Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin uuden miesystävän kanssa ravintolassa syömässä ensinmäistä kertaa. Ennen ruokaa hän oli jo juonut 2 olutta. Red Flag?

Vierailija
28.05.2023 |

Ensin tilasi oluen ja ennenkuin ehdimme edes tilata ruokaa niin hän tilasi jo toisen kaljan. En oikein tiedä mitä ajatella nyt.

Kommentit (186)

Vierailija
41/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy itseltäsi.

Vierailija
42/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta kolmanteen, me oltiin puolison kanssa syömässä ravintolassa ja tilauksen ja varsinaisen ruoan välillä meni aikaa 1,5h et jos siinä ajassa joku joisi 2 olutta niin en hirveesti välittäisi.

Itse en koskaan tilaa olutta jos olen ravintolassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kädet vapisevana jännityksestäkö siinä olisi introverttinä pitänyt ensimmäisillä treffeillä olla.

Ensinnäkään kyseessä eivät ilmeisestikään olleet ensimmäiset treffit vaan mies on jo ap:n uusi miesystävä. Toiseksi, älä sekoita introversiota jännittämiseen.

Vierailija
44/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyt muilta mitä sinun pitäisi ajatella.

Kysyitkö muilta ennen treffejä, onko se tyyppi sopiva treffeille?

Kysyitkö muilta ennen treffejä, mihin ravintolaan pitäisi mennä ja mitä tilata?

Kysyitkö muilta ennen treffejä, kumman luo treffien jälkeen?

Miksi sinä kyselet puupäisiä täällä, vaikket ikinä ole ollut treffeillä?

En tiedä, mitä ajatella.

Vierailija
45/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena ihmetyttää tämä joidenkin raivoraittiiden tekopyhä länkytys. Jokainen juokoon mitä haluaa, jos ei parisuhteessa halua juopotella, niin sittenhän asia on selvä. Kaksi olutta ei ole kuitenkaan paljon alkoholia. Ei edes naisten suositusraja pauku vielä.

Vierailija
46/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekoilla treffeillä tulee kyllä kiinnitettyä huomiota kaikenlaiseen, kun ei ole vielä tottunut toisen tavoille. 

Muistan kun mieheni tilasi ekoilla treffeillä eturuuaksi etanoita. Ihmettelin, että mikä ihmeen hienostelija. Opin kyllä sitten myöhemmin syömään niitä itsekin :-D

Olisi kyllä varmaan minunkin silmään pistänyt tuollainen, jos juo kaksi olutta jo ennen ruokaa. Itselläni kestää yhden oluen juominen kaksi tuntia, joten kaksi olutta ennen ruokaa on jo todella kova vauhti.

Mitä se mies joi sitten ruuan kanssa? Vaihtoiko viiniin vai jatkuiko oluen kittaaminen läpi ruokailun?

Vierailija
47/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ruoan tilausta tilasi kuitenkin kaksi kertaa. Olipa raflassa outo palvelu kun juomaa voi tilata muttei ruokaa. Olisit vaihtanut paikkaa siinä vaiheessa kun ei oteta tilausta vastaan.

Vierailija
48/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikken itsekään absolutisti ole, niin kyllä minulle tuollainen touhu kertoisi ihmisestä sen verran, että seuraavia treffejä ei tulisi. Jos ärtymykseltäni keksisin asiallisen tavan, niin yrittäisin kysyä syytä miksi ennen ruokaa jo vedetään noin paljon tai kommentoida jotenkin, ettei tuon tason juominen ole minulle ok. Harvassa paikassa ruoan tuleminen kai tuntikausia kestää, itse en ehtisi juomaan edes yhtä juomaa sapuskaa odotellessa. Ymmärrän kaksi tai vaikka kolmekin kaljaa jos kyseessä on jotkut koko päivän/illan kestävät kekkerit, mutta en noin lyhyellä aikaa, varsinkaan treffeillä uudehkon tuttavuuden kanssa.

Harvassa paikassa ruoantulo kestää?

Just yks viikko sit olin Helsingissä erään kansainvälisesti tunnetun suomalaiskokin ravintolassa. Ruoan tulo kesti 1h50min.

Vierailija
49/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle olisi red flag, haluan puolison joka ei juo tai ei juo paljoa. Isä oli alkoholisti, se nyt väkisinkin vaikuttaa.

Vierailija
50/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekoilla treffeillä tulee kyllä kiinnitettyä huomiota kaikenlaiseen, kun ei ole vielä tottunut toisen tavoille. 

Muistan kun mieheni tilasi ekoilla treffeillä eturuuaksi etanoita. Ihmettelin, että mikä ihmeen hienostelija. Opin kyllä sitten myöhemmin syömään niitä itsekin :-D

Olisi kyllä varmaan minunkin silmään pistänyt tuollainen, jos juo kaksi olutta jo ennen ruokaa. Itselläni kestää yhden oluen juominen kaksi tuntia, joten kaksi olutta ennen ruokaa on jo todella kova vauhti.

Mitä se mies joi sitten ruuan kanssa? Vaihtoiko viiniin vai jatkuiko oluen kittaaminen läpi ruokailun?

Hyi, olut väljehtyy jo tunnissa.

Vierailija
51/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, miten pystyy tilaamaan kaljaa ilman että pystyy tilaamaan ruokaa?

Vai mietittekö niin kauan mitä tilata?

Keksityltä jutulta taas vaikuttaa.

Ai miten voi tilata? "Olut, kiitos". Oletko koskaan käynyt ravintolassa? Joskus 70- tai 80-luvulla oli kai joku sääntö että alkoholijuomia ei saanut tilata ellei pöydässä ollut ruokaa mutta siitä nyt on vuosikymmeniä.

Mitä alkuperäiseen keskusteluun tulee, itse en tekisi noin treffeillä mutta jokainen tekee tavallaan ja reagoi asiaan tavallaan.

"Olut, kiitos." olisi red flag. Eikö se mies edes kysy tarjoilijalta, mitä oluita heillä on tarjolla, jotta voi valita itselleen mieluisen?

Vierailija
52/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiasta kolmanteen, me oltiin puolison kanssa syömässä ravintolassa ja tilauksen ja varsinaisen ruoan välillä meni aikaa 1,5h et jos siinä ajassa joku joisi 2 olutta niin en hirveesti välittäisi.

Itse en koskaan tilaa olutta jos olen ravintolassa.

Aloittaja kertoi että ennen ruoan tilausta avec ehti tilata kaksi juomaa. Miksi eivät tilanneet ruokaa jo eka juoman aikana.

Vierailija
53/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin asiassa pätee hyvä muistisääntö: tapoja on niin paljon kuin ihmisiä. Jotkut juovat nopeammin, toiset hitaammin.

Vierailija
54/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä mitä ajatella nyt

Oletko ruotsalainen.

Sanajärjestys paljastaa 🙉

Vierailija
55/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta joi yhteensä koko illan aikana?

Vierailija
56/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähes raitis mies: juon vuodessa ehkä viitisen kertaa kännit kaveriporukalla tai "poikien reissulla", ja sen päälle ehkä toiset viitisen kertaa vuodessa juon kaljan tai pari. 

Siitä huolimatta, jos olisin uuden naisystävän kanssa ravintolassa syömässä, saattaisin ottaa ennen ruokaa kaksikin kaljaa jos ruoan tulemisessa kestäisi. Ja saattaisin ottaa vielä kolmannen syödessä. Miksi ei? Ei se nyt mitään isoa alkoholinkäyttöä silti ole.

M39

Vierailija
57/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en pidä alkoholia runsaasti käyttävistä parisuhteessani. Minä en tapaisi tuolla lailla käyttäytyvää uudestaan.

Minä taas en kutsuisi kahden oluen juomista runsaaksi alkoholin käytöksi.

Vierailija
58/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi, olut väljehtyy jo tunnissa.

Niinhän se väljähtyy, mutta en näe pointtia siinäkään, että väkisellä yrittäisi kiskoa kovempaa tahtia kuin mikä on se itselle luontainen vauhti. 

Vierailija
59/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sillä oli jano?

Tämä oli päivän paras🤣🤣

Vierailija
60/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit ruokajuomat illallisellahan on vähintään pullo viiniä, 5 bissee ja muutama aperitiivi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi