Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pitäisi lähteä pois mukavuusalueelta

Vierailija
28.05.2023 |

Tätä kuulee usein kaikkien mukapositiivisten naminami-elämäntapaluotsaien suusta. Miksi?

Kommentit (149)

Vierailija
61/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen elänyt suuren osan elämästäni epämukavuusalueella. En huomaa siitä olleen paljonkaan hyötyjä. Positiivisuuspellet puhuvat paskaa aina kun suunsa avaavat.

No oisko niin että liika on liikaa :D Oot varmaan henkisesti aivan romuna ku tarvii noin kiukutella.

Et sä salillakaan oo koko aikaa, välillä pidetään lepopäiviä.

Ei taida ihan ymmärtää, mitä epämukavuusalueella eläminen oikeasti voi olla. Ei tässä mistään kuntoilemisesta nyt puhuta...

Epämukavuusalue tarkoittaa sitä että teet jotain mikä on vaikeaa mutta kehittävää. Esim avaudut tunteista silloin kun tekisi mieli sulkeutua. Siivoat vaikka tekisi mieli makoilla sohvalla. Katkaiset välit vaikka kannattaisi selvittää riita.

Ei liity siihen mitenkään että sä kirjottelet tänne jostain Fritzilin kellarista tiiliskivi perseessä.

Minä taas koen sen mukavana. Olen voittanut ja tehnyt jotain.

Epämukavana koen oloni väkivallan ja alistamisen kohteena, pakkoraossa jne. Se ei ikinä ole voimistanut tai tuonut hyvää vaan sairastuttanut ja tuntunut päivä päivältä kumulatiivisesti pahemmalta.

Vierailija
62/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanseerataanpa uusi termi: järkevyysalue. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin projektipäällikkönä, kun perustin firman, kun olen salilla tai lenkillä, kun olen sitonut paljon rahaa ja ottanut lainaa uuteen asuntoon tai autoon, vetänyt koulutuksia, tutustunut ihmisiin jne, en ole ollut epämukavuusalueella, vaikka hetkittäin on sattunut tai ollut rankkaa. Tuo on ollut antoisaa ja välttämätöntä, jos haluaa saada jitain aikaan. Ei se ole epämukavaa vaan mukavaa. Kuka pönttö on keksinyt termin epämukavuusalue?

Jos ihminen haluaa olla paikallaan, miksi pitäisi kasvaa ilman motivaatiota? Eihän se palkitse.

Vierailija
64/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sanokaa nyt sitten, että miten pääsee kehittävälle "epämukavuusalueelleen" kun elämä on jo kaikin puolin epämukavaa joka suunnasta, syistä joihin ei juuri itse voi vaikuttaa.

Asettamalla vaikka tavoitteita, joihin liittyy ponnistelua.

Eli miten voin nyt ponnistella tän rintasyövän kans ja lapsen cp-vamman ja äidin dementian?

Ehkä sinun nyt kannattaisi pyrkiä mielentyyneyteen ja pyrkiä pois mukavuusalueelta eli huonosta voinnista vaikka meditoimalla. Muutakin voi kyllä kokeilla.

Mulle kanssa tuli tuosta viestistä mieleen, että nyt kannattaisi varmaan keskittyä eniten siihen oman mielenterveyden kasassa pitämiseen ja meditoiminen tosiaan varmasti auttaisi. Silloin kun on joku todella akuutti kriisi päällä niin silloin voi kyllä jättää ne muut isommat ponniskelut hetkeksi taka-alalle ja keskittyä vaan siiheen omaan ja läheisten terveyteen.

No kyllä, mutta ei esim meditointi ja mielentyyneys olekaan mitään epämukavuusalueita, päin vastoin, nehän vasta mukavuusaluetta ovatkin.

Miksi alapeukku? Kyllä meditointi ja miekentyyneyteen pyrkiminen ainakin itselläni ovar juuri sitä mukavuutta.

Vierailija
65/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen elänyt suuren osan elämästäni epämukavuusalueella. En huomaa siitä olleen paljonkaan hyötyjä. Positiivisuuspellet puhuvat paskaa aina kun suunsa avaavat.

No oisko niin että liika on liikaa :D Oot varmaan henkisesti aivan romuna ku tarvii noin kiukutella.

Et sä salillakaan oo koko aikaa, välillä pidetään lepopäiviä.

Ei taida ihan ymmärtää, mitä epämukavuusalueella eläminen oikeasti voi olla. Ei tässä mistään kuntoilemisesta nyt puhuta...

Epämukavuusalue tarkoittaa sitä että teet jotain mikä on vaikeaa mutta kehittävää. Esim avaudut tunteista silloin kun tekisi mieli sulkeutua. Siivoat vaikka tekisi mieli makoilla sohvalla. Katkaiset välit vaikka kannattaisi selvittää riita.

Ei liity siihen mitenkään että sä kirjottelet tänne jostain Fritzilin kellarista tiiliskivi perseessä.

Minä taas koen sen mukavana. Olen voittanut ja tehnyt jotain.

Epämukavana koen oloni väkivallan ja alistamisen kohteena, pakkoraossa jne. Se ei ikinä ole voimistanut tai tuonut hyvää vaan sairastuttanut ja tuntunut päivä päivältä kumulatiivisesti pahemmalta.

Samoin, pakkorako ja vaihtoehtojen puute on niin epämukavuusalueita kuin voi olla. Ja syö ja katkeroittaa ihmistä pitemmän päälle

Vierailija
66/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sanokaa nyt sitten, että miten pääsee kehittävälle "epämukavuusalueelleen" kun elämä on jo kaikin puolin epämukavaa joka suunnasta, syistä joihin ei juuri itse voi vaikuttaa.

Eli miten voin nyt ponnistella tän rintasyövän kans ja lapsen cp-vamman ja äidin dementian?

Ehkä sinun nyt kannattaisi pyrkiä mielentyyneyteen ja pyrkiä pois mukavuusalueelta eli huonosta voinnista vaikka meditoimalla. Muutakin voi kyllä kokeilla.

Mulle kanssa tuli tuosta viestistä mieleen, että nyt kannattaisi varmaan keskittyä eniten siihen oman mielenterveyden kasassa pitämiseen ja meditoiminen tosiaan varmasti auttaisi. Silloin kun on joku todella akuutti kriisi päällä niin silloin voi kyllä jättää ne muut isommat ponniskelut hetkeksi taka-alalle ja keskittyä vaan siiheen omaan ja läheisten terveyteen.

No kyllä, mutta ei esim meditointi ja mielentyyneys olekaan mitään epämukavuusalueita, päin vastoin, nehän vasta mukavuusaluetta ovatkin.

Miksi alapeukku? Kyllä meditointi ja miekentyyneyteen pyrkiminen ainakin itselläni ovar juuri sitä mukavuutta.

Minulle ei. Haluan pitää kiinni ajatuskehistäni, koska niistä poistuminen tuo epämukavuutta ja tietoisuuden hukatusta ajasta. Aiempi kirjoittaja tuntui haluavan pitää kiinni huonosta olostaan.

-ohis

Vierailija
67/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi ny v painu muualle kerjäämään sääliä äläkä tuu pilaamaan ketjuja joissa sulla ei oo mitään järkevää annettavaa. Hitto mä inhoon ihmisiä jotka käyttäeri

Keskitän energiani ihmisiin jotka osaavat käyttäytyä eivätkä yritä shokeerata säälin toivossa.

Käyttäydyitkö sinä hyvin edellisessä vastauksessasi? eri

Luuletko että mulla oli tarkoitus?

Haluat kuitenkin keskittyä heihin, jotka osaavat käytöstavat? Mitä, jos keskittyisit vaalimaan samaa hyvettä itsessäsi.

Vierailija
68/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vuoden yrittänyt laajentaa elinpiiriä..olin jo aiemmin ahdistunut, mutta nyt tuntuu, että olen niin ahdistunut, että luovutan koko elämän..kotonakin jo ahdistaa kun miettii, että pitäs olla muuallakin ja sinnikkäästi vaan menen.

Vierailija
69/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska silleen voi kehittyä ihmisenä. Pääsee eroon omista rajotteistaan yms.

Myös mukavuusalueellaan voi kehittyä.

Ei mua ainakaan välttämättä ahdista esim. mielenkiintoisen aiheen opiskelu. Ihan normaalisti mun taidot kasvaa, vaikken tekisi prosessissa mitään epämukavaa.

Jos ihmisenä kehittymisen siis määrittää vaikkapa niin, että ymmärtää syvemmin yksittäisiä aspekteja, joita voi käyttää toisten hyödyksi ja omaksi iloksi.

Vierailija
70/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen niin että jos asia on epämukava, teen sen väärällä tavalla tai huonosti. Älykäs pystyy keksimään miten asioista saadaan mukavia.

Vierailija
71/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meditaatio on epämukavuutta ja ajan hukkaa.

Vierailija
72/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi ny v painu muualle kerjäämään sääliä äläkä tuu pilaamaan ketjuja joissa sulla ei oo mitään järkevää annettavaa. Hitto mä inhoon ihmisiä jotka käyttäeri

Keskitän energiani ihmisiin jotka osaavat käyttäytyä eivätkä yritä shokeerata säälin toivossa.

Käyttäydyitkö sinä hyvin edellisessä vastauksessasi? eri

Luuletko että mulla oli tarkoitus?

Haluat kuitenkin keskittyä heihin, jotka osaavat käytöstavat? Mitä, jos keskittyisit vaalimaan samaa hyvettä itsessäsi.

En.

Vierailija
73/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Kun elän mukavuusalueellani niin saan aikaan, olen vireä, positiivinen ja iloinen. Kun olen epämukavuusalueella alan ahdistumaan ja stressaamaan, uuvun ja masennun. Olen tällä mukavuusalueellani pysymisellä saanut aikaan oikein hyvän ja mukavan elämän: koulutuksen, uran, 10t€ kk-tulot, kaksi hienosti pärjäävää lasta, oman kodin, matkustelua, terveyden ja elämän rauhaa. En tiedä mitä siellä epämukavuusalueella sitten olisi, ehkä enemmän, mutta tämä mukavuusalue riittää minulle vallan mainiosti!

Vierailija
74/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska silleen voi kehittyä ihmisenä. Pääsee eroon omista rajotteistaan yms.

Perustelepa tätä vähän. Kehittyä miten, päästä eroon mistä rajoitteista? Miksi oletat että kehittyminen on epämukavuusaluetta ja että elämä mukavuusalueella on rajoitteista? Olipa taas melkoisen hölmö kommentti.

Vierailija
75/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta sen epämukavuuden vuoksihan sitä pitääkin harrastaa, niin sit kehityt paremmaksi.

Vierailija
76/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Kun elän mukavuusalueellani niin saan aikaan, olen vireä, positiivinen ja iloinen. Kun olen epämukavuusalueella alan ahdistumaan ja stressaamaan, uuvun ja masennun. Olen tällä mukavuusalueellani pysymisellä saanut aikaan oikein hyvän ja mukavan elämän: koulutuksen, uran, 10t€ kk-tulot, kaksi hienosti pärjäävää lasta, oman kodin, matkustelua, terveyden ja elämän rauhaa. En tiedä mitä siellä epämukavuusalueella sitten olisi, ehkä enemmän, mutta tämä mukavuusalue riittää minulle vallan mainiosti!

Juuri näin. Minusta tuntuu, että koko epämukavuusalue on jonkun katkeran ankeuttajan keksintö. Hän itse esimerkiksi pitää kehoaan hyvännäköisenä nälällä ja sitten paheksuu, kun "muut ovat liian laiskoja siirtymään epämukavuusalueelle". 

Mukavuusalueella on kuitenkin paras meininki ja tulokset myös sen mukaisia. 

Vierailija
77/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta sen epämukavuuden vuoksihan sitä pitääkin harrastaa, niin sit kehityt paremmaksi.

MItään epämukavaa ei kannata harrastaa. Kaikki mikä tuntuu epämukavalta on väärää itselle. Pitää etsiä niitä asioita, jotka tuntuvat hyviltä ja mukavilta, jotta saa energiaa ja voimaa elämäänsä. 

Vierailija
78/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lanseerataanpa uusi termi: järkevyysalue. 

Kyllä, otan heti käyttöön. 

Vierailija
79/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iiedätkö, huippu-urheilijat eivät treenaa sitä epämukavaa juttua vaan sitä, jossa ovat hyviä kehitetään entistä paremmaksi. Jos jalkapalloilija potkaisee erittäin hyvin oikealla ja heikommin vasemmalla, hänen oikeaa jalkaansa treenataan vielä paremmaksi, koska se on se, millä saadaan tulokset. Vasemman jalan treenaaminen söisi vain energiaa eikä edes tuntuisi kivalta. 

Vierailija
80/149 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan lanseerata mukavuusalue life coachingin. Niin moni hukkaa elämäänsä ja voimiansa epämukavuusalueella.