Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et anna uima-altaassa nopeammalle tilaa käännöksessä?

Vierailija
03.08.2024 |

Tämä on ilmiö, joka aina jaksaa hämmästyttää. Miksi uimari ei voi huomioida toisia uimareita niin, että käännnökseen tullessa vilkaisisi olan yli, onko joku nopeampi juuri tulossa takaa, odottaisi altaan päässä kaksi sekuntia ja päästäisi hänet edelle? Mutta ei, pitää vaan puskea siihen eteen tukkeeksi.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

akldjlöajksölfjasölkfjlösadjfklöasjldfkj

Vierailija
2/32 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedessä toimitaan kuten laivatkin, nopeampi väistää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeampi voi ohittaa olemalla nopeampi, miksi hän ei voi huomioida muita? Tai sitten nopea voi mennä nopeiden radalle. 

Vierailija
4/32 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopeampi voi ohittaa olemalla nopeampi, miksi hän ei voi huomioida muita? Tai sitten nopea voi mennä nopeiden radalle. 

Jos on ruuhkainen rata, ohittaminen ei oikein ole aina mahdollista, kun kolme ei mahdu rinnan. Siksi tuo käännöksessä ohittaminen on kaikkein kätevintä, mutta se vaatisi sen, että ihmiset eivät olisi niin äärettömän itsekkäitä, vaan huomioisivat muutkin, eikä vain minä minä minä.

Vierailija
5/32 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotanpas ja annan tilaa.

Vastaavasti, jos itse olen se nopeampi ja ennen käännöstä tiedän, ettei toinen tule odottamaan, niin sitten teen käännöksen jo ennen altaan päätyä. Siinä jää matka vähän vajaaksi, mutta vastaavasti käännökseen ei saa apua päädystä, niin rasitus pysyy vähintäänkin samana.

Vierailija
6/32 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein altaassa on se nopeusero sen verran pieni, että siinä saa nyhrätä melkein sen koko altaanmitan ahtaasti vierekkäin ennen kuin pääsee ohi. Ikävä juttu, jos on myös vastaantulijoita.

Vierailija
7/32 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Varsinkin kun se usein lukee altaan säännöissä. En jaksaisi tuhlata energiaa ohitteluun, koska pyrin kuitenkin uimaan pitkää matkaa kohtuullisella sykkeellä, en sprintata. Pitäisi varmaan olla erikseen hitaiden radat. Vielä ärsyttävämpiä ovat ne, jotka alkavat uida nopeammin tai leveämmin kun heitä ohittaa. 

Vierailija
8/32 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne ovat eläkeläisiä jotka toimivat näin. He eivät muista välitä muuallakaan elämässä.

Vierailija
9/32 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan olla paras uin mahdollisimman leveästi. Onneksi voi kohta uida rinnat paljaana niin vieläkin saan leveyttä liikkeiseni ja kukaan ei pääse ohi

Vierailija
10/32 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siellä ei ole mikään kilpailu käynnissä.

Vierailija
11/32 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä kerkiää koska pitää kusta altaaseen 😂

Vierailija
12/32 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä tippaakaan enkä jaksa miettiä koko asiaa. En ymmärrä, miksi joka paikassa nopeimmat kuvittelevat olevansa jotenkin muiden yläpuolella. Minulle on ihan yhdentekevää, kuinka nopeasti joku muu ui. Menkööt ohi sitten kun pääsee tai liittykööt uimaseuraan joilla on oma vuoro.

Vierailija
13/32 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt. Varsinkin kun se usein lukee altaan säännöissä. En jaksaisi tuhlata energiaa ohitteluun, koska pyrin kuitenkin uimaan pitkää matkaa kohtuullisella sykkeellä, en sprintata. Pitäisi varmaan olla erikseen hitaiden radat. Vielä ärsyttävämpiä ovat ne, jotka alkavat uida nopeammin tai leveämmin kun heitä ohittaa. 

Uimahallissani on nopeiden uimareiden rata ja muiden uimareiden rata. Liian vaikea ihmisille ymmärtää.

Vierailija
14/32 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska siellä ei ole mikään kilpailu käynnissä.

No älä. Kilpailuissa ei tosiaan anneta tilaa tai uida kuusi ihmistä samalla radalla. Jotain huomaavaisuutta siis pitäisi olla puolin ja toisin. 

Vierailija
15/32 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En välitä tippaakaan enkä jaksa miettiä koko asiaa. En ymmärrä, miksi joka paikassa nopeimmat kuvittelevat olevansa jotenkin muiden yläpuolella. Minulle on ihan yhdentekevää, kuinka nopeasti joku muu ui. Menkööt ohi sitten kun pääsee tai liittykööt uimaseuraan joilla on oma vuoro.

Kiitos, nyt tunnen vähemmän huonoa omatuntoa veden pärskimisestä päällesi

Vierailija
16/32 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä hankalasti ohitettavat itsekeskeiset mulkut varmaan hiihtävätkin ladulla poikittain. 

Vierailija
17/32 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sinun mennä sellaiselle radalle, joka on tarkoitettu nopeille uimareille? 

Vierailija
18/32 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä ole kysymys, vaan siitä, että toiselle se on se normaali uintivauhti/rytmi ja hitaammin uiminen ei tunnu luontevalta.

Vähän sama kuin kävellessä, haluan mennä tiettyä vauhtia ja hitaammin kulkeminen tuntuu epäluontevalta. Sitten ärsyttää kun jossain kapeassa tai ruuhkaisessa kohdassa joku kännykkään tuijotelija haahuilee niin että ei tässä mikään kiire minnekään, mutta enpäs ainakaan huomioi muita kävelijöitä.

Vierailija
19/32 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sinun mennä sellaiselle radalle, joka on tarkoitettu nopeille uimareille? 

Meillä nopeiden radalla on jotain kesälomilla olevia kilpauimareita, ei sinne uskalla mennä.

Vierailija
20/32 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän tälläisestä asenteesta. Itsekin ärsyynnyin usein uidessani, mutta sitten päätin uida omaa vauhtiani koko ajan. Hyvin voin ohittaa vaikka vastaan tulisi uimari. Kyllä siihen kolme mahtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi