Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vantaan yli 400 miljoonan euron ratikan uskotaan rahoittavan osin itsensä alueelle odotetaan valtavasti tulijoita

Vierailija
28.05.2023 |

Onnea Vantaa.

Laitetaan taas reilu miljardi (600 miljoonan budjetille saa nauraa) 19km pituiseen nysään joka ei paranna Vantaan joukkoliikennettä pätkääkään koska se vain korvaa olemassa olevat bussiyhteydet.

Samalla rahalla olisi saanut huikean parannuksen kehittämällä kumipyörillä kulkevien yhteyksiä mutta aih ja voih, nämähän olisivat parantaneet väistämättä myös yksityisautoilun sujuvuutta ja miljardi on pikkurahaa kun etsitään ideolgisia tapoja karkoittaa tämä paarialuokka metropolista.

Seuraavassa jaksossa nähdäänkin mistä ilmansuunnasta tämä valtava massa tulijoita saapuu ja päästään jänskäämään rahoittaako se todella miljardihankkeen vai kuluttaako niidenkin elättäminen entisten päälle loputkin Vantaan kassasta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kun muistutit. Täytyy ostaa sijoitusasuntoja reitin varrelta nyt ajoissa. Hinnatkin pian kohdallaan.

Vierailija
2/3 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa on ihan tutkittu juttu, että raideyhteys kohottaa maan arvoa reitin arvolla. Jos et usko, tutki datasta, mitä Länsimetron varrella on tapahtunut asuntojen hinnoille. Jostain syystä ihmiset ovat niin hassuja, että luottavat enemmän raideyhteyksiin kuin kumipyöräyhteyksiin.

Voit miettiä samaa vaikutusta ihan yleisemminkin Uudellamaalla. Itään Sipoon ja Porvoon suuntaan kulkee reippaasti kaukomatkabusseja, mutta siitä huolimatta asukasmäärät Itä-Uudellamaalla ovat jääneet hyvin pieniksi verrattuna pääradan varteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki raideyhteydet nostavat maan hintaa niin kauan kuin korot ovat nollassa ja keinottelijoilla on rajattomasti ilmaista velkaa käytettävissään sekä kaupunkia ohjaa ideologia jonka mukaan pienillä vuokrakopeilla täytettyjä elementtislummeja saa perustaa määrättömästi jokaisen pysäkin kylkeen.

Ja mikä on lopputulos: näihin uusiin slummeihin muuttavan väestön demografinen jakauma poikkeaa täydellisesti siitä koulutetusta kahden citymaasturin perheestä joka aiemmin muutti Espoolaisen pientalo-alueen trampoliini-idylliin.

Sopii tutkia muuttovoiton vaikutukset Espoon talouteen.

Voit myös tutustua Länsiväylä-lehdessä espoolaisten riemuun kun Saunalahdesta lopetettiin juuri kaikki suorat bussiyhteydet keskustaan metron viimeisen pätkän valmistuttua. Matka-ajat kasvoivat tuollakin niin valtavasti että ihmiset joutuvat siirtymään yksityisauton käyttöön tai lopettamaan keskustan alueella sijaitsevissa harrastuksissa käymisen.

Tämä kombinaantio taivaisiin nousevasta hintatasosta ja sietämättömästä ajankäytöstä perusliikkumiseen on juuri se joka on kääntänyt koulutettujen työssäkäyvien muuttovirran päinvastaiseen suuntaan tällä vuosituhannelle. Tällä menolla tahti ei kun kiihtyy.