Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimo uhkasi viedä lapset turvataloon, mikä juttu?

Vierailija
28.05.2023 |

Meillä oli yksi aamu riitaa ja lapset oli nukkumassa. Halusin selvittää mistä hänen outo käytöksensä johtuu? Olen ollut vaimolle prioriteetti nolla ja kaikki muut asiat ovat menneet edelle. Olen hoitanut kotihommat ja muut ja saanut vaimolta vaan huonoa kohtelua. Tätä kesti useita vuosia. Lopulta meinasin erota, kun ajattelin, että hänellä on joku toinen. Sitten vaimo piristyi ja muutti käytöstään. Silti joudun välillä miettimään mitä oikein on tapahtunut. Miksi vasta ero herätti hänet?

Vaimo sanoi riidan aikana että pärjää kyllä yksin jos on pakko. Sanoin, että pärjää sitten yksin, kun et anna arvoa mun tekemiselle. En kohdellut sinua huonosti niin kuin sinä olet minua. Mä voin lähteä. Vaimo suuttui ja uhkasi lähteä itse ja viedä lapset turvataloon?

Meillä ei ole alkoholiongelmaa, eikä väkivaltaa eikä väkivallalla ole uhkailtu.

Olin hämmästynyt käänteestä miksi vaimo kokee noin paljonturvattomuutta että haluaa vielä lapset turvataloon? Mitään realistista uhkaa ei ollut ilmassa. Seuraavana päivänä minua suututti tämä vaimon temppu ja riita alkoi taas, nyt hän soitti poliiseille ja sanoi että tilanne on uhkaa ja pelkää lasten puolesta. Olin tyrmistynyt, hätäkeskus kyseli tilanteesta ja totesi, että ei ole mikään poliisiasia.

Nyt vaimo on niin rakastunut minuutissa ja todella iloinen. Totesi vaan että meni vähän yli ja myöntää, ettei mitään uhkaa ollut.
Mä en voi ymmärtää mitä tässä tapahtuu? Tekeekö naiset näin? Mä olen itse peloissani tästä uhkauksesta ja vaimo on kuin mitään ei olisi tapahtunut? Vaimo vielä oikein sanoo, kuinka paljon rakastaa minua.

Kertokaa ajatuksia, mä en tiedä mitä tässä avioliitossa tapahtuu? Miksi rakastava vaimo käyttäytyy noin? On valmis siihen, että poliisit hakee aviomiehen kotoa ja lapset varmasti järkyttyy siitä. Samoin olisi ollut turvatalojutun kanssa.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositeltavaa toimintaa naisille eron uhatessa. Turvataloon menemällä saa näytön miehen vaarallisuudesta. Sama asia poliisille soitossa. Näytöt tulevat tarpeeseen lasten huoltajuudesta riidellessä.

Vierailija
2/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä vaimo kirjoittamaan tänne oma puolensa niin mietitään sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei vaikuta kovin rakastavalta jos kaikki muu menee sun edelle. Jätä se lehmä.

Vierailija
4/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositeltavaa toimintaa naisille eron uhatessa. Turvataloon menemällä saa näytön miehen vaarallisuudesta. Sama asia poliisille soitossa. Näytöt tulevat tarpeeseen lasten huoltajuudesta riidellessä.

Just tämä. Tärkeää ei ole oikea uhka, vaan näyttö siitä että nainen on ollut yhteydessä viranomaisiin.

Voit muuten tehdä saman.

Vierailija
5/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No woman, no cry.

Vierailija
6/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi on palstaillut liikaa. Täällä kun aina ehdotetaan jättämään sika, vaihtamaan lukot ja turvakotiin menemistä. Eli vaimosi on hyväuskoinen höpsö, anna sille nettikielto, ettei pääse palstalle.

Vierailija
7/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko läski?

Vierailija
8/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ota se ero ja jätä se akka. Sama jss sää tä pätee miehille ja naisille. Jos uhkailee erolla, niin ota se ero. Itsestään se hullun oloisen tekee soittelemalla poliiseille ja menemällä turvakotiin. Siellä kyllä lasu sitte kyselee syytä tuloon ja jos se syy on, että mies halus erota ja vein lapset kostona niin ne toteaa, että se vie nyt resursseja joltain muulta.

Vierailija
9/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että että olet nyt turistina omassa avioliitossasi. Sinua viedään nyt. Hankkiudu eroon.

Vierailija
10/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo ap on edes mies, kirjoitettu naisen tyylillä. Haisee provolle.

Mutta jos olisi totta, niin syyllistähän tässä ap:sta ollaan tekemässä ja huomaa

pian olevansa sinkku ja lähestymiskiellossa exäänsä ja lapsiin.

Ja exällä on jo uusi kierroksessa ja ollut jo pitempään.

Vierailija
11/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toki (kaikki) naiset tee niin, mutta tämä yksilö näyttää tekevän. Manipulatiiviselta ja epävakaalta henkilöltä kyllä vaikuttaa. Kannattaisi alkaa keräämään todistusaineistoa varmuuden vuoksi.

Vierailija
12/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki mitä vaimo tekee nyt vain esitystä?

Olenko jo menettänyt lapset? Ollaan pariterapiassa ja vaimo ei avaudu mikä parisuhteessa on pielessä? Sanoo vaan, ettei olla puhuttu. Mä olen varmasti puhunut kaikista asioista. Siitä kuinka yksin olen parisuhteessa ja kuinka kaipaan hänen rakkauttaan. .Mikään ei muuttunut. Vasta kun syytin häntä pettämisestä, kaikki muuttui kuukaudessa.

Vaimo pelkäsi että kostan pettämisen ja samalla väitti ettei ole pettänyt. Viimeksi marraskuussa kysyi olenko jo kostanut? . Nyt hän ihmettelee ääneen että miksi hän olisi sellaisia puhunut? Mitä tässä tapahtuu?

Vierailija
13/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi osaa manipuloinnin ja valtapelin mainiosti. Vetää lapsetkin kuvioon mukaan. Otan osaa. Tuollaisesta naisesta eroaminen on hyvin suuri riski. Harkitse, että mikä on lasten kannalta parempi. Mieti siltä kannalta, että jos lapset jäävät yksin tuon äidin kanssa ja et ole enää paikalla, niin mitä tapahtuu. Saatko nähdä lapsia enää ollenkaan? Millaisessa ympäristössä lapset elävät.

Tietysti kuulen tässä vain sinun tarinasi, joten jos tilanne ei olekaan noin kuin kerrot, niin ero voikin olla järkevä ratkaisu.

Vierailija
14/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teillä on jossain turvatalo, jonne vaimo uhkasi lähteä vai sittenkin turvakotiin, jonne väkivallan uhrit otetaan suojaan?

Hätäkeskus ei pääsääntöisesti sano, että ei hätää, pysy väkivaltaisen miehen luona, koska siellä tiedetään monen naisen valehtelevan peloissaan. Yleensä lähetetään joku tarkistamaan asia.

Vierailija
15/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ota se ero ja jätä se akka. Sama jss sää tä pätee miehille ja naisille. Jos uhkailee erolla, niin ota se ero. Itsestään se hullun oloisen tekee soittelemalla poliiseille ja menemällä turvakotiin. Siellä kyllä lasu sitte kyselee syytä tuloon ja jos se syy on, että mies halus erota ja vein lapset kostona niin ne toteaa, että se vie nyt resursseja joltain muulta.

Paitsi että jos kyseessä on oikein kiero henkilö, hänhän tietenkin keksisi jonkun tekaistun nyyhkytarinan miestä vastaan, jotta saisi lapset itselleen ja aiheutettua maksimaalisen kärsimyksen miehelle. Toki jos kyseessä ei ole mikään penaalin terävin kynä, niin voisi mennä myös kuvaamallasi tavalla. Joka tapauksessa erohan tuosta valitettavasti tulee ennemmin tai myöhemmin. Pahoitteluni.

T. N

Vierailija
16/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan naisella epävakaa persoonallisuushäiriö, tai joku muu syy noin voimakkaalle ailahtelulle?

Vierailija
17/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että jos kyseessä on oikein kiero henkilö, hänhän tietenkin keksisi jonkun tekaistun nyyhkytarinan miestä vastaan, jotta saisi lapset itselleen ja aiheutettua maksimaalisen kärsimyksen miehelle. Toki jos kyseessä ei ole mikään penaalin terävin kynä, niin voisi mennä myös kuvaamallasi tavalla. Joka tapauksessa erohan tuosta valitettavasti tulee ennemmin tai myöhemmin. Pahoitteluni.

T. N

Tuossa otetaan erotessa esille naisen soitot hätäkeskukseen ja pelko lasten vahingoittamisesta.

Vierailija
18/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä vaimo kirjoittamaan tänne oma puolensa niin mietitään sitten.

No jopas! Miksi naisten vuodatusten jälkeen ei pyydetä miehen versiota?

Vierailija
19/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vainollasi mielenterveyden haasteita?

Siltähän tuo kuulostaa. 

Itse en jaksaisi tuollaisessa sirkuksessa, vaan alkaisin suunnittelemaan eroa, jossa lasten asiat olisi suunniteltu ja sovittu hyvin. Eron jälkeenhän tollasen ihmisen käytös pahenee, joten sen takia sun täytyy suunnitella jo nyt tulevaisuutta.

Vierailija
20/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko läski?

Ei ole, vaan hyvin näyttävä nainen. Minun elämäni rakkaus. Olemme olleet yhdessä. 27 vuotta.

Tämä oli todella hälytysmerkki minulle. Olen itse vähän shokissa ja vaimo on minua koko ajan suukottelemassa. Tuntuu jotenkin oudolta tuon uhkauksen jälkeen. Vaimo ei mitenkään pyytänyt anteeksi sitä. Minä pyytäisin jos olisin noin vahingossa tehnyt.

Mä en voisi ikinä evätä vaimoltani lastensa huoltajuutta.

Olen panostanut aina perheeseeni ja vaimooni. Ja nyt olen tämän asian kanssa ihan yksin. Olen itse hyvin kiltti ja joustava luonteeltani.