Olin uuden miesystävän kanssa ravintolassa syömässä ensinmäistä kertaa. Ennen ruokaa hän oli jo juonut 2 olutta. Red Flag?
Ensin tilasi oluen ja ennenkuin ehdimme edes tilata ruokaa niin hän tilasi jo toisen kaljan. En oikein tiedä mitä ajatella nyt.
Kommentit (186)
HOMO AP sä varastit tän baitin multa se oli hyvä baitti ana se takas.
Vierailija kirjoitti:
Absolutistina olen huomannut, että naiset pitävät miehistä, jotka juovat jonkin verran.
Oman kokemukseni mukaan monet absolutistit on muutenkin kovin ehdottomia ja tiukkapipoja, joten voi hyvinkin pitää paikkansa. Alkoholin juominen tuskin silti parantaisi noita ominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Olen lähes raitis mies: juon vuodessa ehkä viitisen kertaa kännit kaveriporukalla tai "poikien reissulla", ja sen päälle ehkä toiset viitisen kertaa vuodessa juon kaljan tai pari.
Siitä huolimatta, jos olisin uuden naisystävän kanssa ravintolassa syömässä, saattaisin ottaa ennen ruokaa kaksikin kaljaa jos ruoan tulemisessa kestäisi. Ja saattaisin ottaa vielä kolmannen syödessä. Miksi ei? Ei se nyt mitään isoa alkoholinkäyttöä silti ole.
M39
Et ole lähes raitista nähnytkään jos vedät viidesti vuodessa kännit. Ellet siis tarkoita känneillä hiprakkaa.
Oli miten oli, kiinnittäisin itsekin huomiota siihen jos uusi tuttavuus tilaisi heti alkuun kaksi kaljaa tuolla tavalla. Toki katsoisin miten se juominen jatkuu lopun iltaa että jos sen enempää ei tilaa niin antaisin asian olla. Kuitenkin liika alkoholinkäyttö on niin hirmuisen tavallista suomalaisten miesten keskuudessa että aika pian toteaisin vain että NEXT mikäli yhtään epäilyttää.
Vierailija kirjoitti:
Minä en jatkais suhdetta kyseiseen mieheen. Mulle tuollainen juominen on ehdoton ei. Isäni oli alkoholisti ja mua ahdistaa todella paljon puolison juominen. Joo, olen sinkku
2 kaljaa = alkoholisti?
Eihän missään oluessa ole alkoholia nimeksikään, pelkkää mehua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lähes raitis mies: juon vuodessa ehkä viitisen kertaa kännit kaveriporukalla tai "poikien reissulla", ja sen päälle ehkä toiset viitisen kertaa vuodessa juon kaljan tai pari.
Siitä huolimatta, jos olisin uuden naisystävän kanssa ravintolassa syömässä, saattaisin ottaa ennen ruokaa kaksikin kaljaa jos ruoan tulemisessa kestäisi. Ja saattaisin ottaa vielä kolmannen syödessä. Miksi ei? Ei se nyt mitään isoa alkoholinkäyttöä silti ole.
M39
Et ole lähes raitista nähnytkään jos vedät viidesti vuodessa kännit. Ellet siis tarkoita känneillä hiprakkaa.
Oli miten oli, kiinnittäisin itsekin huomiota siihen jos uusi tuttavuus tilaisi heti alkuun kaksi kaljaa tuolla tavalla. Toki katsoisin miten se juominen jatkuu lopun iltaa että jos sen enempää ei tilaa niin antaisin asian olla. Kuitenkin liika alkoholinkäyttö on niin hirmuisen tavallista suomalaisten miesten keskuudessa että aika pian toteaisin vain että NEXT mikäli yhtään epäilyttää.
Kyllä tuo lähes raittiutta on verrattuna keskimääräiseen suomalaiseen mieheen.
Vierailija kirjoitti:
nosto
HOMO PASKA AP ANNA MUN BAITTI TAKSA
Taitaisi olla siinä minun osaltani, jos melko uusi tuttavuus joisi tuollaista tahtia kun olemme ensi kertaa ravintolassa. Silloin ollaan vielä vähän vieraskoreita ja varovaisia. Mikä mahtaa olla juomatahti sitten kun vieraskoreus karisee?
Miksi joidenkin pitää lainata englannin kielestä ilmauksia ihan turhaan? Ainakin minulle sellainen olisi "red flag".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M39
Tuo ei ole totta. Maaseudun perukoilla kännääminen on vielä yleistä, mutta suurin osa miehistä osaa nykyään olla ihmisiksi.
Jokainen palstan nainen on red flag, jotka näkyy kuuhun asti 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
juu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikken itsekään absolutisti ole, niin kyllä minulle tuollainen touhu kertoisi ihmisestä sen verran, että seuraavia treffejä ei tulisi. Jos ärtymykseltäni keksisin asiallisen tavan, niin yrittäisin kysyä syytä miksi ennen ruokaa jo vedetään noin paljon tai kommentoida jotenkin, ettei tuon tason juominen ole minulle ok. Harvassa paikassa ruoan tuleminen kai tuntikausia kestää, itse en ehtisi juomaan edes yhtä juomaa sapuskaa odotellessa. Ymmärrän kaksi tai vaikka kolmekin kaljaa jos kyseessä on jotkut koko päivän/illan kestävät kekkerit, mutta en noin lyhyellä aikaa, varsinkaan treffeillä uudehkon tuttavuuden kanssa.
Millaisia te naiset olette, jotka näin kommentoitte? Mitä teette työksenne, millaiset opinnot taustalla, mitä harrastuksia? Entä miten usein itse juotte alkoholia, ja paljonko menee illassa kun olette bilettämässä? Entä saunajuomat jne?
Melkoinen kyselytulva. Eiköhän jokainen normaali ja sivistynyt ihminen ihmettele, kun ravintolassa pitää kiskaista pari olutta ensimmäisen vartin aikana.
Ei sinun tarvitse kenenkään koulutuksia eikä työpaikkoja tietää.
Missä puhuttiin vartista mitään?
Vartissa yleensä on tuotu ruokalistat ja usein jo ruokakin tilattu. Miehellä oli jo toinen kalja työn alla ennen kuin ruokia oli tilattu.
Ja kun joku nyt alkaa maalailla että oli niin ruuhkaista että tilauksia ei tultu ottamaan kolmeen tuntiin, niin ne tilaukset otetaan nopeasti. Siinä vaiheessa voi kestää kun ruokaa valmistetaan.
No ei välttämättä. Mekin ehdittiin miehen kanssa juomaan isot tuopit ennenkuin kukaan tuli ottamaan ruokatilausta ja siinä meni lähes tunti. Sit vasta saatiin tarjoilija kiinni. Tilattiin toiset oluet samalla kuin ruoka ja ehdittiin juoda nekin kun ruokaa ei kuulunut. No, ruokatilaus oli hukkunut. Sanomatta selvää ettei ole enää käyty siinä Triplan ravintolassa.
Mitäs ap itse joi? Maksoitko oman laskusi?
Vierailija kirjoitti:
Taitaisi olla siinä minun osaltani, jos melko uusi tuttavuus joisi tuollaista tahtia kun olemme ensi kertaa ravintolassa. Silloin ollaan vielä vähän vieraskoreita ja varovaisia. Mikä mahtaa olla juomatahti sitten kun vieraskoreus karisee?
Tämä. Itsekin epäilisin, että jatkossa juo sitten vielä enemmän kun ei tarvitse tehdä vaikutusta uuteen tuttavaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
juu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikken itsekään absolutisti ole, niin kyllä minulle tuollainen touhu kertoisi ihmisestä sen verran, että seuraavia treffejä ei tulisi. Jos ärtymykseltäni keksisin asiallisen tavan, niin yrittäisin kysyä syytä miksi ennen ruokaa jo vedetään noin paljon tai kommentoida jotenkin, ettei tuon tason juominen ole minulle ok. Harvassa paikassa ruoan tuleminen kai tuntikausia kestää, itse en ehtisi juomaan edes yhtä juomaa sapuskaa odotellessa. Ymmärrän kaksi tai vaikka kolmekin kaljaa jos kyseessä on jotkut koko päivän/illan kestävät kekkerit, mutta en noin lyhyellä aikaa, varsinkaan treffeillä uudehkon tuttavuuden kanssa.
Millaisia te naiset olette, jotka näin kommentoitte? Mitä teette työksenne, millaiset opinnot taustalla, mitä harrastuksia? Entä miten usein itse juotte alkoholia, ja paljonko menee illassa kun olette bilettämässä? Entä saunajuomat jne?
Melkoinen kyselytulva. Eiköhän jokainen normaali ja sivistynyt ihminen ihmettele, kun ravintolassa pitää kiskaista pari olutta ensimmäisen vartin aikana.
Ei sinun tarvitse kenenkään koulutuksia eikä työpaikkoja tietää.
Missä puhuttiin vartista mitään?
Vartissa yleensä on tuotu ruokalistat ja usein jo ruokakin tilattu. Miehellä oli jo toinen kalja työn alla ennen kuin ruokia oli tilattu.
Ja kun joku nyt alkaa maalailla että oli niin ruuhkaista että tilauksia ei tultu ottamaan kolmeen tuntiin, niin ne tilaukset otetaan nopeasti. Siinä vaiheessa voi kestää kun ruokaa valmistetaan.
No ei välttämättä. Mekin ehdittiin miehen kanssa juomaan isot tuopit ennenkuin kukaan tuli ottamaan ruokatilausta ja siinä meni lähes tunti. Sit vasta saatiin tarjoilija kiinni. Tilattiin toiset oluet samalla kuin ruoka ja ehdittiin juoda nekin kun ruokaa ei kuulunut. No, ruokatilaus oli hukkunut. Sanomatta selvää ettei ole enää käyty siinä Triplan ravintolassa.
Menipäs kauan ennen kuin joku tuli kertomaan, miten heidän ruokatilaus oli hukkunut. No, asia loppuun käsitelty. Myös tässä tapauksessa ruokatilaus oli hukkunut ja siksi mies joi.
Minulla olisi mielenkiinto mieheen loppunut samoin tein. Me ei selvästikään oltaisi toisillemme sopivia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M39
Keskimääräinen suomalainen mies juo ihan liikaa, se olikin se pointti. Se jos kerran viikkoon tai kerran pariin viikkoon juo asiallisesti on mielestäni ok mutta en yhtään tykkää tästä suomalaisten pakkomielteestä änkyräkänneihin. Omalla isälläni oli tapana osallistua tämmöisiin miesten "saunaseuran kokouksiin" ja voin sanoa, että oman miehen kohdalla se olisi itsessään dealbreaker. Kyse ei siis ollut mistään viattomasta kaljottelusta vaan ihan rehellisestä kännäämisestä jonka seurauksena sattui milloin mitäkin.
Miehenä sanoisin että ei jatkoon. Joko kaveri hakee nopeaa rohkaisua pienestä noususta tai sitten on niin rutinoitunut tissuttelija että pitää paria tuoppia ennen mitä tahansa tapahtumaa (konserttia, teatteria, elokuvia, valmistujaisia, häitä, hautajaisia, jääkiekkopeliä) normaalina asiana.
Hän on alkoholisti. Eli vakavasti sairas. Hän voisi saada apua, jos itse sitä haluaa. Kukaan, ei siis kukaan muu voi häntä auttaa. Todennäköisyys hyvään ratkaisuun on olematon, mutta silti mahdollinen.
Ja se on niin väärin, kun kaikkien kuuluisi pitää sinusta.