Kertoako pettämisestä?
Mies on pettänyt puolisoaan vuosia, pitkiä salasuhteita eri naisten kanssa. Olen ollut yksi näistä naisista. En halua miestä itselleni, mutta sääliksi käy puolisoa. Täysin sokea tilanteelle. Mies valehtelee kaiken aikaa naiselle. Asiat kokonaisuudessaan valjenneet minulle vasta meidän jutun loppumisen jälkeen.
Oletteko olleet tilanteessa, että olette kertoneet pettämisestä? Mitä sitten kävi? En kaipaa tältä mieheltä mitään, on täysi raukka. On uhannut kostaa, jos kerron, mutten häntä pelkää. Koen itse, että jos olisin ollut pitkään jonkun kanssa ja toinen olisi ollut vuosia valehteleva sarjapettåjä, niin haluaisin tietää. Kysyn nyt kokemuksia, mitä pettämisestä kertomisen jälkeen kävi?
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on nyt muutama vuosi kun itse sain puhelun tuntemattomalta naiselta.
Hän hyvin dramaattisin kääntein "tunnusti" olleensa mieheni toinen nainen. Kuuntelin nauruani pidätellen ja kun sain suunvuoron niin kerroin että ei hän ole ollut mieheni "toinen" nainen, vaan ehkä viides - kuka niitä laskee!
Tämä nainen oli kuvitellut mieheni valehtelevan olevansa avoimessa suhteessa, avioliitossamme on täysin sallittua harrastaa seksiä muidenkin kanssa. Kun mieheni sitten oli päättänyt nämä heidän seksitapaamisensa,
oli tämä nainen päättänyt kostaa käräyttämällä miehen minulle...
Outoa että naiselle kyllä kelpaa avioliitossa oleva mies, mutta jätetyksi ei kestä tulla? Reikä on reikä.
Minä olen myös muutaman seksikumppanuuden joutunut lopettamaan kun mies on alkanut mustasukkaiseksi tai kuvittelemaan että minulla olisi tunteita . Seksi on seksiä.
Jos joku sanoo teille elävänsä avoimessa avioliitossa, ymmärtäkää nyt hyvät ihmiset että olette mukana kuvioissa vain seksiä varten. Tunteet ja rakkaus on varattu ainoastaan omalle puolisolle.Tämä asenne joissakin avosuhteilijoissa tökkii. Se, että jotenkin korotetaan omaa suhdetta halveksimalla niitä sivuhoitoja. Kohdellaan muita ihmisiä kuin pelkkiä käveleviä lihapaloja. Esimerkiksi yhden yön jutut tai fuckbuddyt harvoin kohtelevat toisiaan jotenkin noin korostetun kylmästi, että oikein naureskellaan sille miten toista on käytetty pelkkänä patjana tai keppinä. Ikäänkuin sivuhoitojen kohtelu tulevina ja ajattelevina ihmisinä olisi jotenkin uhka sille avoimelle suhteelle.
Sitähän muut ihmiset noille libidovetoisille liskoaivoille ovatkin; reikiä ja kikkeleitä, jotakin, jolla masturboida.
Seksi on ihmiselle aivan normaali perustarve, kuten esim. nälkä, jano tai uni. Jos ennen seksiä, tutustumisvaiheessa rehellisesti kertoo elävänsä avoimessa avioliitossa, voi toinen osapuoli halutessaan tästä perääntyä. Mikä tässä nyt on niin väärin?
Väärin tekevät nuo jotka tietävät toisen olevan perinteisessä avioliitossa ja silti alkavat salasuhteeseen. Kun suhde sitten päättyy, puretaan omaa katkeruutta käräyttelyllä ja uhriutumisella vaikka itse ovat petokseen ryhtyneet. Tätä kutsutaan kaksinaismoralismiksi, avoimessa suhteessa ei petetä ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa vaihtelua luonnostaan. Jos niin huono mies oli niin miksi ylipäätään hänen kanssa olit. Jos et miehestä välitä niin jatka elämääsi äläkä kerro naiselle. Mies voi helposti rakastaa vaimoaan ja panna muita.
Jaahas ja taas perustellaan, miksi muka miehellä on oikeus pettää...Sikamiehet pettää. Jos ei pysty olemaan uskollinen niin ei kannata mennä parisuhteeseen ja perustaa perhettä. Ei se niin mene että miehellä on oikeus poimia rusinat pullasta: kiltti vaimo hoitaa kotia ja lapsia ja äijä juoksee vieraissa. Joo ei.
Se on joko tai: uskollinen parisuhde tai sinkkuna pysytteleminen
Lort tomiesten huo raamiselle ei ole mitään oikeutta
Sinulla taitaa olla tosi paha olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelun taso on jo mennyt tosi ala-arvoiseksi.
Tuttu kirjoittaja riehuu, kun hänellä on mennyt niin pahasti tunteisiin. Ilmoitan kaikki hänen kommenttinsa asiattomiksi, suosittelen tekemään samoin. Ei kenenkään tarvitse "kuunnella" (lukea) tuollaista nimittelyä.
Tuollainen alatyylin termien käyttö ei ole sopivaa. Muutoin ketju ollut tosi hyvä. Kriittistä keskustelua. Lisää vaan tällaista.
Rehellisyys a ja o kirjoitti:
Kerro. Mä olen käräyttänyt MONTA miestä ja muutaman naisen ja saanut vain kiitosta. Pettäminen tulee ilmi AINA ennemmin tai myöhemmin. Turhaa haaskata lyhyttä elämää tuollaisen kanssa joka ei toista kunnioita, kynnysmattona ei ole kiva olla ja tuskin sitä kukaan vapaaehtoisesti haluaakaan.
Siinä on varsinainen Taalasmaan Ulla :-DDD
Vierailija kirjoitti:
Kerro. Mä olen käräyttänyt MONTA miestä ja muutaman naisen ja saanut vain kiitosta. Pettäminen tulee ilmi AINA ennemmin tai myöhemmin. Turhaa haaskata lyhyttä elämää tuollaisen kanssa joka ei toista kunnioita, kynnysmattona ei ole kiva olla ja tuskin sitä kukaan vapaaehtoisesti haluaakaan.
Miksi pettäjiä ei saisi käräyttää? Minusta täysin oikein. Pettäjien oma syy vain ja ainoastaan.
Vierailija kirjoitti:
Melko osuva. Arvostella kyllä osaa mutta yhtään ei siedä itse arvostelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakio some/palstariehuja. Luulee harhoissaan että pettäminen ja salasuhteilu on oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelun taso on jo mennyt tosi ala-arvoiseksi.
Tuttu kirjoittaja riehuu, kun hänellä on mennyt niin pahasti tunteisiin. Ilmoitan kaikki hänen kommenttinsa asiattomiksi, suosittelen tekemään samoin. Ei kenenkään tarvitse "kuunnella" (lukea) tuollaista nimittelyä.
Onko läheinenkin tuttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakio some/palstariehuja. Luulee harhoissaan että pettäminen ja salasuhteilu on oikein.
On se hänen todellisuuskuplassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä kävi noin, että olin sokea ja tietämätön, kunnes salarakas käräytti ukon todisteiden kanssa. Hyvä että oli todisteita, koska ukko väitti, että nainen on hullu ja valehtelee. Luulin, että olin onnellisessa suhteessa, joten tämä tuli enemmän kuin shokkina. Erottiin, koska luottamuspula ja rakkauteni kuoli valheisiin.
Tapahtumasta on kohta viisi vuotta ja en kykene uuteen parisuhteeseen, koska traumatisoidun tapahtuneesta melkoisesti.
Miten helvetissä tuosta voi saada traumoja?? Ihmissuhde se vain oli.
Kuinka heikko ihmisen mieli voi olla???
Elätkö ihan itseksesi omassa tynnyrissäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä kävi noin, että olin sokea ja tietämätön, kunnes salarakas käräytti ukon todisteiden kanssa. Hyvä että oli todisteita, koska ukko väitti, että nainen on hullu ja valehtelee. Luulin, että olin onnellisessa suhteessa, joten tämä tuli enemmän kuin shokkina. Erottiin, koska luottamuspula ja rakkauteni kuoli valheisiin.
Tapahtumasta on kohta viisi vuotta ja en kykene uuteen parisuhteeseen, koska traumatisoidun tapahtuneesta melkoisesti.
Oisko sylttytehtaalta tullut hänelle heikot eväät?
Vierailija kirjoitti:
Mä ehdottaisin, että laita viesti vasta muutaman kk:n päästä ja sillä tavalla, ettei tämä mies yhdistä viestiä sinuun mitenkään. Odota siksi, ettei mies osaisi ajallisesti yhdistää sinua ja vaimonsa viestin saantia.
Mutta toisaalta, jos on uhannut kostolla, niin ehkä parempi, ettet laita mitään viestiä. Noita hulluja vainoajia valitettavasti on ollut mun lähipiirissänikin, ne on pelottavia. Voivat kostaa myös näyttäytymättä, rikkoa esim. autosi tms, jolloin asiaa on hankala viedä poliisille todisteiden puuttuessa.
Ja mä varmaan noudattaisin varovaisuutta, vaikken viestiä laittaiskaan. Mistä sitä tietää, vaikka joka muu sen naisista kertois nimettömänä vaimolle tai vaimo hoksaisi itse ja syy tulisi sinun niskoille.
Pelkohan ei sinänsä kannata, mutta tietty varovaisuus on tarpeen, jos on tällaisen tyypin kanssa ollut jossain tekemisissä.
Olen samaa mieltä. Kannattaisi vaan jatkaa omaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ehdottaisin, että laita viesti vasta muutaman kk:n päästä ja sillä tavalla, ettei tämä mies yhdistä viestiä sinuun mitenkään. Odota siksi, ettei mies osaisi ajallisesti yhdistää sinua ja vaimonsa viestin saantia.
Mutta toisaalta, jos on uhannut kostolla, niin ehkä parempi, ettet laita mitään viestiä. Noita hulluja vainoajia valitettavasti on ollut mun lähipiirissänikin, ne on pelottavia. Voivat kostaa myös näyttäytymättä, rikkoa esim. autosi tms, jolloin asiaa on hankala viedä poliisille todisteiden puuttuessa.
Ja mä varmaan noudattaisin varovaisuutta, vaikken viestiä laittaiskaan. Mistä sitä tietää, vaikka joka muu sen naisista kertois nimettömänä vaimolle tai vaimo hoksaisi itse ja syy tulisi sinun niskoille.
Pelkohan ei sinänsä kannata, mutta tietty varovaisuus on tarpeen, jos on tällaisen tyypin kanssa ollut jossain tekemisissä.
Olen samaa mieltä. Kannattaisi vaan jatkaa omaa elämää.
Ja tietenkin siinä sivussa käräyttää pettäjä. Se ln terveen ihmisen teko.
Vierailija kirjoitti:
Seuraan tätä keskustelua. Itse olen päättänyt olla kertomatta. Vaimo ei ole sellainen ihminen jota suuremmin arvostan, joten hän saa puolestani elää sen valheen kanssa minkä mies milloinkin kertoo. Ja toisaalta, kyllä ne vaimot usein miehensä tuntee, eli jollain tajunnan tasolla on varmasti hyväksynyt osansa.
..."vaimo ei ole sellainen ihminen jota suuremmin arvostan"' ... no et ilmeisesti arvosta kun jalkojasi levittelit hänen muehelleen. Arvostatko itseäsi?
Vierailija kirjoitti:
Pettäjä jäi jo kiinni. Mutta vaimo yhä rakastaa ja blaa blaa. Ja myös miehen sivusuhde jatkuu edelleen, muttei sinisilmä sitä usko todeksi. Ja kyse ei ole avoimesta suhteesta.
Minä saattaisin hyvinkin olla tuo sinisilmä. Ulospäin näyttää varmasti siltä ja sinäkin saat hykerrellä ylemmyydentunnossasi, että onpas tyhmä nainen. Vaan kun mies tämän pelin aloitti, pelaan minä sen loppuun vähän kovemmilla panoksilla ja järjestelen asiat rauhassa omalta kannaltani sellaiselle mallille, että eropapereiden lähtiessä minulla ei ole huolta tulevasta. Ulospäin en tätä tietenkään huutele, vaan elämä näyttää kaikin puolin jatkuvan meillä ennallaan. Rakkaus on loppunut. Mies toki luulee, että edelleen hänestä välitän.
Jess: Näin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli Diogenes siellä tynnyrissä. Itse olen aviossa, en ole pettänyt eikä tietääkseni ole minuakaan petetty.
Vaimo tietää, että se on kerrasta poikki. Ilman traumoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraan tätä keskustelua. Itse olen päättänyt olla kertomatta. Vaimo ei ole sellainen ihminen jota suuremmin arvostan, joten hän saa puolestani elää sen valheen kanssa minkä mies milloinkin kertoo. Ja toisaalta, kyllä ne vaimot usein miehensä tuntee, eli jollain tajunnan tasolla on varmasti hyväksynyt osansa.
..."vaimo ei ole sellainen ihminen jota suuremmin arvostan"' ... no et ilmeisesti arvosta kun jalkojasi levittelit hänen muehelleen. Arvostatko itseäsi?
No näytän arvostavan. Mies pääsi iholle valehtelemalla ja lopetin homman kun valehtelu paljastui. Eipä mullakaan ole sellaista kristallipalloa mistä toisen puheen tietäisi todeksi tai valheeksi ennenkuin sitten teot sen osoittaa. En tekisi mitään toisin, tosin seuraavan vastaavan herrasmiehen kohdalla ehkä osaan vähän suodattaa puheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se hänen todellisuuskuplassaan.
Voisin kuvitella että tollaisella on aika rikkonainen elämänhistoria eikä todella pitkäaikaisia ystäviä juurikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on niin erikoisia mielipiteitä liikkeellä, että aivan kuin olisi pettämijiä kiinnijäämisen pelossa kirjoittamassa... :D
Pettäjä jäi jo kiinni. Mutta vaimo yhä rakastaa ja blaa blaa. Ja myös miehen sivusuhde jatkuu edelleen, muttei sinisilmä sitä usko todeksi. Ja kyse ei ole avoimesta suhteesta.
Tiedoksi...tiedän suhteesta ja siitä,että se jatkuu.
Pallo on puolisolla. Odottaa,että eroan,jotta omat kasvot säilyy muiden silmissä puhtoisena.
En eroa. Totuus tulkoon ilmi.
[/quote]
Pettäjä jäi jo kiinni. Mutta vaimo yhä rakastaa ja blaa blaa. Ja myös miehen sivusuhde jatkuu edelleen, muttei sinisilmä sitä usko todeksi. Ja kyse ei ole avoimesta suhteesta.[/quote]
Minä saattaisin hyvinkin olla tuo sinisilmä. Ulospäin näyttää varmasti siltä ja sinäkin saat hykerrellä ylemmyydentunnossasi, että onpas tyhmä nainen. Vaan kun mies tämän pelin aloitti, pelaan minä sen loppuun vähän kovemmilla panoksilla ja järjestelen asiat rauhassa omalta kannaltani sellaiselle mallille, että eropapereiden lähtiessä minulla ei ole huolta tulevasta. Ulospäin en tätä tietenkään huutele, vaan elämä näyttää kaikin puolin jatkuvan meillä ennallaan. Rakkaus on loppunut. Mies toki luulee, että edelleen hänestä välitän.