Kokemuksia EU-hommista?
Askarruttaa olisiko vaihteeksi mukava lähteä ulkomaille tienaamaan (HSO-koulutus ja vuosien kokemus mm johdon assarina).
Juttelin vastikään entisen työkaverin kanssa joka oli hetken työskennellyt jonkin eun tuomioistuimen käännösjaostossa, oli kuulemma kammottava paikka (myrkyllinen ilmapiiri, kiusaamista ja tylsä työ).
Yhden työkaverin mies taas oli pitkään ollut jonkinlaisena maatalousvirkamiehenä ja tienannut ja viihtynyt hyvin (tosin ranskaa olisi voinut osata paremmin).
Muilla palstalaisilla kokemuksia? Pitääkö ranskaa osata?
Kommentit (670)
Vierailija kirjoitti:
Ongelma EU-toimipaikoilla on siellä työskennelleen tuttuni mukaan se, että pysyvissä viroissa olevista työntekijöistä ei päästä eroon. Eli siellä on vielä ihmisiä jotka aloittivat kun Suomi liittyi joskus 1995. Ja heille ei tehty mitään palikkatestejä. Joten silloin töissään aloittaneet narskut voivat vapaasti edelleen narskuilla ja pilata työilmapiirin.
ap
Tämä on ongelma kyllä myöhemminkin tulleiden osalta. EU-palkat on Suomen palkkatasoon nähden niin kovat, että sieltä ei poistu kuin huippuverkostuneet johonkin lobbarifirmoihin - yksityisellä puolella ei byrokraateille ole kysyntää ja Suomeen valtiolle siirtyessä nettopalkkaan ja etuihin tulee merkittävä pudotus.
Ite oon chat-valvojan hommissa, EU ssa
Vierailija kirjoitti:
Ikävämpi puoli asiaan on se, että tällaiset sankarit ovat parissa tapauksessa naispuolisten työtovereidensa lasten isiä (mistä onnellisten äitien aviopuolisot taas on täydellisen tietämättömiä...)
Kovaa menoa käännösjaostossa!
Vierailija kirjoitti:
Saksakin on hyödyllinen kieli.
Mutta Brysselissä varsin hyödytön, ellei sitten ajattele, että saksan osaaminen helpottaa hollannin oppimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävämpi puoli asiaan on se, että tällaiset sankarit ovat parissa tapauksessa naispuolisten työtovereidensa lasten isiä (mistä onnellisten äitien aviopuolisot taas on täydellisen tietämättömiä...)
Kovaa menoa käännösjaostossa!
No toivottavasti ei noissa Bryssel-hommissa sentään ole mitään seksuaalisia predaattoreita?
Brysselissä ranskaa kun osaa niin auttaa tosi paljon. Ihan alkeitakin.
En ole itse ollut, mutta kansainvälisten hommien yhteydessä olen säännöllisesti ollut yhteydessä euroopan laajuisesti toimiviin toimihenkilöihin.
Paremmat liksat ja yleensä vähempi työtä kuin suomessa. Sama homma muutenkin länsi euroopassa versus suomessa.
Ja kokemukseni on vain toimihenkilöistä/asiantuntijoista.
Vierailija kirjoitti:
En ole itse ollut, mutta kansainvälisten hommien yhteydessä olen säännöllisesti ollut yhteydessä euroopan laajuisesti toimiviin toimihenkilöihin.
Paremmat liksat ja yleensä vähempi työtä kuin suomessa. Sama homma muutenkin länsi euroopassa versus suomessa.
Ja kokemukseni on vain toimihenkilöistä/asiantuntijoista.
Itse työ voi olla stressitöntä mutta jos narskuleidit pilaa ilmapiirin niin jättäisin väliin. T assari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvä se, mutta on kyllä ihan normiheterojakin.
Tuossa parjatussa jaostossa ahkeroi ainakin vuosia sitten pari miekkamiestä, kuuleman mukaan hyvinkin kyvykkäitä, eli ei ollut jaoston leideillä valittamista.
Ehkä hekin ovat tosin jo siirtyneet muualle.
"miekkamiestä" :)
Lapsellista. Työpaikka on työpaikka. Siellä tehdään töitä. (Ja toki myös kokoustetaan hyödyttömissä kokouksissa. Mutta nämä navan alapuoliset jutut jätetään vapaa-aikaan, olipa se miespuolinen työkaveri millainen tahansa seksuaalinen dynamo.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa parjatussa jaostossa ahkeroi ainakin vuosia sitten pari miekkamiestä, kuuleman mukaan hyvinkin kyvykkäitä, eli ei ollut jaoston leideillä valittamista.
Lapsellista. Työpaikka on työpaikka. Siellä tehdään töitä. (Ja toki myös kokoustetaan hyödyttömissä kokouksissa. Mutta nämä navan alapuoliset jutut jätetään vapaa-aikaan, olipa se miespuolinen työkaveri millainen tahansa seksuaalinen dynamo.)
'Seksuaalinen dynamo' :)
Yleensä EU-hommat ja sihteerin hommat valitaan ihan itse. Sihteerin koulutus valitaan ihan itse, tuskin kovin yleistä on, että sihteerin koulutukseen pakotetaan hakemaan ja menemäån vastoin omaa tahtoa ase ohimolla.
Tuskin kovin yleistä on, että johdon sihteerin työtä tehdään vailla mitään alan koulutusta ja pakotettuna vastoin omaa tahtoa. Eiköhän se johdon sihteerin tutkinto yleensä hankita ihan itse omasta vapaasta tahdosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua kyseistä työpaikkaa itse niin ei mikään estä kieltäytymästä kyseisestä työstä, menemättä työhön ja allekirjoittamasta työsopimusta.
Tuo käännösjaosto on selvästi toksinen työpaikka. Älä ainakaan sitä harkitse. Helsingissä on se kemikaaliasioiden virasto, kysäise sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo käännösjaosto on selvästi toksinen työpaikka. Älä ainakaan sitä harkitse. Helsingissä on se kemikaaliasioiden virasto, kysäise sieltä.
Kemikaalivirasto voisi olla kiva, sijainti Helsingin keskustassa.
Se rakennus on tosi ruma kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Se rakennus on tosi ruma kylläkin.
Mutta lähellä on kivoja lounaspaikkoja, ja pilates-mahdollisuus.
nosto