Miten löydätte lukemisen arvoisia kirjoja?
Kommentit (30)
Seuraan blogeja, kritiikkejä ja Goodreadsia. Myös Tammen Keltainen kirjasto on sellainen, että löytyy hyviä kirjoja.
Olen lukenut viime aikoina paljon. Voin suositella kirjoja jos vähän kerrot minkälaisista kirjoista pidät.
Kirjastosta? Kirjan voi aina jättää kesken, sen kun kokeilee.
Tiesitkö, ap, että jos teksti on sama kuin otsikko, se poistetaan. Koska se tarkoittaa, että et ole vaivautunut miettimään asiallista aloitusta.'
Parempi onni ensi kerralla.
Itse luen kaiken mitä eteen tulee.
Seuraan aktiivisesti kirjallisia keskusteluja, arvosteluja, kustantajien luetteloita, lehtiä... Valkkaan kiinnostavan kuuloisia ja lainaan kirjastosta tai ostan e-kirjan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä kohdalle sattunut.
Ei mullakaan moista ,olet eka lukutaidoton moukka.
Vierailija kirjoitti:
Koskaan? Sun pitäisi ehkä kirjoittaa sellainen itse, jos noin nirso olet.
No mulle on suositeltu kirjoja, äitini etunenässä.
Pitää vaan rohkeasti kokeilla, aina voi myös jättää kesken. Ei yhtään hullumpi tapa kirjastossa tarttua sellaiseen jonka nimi vaikuttaa mielenkiintoiselta, sitten lukee takatekstin ja jos kiinnostus heräsi niin tarttuu siihen. Ei ole sen monimutkaisempaa.
Voi myös lukea mitkä kirjailijat voittaneet nobeleja ja muita palkintoja, yleensä huonot kirjailijat ei voita mitään :D Ei ehkä näin yksinkertaista ole, mutta got the point.
Ensin pitää varmaan miettiä, mitä haluaa lukea. Sitten voi lukea takakannen ja selata kirjaa.
Lehdistä ja netistä voi myös etsiä kirja-arvosteluita.
Kyselen ihmisten suosituksia, myös vauvapalstalla on ollut joitakin hyviä kirjaketjuja.
Lisäksi luen palkittuja tai muuten kehittuja, en myöskään halua "kokeilla onneani", jotenkin huonon kirjan lukeminen tuntuu ajanhaaskuulta, sen kesken jättäminen vielä enemmän.
Ei se lukeminen mitenkään hukkaan mene, vaikka joskus tarttuisitkin huonoon kirjaan.
Mummo-vainaa sanoi aikanaan, että kaikki mikä on kirjoitettu on luettavaksi tarkoitettu. Aika hyvin on tällä ohjeella löytynyt.
Lukemalla.
Olen itse kirjantekijä ja joudun lukemaan niin paljon työkseni etten pidä lukemista harrastuksena.
Asiaa auttaa kun ajattelee että joku katsoi sen kirjan kirjoittamisen arvoiseksi. Se on huomattavasti suurempi työ kuin sen lukeminen.
Vierailija kirjoitti:
Ensin pitää varmaan miettiä, mitä haluaa lukea. Sitten voi lukea takakannen ja selata kirjaa.
Lehdistä ja netistä voi myös etsiä kirja-arvosteluita.
Ihanko totta. Olet keksinyt pyörän uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Lukemalla.
Olen itse kirjantekijä ja joudun lukemaan niin paljon työkseni etten pidä lukemista harrastuksena.
Etkö syyllisty silloin plagiointiin ihan samalla tavalla kuin tekoälyä käyttämällä syyllistyisit?
Katson kirjastojen ja kirjakauppojen uutuuksia ja henkilökunnan suosituksia. Ja lainatuimpia ja ostetuimpia. Olen kysynyt myös tekoälyltä, annoin sille avuksi muutamia kirjoja ja kirjailijoita joista pidän.
Jätän surutta kesken huonon kirjan. Nuorempana "taistelin loppuun" Don Quijoten, kun se muka kuului lukea. Ja myöhemmin mietin että miksi. Sen jälkeen en ole lukenut loppuun huonoja kirjoja. Viimeksi jätin kesken sen kehutun kirjan avioerosta, olikohan Tarinoita avioerosta vai kertomuksia avioerosta vai oliko se vaan Ruotsalainen avioero. Pitkään odotin että siinä alkaisi tapahtua jotain mutta ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukemalla.
Etkö syyllisty silloin plagiointiin ihan samalla tavalla kuin tekoälyä käyttämällä syyllistyisit?
Miten lukeminen on luvatonta kopiointia?
Facebookin julkisesta Kirjallisuuden ystävät -ryhmästä. Aiemmin oli dekkarinetti, harmi ettei mitään vastaavaa enää ole. Hesarin arvosteluista ja muistakin lehtijutuista, joistakin blogeista. Kirjastossa katon aina uutuus- ja palautushyllyt. Jotain löytyy välillä ihan kirjastossa muutoinkin katselemalla.
Mulla on nyt jo aivan valtavasti kirjailijoita, joilta luen uudet kirjat heti kun ne ilmestyy. Tätä varten katon aina uutuuskirjojen listat ja teen varaukset. Ja uutuuskirjoista varauksia tulee helposti 40 kpl kahdesti vuodessa, kun listat tulee syksyllä ja keväällä.