Vaimo uhkasi viedä lapset turvataloon, mikä juttu?
Meillä oli yksi aamu riitaa ja lapset oli nukkumassa. Halusin selvittää mistä hänen outo käytöksensä johtuu? Olen ollut vaimolle prioriteetti nolla ja kaikki muut asiat ovat menneet edelle. Olen hoitanut kotihommat ja muut ja saanut vaimolta vaan huonoa kohtelua. Tätä kesti useita vuosia. Lopulta meinasin erota, kun ajattelin, että hänellä on joku toinen. Sitten vaimo piristyi ja muutti käytöstään. Silti joudun välillä miettimään mitä oikein on tapahtunut. Miksi vasta ero herätti hänet?
Vaimo sanoi riidan aikana että pärjää kyllä yksin jos on pakko. Sanoin, että pärjää sitten yksin, kun et anna arvoa mun tekemiselle. En kohdellut sinua huonosti niin kuin sinä olet minua. Mä voin lähteä. Vaimo suuttui ja uhkasi lähteä itse ja viedä lapset turvataloon?
Meillä ei ole alkoholiongelmaa, eikä väkivaltaa eikä väkivallalla ole uhkailtu.
Olin hämmästynyt käänteestä miksi vaimo kokee noin paljonturvattomuutta että haluaa vielä lapset turvataloon? Mitään realistista uhkaa ei ollut ilmassa. Seuraavana päivänä minua suututti tämä vaimon temppu ja riita alkoi taas, nyt hän soitti poliiseille ja sanoi että tilanne on uhkaa ja pelkää lasten puolesta. Olin tyrmistynyt, hätäkeskus kyseli tilanteesta ja totesi, että ei ole mikään poliisiasia.
Nyt vaimo on niin rakastunut minuutissa ja todella iloinen. Totesi vaan että meni vähän yli ja myöntää, ettei mitään uhkaa ollut.
Mä en voi ymmärtää mitä tässä tapahtuu? Tekeekö naiset näin? Mä olen itse peloissani tästä uhkauksesta ja vaimo on kuin mitään ei olisi tapahtunut? Vaimo vielä oikein sanoo, kuinka paljon rakastaa minua.
Kertokaa ajatuksia, mä en tiedä mitä tässä avioliitossa tapahtuu? Miksi rakastava vaimo käyttäytyy noin? On valmis siihen, että poliisit hakee aviomiehen kotoa ja lapset varmasti järkyttyy siitä. Samoin olisi ollut turvatalojutun kanssa.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vaimosi osaa manipuloinnin ja valtapelin mainiosti. Vetää lapsetkin kuvioon mukaan. Otan osaa. Tuollaisesta naisesta eroaminen on hyvin suuri riski. Harkitse, että mikä on lasten kannalta parempi. Mieti siltä kannalta, että jos lapset jäävät yksin tuon äidin kanssa ja et ole enää paikalla, niin mitä tapahtuu. Saatko nähdä lapsia enää ollenkaan? Millaisessa ympäristössä lapset elävät.
Tietysti kuulen tässä vain sinun tarinasi, joten jos tilanne ei olekaan noin kuin kerrot, niin ero voikin olla järkevä ratkaisu.
Minä teeskentelisin nyt vaimon mieliksi ja samalla valmistautuisin eroon kuitenkin tekemällä samalla kaiken mahdollisen, jotta vaimo ei saisi huoltajuutta yksin. Kannattaisi olla yhteydessä esim. lakimieheen tai johonkin järjestöön, josta voisi saada neuvoja ja tukea.
Joskus on kiva käydä tavaratalossa
Vierailija kirjoitti:
Siis teillä on jossain turvatalo, jonne vaimo uhkasi lähteä vai sittenkin turvakotiin, jonne väkivallan uhrit otetaan suojaan?
Hätäkeskus ei pääsääntöisesti sano, että ei hätää, pysy väkivaltaisen miehen luona, koska siellä tiedetään monen naisen valehtelevan peloissaan. Yleensä lähetetään joku tarkistamaan asia.
Niin kenet ? Poliisin saa poistaa omasta asunnostaan jos tulevat ilman, että itse kutsuu.
Etkö "anna" naisen erota, vai miksi vielä roikut tuossa suhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Siis teillä on jossain turvatalo, jonne vaimo uhkasi lähteä vai sittenkin turvakotiin, jonne väkivallan uhrit otetaan suojaan?
Hätäkeskus ei pääsääntöisesti sano, että ei hätää, pysy väkivaltaisen miehen luona, koska siellä tiedetään monen naisen valehtelevan peloissaan. Yleensä lähetetään joku tarkistamaan asia.
Olin pöydän ääressä kun vaimo soitti hätäpuhelun. Kun vaimo sanoi, että pelkää lasten puolesta niin sanoin että kuinka niin, lapsethan on nukkumassa ja hätäkeskuksen kaveri kuuli, että olin siinä vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ota se ero ja jätä se akka. Sama jss sää tä pätee miehille ja naisille. Jos uhkailee erolla, niin ota se ero. Itsestään se hullun oloisen tekee soittelemalla poliiseille ja menemällä turvakotiin. Siellä kyllä lasu sitte kyselee syytä tuloon ja jos se syy on, että mies halus erota ja vein lapset kostona niin ne toteaa, että se vie nyt resursseja joltain muulta.
Paitsi että jos kyseessä on oikein kiero henkilö, hänhän tietenkin keksisi jonkun tekaistun nyyhkytarinan miestä vastaan, jotta saisi lapset itselleen ja aiheutettua maksimaalisen kärsimyksen miehelle. Toki jos kyseessä ei ole mikään penaalin terävin kynä, niin voisi mennä myös kuvaamallasi tavalla. Joka tapauksessa erohan tuosta valitettavasti tulee ennemmin tai myöhemmin. Pahoitteluni.
T. NTuossa otetaan erotessa esille naisen soitot hätäkeskukseen ja pelko lasten vahingoittamisesta.
Totta. Siksi ap:n pitäisikin vastata samalla mitalla. Huoli-ilmoitus vaimosta? Lasu?
Vierailija kirjoitti:
Pyydä vaimo kirjoittamaan tänne oma puolensa niin mietitään sitten.
Tuota ei koskaan pyydetä kun miehiä haukutaan. Ne miesten haukkumiset on mammojen mielestä automaationa totta, eikä naisen toiminnassa pidä epäillä mitään kyseenalaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko läski?
Ei ole, vaan hyvin näyttävä nainen. Minun elämäni rakkaus. Olemme olleet yhdessä. 27 vuotta.
Tämä oli todella hälytysmerkki minulle. Olen itse vähän shokissa ja vaimo on minua koko ajan suukottelemassa. Tuntuu jotenkin oudolta tuon uhkauksen jälkeen. Vaimo ei mitenkään pyytänyt anteeksi sitä. Minä pyytäisin jos olisin noin vahingossa tehnyt.
Mä en voisi ikinä evätä vaimoltani lastensa huoltajuutta.
Olen panostanut aina perheeseeni ja vaimooni. Ja nyt olen tämän asian kanssa ihan yksin. Olen itse hyvin kiltti ja joustava luonteeltani.
Kiltteys ja joustavuus on hienoja piirteitä, mutta myös sellaisia, jotka voi tulla väärinkäytetyksi. Ei tarvi kuin kovempiluonteisen ja ehdottomamman ihmisen siihen rinnalle, niin nämä piirteet voi joutua kovallekin käytölle joko tahallisesti tai tiedostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Etkö "anna" naisen erota, vai miksi vielä roikut tuossa suhteessa?
Hän uhkasi minua, jos lähden, hän vie lapset turvakotiin.
Meillä on aika hyvät kulissit ja erotessa ne häviää. Ehkä kulissit on vaimolle tärkeimmät kuin minä.
Luulen nyt että jos edes otan eroasian esille hän vie oikeasti lapset turvakotiin.
Enintään 1/5. Lapsellinen kieli paljastaa nuoren miehen kirjoittamaksi mielikuvitustarinaksi. Liikaa katsonut amerikkalaisia elokuvia, joissa todistajat viedään "turvataloon".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jopas! Miksi naisten vuodatusten jälkeen ei pyydetä miehen versiota?
Koska ne on yleensä täyttä potaskaa.
Tunnen vähän vastaavan tapauksen lähipiiristäni. Kyseinen vaimo oli tosin normaalitilanteessakin hyvin ailahtelevainen ja myrkyllinen tapaus. Erohan siitä tuli ja lapsi viettää nykyään välillä aikaa isällään. Kipeä tosiasiahan kuitenkin on, että tämä isä ei mitenkään täysin kykene estämään sitä vahinkoa, jota henkisesti sairas toinen vanhempi lapselle aiheuttaa. Tämä henkilö on aivan rikki tuosta tilanteesta ja lapsi on vielä hyvin nuori, joten piinaa tulee kestämään toistakymmentä vuotta
Sellainen tilanne. Itse varmaan ottaisin hetken rauhassa, olisin vain ja observoisin sitä arkea. Jos antaa sellaiselle neutraalille tarkkailulle tilaa, niin uudet ratkaisut saattaa yllättää ja ilmestyä tyhjästä. Ja ihan siksikin pelkkä observointi itselläni tuossa tilanteessa kiinnostais, kun tämän perusteella vaimo vaikuttaa aika ööhm monipuoliselta ja intensiiviseltä persoonalta. Voi saada vaikka mitä irti, kun antaa vaan tapahtua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota ei koskaan pyydetä kun miehiä haukutaan. Ne miesten haukkumiset on mammojen mielestä automaationa totta, eikä naisen toiminnassa pidä epäillä mitään kyseenalaista.
Ei pyydetä, koska ne on aina
-tankkasin
-kävin töissä
-pierin sohvan ruskeaksi
-miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko läski?
Ei ole, vaan hyvin näyttävä nainen. Minun elämäni rakkaus. Olemme olleet yhdessä. 27 vuotta.
Tämä oli todella hälytysmerkki minulle. Olen itse vähän shokissa ja vaimo on minua koko ajan suukottelemassa. Tuntuu jotenkin oudolta tuon uhkauksen jälkeen. Vaimo ei mitenkään pyytänyt anteeksi sitä. Minä pyytäisin jos olisin noin vahingossa tehnyt.
Mä en voisi ikinä evätä vaimoltani lastensa huoltajuutta.
Olen panostanut aina perheeseeni ja vaimooni. Ja nyt olen tämän asian kanssa ihan yksin. Olen itse hyvin kiltti ja joustava luonteeltani.
Kiltteys ja joustavuus on hienoja piirteitä, mutta myös sellaisia, jotka voi tulla väärinkäytetyksi. Ei tarvi kuin kovempiluonteisen ja ehdottomamman ihmisen siihen rinnalle, niin nämä piirteet voi joutua kovallekin käytölle joko tahallisesti tai tiedostamatta.
Joo, tätä olen nyt miettinyt, että olen pyydellyt aina anteeksi kaikkia riitoja, enkä ole halunnut riidellä miten vessanpöntön kansi on ja kuka sen jätti väärin. Olen pyytänyt anteeksi, vaikka olen tiennyt että se oli joku lapsista, en minä. En ole jaksanut riidellä mistään pikkujutuista.
Ensimmäinen isoin riita tuli 2017, kun vaimo halusi 8000e sohvan. Lapset hyppi silloin likaisilla vaatteillaan olohuoneessa sohvalle ja viikonloppuiltaisin naposteltiin shipsejä ja muuta. Varaa ei silloin oikein ollut niin kalliiseen sohvaan ja yritin ehdottaa halvempaa samannäköistä. Mikään mun kommentti ei mennyt vaimolle läpi. Mä vaan pilaan hänen tunnelmansa ja hän haluaa sen sohvan. Mikään järkisyy ei uponnut häneen.
En tiedä herätinkö silloin nukkuvan tiikerin unesta? Sen jälkee elämä on ollut tosi vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jopas! Miksi naisten vuodatusten jälkeen ei pyydetä miehen versiota?
Mikset sitten ole pyytänyt?
En tiedä onko Suomen tuomioistuimissa laillista tuoda todistusaineistoksi audiotallenteet keskusteluistanne mutta jos on niin syytä on nyt tallentaa ihan kaikki.
Naisesi on selvästikin henkisesti häiriintynyt ja on valmis viemään kaikki mukanaan mustaan aukkoon.
Ole mies ja suunnittele kaikki nyt tarkkaan.
Luonnollisesti otit jo viimeistään perjantaina yhteyttä johonkin juristiin.
Onko teillä kummallakaan mitään mt ongelmia tai persoonallisuushäiriötä? Tai asutteko Porvoossa?
Se on muuten turvakoti ei turvatalo, jälkimmäisiä näkyy lähinnä toimintajännäreissä.
0/5