Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis Kelan laskurin mukaan jos työssä käyvä mies muuttaisi meille, asumistuki melkein loppuisi

Vierailija
28.05.2023 |

Nyt saan täyden asumistuen. Silloin saisi noin 40e.
Miehen palkka ei kuitenkaan mitenkään voisi elättää minua (opiskelija) ja miehen tulisi palkallaan elättää myös lapseni, joka ei ole hänen?
Olisi siis kannattavinta, että mies vuokraisi halvan yksiön ja pitäisi kirjat siellä, vaikka olisi meillä enimmän ajan.
Todella ihmeellinen tää nykyinen systeemi.

Kommentit (410)

Vierailija
401/410 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki joukolla nyt asumistukea hakemaan, jolle asumistukea ei vielä tule. Yleisen asumistuen hakulomake löytyy tästä:

https://www.kela.fi/yleinen-asumistuki-nain-haet

Vierailija
402/410 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä Suomi on täynnä sinkkutalouksia ja tähän toivoisi Orpon puuttuvan. Tämäkin osaltaan jopa nostanut vuokria... Hieno himmeli.

Toivottavasti tuen ehdot nyt tosiaan muuttuu. Rehelliset kärsii. Kikkailijat hyötyy nykytilasta. Sen sijaan moni pienituloinen on kokonaan vailla tukea. Moni pienituloinen, etenkin vieraskielinen ei ole edes kuullut koko tuesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/410 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein loppuu? Miten joku asia voi melkein loppua? Se joko loppuu tai jatkuu. Jos jotain asiaa saa vähemmän se vähenee, laskee, pienenee jne. Näillä termeilla voi kuvata asumistuen määrää, kun sitä saa aiempaa vähemmän, mutta saa kuitenkin. Se ei melkein lopu, eikä sitä melkein lopeteta maksamasta. Melkein menee hermo tuollaiseen lastentarhasuomeen.

Vierailija
404/410 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kyllä me ihmiset ollaan niin erilaisia. Minä kun muutin puolison kanssa yhteen niin ajattelin että se on hyvä kun minä kävin töissä ja hän eli toimeentulotuella että ei tarvi enää hänenkään sitten nostaa toimeentulotukea tai asumistukia kun minä saan ihan palkkaa.

Mutta nää on niitä ihmisten asenne-eroja jotka sitten vaikuttaa aika moneen asiaan elämässä lopulta.

Vierailija
405/410 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, kyllä me ihmiset ollaan niin erilaisia. Minä kun muutin puolison kanssa yhteen niin ajattelin että se on hyvä kun minä kävin töissä ja hän eli toimeentulotuella että ei tarvi enää hänenkään sitten nostaa toimeentulotukea tai asumistukia kun minä saan ihan palkkaa.

Mutta nää on niitä ihmisten asenne-eroja jotka sitten vaikuttaa aika moneen asiaan elämässä lopulta.

Hyvä huomio.

Vierailija
406/410 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista että ap:tä pidetään täällä niin loisena... Hän opiskelee ja hänellä on lapsi, oletettavasti hänellä on valmistuttuaan tai ehkä jo opiskelujen aikana aikomuksena elättää itsensä ja lapsensa tulevaisuudessa, mutta se ei vielä tässä vaiheessa opintoja ole mahdollista. Olisiko parempi että ap ei opiskelisi ammattiin?

Vierailija
407/410 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin, että jos uusi puoliso muuttaa yh äidin luo asumaan niin lapsilisän yksinhuoltaja korotus loppuu. En ymmärrä millä ihmeen perusteella, eihän siitä uudesta puolisosta tule lapsen huoltajaa, eikä ole millään lailla velvollinen lapsen elatuksesta..

Tuleeko se uusi puoliso loisimaan vai maksaako osan asumiskuluista? Jos maksaa niin yh:n kulut pienenee ja turhia tukia on syytäkin poistaa.

Vierailija
408/410 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtiölaina/rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html

Vierailija
409/410 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki joukolla nyt asumistukea hakemaan, jolle asumistukea ei vielä tule. Yleisen asumistuen hakulomake löytyy tästä:

https://www.kela.fi/yleinen-asumistuki-nain-haet

Muista laittaa hakemukseen bruttotulot.

Vierailija
410/410 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin lastenkodissa nuorempana töissä. Ihmettelin, kun lastenkodissa olevien lasten vanhemmat saivat yhdessä lisää lapsia, mutta olivat kuitenkin eronneet ja asuivat eri kämpissä. Olin nuori ja naiivi, enkä tajunnut mistä oli kyse. Kotilomilla viedessä näin tietysti, että asuivat kaikki oikeasti yhdessä (jos esim. osa lapsista oli kotona ja osa huostassa) ja isällä vaan tukien maksimoimiseksi kämppä ja kirjat muualla.

Meillä on tosi hienot hääkuvat eikä ole ryppyjä kuvassa, otettu alle 30-vuotiaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän