Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin uuden miesystävän kanssa ravintolassa syömässä ensinmäistä kertaa. Ennen ruokaa hän oli jo juonut 2 olutta. Red Flag?

Vierailija
28.05.2023 |

Ensin tilasi oluen ja ennenkuin ehdimme edes tilata ruokaa niin hän tilasi jo toisen kaljan. En oikein tiedä mitä ajatella nyt.

Kommentit (186)

Vierailija
121/186 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta nipotusta parista kaljasta. Hei miehet, varokaa tollasia naisia, ne tuppaa myös jäkättämään.

Vierailija
122/186 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ap nipottaja, kahdessa kaljassa ei ole mitään kummallista. Ottaisi itsekin, nii nuttura ei olis niin kiireellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/186 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mies vois olutta noin ravintolassa juoda. Tykkää muutenkin juoda erikoisoluita ja ravintoloissa kyselee niiden perään. Hyvin pystyy silloin syömäänkin.

Itestä (en juo alkoholia ollenkaan)tää aloitus ja kysely tuntuu kummalliselta.

Miksi oluen juominen ruokaravintolassa olisi este treffeille? Tai este syömiselle?

Jotkut juo viiniä, jotkut olutta, ite juon vettä tai mehua.

Vierailija
124/186 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, suomenkielisellä keskustelupalstalla saa kirjoittaa suomea.

Vierailija
125/186 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty selvinpäin sinua kohtaamaan

Vierailija
126/186 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikken itsekään absolutisti ole, niin kyllä minulle tuollainen touhu kertoisi ihmisestä sen verran, että seuraavia treffejä ei tulisi. Jos ärtymykseltäni keksisin asiallisen tavan, niin yrittäisin kysyä syytä miksi ennen ruokaa jo vedetään noin paljon tai kommentoida jotenkin, ettei tuon tason juominen ole minulle ok. Harvassa paikassa ruoan tuleminen kai tuntikausia kestää, itse en ehtisi juomaan edes yhtä juomaa sapuskaa odotellessa. Ymmärrän kaksi tai vaikka kolmekin kaljaa jos kyseessä on jotkut koko päivän/illan kestävät kekkerit, mutta en noin lyhyellä aikaa, varsinkaan treffeillä uudehkon tuttavuuden kanssa.

Millaisia te naiset olette, jotka näin kommentoitte? Mitä teette työksenne, millaiset opinnot taustalla, mitä harrastuksia? Entä miten usein itse juotte alkoholia, ja paljonko menee illassa kun olette bilettämässä? Entä saunajuomat jne?

Olen työkseni siinä kliseisessä asiantuntija-ammatissa. Ylempi korkeakoulututkinto eli maisteri yliopistosta. Juon olutta lähes päivittäin yhden tölkin verran. Jos menen ulos syömään pitkän kaavan mukaan, niin aperitiivi, viinipullo puoliksi ja ehkä jopa konjakki ruoan jälkeen on ihan ok. En "biletä", mutta puolison kanssa voidaan juoda alkuillasta skumppa puoliksi, ruoan kanssa viiniä ja joskus jopa sen jälkeen konjakkia tai viskiä.

En osaisi kuvitella tilannetta, jossa aperitiiviksi juodaan kaksi kaljaa.

Eli tissuttelet jatkuvasti arkielämässä, ja moralisoit jos joku haluaa spessutilanteessa saada ripauksen promillea ylös?

En moralisoi vaan ihmettelen, millainen juntti pilaa ruokahalunsa juomalla kaksi olutta ennen ruokaa.

Itseasiassa se on juuri päin vastoin, ruokahalu kasvaa kun ottaa olutta ennen sitä.

Ja usein juuri se ensimmäinen menee "kuiviin ikeniin" ja toisen voi tilata ruuan kanssa nautittavaksi.

Toki jos ruuassa kestää kovin pitkään, niin en sellaiseen ravintolaan toiste menisikään.

Ihan max on joku 30min. mitä voi ruokaa odottaa.

Vierailija
127/186 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekoilla treffeillä tulee kyllä kiinnitettyä huomiota kaikenlaiseen, kun ei ole vielä tottunut toisen tavoille. 

Muistan kun mieheni tilasi ekoilla treffeillä eturuuaksi etanoita. Ihmettelin, että mikä ihmeen hienostelija. Opin kyllä sitten myöhemmin syömään niitä itsekin :-D

Olisi kyllä varmaan minunkin silmään pistänyt tuollainen, jos juo kaksi olutta jo ennen ruokaa. Itselläni kestää yhden oluen juominen kaksi tuntia, joten kaksi olutta ennen ruokaa on jo todella kova vauhti.

Mitä se mies joi sitten ruuan kanssa? Vaihtoiko viiniin vai jatkuiko oluen kittaaminen läpi ruokailun?

Niin kun minä, huomatkaa minä juon yhtä kaljaa kaksi tuntia, niin kukaan muukaan ei saa bisse ottaa. Minä.

Vierailija
128/186 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa oli tosiaan kysymys siitä, että kiskaistaan kaksi olutta jo ennenkuin ruokaa on edes tilattu.

Itseasiassa yksi oli juotu ja uusi tilattu ennen ruokaa. 

Vierailija
129/186 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuopillisessa olutta ole suunnilleen yhden aterian kalorit? Ja kahden tuopin jälkeen mahassa on jo litra nestettä. Miten jaksaa enää syödä? Kuulostaa siltä, että se syöminen on ihan sivuseikka tuossa tilanteessa ja juominen pääasia.

Vierailija
130/186 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuopillisessa olutta ole suunnilleen yhden aterian kalorit? Ja kahden tuopin jälkeen mahassa on jo litra nestettä. Miten jaksaa enää syödä? Kuulostaa siltä, että se syöminen on ihan sivuseikka tuossa tilanteessa ja juominen pääasia.

tottakai, kuka sitä selvinpäin viitsisi olla??

Vierailija
131/186 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök, kaljaa ennen ruokaa. Oliko isot tuopit? Miten pystyy tuollaisen jälkeen syömään mitään?

Vettä juodaan janoon.

Olut on alkoholia, hiilihappoa ja kaloreita.

Yksi 0,33 keskiolut on yksi alkoholiannos. Kahden jälkeen et autoile hetkeen.

Vierailija
132/186 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tuopin koosta. Aloituksessa taidetaan puhua vain oluesta eli annoskoko voinut olla 0,33-0,56 litraa. Puolen litran tuopissa alle 200 kilokaloria eli aika kevyt ateria jos litralla olutta korvaisi aterian.

Vierailija
133/186 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu juojasta ja oluen alkoholimäärästä. 100 kiloinen mies voi kahden puolen litran tuopin jälkeen autoilla heti juotuaan lain promillerajan suhteen. Eri juttu onko järkevää huitaista kaksi olutta pikavauhtia ja hypätä heti rattiin.

Vierailija
134/186 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yök, kaljaa ennen ruokaa. Oliko isot tuopit? Miten pystyy tuollaisen jälkeen syömään mitään?

Vettä juodaan janoon.

Ohhoh, millainen nipottaja.

Vierailija
135/186 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vettä juodaan janoon.

Yhdessä keskioluessa on 11 g alkoholia eli kolme olutta on 33 g

Jos juoja on 80 kiloinen mies 3*11g/0.75*80kg=0.55 promillea

Maksa polttaa alkoholia 7 g tunnissa. Tunnin jälkeen alkoholia veressä 33-7 g=26g

Tuo 26g aiheuttaa 0.43 promillea eli alle 0.5 promillen autoilurajan

Vierailija
136/186 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sillä oli jano?

Janoon voi juoda vettä. Alkoholiton olutkin käy.

No jos mies juo alkoholitoman oluen niin on kyllä 100% homo ja se jos mikä pitäisi olla naiselle Red Flag

Vierailija
137/186 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoitko pesää jälkkäriksi?

Vierailija
138/186 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai jopa kakkosta??

Vierailija
139/186 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tarinan mies tajusi hankkiutua ap:tä eroon. Selvästi kontrollinhaluinen tiukkapipo. Tollaset naiset kannattaa jättää muiden ongelmiksi.

Vierailija
140/186 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälkkäriksi se tuli vauva palstalle puimaan asiaa.

Taas yksi onneton reppana, joka ei pysty itse tekemään omaa elämäänsä koskevia päätöksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi