Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia EU-hommista?

Brysseliin?
28.05.2023 |

Askarruttaa olisiko vaihteeksi mukava lähteä ulkomaille tienaamaan (HSO-koulutus ja vuosien kokemus mm johdon assarina).

Juttelin vastikään entisen työkaverin kanssa joka oli hetken työskennellyt jonkin eun tuomioistuimen käännösjaostossa, oli kuulemma kammottava paikka (myrkyllinen ilmapiiri, kiusaamista ja tylsä työ).
Yhden työkaverin mies taas oli pitkään ollut jonkinlaisena maatalousvirkamiehenä ja tienannut ja viihtynyt hyvin (tosin ranskaa olisi voinut osata paremmin).

Muilla palstalaisilla kokemuksia? Pitääkö ranskaa osata?

Kommentit (670)

Vierailija
361/670 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävämpi puoli asiaan on se, että tällaiset sankarit ovat parissa tapauksessa naispuolisten työtovereidensa lasten isiä (mistä onnellisten äitien aviopuolisot taas on täydellisen tietämättömiä...)

Kovaa menoa käännösjaostossa!

Ei se väärin ole!

Vierailija
362/670 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 2 tuttua, jotka ovat aloittaneet tuolla 90 luvulla. Kummatkin menivät naimisiin paikallisen miehen kanssa, saivat lapsia ja ovat eronneet. 

Lapset eivät halua muuttaa Suomeen, vanhemmat tarvitsisi enemmän läsnäoloa ja kaikki rahat menee asuntolainaan, kun eron jälkeen homma meni uusiksi

Mun tutut ovat asuntolainansa maksaneet ja lapset ovat lähtenee ulkomaille opiskelemaan ja he miettivät nyt varhaiseläkettä. Asuntojen hinnat ovat tässä välissä kolminkertaistuneet, joten saanevat ihan hyvät eläkerahat siitä Suomeen muuttaessa. 

Paitsi että asuntojen hinnoista on viime vuosien aikana sulanut 30 prosenttia.

Jopa 35-40 prosenttia joissakin tapauksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/670 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppis

Vierailija
364/670 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo käännösjaosto on selvästi toksinen työpaikka. Älä ainakaan sitä harkitse. Helsingissä on se kemikaaliasioiden virasto, kysäise sieltä.

Kemikaalivirasto voisi olla kiva, sijainti Helsingin keskustassa.

Siellä on tosiaan toisinaan assarin paikkoja auki.

Vierailija
365/670 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma EU-toimipaikoilla on siellä työskennelleen tuttuni mukaan se, että pysyvissä viroissa olevista työntekijöistä ei päästä eroon. Eli siellä on vielä ihmisiä jotka aloittivat kun Suomi liittyi joskus 1995. Ja heille ei tehty mitään palikkatestejä. Joten silloin töissään aloittaneet narskut voivat vapaasti edelleen narskuilla ja pilata työilmapiirin.

ap

Onko siellä nykyään sitten psykologiset testit?

Vierailija
366/670 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tenniskaveri oli tuolla tovin oikolukijana. Kuulemma aivan järkky työpaikka, todella hankalia vanhempia rouvia, joilla ylimitoitetut luulot itsestään. Eli ei kannata.

Olin tuolla aikoinaan tp. toimenhaltijana. Ilmapiiri tosiaan oli ja on kuulemani mukaan edelleenkin takapuolesta. Juuri tässä keskustelussa mainittujen päsmäreiden ansiosta jos nyt oikein ymmärrän.

Kai tuollainen nyt johtaa siihen, ettei ketään kiinnosta antaa parastaan, eli työtehon laskuun?

Vierailija
367/670 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tenniskaveri oli tuolla tovin oikolukijana. Kuulemma aivan järkky työpaikka, todella hankalia vanhempia rouvia, joilla ylimitoitetut luulot itsestään. Eli ei kannata.

Olin tuolla aikoinaan tp. toimenhaltijana. Ilmapiiri tosiaan oli ja on kuulemani mukaan edelleenkin takapuolesta. Juuri tässä keskustelussa mainittujen päsmäreiden ansiosta jos nyt oikein ymmärrän.

Kai tuollainen nyt johtaa siihen, ettei ketään kiinnosta antaa parastaan, eli työtehon laskuun?

Oliskohan järkky ilmapiiri kiinni siitä, että henkilöt itse eivät ole hakeneet kyseiseen työhön vaan heidät on LAITETTU, pakotettu, manipuloitu, painostettu, ohjattu, aivopesty, huijattu kyseiseen ammattiin? He eivät itse ole oma-aloitteisesti hakeutuneet kyseiseen työhön vaan joku ulkopuolinen/ulkopuoliset ovat halunneet määrätä heille ammatin ja työpaikan eivätkä ole piitanneet ollenkaan siitä haluaako henkilöt kyseiseen työhön vai ei ja soveltuvatko he siihen työhön vai ei.

Vierailija
368/670 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävämpi puoli asiaan on se, että tällaiset sankarit ovat parissa tapauksessa naispuolisten työtovereidensa lasten isiä (mistä onnellisten äitien aviopuolisot taas on täydellisen tietämättömiä...)

Kovaa menoa käännösjaostossa!

No toivottavasti ei noissa Bryssel-hommissa sentään ole mitään seksuaalisia predaattoreita?

Kuulostaa kevyesti siltä, että taustalla pari tus, ihmis kauppa, groo ming kun itse ei saa valita omaa ammattialaa ja työnantajastakaan ei pääse millään sitten eroon, vaikka itse on irtisanoutunut jo vuosia sitten.

Vierailija
369/670 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi suositella oikolukijoille ainakaan, älyttömät työmäärät ja huonot työehdot :(

Vierailija
370/670 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla huonot?

Vierailija
371/670 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono maine on ihan itse aiheutettu.

Ei kuullosta kovin terveeltä.

Vierailija
372/670 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko jollekin todellakin yllätyksenä että julkisella sektorilla on huonoa johtamista?

Vierailija
373/670 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU-hommat eivät ole oman alani töitä, koska minulla ei ole valtiotieteilijän koulutusta. Sihteerihommatkaan eivät ole oman alani töitä, koska minulla ei ole mitään sihteerialan koulutusta.

Vierailija
374/670 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvä se, mutta on kyllä ihan normiheterojakin.

Tuossa parjatussa jaostossa ahkeroi ainakin vuosia sitten pari miekkamiestä, kuuleman mukaan hyvinkin kyvykkäitä, eli ei ollut jaoston leideillä valittamista.

Ehkä hekin ovat tosin jo siirtyneet muualle.

Huh huh!

Vierailija
375/670 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma EU-toimipaikoilla on siellä työskennelleen tuttuni mukaan se, että pysyvissä viroissa olevista työntekijöistä ei päästä eroon. Eli siellä on vielä ihmisiä jotka aloittivat kun Suomi liittyi joskus 1995. Ja heille ei tehty mitään palikkatestejä. Joten silloin töissään aloittaneet narskut voivat vapaasti edelleen narskuilla ja pilata työilmapiirin.

ap

No olihan silloinkin Eu-virkamieskilpailut ja ihan tavallisia ihmisiä sinne meni.

Mitkä ihme kilpailut?

Vierailija
376/670 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa sekopaikalta.

Vierailija
377/670 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No olihan silloinkin Eu-virkamieskilpailut ja ihan tavallisia ihmisiä sinne meni.

Mitkä ihme kilpailut?

Eu:n rekrytointikilpailut. Tsekkaa Epson sivut virkamieskilpailuista. Määräaikasiin työpaikkoihin palkataan myös ilman kilpailua. 

Vierailija
378/670 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 2 tuttua, jotka ovat aloittaneet tuolla 90 luvulla. Kummatkin menivät naimisiin paikallisen miehen kanssa, saivat lapsia ja ovat eronneet. 

Lapset eivät halua muuttaa Suomeen, vanhemmat tarvitsisi enemmän läsnäoloa ja kaikki rahat menee asuntolainaan, kun eron jälkeen homma meni uusiksi

Mun tutut ovat asuntolainansa maksaneet ja lapset ovat lähtenee ulkomaille opiskelemaan ja he miettivät nyt varhaiseläkettä. Asuntojen hinnat ovat tässä välissä kolminkertaistuneet, joten saanevat ihan hyvät eläkerahat siitä Suomeen muuttaessa. 

Paitsi että asuntojen hinnoista on viime vuosien aikana sulanut 30 prosenttia.

Jopa 35-40 prosenttia joissakin tapauksissa.

Siis missä? Ei ainakaan Luxemburgissa ja Brysselissä. 

Vierailija
379/670 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä lähtisi.

Vierailija
380/670 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harkitsin aikani (osaan myös ranskaa), mutta tuo huono etätyömahdollisuus sai jättämään väliin. Ei ole nykyaikaa tuollainen toimistolle marssittaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi