Vaimo uhkasi viedä lapset turvataloon, mikä juttu?
Meillä oli yksi aamu riitaa ja lapset oli nukkumassa. Halusin selvittää mistä hänen outo käytöksensä johtuu? Olen ollut vaimolle prioriteetti nolla ja kaikki muut asiat ovat menneet edelle. Olen hoitanut kotihommat ja muut ja saanut vaimolta vaan huonoa kohtelua. Tätä kesti useita vuosia. Lopulta meinasin erota, kun ajattelin, että hänellä on joku toinen. Sitten vaimo piristyi ja muutti käytöstään. Silti joudun välillä miettimään mitä oikein on tapahtunut. Miksi vasta ero herätti hänet?
Vaimo sanoi riidan aikana että pärjää kyllä yksin jos on pakko. Sanoin, että pärjää sitten yksin, kun et anna arvoa mun tekemiselle. En kohdellut sinua huonosti niin kuin sinä olet minua. Mä voin lähteä. Vaimo suuttui ja uhkasi lähteä itse ja viedä lapset turvataloon?
Meillä ei ole alkoholiongelmaa, eikä väkivaltaa eikä väkivallalla ole uhkailtu.
Olin hämmästynyt käänteestä miksi vaimo kokee noin paljonturvattomuutta että haluaa vielä lapset turvataloon? Mitään realistista uhkaa ei ollut ilmassa. Seuraavana päivänä minua suututti tämä vaimon temppu ja riita alkoi taas, nyt hän soitti poliiseille ja sanoi että tilanne on uhkaa ja pelkää lasten puolesta. Olin tyrmistynyt, hätäkeskus kyseli tilanteesta ja totesi, että ei ole mikään poliisiasia.
Nyt vaimo on niin rakastunut minuutissa ja todella iloinen. Totesi vaan että meni vähän yli ja myöntää, ettei mitään uhkaa ollut.
Mä en voi ymmärtää mitä tässä tapahtuu? Tekeekö naiset näin? Mä olen itse peloissani tästä uhkauksesta ja vaimo on kuin mitään ei olisi tapahtunut? Vaimo vielä oikein sanoo, kuinka paljon rakastaa minua.
Kertokaa ajatuksia, mä en tiedä mitä tässä avioliitossa tapahtuu? Miksi rakastava vaimo käyttäytyy noin? On valmis siihen, että poliisit hakee aviomiehen kotoa ja lapset varmasti järkyttyy siitä. Samoin olisi ollut turvatalojutun kanssa.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
On naisissakin narsisteja. Lue ap narsisteista, googlaa.
Olen googlannut, vaikea arvioida. Monet kriteerit osuu. Eniten joutunut arvioimaan empatiaa. Voiko se olla opittua? 20 vuotta meni hyvin, kun pyysin riitoja anteeksi ja olen miettinyt, että kun noissa isommissa asioissa piti oikeasti laittaa vastaan, kun niissä ei ollut järkeä. Peto tuli esiin, kun en ollutkaan enää kontrollin alla. Ja tuo turvakoti ja poliisi olisivat sitten samaa tapaa yrittää saada minut kontrolliin?
Vaimo on puhunut viimeaikoina itsensä niin ristiin, etten tiedä mitä uskoa. Vaikea hyväksyä tilannetta, kun kysymyksessä on elämäni rakkaus, joka ei ilmeisesti ole ollutkaan rakkautta.
Kuulostaa että olet todella vaikeassa tilanteessa, ap. Saatko mistään tukea paitsi täältä keskustelupalstalta?
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo ap on edes mies, kirjoitettu naisen tyylillä. Haisee provolle.
Mutta jos olisi totta, niin syyllistähän tässä ap:sta ollaan tekemässä ja huomaa
pian olevansa sinkku ja lähestymiskiellossa exäänsä ja lapsiin.
Ja exällä on jo uusi kierroksessa ja ollut jo pitempään.
Lapset on sen toisen miehen. Usko pois.
n. 65% lapsista on käenpoikasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä vaimo kirjoittamaan tänne oma puolensa niin mietitään sitten.
No jopas! Miksi naisten vuodatusten jälkeen ei pyydetä miehen versiota?
hys hys, ei mennä palstan miesvihaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo ap on edes mies, kirjoitettu naisen tyylillä. Haisee provolle.
Mutta jos olisi totta, niin syyllistähän tässä ap:sta ollaan tekemässä ja huomaa
pian olevansa sinkku ja lähestymiskiellossa exäänsä ja lapsiin.
Ja exällä on jo uusi kierroksessa ja ollut jo pitempään.
Lapset on sen toisen miehen. Usko pois.
n. 65% lapsista on käenpoikasia.
Oliko sinunkin äitisi huo ra? Kun aina niin katkeroituneena spämmit tuota samaa kommenttiä näihin keskusteluihin :D
Vaikuttaa hullulta. Mene äkkiä turvataloon pakoon ennenkuin lyö sua puukolla.
Mikä ihmeen turvatalo? Turvakoti se on. Turvatalo on salainen poliisin vartioima asunto esim. uhkailluille todistajille Amerikassa
Aika sairaan kuuloista settiä!
Nyt ei ole tärkeää se, että kuullaan vain toinen osapuoli asiassa, mutta jos toinen osapuoli kokee suhteen tällä tavalla todellakin parempi varmasti erota. Oli sitten tilanne toisen henkilön näkökulmasta mikä tahansa. Ei kenenkään tarvitse tuntea missään ihmissuhteessa tällä kuvatulla tavalla!
Jo tämä, että uskallusta on asiasta anonyyminä kirjoittaa ja tarve, kertoo kyllä jotain asian tuomasta ahdistuksesta.
Nyt kannattaa alkaa miettimään ihan ekana omaa hyvinvointia ja miten päästä eroon tuollaisesta ilmapiiristä!
Ap ei voi erota ennen kuin keksii tarpeeksi jännän tarinan pitääkseen säälittävät kulississinsa ja voihan motiivi olla sekin kuinka saisi vaimon pidettyä lieassa
Vierailija kirjoitti:
Suositeltavaa toimintaa naisille eron uhatessa. Turvataloon menemällä saa näytön miehen vaarallisuudesta. Sama asia poliisille soitossa. Näytöt tulevat tarpeeseen lasten huoltajuudesta riidellessä.
Oletan ap. tarinan olevan totta, niin nämä poliisi ja turvatalojutut kyllä kääntyvät viranomaisten silmissä vaimoa vastaan, kun puhutaan huoltajuudesta ja lasten edusta.
Antaa vähän epävakaan kuvan äidistä viranomaisten silmissä. Ei ne viranomaisetkaan usko mitä kerrotaan, vaan faktat puhuvat puolesta.
Jos oikeasti soitat hätäkeskukseen kertoen väkivallan uhasta ja että lapset ovat vaarassa, niin eivät kyllä totea että ei ole vaaraa. Kyllä sieltä lähetetään poliisit paikalle tarkastamaan.
Ap. kertoi, ettei kotona ole väkivallan uhkaa, mutta mitä muuta tuo vaimolta on, kuin henkistä väkivaltaa, jos uhkailee ja soitaa poliisit kotiin. Kyllä ei ole lapsen etu. Ja ajattelen asiaa lasten näkökulmasta.
Varmista, ettei vaimosi ole psykoosissa. Onko esim. puhe tai viestien sävy muuttunut? Käyttäytyykö poikkeavasti, valvooko, tms.? Onko viime aikoina ollut erityisen vaikeaa, esim. työpaineita?
Jos teillä ei ole ennen ollut mitään ongelmia, ohjaisin vaimon johonkin ammattilaisen pakeille.
Mun kaveri pelkäsi miestään psykoosissa, vaikka mies ei tehnyt mitään. Ambulanssi soitettiin ja sai apua. Tiedettiin soittaa, koska mä tiesin ettei mies ollut tehnyt mitään ja koska kaveri oli muuttunut. Mut kyseessä ei ollutkaan hänen eka sairastumiskerta.
Vierailija kirjoitti:
Ap vaikuttaa itse narsistilta. Huomaa jo pelkästä aloitusviestin tyylistä ja kun lukee ap:n muutkin kirjoitukset niin luulis muidenkin tajuavan. Tosin narskut yleensä ovat toistensa puolella kuten koko keskustelussakin näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko läski?
Ei ole, vaan hyvin näyttävä nainen. Minun elämäni rakkaus. Olemme olleet yhdessä. 27 vuotta.
Tämä oli todella hälytysmerkki minulle. Olen itse vähän shokissa ja vaimo on minua koko ajan suukottelemassa. Tuntuu jotenkin oudolta tuon uhkauksen jälkeen. Vaimo ei mitenkään pyytänyt anteeksi sitä. Minä pyytäisin jos olisin noin vahingossa tehnyt.
Mä en voisi ikinä evätä vaimoltani lastensa huoltajuutta.
Olen panostanut aina perheeseeni ja vaimooni. Ja nyt olen tämän asian kanssa ihan yksin. Olen itse hyvin kiltti ja joustava luonteeltani.
Kiltteys ja joustavuus on hienoja piirteitä, mutta myös sellaisia, jotka voi tulla väärinkäytetyksi. Ei tarvi kuin kovempiluonteisen ja ehdottomamman ihmisen siihen rinnalle, niin nämä piirteet voi joutua kovallekin käytölle joko tahallisesti tai tiedostamatta.
Joo, tätä olen nyt miettinyt, että olen pyydellyt aina anteeksi kaikkia riitoja, enkä ole halunnut riidellä miten vessanpöntön kansi on ja kuka sen jätti väärin. Olen pyytänyt anteeksi, vaikka olen tiennyt että se oli joku lapsista, en minä. En ole jaksanut riidellä mistään pikkujutuista.
Ensimmäinen isoin riita tuli 2017, kun vaimo halusi 8000e sohvan. Lapset hyppi silloin likaisilla vaatteillaan olohuoneessa sohvalle ja viikonloppuiltaisin naposteltiin shipsejä ja muuta. Varaa ei silloin oikein ollut niin kalliiseen sohvaan ja yritin ehdottaa halvempaa samannäköistä. Mikään mun kommentti ei mennyt vaimolle läpi. Mä vaan pilaan hänen tunnelmansa ja hän haluaa sen sohvan. Mikään järkisyy ei uponnut häneen.
En tiedä herätinkö silloin nukkuvan tiikerin unesta? Sen jälkee elämä on ollut tosi vaikeaa.
Kuulostaa hyvin merkilliseltä teidän parisuhde.
Olette olleet yhdessä 27v ja vuonna 2017 ostitte 8000€ euron sohvan eli 6 vuotta sitten, jolla pienet lapsenne hyppi likaisilla vaatteillaan.
Minkä ikäisiä olitte, kun menitte naimisiin ja lapsenne syntyi. Yleensä jo on oltu yhdessä noinkin kauan, lapset ovat jo aikuisia tai v. 2017 ainakin lähellä aikuisikää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vaikuttaa itse narsistilta. Huomaa jo pelkästä aloitusviestin tyylistä ja kun lukee ap:n muutkin kirjoitukset niin luulis muidenkin tajuavan. Tosin narskut yleensä ovat toistensa puolella kuten koko keskustelussakin näkyy.
Ei ap ole naristi vaan tää juttu on provo. Muutama juttu tuolta paljastaa, että nyt trollaillaan ja yritetään hienoilla sanamuunnoilla ja vihjauksilla saada koukkuja aikaan johon porukka iskee kiinni.
Huutista, rakastava narsistivaimo, LOL :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ap ole naristi vaan tää juttu on provo. Muutama juttu tuolta paljastaa, että nyt trollaillaan ja yritetään hienoilla sanamuunnoilla ja vihjauksilla saada koukkuja aikaan johon porukka iskee kiinni.
Tekstin seassa on niin selviä polttoaineläikkiä jotka on valmiina leimahtamaan, kun sytytetään tulitikku. Niin selkee provo. Yleensä näissä provoissa on vain yksi selvä koukku mitä haetaan takaa mutta nyt no liian monta koukkua, että pakko olla provo.
En tollasen sekopään kanssa olis sekunttiakaan enää. Pakkaa kamat vaan.
Googlaa myös ohjeita eroamiseen väkivaltaisesta suhteesta. Varmaan samat ohjeet pätevät miehillekin.
Ensin sinun pitää ymmärtää, että vaimosi ei ole normaali, vaan vaarallinen ja persoonallisuushäiriöinen. Ota selvää, lue netistä,vaikka joudut luultavasti lukemaan tekstejä, joissa annetaan ohjeita vaarallisten miesten naisille.