Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimo uhkasi viedä lapset turvataloon, mikä juttu?

Vierailija
28.05.2023 |

Meillä oli yksi aamu riitaa ja lapset oli nukkumassa. Halusin selvittää mistä hänen outo käytöksensä johtuu? Olen ollut vaimolle prioriteetti nolla ja kaikki muut asiat ovat menneet edelle. Olen hoitanut kotihommat ja muut ja saanut vaimolta vaan huonoa kohtelua. Tätä kesti useita vuosia. Lopulta meinasin erota, kun ajattelin, että hänellä on joku toinen. Sitten vaimo piristyi ja muutti käytöstään. Silti joudun välillä miettimään mitä oikein on tapahtunut. Miksi vasta ero herätti hänet?

Vaimo sanoi riidan aikana että pärjää kyllä yksin jos on pakko. Sanoin, että pärjää sitten yksin, kun et anna arvoa mun tekemiselle. En kohdellut sinua huonosti niin kuin sinä olet minua. Mä voin lähteä. Vaimo suuttui ja uhkasi lähteä itse ja viedä lapset turvataloon?

Meillä ei ole alkoholiongelmaa, eikä väkivaltaa eikä väkivallalla ole uhkailtu.

Olin hämmästynyt käänteestä miksi vaimo kokee noin paljonturvattomuutta että haluaa vielä lapset turvataloon? Mitään realistista uhkaa ei ollut ilmassa. Seuraavana päivänä minua suututti tämä vaimon temppu ja riita alkoi taas, nyt hän soitti poliiseille ja sanoi että tilanne on uhkaa ja pelkää lasten puolesta. Olin tyrmistynyt, hätäkeskus kyseli tilanteesta ja totesi, että ei ole mikään poliisiasia.

Nyt vaimo on niin rakastunut minuutissa ja todella iloinen. Totesi vaan että meni vähän yli ja myöntää, ettei mitään uhkaa ollut.
Mä en voi ymmärtää mitä tässä tapahtuu? Tekeekö naiset näin? Mä olen itse peloissani tästä uhkauksesta ja vaimo on kuin mitään ei olisi tapahtunut? Vaimo vielä oikein sanoo, kuinka paljon rakastaa minua.

Kertokaa ajatuksia, mä en tiedä mitä tässä avioliitossa tapahtuu? Miksi rakastava vaimo käyttäytyy noin? On valmis siihen, että poliisit hakee aviomiehen kotoa ja lapset varmasti järkyttyy siitä. Samoin olisi ollut turvatalojutun kanssa.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:sta tulee jotenki creepyt vibat. Se ihan huokuu aloituksesta...

Vierailija
82/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko läski?

Ei ole, vaan hyvin näyttävä nainen. Minun elämäni rakkaus. Olemme olleet yhdessä. 27 vuotta.

Tämä oli todella hälytysmerkki minulle. Olen itse vähän shokissa ja vaimo on minua koko ajan suukottelemassa. Tuntuu jotenkin oudolta tuon uhkauksen jälkeen. Vaimo ei mitenkään pyytänyt anteeksi sitä. Minä pyytäisin jos olisin noin vahingossa tehnyt.

Mä en voisi ikinä evätä vaimoltani lastensa huoltajuutta.

Olen panostanut aina perheeseeni ja vaimooni. Ja nyt olen tämän asian kanssa ihan yksin. Olen itse hyvin kiltti ja joustava luonteeltani.

Kiltteys ja joustavuus on hienoja piirteitä, mutta myös sellaisia, jotka voi tulla väärinkäytetyksi. Ei tarvi kuin kovempiluonteisen ja ehdottomamman ihmisen siihen rinnalle, niin nämä piirteet voi joutua kovallekin käytölle joko tahallisesti tai tiedostamatta.

Joo, tätä olen nyt miettinyt, että olen pyydellyt aina anteeksi kaikkia riitoja, enkä ole halunnut riidellä miten vessanpöntön kansi on ja kuka sen jätti väärin. Olen pyytänyt anteeksi, vaikka olen tiennyt että se oli joku lapsista, en minä. En ole jaksanut riidellä mistään pikkujutuista.

Ensimmäinen isoin riita tuli 2017, kun vaimo halusi 8000e sohvan. Lapset hyppi silloin likaisilla vaatteillaan olohuoneessa sohvalle ja viikonloppuiltaisin naposteltiin shipsejä ja muuta. Varaa ei silloin oikein ollut niin kalliiseen sohvaan ja yritin ehdottaa halvempaa samannäköistä. Mikään mun kommentti ei mennyt vaimolle läpi. Mä vaan pilaan hänen tunnelmansa ja hän haluaa sen sohvan. Mikään järkisyy ei uponnut häneen.

En tiedä herätinkö silloin nukkuvan tiikerin unesta? Sen jälkee elämä on ollut tosi vaikeaa.

Kuulostaa hyvin merkilliseltä teidän parisuhde.

Olette olleet yhdessä 27v ja vuonna 2017 ostitte 8000€ euron sohvan eli 6 vuotta sitten, jolla pienet lapsenne hyppi likaisilla vaatteillaan.

Minkä ikäisiä olitte, kun menitte naimisiin ja lapsenne syntyi. Yleensä jo on oltu yhdessä noinkin kauan, lapset ovat jo aikuisia tai v. 2017 ainakin lähellä aikuisikää.

Aivan, kappas vaan.. mutta jos ovat alkaneet seurustelemaan jo 15-vuotiaana niin sittenhän kyllä ne pienet lapset ehtii.

Oli totta tai ei niin mua kyllä kauhistuttaa koko ketju.. siis kun niin yksityiskohtaisesti selitetty, että vaimona tämän kyllä tunnistaisin heti..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä juttu totta?

Vierailija
84/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju suorastaan huutaa paikalle miesvihakiimanarttua runkkaamaan nausvihallaan.

Vierailija
85/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vastaavassa tilanteessa etsisin itselleni äkkiä kämpän. Sillä aikaa esittäisin että kaikki on hyvin, enkä puhuisi erosta. Muuttaisin pois, ilmottaisin vasta kun olen jo muuttanut, viestillä. Ja eropaperit vetämään siinä samalla. Näin se toinen ei pääse käyttämään eroa aseenaan. Toki ne lapset jäisi sinne exälle. Mutta ilmeisesti he ei ole enää ihan pieniä, joten saisivat jo itsekin päättää missä asuvat, ainakin yli 12v saa jo päättää. Ja toki kommunikointi pääasiassa viesteillä, että jää todisteita. Jos oikeuteen asti menee ja nostetaan esiin tuo, että otit vaan ja lähdit, voi kertoa sen syyn siihen.

Vierailija
86/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimosi on palstaillut liikaa. Täällä kun aina ehdotetaan jättämään sika, vaihtamaan lukot ja turvakotiin menemistä. Eli vaimosi on hyväuskoinen höpsö, anna sille nettikielto, ettei pääse palstalle.

Jätä sinä Ap se Miss Piggy.

Vierailija
87/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju suorastaan huutaa paikalle miesvihakiimanarttua runkkaamaan nausvihallaan.

Kutsuitko? Täytyypä selailla läpi.

Vierailija
89/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä vaimo kirjoittamaan tänne oma puolensa niin mietitään sitten.

No jopas! Miksi naisten vuodatusten jälkeen ei pyydetä miehen versiota?

Mikset sitten ole pyytänyt?

Hyvä pointti, otetaan tavaksi

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
90/91 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa että olet todella vaikeassa tilanteessa, ap.  Saatko mistään tukea paitsi täältä keskustelupalstalta?

No se tässä onkin, kun pariterapeutit uskoo rauhallisesti käyttäytyvän vaimoa ja minä olen sekoamassa kaikkiin ristiriitaisiin asioihin, mitä viimeisen 5 vuoden aikana on tapahtunut vaimon käytöksen johdosta. Kyllähän täälläkin osa vastaa, että provo ja 0/5. Olen vasta kertonut osan jutuista. Varmaan pariterapeuttikin ajattelee mun hädästä 0/5 jos vaimo vetää yksilöterapiassa oikeista naruista ja sanoo ääneen, että on huolestunut minusta. Pariterapeutti ehdottelee minulle, että nämä ovat minun tulkintoja ja mielikuvitus saa aikaan kaikennäköistä. Mä olen kuitenkin kirjoittanut ylös näitä tapahtumia ja on muutama valokuvakin. Pelkään, että vaimo vedättää muitakin viranomaisia samalla tavalla.

Joo, olen vähän yksin asian kanssa. Kävin alku viikosta kriisikeskuksessa ja siellä mut otti vastaa nuori uusi työntekijä. Hän ei osannut suhtautua mun juttuun millään vakavuudella. Ihmetteli, jos nyt kaikki on hyvin niin mikä mun ongelma on? Mun ongelma on, että vaimo uhkailee minua noilla lasten turvakotiin viemisillä ja poliiseille ja käyttäytyy kuin mitään erikoista ei olisi tapahtunut. Mä olen itse järkyttynyt uhkailusta ja vaimo haluaa vaan pusutella. Pariterapia on vienyt asioita vaan huonompaan suuntaan.

Käytiin aikaisemmin pariterapiassa, jonne vaimo ei ensin millään halunnut. Sitten kun lopulta päästiin, meillä oli kaksi käyntiä ja covid keskeytti ne. Tajusin jälkikäteen, että vaimo vedätti terapeuttia puhumaan mun työasioista ja kuinka ne heijastuu kotioloihin. Mikään ei muuttunut käyntien jälkeen.

Ainoat selitykset vaimolta menneiltä vuosilta ovat olleet, että hän on luullut, että kaikki on hyvin.

Selittää myöskin ei olla puhuttu. Mutta kysyn tarkemmin, hän ei osaa selittää yhtään tarkemmin.

Väittää myös että mitään pahoja riitoja ei ole ollut vasta kuin nyt.

Ihan kuin me elettäisiin ihan eri elämää.

Vaikka noita provo ja muita kommenttia tulee, niin osa palstalaisista osaa antaa rohkaisevia kommentteja, kiitos niistä.

Vierailija
91/91 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin eilen miten narsisti käyttäytyy, kun pelkää tulevansa jätetyksi. Yksi käyttäytymismalli on lovebombing, eli tykittää rakkautta. Tältä se juuri tuntuu. Kokoajan iholla kiinni ja vannomassa rakkautta.