin velvollisuus minulla on olla siinä mukana? Sotilaspassi on, sekä sodanajan sijoitus, mutta vähän olen alkanut pohtia, että josko olisi minun osaltani se leikki siinä. Ei ole oikein motivaatiota.

Suomalaista johdetaan edestä. Siksi kokoomusherrat saisivat näyttää mallia ja leikata omia etuuksiaan roimasti, samoin kuin maksaa veroja kiltisti. Kyllä kansa hyväksyisi kovankin kulukurin, mutta siitä ei tule mitään että toisilta vaaditaan mutta itse ei tehdä mitään. Jokainen armeijan käynyt tietää tämän, mutta taitaa olla unohtunut noilta töyhtöhyypiltä se. 

Ja tosiaan, niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Jos leikellään ilman mitään vastuuta, voi haistaa minun puolestani paskat myös sen suhteen, että sitä systeemiä huvittaisi tulla puolustamaan.

Vierailija
4/39 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuskin tarvitaan lisää jotain upseereja johtamaan dadbod prikaatia sodassa mikä tämmöinen nyt on? Venäjäkin tuhoutuu itsekseen?

Vierailija
5/39 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan perustuisi vapaaehtoisuuteen.

Ja koskisi vain aliupseereita ja upseeristoa.

Siis vain tiettyä valikoitua ryhmää senioreita.

Nythän on niin, ettei yli 60 vuotiaita saa ottaa remmiin edes vapaaehtoisena.

Vierailija
6/39 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljardi lähti jo Ukrainaan. Nyt etsitään sitten leikkauskohteita, kun ei rahat riitä.

Suomalaiset on todella yksinkertaista kansaa. Esim Ranska on tukenut suhteessa kymmenen kertaa pienemmällä panoksella. Ei ne viimeisiä rahojaan tuonne kanna. Tietty määrä apua on ok, mutta jos oma perse on auki, niin ei pidä mennä viimeisiä sinne antamaan.

Vierailija
7/39 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

m29 kirjoitti:

Nyt tuskin tarvitaan lisää jotain upseereja johtamaan dadbod prikaatia sodassa mikä tämmöinen nyt on? Venäjäkin tuhoutuu itsekseen?

Älä mölise, kun et kerran käsittänyt asian koko pointtia!

Vierailija
8/39 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä yli 60 vee on jo liian vanha, ellei sitten ole vähintää everstitasoinen.

Jotenkin outoa, että Naton myötä yläikärajaa joudutaan hilaamaan ylöspäin. Onko niin kova puute ukoista siinä organisaatiossa?

Vierailija
9/39 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin! Sieltä saattaisi irrota vielä korpinnatsat kuuskymppiiselle. Olisi se sekin jotain.

näin juuri! ei pidä väheksyä korpraalin sotilasarvoa, on sitä monet mahtavat ja kuuluisat miehetkin olleet korpraaleita, niinku Napoleon, ja Hitler...

Vierailija
10/39 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kysymys tavallisista sotilaista.

Muutos koskisi vain aliupseereja ja muuta upseeristoja.

Vierailija
11/39 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitteko jutun? Koskee paria sataa ammattilaista, ja perustuisi vapaaehtoisuuteen. Tyyliin ei pakoteta Pekka Tovereita eläkkeelle, vaan voivat jatkaa puolustusvoimissa työskentelyä jos katsotaan tarpeelliseksi.

Vierailija
12/39 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen reservi?

%3D

Vierailija
13/39 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miljardi lähti jo Ukrainaan. Nyt etsitään sitten leikkauskohteita, kun ei rahat riitä.

Suomalaiset on todella yksinkertaista kansaa. Esim Ranska on tukenut suhteessa kymmenen kertaa pienemmällä panoksella. Ei ne viimeisiä rahojaan tuonne kanna. Tietty määrä apua on ok, mutta jos oma perse on auki, niin ei pidä mennä viimeisiä sinne antamaan.

Ranska ei olekaan Venäjän lähinaapuri.

Vierailija
14/39 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kysymys tavallisista sotilaista.

Muutos koskisi vain aliupseereja ja muuta upseeristoja.

Jos yli 60 vuotiaita halutaan palvelukseen, niin huonosti on asiat. Ihan sama vaikka ovat vähintään au/ru. Vanha on vanha. Joku aktiiviupseeri esikunnassa vielä menisi, mutta mitä tekee 63-vuotiaalla kersantilla? Ei mitään, mitä 55-vuotias tai 35-vuotias ei voisi tehdä.

Hölmö uudistus. Ja muutenkin tässä on vähän tärkeämpiäkin asioita, kuin tuollaisten lillukanvarsien miettiminen. 

Vierailija
15/39 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen suurin homokoulu.

Vierailija
16/39 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranska ei olekaan Venäjän lähinaapuri.

Ei se Venäjä ole tännekään hyökkäämässä. Väsynyt läppä. Olemme Natossa ja Venäjä on Ukrainassa jumissa. Yritä jo päättää onko se rysssä puliukko vai megasoturi kun sillä koko ajan pelottelet.

Vierailija
17/39 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

res. stm. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

näin juuri! ei pidä väheksyä korpraalin sotilasarvoa, on sitä monet mahtavat ja kuuluisat miehetkin olleet korpraaleita, niinku Napoleon, ja Hitler...

Öö.. Napoleon ei tainnut pelkkä korpraali kuitenkaan olla.

Vierailija
18/39 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitteko jutun? Koskee paria sataa ammattilaista, ja perustuisi vapaaehtoisuuteen. Tyyliin ei pakoteta Pekka Tovereita eläkkeelle, vaan voivat jatkaa puolustusvoimissa työskentelyä jos katsotaan tarpeelliseksi.

Just näin.

Mutta nää palstan tyhjäpäät, rupee kylmiltään kommentoimaan, vaikka heillä ei ole asiasta, mistä HS:n artikkeli kirjoittaa, vähäisintäkään hajua.

Taas näkee sen, millaisella älykkyydellä ja osaamisella täällä tyypit suutaan soittelevat.

Vierailija
19/39 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin outoa, että Naton myötä yläikärajaa joudutaan hilaamaan ylöspäin. Onko niin kova puute ukoista siinä organisaatiossa?

No ei ole liian vanha, itse olen 6kymppinen ja juoksen kuin pieni sika, tahti ei ole heikentynyt omalta osalta ainakaan pätkääkään.

Vierailija
20/39 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole liian vanha, itse olen 6kymppinen ja juoksen kuin pieni sika, tahti ei ole heikentynyt omalta osalta ainakaan pätkääkään.

Et kuitenkaan ole niin kovassa kunnossa kuin treenaava 50-vuotias. 30-vuotiaasta puhumattakaan. Jos nuoremmista ei löydy riittävästi porukkaa, niin joku on vialla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi