Olin uuden miesystävän kanssa ravintolassa syömässä ensinmäistä kertaa. Ennen ruokaa hän oli jo juonut 2 olutta. Red Flag?
Ensin tilasi oluen ja ennenkuin ehdimme edes tilata ruokaa niin hän tilasi jo toisen kaljan. En oikein tiedä mitä ajatella nyt.
Kommentit (186)
Mulle toi kyllä olisi red flag. Veikkaan, että ap:n kannattaa olla tapailematta tätä äijää enempää, koska jos täytyy kysyä, onko joku juttu red flag, niin silloin se selvästikin jo on.
Tuommoset tyypit tuppaa "ratkomaan" ongelmiaan alkoholilla.
Ihan sama miksi oli juonut ne pari ennen treffejä.
Ovat selittelyjen mestareita
Vierailija kirjoitti:
nosto
Miksi
Vierailija kirjoitti:
pienet sille kirjoitti:
Ruuan tuleminen on kyllä joskus kestänyt niin kauan että olen ehtinyt hakea tiskiltä odotellessa lisää juotavaa. Paljon riippuu millä asenteella on lähtenyt liikenteeseen. Jos tarkoitus on vain syödä niin en välttämättä joisi olutta ollenkaan. Jos taas tarkoitus on syödä ja jatkaa baari-iltaa niin tilaan juomia sitä tahtia kuin hyvältä tuntuu, jos ruoka viivästyy niin sitte voi mennä useampikin juoma ennen ruokaa.
Aika pienestä tulee kyllä red flagia nykyään. Parempi kuin juo pelkästään vissyä, vai onko sekin red flag?
Minulle on kyllä itselleni red flag jos nainen alkaa tuollaisesta asiasta inisemään.
Mutta kyse ei ollut siitä että ruokaa piti odottaa. Vaan ap:n seuralainen tilasi kaksi olutta jo ennen kuin ruokaa oli edes tilattu.
Provosoidut juomisen kyseenalaistamisesta niin paljon että nimität sitä "ininäksi". Viittaa alkoholiongelmaan.
Kiitos vain, mutta ei ole mitään alkoholiongelmaa. Kaapissa on rommia ja vodkaa, jääkaapissa oluttakin, vaikka eilen saunan jälkeen vähän verotinkin.
Kävin kerran treffeillä äijän kanssa, joka lipitti noin kymmenen kaljaa parin kolmen tunnin jutustelun aikana. Kolmannen tuopin kohdalla alkoi kysyä minulta SAAKO ottaa vielä yhden. Ei kuitenkaan humaltunut erityisen näkyvästi. Aika karmea tapaus juuri tuon kaljan kittaamisen takia. En olisi tavannut häntä uudelleen mistään hinnasta.
Taisi huomata että olet tosi nipottava ihminen, taisi siksi ottaa oluet että jaksaa vetää syömissetin läpi.
Vierailija kirjoitti:
Minä en jatkais suhdetta kyseiseen mieheen. Mulle tuollainen juominen on ehdoton ei. Isäni oli alkoholisti ja mua ahdistaa todella paljon puolison juominen. Joo, olen sinkku
Ja pysyt.
Kyllä näillä red flag-tyypeillä on itsellään joitakin ongelmia. Pahempia kuin pari kaljaa.
Vierailija kirjoitti:
No kädet vapisevana jännityksestäkö siinä olisi introverttinä pitänyt ensimmäisillä treffeillä olla.
Jos et pärjää selvin päin treffeillä, oikea osoite on terapeutin vastaanotto, ei treffit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikken itsekään absolutisti ole, niin kyllä minulle tuollainen touhu kertoisi ihmisestä sen verran, että seuraavia treffejä ei tulisi. Jos ärtymykseltäni keksisin asiallisen tavan, niin yrittäisin kysyä syytä miksi ennen ruokaa jo vedetään noin paljon tai kommentoida jotenkin, ettei tuon tason juominen ole minulle ok. Harvassa paikassa ruoan tuleminen kai tuntikausia kestää, itse en ehtisi juomaan edes yhtä juomaa sapuskaa odotellessa. Ymmärrän kaksi tai vaikka kolmekin kaljaa jos kyseessä on jotkut koko päivän/illan kestävät kekkerit, mutta en noin lyhyellä aikaa, varsinkaan treffeillä uudehkon tuttavuuden kanssa.
Millaisia te naiset olette, jotka näin kommentoitte? Mitä teette työksenne, millaiset opinnot taustalla, mitä harrastuksia? Entä miten usein itse juotte alkoholia, ja paljonko menee illassa kun olette bilettämässä? Entä saunajuomat jne?
Olen työkseni siinä kliseisessä asiantuntija-ammatissa. Ylempi korkeakoulututkinto eli maisteri yliopistosta. Juon olutta lähes päivittäin yhden tölkin verran. Jos menen ulos syömään pitkän kaavan mukaan, niin aperitiivi, viinipullo puoliksi ja ehkä jopa konjakki ruoan jälkeen on ihan ok. En "biletä", mutta puolison kanssa voidaan juoda alkuillasta skumppa puoliksi, ruoan kanssa viiniä ja joskus jopa sen jälkeen konjakkia tai viskiä.
En osaisi kuvitella tilannetta, jossa aperitiiviksi juodaan kaksi kaljaa.
Vierailija kirjoitti:
Kävin kerran treffeillä äijän kanssa, joka lipitti noin kymmenen kaljaa parin kolmen tunnin jutustelun aikana. Kolmannen tuopin kohdalla alkoi kysyä minulta SAAKO ottaa vielä yhden. Ei kuitenkaan humaltunut erityisen näkyvästi. Aika karmea tapaus juuri tuon kaljan kittaamisen takia. En olisi tavannut häntä uudelleen mistään hinnasta.
No tässä puhutaan jo oikeasti suurkuluttajasta, jos kolmen tunnin aikana menee kymmenen tuoppia.
Pari tuoppia ruokaa odottaessa sen sijaan sitä ei ole.
Suhteellisuudentajua, naiset, suhteellisuudentajua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikken itsekään absolutisti ole, niin kyllä minulle tuollainen touhu kertoisi ihmisestä sen verran, että seuraavia treffejä ei tulisi. Jos ärtymykseltäni keksisin asiallisen tavan, niin yrittäisin kysyä syytä miksi ennen ruokaa jo vedetään noin paljon tai kommentoida jotenkin, ettei tuon tason juominen ole minulle ok. Harvassa paikassa ruoan tuleminen kai tuntikausia kestää, itse en ehtisi juomaan edes yhtä juomaa sapuskaa odotellessa. Ymmärrän kaksi tai vaikka kolmekin kaljaa jos kyseessä on jotkut koko päivän/illan kestävät kekkerit, mutta en noin lyhyellä aikaa, varsinkaan treffeillä uudehkon tuttavuuden kanssa.
Millaisia te naiset olette, jotka näin kommentoitte? Mitä teette työksenne, millaiset opinnot taustalla, mitä harrastuksia? Entä miten usein itse juotte alkoholia, ja paljonko menee illassa kun olette bilettämässä? Entä saunajuomat jne?
Olen työkseni siinä kliseisessä asiantuntija-ammatissa. Ylempi korkeakoulututkinto eli maisteri yliopistosta. Juon olutta lähes päivittäin yhden tölkin verran. Jos menen ulos syömään pitkän kaavan mukaan, niin aperitiivi, viinipullo puoliksi ja ehkä jopa konjakki ruoan jälkeen on ihan ok. En "biletä", mutta puolison kanssa voidaan juoda alkuillasta skumppa puoliksi, ruoan kanssa viiniä ja joskus jopa sen jälkeen konjakkia tai viskiä.
Eli tissuttelet jatkuvasti arkielämässä, ja moralisoit jos joku haluaa spessutilanteessa saada ripauksen promillea ylös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tissuttelet jatkuvasti arkielämässä, ja moralisoit jos joku haluaa spessutilanteessa saada ripauksen promillea ylös?
En moralisoi vaan ihmettelen, millainen juntti pilaa ruokahalunsa juomalla kaksi olutta ennen ruokaa.
möbius kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, miten pystyy tilaamaan kaljaa ilman että pystyy tilaamaan ruokaa?
Vai mietittekö niin kauan mitä tilata?
Keksityltä jutulta taas vaikuttaa.
Ai miten voi tilata? "Olut, kiitos". Oletko koskaan käynyt ravintolassa? Joskus 70- tai 80-luvulla oli kai joku sääntö että alkoholijuomia ei saanut tilata ellei pöydässä ollut ruokaa mutta siitä nyt on vuosikymmeniä.
Mitä alkuperäiseen keskusteluun tulee, itse en tekisi noin treffeillä mutta jokainen tekee tavallaan ja reagoi asiaan tavallaan.
Jos luet lauseeni tarkkaan niin en kysynyt että miten voi tilata, vaan miten voi tilata ilman että voi tilata samalla myös ruokaa.
Tiedän, tiedän, hankala ja vaikea lause, melkein kuin jotain matematiikkaa, hyi. Onneksi en ole koskaan matematiikkaa tarvinut missään.
Aika helposti voi. Yleensä kun tarjoilija tuo menut, niin hän kysyy siinä vaiheessa, että haluaako asiakas tilata jo heti jotain juotavaa. Ennen kuin on edes ehtinyt koko menua vilkaista.
Jos on miehelle pahaa ruokaa seuralaisen mieliruoka, voi ottaa muutaman paukun tai kaljan, jotta kestää ruuan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näillä red flag-tyypeillä on itsellään joitakin ongelmia. Pahempia kuin pari kaljaa.
Joo,olis paljon parempi, jos ne joisi samaan aikaan kolme tuoppia kaljaa.
Vaikka tämä olisi normaalia niin se ei tarkoita että kysymys olisi johtuu käytöstä. Suomalaiset käyttävät keskimäärin ihan liikaa alkoholia, enkä tiedä yhtään ihmistä joka muuttuisi miellyttävämmäksi alkoholin vaikutuksen alaisena. Aloituksessa oli tosiaan kysymys siitä, että kiskaistaan kaksi olutta jo ennenkuin ruokaa on edes tilattu. Se on ihan eri asia kuin juoda kaksi olutta ruokailun aikana (joka on mielestäni sitä kohtuukäyttöä). Toki tarina ei kerro, miten ilta jatkui.
Siis tarjoilija kävi kahdesti pöydässä ja ap tai deittimies ei tilannut ruokaa? Miksi?
Kuulostaa aika lailla keksityltä skenaariolta.
Jos nyt kuitenkin leikitään mukana niin kaksi olutta ei kyllä minun 100kg ruhossani tunnu missään, vaikka en joka viikko juo edes saunakaljaa. Miestä varmaan alkoi vituttaa ap:n päättämättömyys ruoan valinnan kanssa, kun vain kesti ja kesti.
Pari tuoppia ennen mitä tahansa tapahtumaa on normaalia, ja ylivoimainen enemmistö miehistä tekee niin.