Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta erityisopetus tulisi ajaa nykyisenlaisena alas

Vierailija
28.05.2023 |

En ymmärrä, että miksi panostaa pienempiin ryhmiin ja kalliimpiin erityisopettajiin sellaisten lasten kohdalla, joista ei kuitenkaan tule niitä meidän tulevaisuuden yhteiskuntamme huippuosaajia. Näille erityislapsille riittäisi ihan peruselämisen taidot ja maksaisivat vähemmän yhteiskunnalle kun eivät aikuisena luultavasti ole kovia veronmaksajiakaan.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Erityisluokat takaisin, tuplana. Toisiin hiljaiset, toisiin adhd-häiriköt ja aggressiiviset.

Vierailija
2/48 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt. Näiden erityisoppilaiden ja heidän perheidensä ongelmat ovat sitä mittaluokkaa, että tuen tarpeeseen menee yhteiskunnalla paljon rahaa. Olisi kannattavampaa sijoittaa se raha heihin, joista aikuisena "tulee jotakin" yhteiskunnalle hyödyllistä. Näillä erityislapsilla, kun on aikuistuttaan taipumus lisääntyä runsaasti ja sitten jokaisella heidänkin lapsellaan on jokin oppimissuunnitelma ja tuet kehissä.

yksi ope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttamattomuus näkyy usein isona lapsilukuna perheessä. Kaikki tuet imetään yhteiskunnalta ja kakaroita ei itse jakseta edes kasvattaa ja hoitaa.

Vierailija
4/48 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen miettinyt. Näiden erityisoppilaiden ja heidän perheidensä ongelmat ovat sitä mittaluokkaa, että tuen tarpeeseen menee yhteiskunnalla paljon rahaa. Olisi kannattavampaa sijoittaa se raha heihin, joista aikuisena "tulee jotakin" yhteiskunnalle hyödyllistä. Näillä erityislapsilla, kun on aikuistuttaan taipumus lisääntyä runsaasti ja sitten jokaisella heidänkin lapsellaan on jokin oppimissuunnitelma ja tuet kehissä.

yksi ope

Et ole maisteri.

Vierailija
5/48 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole maisteri.

Kyllä minä olen. Kasvatustieteen maisteri. Itse et taida olla. Sekö sinua harmittaa?

Vierailija
6/48 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni luokalla on juurikin näitä "saimme yhdeksännen lapsen juuri ja kaikilla lapsillamme on adhd"  muutamakin perhe. Eikö nämä vanhemmat nyt ihan helpolla ymmärrä, että tavara ei ole ihan priimaa ja voisivat käyttää ehkäisyä?

Vierailija
7/48 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yksi ope

Heidän perheidensä ongelmat ja muu ihana yleistäminen 🤦 sellasta soopaa sieltä tällä kertaa, yks ope.

Vierailija
8/48 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jokaisella on oikeus oppia lukemaan ja laskemaan. Kaikista ei ole minkään alan huippuosaajiksi, se on selvää. Nykyinen ops pitäisi heittää romukoppaan ja laatia omat opsit näille lähes kehitysvammaisille, oma ops keskitasolle ja oma ops selvästi lahjakkaille.

Vierailija
9/48 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole maisteri.

Kyllä minä olen. Kasvatustieteen maisteri. Itse et taida olla. Sekö sinua harmittaa?

Tekstisi perusteella et ole.

Vierailija
10/48 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, että  siinä koulupolun alussa voisi olla tehostetumpaa se opetus, että jokainen oppisi lukemaan ja laskemaan peruslaskut, mutta miksi laittaa paukkuja näihin jatkossa, kun ei se oppi sinne samalla tavalla tartu. Vähän kuin kaataisi vettä saaviin, jossa on reikä pohjassa eli turhaa työtä.

Vierailija
11/48 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yksi ope

Heidän perheidensä ongelmat ja muu ihana yleistäminen 🤦 sellasta soopaa sieltä tällä kertaa, yks ope.

Kiinnitin huomiota samaan kohtaan.

Vierailija
12/48 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yksi ope

Niinpä. Koulutetumpia erityislasten vanhemmat ovat kuin tuo "ope".

Vierailija
13/48 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä samalla tavalla ajattelevia opettajia on yllättävän paljon, mutta emmehän me sitä teille erityislasten vanhemmille kerro, että lapsenne opettaminen on melko turhaa työtä, mutta se on lain mukaan tehtävä. Täyttelemme sitten oppimissuunnitelmiin liirun laarumia.

Tekstisi perusteella et ole.[/quote]

Vierailija
14/48 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa erityislasten vanhemmista on ollut itse erityislapsi. Genetiikka kun on jännittävä asia ja ongelmat periytyvät.

Vierailija
15/48 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmaan tarvitaan jatkossa paljon lähihoitajia hoitamaan vanhuksia ja on tärkeää, että he osaavat lukea lääkäreiden ohjeet.

Vierailija
16/48 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet huippuälykkäät ja monilahjaiset lapset alisuorituvat koulussa ja päätyvät päihteisiin, koska heidän erityisen tuen tarvetta ei ole huomioitu. Suuret luokat, äänet ja jopa valaistus vaikuttavat lapsen kuormittumiseen ja sitä kautta yleiseen pärjäämiseen. Heidät tulisi tunnistaa ajoissa ja tarjota oikeat tukitoimet, jotta myös he saavat yhdenvertaiset mahdollisuudet menestyä elämässään. Se on myös taloudellisesti hyödyllistä, koska erityisenlahjakkaat luovat uusia mahdollisuuksia menestykseen myös muille ja vältetään mahdollinen päihteisiin ja rikoksiin sortuva tapaus.

Vierailija
17/48 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sitä mieltä, että ne adhd-tapaukset luokassa ovat väärin ymmärrettyjä älykköjä? :=))))

Vierailija
18/48 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityislasten vanhemmat ovat itse usein niin töttöröö etteivät pysty ymmärtämään lastensa ongelmien laajuutta.

Vierailija
19/48 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityislasten vanhemmat ovat itse usein niin töttöröö etteivät pysty ymmärtämään lastensa ongelmien laajuutta.

Tai sitten lasten vanhempia ei uskota. Ongelmat pistetään kasvatuksen ja elintapojen piikkiin ilman, että kuunnellaan millaisia haasteita on ja miten ne vaikuttavat elämään. Lisääntynyt tietoisuus nepsykirjosta on hyvä, mutta terveydenhuolto on kuormittunut epäilyistä, että on ihan arpapeliä kuka pääsee tutkimuksiin ja kuka ei.

Vierailija
20/48 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yksi ope

Samaa mieltä. Tämä on ihan hukkaan heitettyä rahaa. Suomi voi pärjätä vain huippuosaamisella ja erityisoppilaisiin käytetty raha pitäisi käyttää lahjakkaisiin ja motivoituneisiin oppilaisiin.

toinen ope (matematiikan lehtori)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi