Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertoako pettämisestä?

Vierailija
27.05.2023 |

Mies on pettänyt puolisoaan vuosia, pitkiä salasuhteita eri naisten kanssa. Olen ollut yksi näistä naisista. En halua miestä itselleni, mutta sääliksi käy puolisoa. Täysin sokea tilanteelle. Mies valehtelee kaiken aikaa naiselle. Asiat kokonaisuudessaan valjenneet minulle vasta meidän jutun loppumisen jälkeen.

Oletteko olleet tilanteessa, että olette kertoneet pettämisestä? Mitä sitten kävi? En kaipaa tältä mieheltä mitään, on täysi raukka. On uhannut kostaa, jos kerron, mutten häntä pelkää. Koen itse, että jos olisin ollut pitkään jonkun kanssa ja toinen olisi ollut vuosia valehteleva sarjapettåjä, niin haluaisin tietää. Kysyn nyt kokemuksia, mitä pettämisestä kertomisen jälkeen kävi?

Kommentit (264)

Vierailija
201/264 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on kyllä outoja olioita. Pettämiseen ei naisten mielestä tarvita kahta.

Joo ja pettäjät kanssa kun oikeuttavat, että koska petetty teki niin tai näin, niin pettäminen on oikeutettua. Pettäjä-Uhri parka..

Vierailija
202/264 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette tiedä koskaan mikä tilanne miehen kotona on. Voi olla vaikka mitä muita kriisejä, lasten tai omia sairauksia tms.

Ei siihen silloin kaipaa mitään anonyymiä viestiä joltain tuntemattomalta ihmiseltä. Jokainen hoitakoon omat asiansa.

Jos on ollut suhteessa varattuun mieheen omaehtoisesti ei silloin aleta jälkeenpäin mitään hurskastelemaan petturimiehen käräyttämisestä.

Kun oma lusikka on ollut sopassa ja on sitten otettu pois niin jatkakaa elämänne älkääkä enempää sekoittako soppaa ja muiden ihmisten elämää jollain anonyymeillä ilmiannoilla.

Se on jopa alhaista.

Ai jos parisuhteessa tai perheessä on ongelmia, niin silloin ei ihminen olekaan enää rehellisyyden arvoinen? Vai mitä meinaat, että pettäminen pitäisi salata jos perheessä on kriisi?

En itse ainakaan halua että minun "annetaan" elää omaa elämää valheessa. Eihän se ole edes omaa elämää enää sitten. Se on omaa elämää, kun saan tehdä tietoisia valintoja oman parisuhteeni tulevaisuudesta. Ei se, että joku ulkopuolinen asettuu minua ylemmäs ja katsoo voivansa päättää että kyllä minun on hyvä elää laput silmillä pettäjän kanssa.

Tämä! Ehkä koko ketjun järkevin kommentti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kahdella työkaverilla on salaromanssi. Tämän miespuolisen työkaverini vaimo vaikuttaa oikeasti todella ihanalta ihmiseltä. Niin monesti miettinyt miten saisin tiedon kulkemaan vaimolle. Tästä kuviosta kun ei tiedä kuin minä ja yksi toinen plus tietty pettäjät. Niin mun on ihan mahdotonta käräyttää yhtään ketään ilman, että sotken välini näihin ihmisiin. Oma mielipiteeni on siis, että pettäjät tulisi käräyttää.

Vierailija
204/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on jo neljästi jäänyt vaimolleen kiinni pettämisestä ja edelleen vaimo antaa anteeksi ja rakastaa. On se herttaista. Tekisi mieli mennä keskustelemaan tuon petetyn kanssa, mutta ehkä nainen on täysbimbo, ei näe eikä usko, että mies jatkaa pettämistä kokoajan. Vaimo aina kyselee mieheltään, että onko petturinaiset olleet yhteydessä, muttei sitä, että onko mies ottanut yhteyttä naisiin. Ilmeisesti mies saa vapaasti olla yhteydessä naisiin, jos yhteydenotto tulee miehen puolelta. Ehkä tässä vaikuttaa tällaiset nyanssit, jota vain sokearakkaus teettää.

Vierailija
205/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne ajat muuttuvat. Ennen vanhaan AP:kin olisi ollut syytettyjen penkillä.

Vierailija
206/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on kerrottu ukon sivusuhteesta. Meillä on avoin suhde, tunnen sivusuhteen.

Mitä sitten? Eli ihan ok sulle koska avoin suhde Yhteiskunnassamme on tietty normaalien ihmisten moraalikoodisto jotka toimii ihan hyvin. Laitaihmisten on syytä sopeutua siihen.

Mikä on laitaihminen? "Normaalien ihmisten moraalikoodisto". Ei hyvänen aika. Sinäkö ajattelet olevasi tällaisen kommentin jälkeen se normaali ihminen? Jos niin haluan itse olla mahdollisimman laidassa, koska tavassasi ylentää itsesi ei ole mitään normaalia.

Vierailija
207/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelun taso on jo mennyt tosi ala-arvoiseksi.

Uutisankkuri Tommy Fräntin sanoin: "vauvapalsta on pahuuden ylihuipentuma". Täällä aikaansa viettävät ihmiset voivat huonosti. Soisi heille apua. Ei hyvinvoiva ihminen koe tarpeelliseksi päivästä toiseen riehua jossain anonyymien negapalstoilla. Tosin pitää itsekin katsoa peiliä sillä täällähän minäkin olen tyhjyyttä paossa.

Vierailija
208/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on kerrottu ukon sivusuhteesta. Meillä on avoin suhde, tunnen sivusuhteen.

Mitä sitten? Eli ihan ok sulle koska avoin suhde Yhteiskunnassamme on tietty normaalien ihmisten moraalikoodisto jotka toimii ihan hyvin. Laitaihmisten on syytä sopeutua siihen.

Mikä on laitaihminen? "Normaalien ihmisten moraalikoodisto". Ei hyvänen aika. Sinäkö ajattelet olevasi tällaisen kommentin jälkeen se normaali ihminen? Jos niin haluan itse olla mahdollisimman laidassa, koska tavassasi ylentää itsesi ei ole mitään normaalia.

Kyllä minustakin avoinsuhteilijat ovat ns marginaalia seksuaalimoraaliltaan ja - käytökseltään. Aika monesta on.

Vierailija
209/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutisankkuri Tommy Fräntin sanoin: "vauvapalsta on pahuuden ylihuipentuma". Täällä aikaansa viettävät ihmiset voivat huonosti. Soisi heille apua. Ei hyvinvoiva ihminen koe tarpeelliseksi päivästä toiseen riehua jossain anonyymien negapalstoilla. Tosin pitää itsekin katsoa peiliä sillä täällähän minäkin olen tyhjyyttä paossa.

Taitaa Tommylla olla luurankoja kaapissa. Silloin tulee mieleen tuollainen projisointi. Vaimo-parka.

Vierailija
210/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka sinä elämääsi. Ei kannata sotkeutua enempää tuohon kuvioon. Et sinä kuitenkaan sitä vaimoa voi pelastaa. Asiat heidän perheessään menevät omalla painollaan.

Vierailija
211/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käräytin exäni hänen vaimolleen. Se ei ollut todellakaan helppo päätös ja varmasti yksiä vaikeimpia asioita mitä olen tehnyt. Koin kuitenkin sen moraaliseksi velvollisuudekseni kertoa kaiken petetylle, jos hän vain haluaisi tietää. Lähestyin häntä avoimesti omalla nimelläni, kerroin heti lyhyesti mitä on tapahtunut ja kysyin haluaako hän tietää kaiken vai ei tai todisteita jne. Annoin hänelle täysin vallan johtaa keskustelua ja sanoin olevani valmis siihen miten ja milloin hän haluaa asian käsitellä. Olin valmistautunut vihaan ja suruun, mutta petetty lopulta päätyi vaan kiittämään että kerroin. Ja se musersi minua oikeastaan vielä enemmän (ansaitusti kyllä). Kuitenkin uskon että tuo oli oikein tehty ja ainoa tapa kaikille osapuolille päästä asiasta eteenpäin jokainen tavallaan.

Vierailija
212/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin, jos pettäjä olisi tehnyt ap:lle jotain tosi törkeää, mutta kun kyseessä tuollainen sarjavätyspettäjä, niin vaimo tuntenee jo hänet hyvin. En jaksaisi itse tehdä mitään kuin unohtaa koko tyypin ongelmineen.

Vierailija
213/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa Tommylla olla luurankoja kaapissa. Silloin tulee mieleen tuollainen projisointi. Vaimo-parka.

Ei, vaan täällä oli todella asiatonta keskustelua hänen uudesta suhteestaan. Jos puoliso kuolee, ei se tarkoita sitä ettei enää saisi rakastua. En toivo omalle puolisolleni yksinäistä loppuelämää, vaan että löytää vierelleen uuden elämänkumppanin, kun minusta kohta aika jättää.

Vierailija
214/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan täällä oli todella asiatonta keskustelua hänen uudesta suhteestaan. Jos puoliso kuolee, ei se tarkoita sitä ettei enää saisi rakastua. En toivo omalle puolisolleni yksinäistä loppuelämää, vaan että löytää vierelleen uuden elämänkumppanin, kun minusta kohta aika jättää.

Tämä ei kuulu ketjun aiheeseen. Pysy aiheessa kiitos

Vierailija
215/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä noin vihamielinen reaktiosi oikein kumpuaa? Sitä sinun olisi hyvä miettiä peilin edessä.

Vierailija
216/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette tiedä koskaan mikä tilanne miehen kotona on. Voi olla vaikka mitä muita kriisejä, lasten tai omia sairauksia tms.

Ei siihen silloin kaipaa mitään anonyymiä viestiä joltain tuntemattomalta ihmiseltä. Jokainen hoitakoon omat asiansa.

Jos on ollut suhteessa varattuun mieheen omaehtoisesti ei silloin aleta jälkeenpäin mitään hurskastelemaan petturimiehen käräyttämisestä.

Kun oma lusikka on ollut sopassa ja on sitten otettu pois niin jatkakaa elämänne älkääkä enempää sekoittako soppaa ja muiden ihmisten elämää jollain anonyymeillä ilmiannoilla.

Se on jopa alhaista.

Ai jos parisuhteessa tai perheessä on ongelmia, niin silloin ei ihminen olekaan enää rehellisyyden arvoinen? Vai mitä meinaat, että pettäminen pitäisi salata jos perheessä on kriisi?

En itse ainakaan halua että minun "annetaan" elää omaa elämää valheessa. Eihän se ole edes omaa elämää enää sitten. Se on omaa elämää, kun saan tehdä tietoisia valintoja oman parisuhteeni tulevaisuudesta. Ei se, että joku ulkopuolinen asettuu minua ylemmäs ja katsoo voivansa päättää että kyllä minun on hyvä elää laput silmillä pettäjän kanssa.

Tämä! Ehkä koko ketjun järkevin kommentti

Ehkä siihen muuhun jo stressaavaan kriisinpaikkaan ei enää tarvita jonkun anonyymin laittakaa pettämisviestiä. Tätä tarkoitin.

Jos voimat menevät jo kaikkeen muuhun niin se pettämisen julkitileminen ei varmaankaan silloin ole oleellisin ja päivänpolttavin asia tietää.

Koskaan siellä kotona ei voi tietää onko totta vai jonkun hörhön kiusallaan laittama viesti.

En minä ainakaan naisena haluaisi ottaisi vastuuta jos joku ihminen romahtaa lopullisesti muun kuorman lisäksi kun laittaisin viestin tyyliin "miehesi on pettänyt sinua minun kanssani". Joo, kovin fiksua.

Kuten sanoin, jos olisin suhteessa varattuun mieheen niin en puuttuisi sen vaimon elämään mitenkään.

Vihon viimeistä olisi laittaa vaimolle viestiä anonyymisti.

Vierailija
217/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin lähdet mukaan osalliseksi pettämistouhuun ja sitten ilmeisesti jossain kostomielessä haluat eskaloida tilannetta. Hiton naurettavaa sanon minä.

Elämä on. Pettäjä joutuu totuuden eteen. Ei armoa eikä sääliä.

Se vaan, että ap on itse ollut tässä touhussa mukana ja miettii asian kertomista vasta nyt. On vaikea nähdä mikään muu syy kuin kostopointti. Jos veikata pitää, niin todennäköisesti mies ei enää halua touhuta ap:n kanssa ja tämä on tuntenut itsensä syrjäytetyksi ja siksi viimeisenä vetonaan miettii kostona tilanteen eskaloimista.

Minulla on, tai oli, asuu nyt muualla, tuttava joka ihastui varattuun mieheen. Oli itse silloin sinkku. Täämä mies oli jonkintasoinen julkkis. Asui toisella puolella Suomea. Olivat työporukalla tällä paikkakunnalla ja satuimme tuttavan kanssa samaan suosittuun hotelliravintolaan. Kutsuivat sitten pöytäänsä ja juttelimme porukassa sen illan.

Tämä mies sitten sopi tapaamisen tuttavani kanssa kun viipyivät jonkin aikaa. Jatkoivat sitten yhteydenpitoa ja tapaamisia aina kun mies tuli tänne. Mies kertoi avoimesti perheestään.

Kävi sitten niin, että kerran mies ei sopisitkaan tapaamista. Tuttavani oli kuin tulisilla hiilillä ja pyysi minua autollani norkoilemaan sen paikan lähettyville missä mies oli työhönsä vuoksi, emme nähneet häntä. Kun mies sitten jo oli taas matkalla kotiin niin soitti, että ei ehtinyt ja on nyt jo menossa kotiinpäin.

Mies alkoi vähentää yhteydenpitoa ja lopetti tapaamiset. Tuttavani oli edelleen aivan ihastunut ja haaveili jo yhteisestä elämästäkin. Toki mies ei sellaista ollut lupaillut.

Kun tuttavani totesi, että stoori oli loppu niin tomerasti tarttui luuriin ja soitti vaimolle paljastavakseen "romanssin".

Vaimo kyllä vastasi, mutta sanoi jotain jaaha, vai niin tms. Ja lopetti puhelun.

Asiasta on nyt kymmenisen vuotta, ovat olleet yhdessä ja ovat edelleen. Somessa näkyy kuvia yhteisestä perheestä ja lomamatkoista. Eroa ei tullut eikä juttu ainakaan ole haitannut julkista kuvaa perheestä.

Tuttavallani ei ollut mitään moraalista tai siveellistä syytä soittaa vaimolle. Vaan oma harmitus ja luultavasti saada aikaan ero ja mahdollisesti mies itselleen. Tai ainakin skismaa pariskunnan väleihin.

Että tämähän on suurimmalla osalla syy, ei mikään rehellisyys tai vaimon parhaan ajattelu.

Sen voi hyvinkin piilottaa, että näinhän me rehelliset ihmiset toimimme ja ilmianhamme petturin vaimolle/miehelle.

Niinpä niin ja joopa joo. Sadekehä senkun loistaa.

Vierailija
218/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin puolisona tietää jos minua petettäisiin. Toki olis hyvä olla jonkinlaisia todisteita tms, jotta mies ei voisi selittää asioita päinvastaisiksi. 

Vierailija
219/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä puolison pitää saada tietää, haluaako olla liitossa/suhteessa pettäjän/valehtelijan kanssa. Siis itsemääräämisoikeus ja autonomia. Tuollainen pettäjä ei ajattele ketään muuta kuin itseään. Hyvälle ystävälle kertoisin, jos olisin tietoinen jostain salasuhteesta. Muutenhan minäkin pettäisin ystäväni, jolla on oikeus omiin valintoihinsa todellisten tietojen pohjalta.

Vierailija
220/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettävä ja valheellinen puoliso on myös turvaton puoliso.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme