Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pitäisi lähteä pois mukavuusalueelta

Vierailija
28.05.2023 |

Tätä kuulee usein kaikkien mukapositiivisten naminami-elämäntapaluotsaien suusta. Miksi?

Kommentit (149)

Vierailija
21/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epämukavuus on hyvä termi. Sellainen keskiluokkaisen turvallinen seikkailu, jossa kurkataan laidan yli ja pahimmillaan pudotaan kahden metriä alemmalla olevaan turvaverkkoon. Uusi matkakohde, työpaikan vaihto tai ehkä hurjin mahdollinen, eli ero puolisosta!

Huom parempiosaisia ei kiinnosta teidän wt porukan nokittelu siitä kuka on kokenut eniten paskaa. Tuollaisilla asioilla päteminen saa katupisteitä elämäm koulussa mutta ei meidän piireissä. Me ei ihannoida pahoinvointia.

Vierailija
22/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanokaa nyt sitten, että miten pääsee kehittävälle "epämukavuusalueelleen" kun elämä on jo kaikin puolin epämukavaa joka suunnasta, syistä joihin ei juuri itse voi vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sanokaa nyt sitten, että miten pääsee kehittävälle "epämukavuusalueelleen" kun elämä on jo kaikin puolin epämukavaa joka suunnasta, syistä joihin ei juuri itse voi vaikuttaa.

Asettamalla vaikka tavoitteita, joihin liittyy ponnistelua.

Vierailija
24/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin ihan ihana käsittelyyn tuon sun kielteisen asenteen ja sen että oot selvästi jo päättänyt et pieleen menee. Vikojen etsiminen ja itsensä rehellinen tarkasteli on epämukavuusaluetta makeimmillaan.

Vierailija
25/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miten voin nyt ponnistella tän rintasyövän kans ja lapsen cp-vamman ja äidin dementian?

Vierailija
26/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä hetkellä elän epämuvakuusalueella eikä tämä ole tosiaankaan kehittävää. Mukavuusaluehan ei tarkoita vanhaa, tuttua ja  turvallista. Toisinaan elämän pysähtyminen yhteen kohtaan ja samanlaiseksi rutinoituminen on tukalin epämukavuusalue.

Mukavuusalue tarkoittaa NIMENOMAAN vanhaa tuttua ja turvallista.

Aivan niin yleensä tarkoittaakin, mutta se vanha ja tutuu ja turvallinen ironisesti ilmaistuna ei tarkoita, että olisi mukavaa saatika sitä minkä kokisi mukavuusalueekseen. silloin, ja nauttii aktiivisuudesta ja muutoksista ei paikallaan pysytteleminen ja elämän rutinoituminen ole mukavuusaluetta vaan turhauttavaa ja taannuttavaa.

Vierailija
27/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta omalta mukavuusalueelta täytyy poistua saavuttaakseen jotain, mitä haluaa. En minä töissä kävisi, jos ei olisi taloudellista tarvetta. Lorvisin kotona omalla mukavuusalueellani, mutta sitten ei olisi rahaa esimerkiksi matkustella tai tehdä jotain muuta, mistä nautin.

Toisaalta onko tuo nykyinen työsikin mukavuusalue, joka estää sinua hakemasta miellyttävämpää työtä? Mukavuusalue voi joskus olla ahdistavikin, mutta silti sieltä pois astuminen pelottaa, koska vastassa voi olla hetkellisesti vielä enemmän epävarmuutta.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nykyinen työpaikka on paska, ryhtyy vaikka vapaa-ajallaan opiskelemaan jotain sellaista, minkä myötä mahdollisuudet vaihtaa parempaan työpaikkaan paranevat. Epämukavuusalueelta poistuminen ei kuitenkaan tarkoita sitä, että satavarmasti onnistuisi. 

Vierailija
29/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miten voin nyt ponnistella tän rintasyövän kans ja lapsen cp-vamman ja äidin dementian?

Ehkä sinun nyt kannattaisi pyrkiä mielentyyneyteen ja pyrkiä pois mukavuusalueelta eli huonosta voinnista vaikka meditoimalla. Muutakin voi kyllä kokeilla.

Vierailija
30/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi ny v painu muualle kerjäämään sääliä äläkä tuu pilaamaan ketjuja joissa sulla ei oo mitään järkevää annettavaa. Hitto mä inhoon ihmisiä jotka käyttää omaa epäonnea lyömäaseena ihmisiä kohtaan joilla ei oo asian kans mitään tekemistä.

31/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä omaa rakasta lempilaitetta on niin paljon ihanampaa ajaa, kun välillä ajaa jotain ei niin rakasta 😄

Vierailija
32/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuusaluehan ei tarkoita, että siellä olisi mukavaa. Jopa masennukseen voi tottua ja mieli hakeutuu siihen tuttuun tapaan olla.

Vierailija
33/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi ny v painu muualle kerjäämään sääliä äläkä tuu pilaamaan ketjuja joissa sulla ei oo mitään järkevää annettavaa. Hitto mä inhoon ihmisiä jotka käyttää omaa epäonnea lyömäaseena ihmisiä kohtaan joilla ei oo asian kans mitään tekemistä.

Etkö kestä kuulla vastoinkäymisistä vai herääkö sinussa pelko, että saattaisit kohdat itsekin epäonnea? eri

Vierailija
34/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinun nyt kannattaisi pyrkiä mielentyyneyteen ja pyrkiä pois mukavuusalueelta eli huonosta voinnista vaikka meditoimalla. Muutakin voi kyllä kokeilla.

Mulle kanssa tuli tuosta viestistä mieleen, että nyt kannattaisi varmaan keskittyä eniten siihen oman mielenterveyden kasassa pitämiseen ja meditoiminen tosiaan varmasti auttaisi. Silloin kun on joku todella akuutti kriisi päällä niin silloin voi kyllä jättää ne muut isommat ponniskelut hetkeksi taka-alalle ja keskittyä vaan siiheen omaan ja läheisten terveyteen.

Vierailija
35/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Sitä omaa rakasta lempilaitetta on niin paljon ihanampaa ajaa, kun välillä ajaa jotain ei niin rakasta 😄

Mikä on sun lempilaite?

Vierailija
36/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö kestä kuulla vastoinkäymisistä vai herääkö sinussa pelko, että saattaisit kohdat itsekin epäonnea? eri

Keskitän energiani ihmisiin jotka osaavat käyttäytyä eivätkä yritä shokeerata säälin toivossa.

37/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Mikä on sun lempilaite?

Pege 😍

Vierailija
38/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti vaikka ensin, mitä positiivisia asioita elämässäsi on sen sijaan, että piehtaroit noissa negatiivisissa, joille et voi mitään.

Vierailija
39/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavuusaluehan ei tarkoita, että siellä olisi mukavaa. Jopa masennukseen voi tottua ja mieli hakeutuu siihen tuttuun tapaan olla.

Tai sitten ei lasketa pois siitä vanhasta ja tutusta. "Olit tänään iloinen ja hymyilit." Muista, että olt masentunut, etkä saa iloita tai muuttua saatika pyrkiä muuttamaan elämääsi.

Vierailija
40/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävät sattumat ja sairaudet eivät ole epämukavuusaluetta mitä tässä tarkoitetaan