Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työtön, mies ei. Minulle kuuluu hänen mielestään kaikki kotityöt

Vierailija
26.05.2023 |

Koiran ulkoilutuksista riidellään, kun mies ei millään haluaisi viedä ja jos vie, tulee viiden minuutin päästä takaisin jo.

Teen ruoat, siivoan, pesen pyykit, tarkistan läksyt, huolehdin koiran. Pihatöitäkin yrittää sälyttää minulle. En ole viherpeukalo, joten omalta osaltani piha ei vaadi kummoisia, mutta ruukkukukat on hyvä joskus kastella ja nurmikko ajaa.

Olen yrittänyt puhua miehen kanssa, ja hän on vakaasti sitä mieltä että sitten tehdään puoliksi kun saan töitä. Sitä ennen koska olen vain kotona, minulta hoituu siinä kätevästi kaikki. Jos en saa töitä pian, tulen hulluksi. Minulla ei käytännössä ole vapaa-aikaa, vaan olen kotona 24/7, ellen ole kaupassa tai viemässä lapsia jonnekin.

Työpaikan menetin yli vuosi sitten. Samalla meni aikuiskontaktit :( Ei ole varaa harrastaa ja ystäviä ei ole ollut koskaan. Taidan olla masentunut.

Kommentit (248)

Vierailija
141/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömän pitäisi lähtökohtaisesti hakea töitä monta tuntia päivässä. Se on työttömyysturvan maksamisen ehto. Ap pitää sanoa miehelle, ettei hän ryhdy kotiorjaksi. Parempi olisi jopa erota, saisi ainakin vapaata silloin, kun lapset ovat isällä. Ehkäpä kannattaa ottaa se puheeksi, niin mies saa tykönään miettiä, että tekeekö mieluummin nyt puolet kotitöistä vai myöhemmin kaikki kotityöt ja lisäksi maksaa elarit ja ehkä puolet omaisuudesta. Nyt mies pitää ap:ta täysin itsestäänselvyytenä.

Mä en yhtään ymmärrä tätä. Pidättekö te jotain kirjaa kotitöistä vai miten te katsotte ne 50/50. Se tekee joka ehtii ja jaksaa. Piste. Perhe-elämä ja parisuhde ole mikään kilpailu ja uhkailuasetelma.

Oletko milloinkaan kuullut että kotityöt ovat merkittävä tasa-arvokysymys? Olet varmasti. Siitä on puhuttu vuosikymmenet. Tämä ei ole neutraali asia vaan nimenomaan uhka. Suurin osa naisista joutuu kohtaamaan sen, että mies yrittää vierittää kotityöt naisen niskaan. Miksi pitää teeskennellä että näin ei olisi? Siksi naiset puhuvat tästä jatkuvasti. Kukaan ei uskalla puhua tasa-arvosta että ei tulisi leimatuksi !!feministiksi!! Mutta useimmat naiset tämän vaistomaisesti ymmärtävät.

Ei tämän pitäisi olla kilpailu. Mutta se on, kunnes tasa-arvo toteutuu.

Onko se oikeasti kiinni sukupuolesta kuka yrittää vierittää jotkut työt toisen tehtäviksi? Vai onko se edelleen kiinni enemmän siitä että se vaha käytäntö joka joskus saattoi olla ihan toimiva sallitaan edelleen nykyisin?

Ei. Naiset joutuvat jatkuvasti puhumaan siitä että joutuvat tekemään kotona enemmän. Tästä tulee jatkuvasti riitoja tuhansissa kodeissa. Naiset ottavat avioeroja tämän takia. Naiset yrittävät muuttaa tämän kaikin voimin ja miehet tappelevat vastaan kaikin voimin.

Vierailija
142/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni mies haaveilee että nainen jäisi työttömäksi ja ottaisi kodinhoidon vastuulleen. Miehet yrittävät välttää kaikin keinoin kotitöitä, joten tuo olisi unelmatilanne. Nainen maksaa puolet kuluista tai mies maksaa muutaman satasen enemmän kuussa. Siitä hyvästä nainen pyörittäisi hotellia 24/7. Mies saapuisi siistiin kotiin, valmiiseen pöytään, lakanat on vaihdettu, vaatteet pesty ja pullaakin leivottu. Mies vain lekottelisi ja nauttisi elämästään ja toivoisi että nainen ei saa ikinä enää töitä.

Älkää naiset milloinkaan suostuko tuohon kuvioon.

Miksi? Elämä on ihanaa juuri näin. Tosin työtön en ole, pyöritän omaa bisnestä mutta kotoa käsin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kotitöistä tapellaan.

Aikuiset voivat itse päättää voimavarojensa puolesta milloin siivoovat ja tekevät kotitöitä.

Ei välttämättä tarvitse tehdä töiden jälkeen mitään vuosiin, jos ei jaksa oikeasti. Työelämä on rajumpaa kuin koskaan nykyään. Edes puuvillapeltojen orjuus ei ollut näin sadistista kun Suomen piiska työtätekeville nykyään on. Edes orjakoppia ei makseta ja ruokaa makseta. Kaikki pitää itse maksaa ja ei jää mitään käteen.

Miksi riidellä sen päälle orjakopin siivouksen jaosta?

Vierailija
144/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärrä tätä kotityön määrää nykyihmisillä. 

Kai pesukoneen ja tiskikoneen voi ihan ohimennen täyttää ja tyhjentää. Luulisi, että joskus on aikaa/tylsää, jolloin voi imuroida. Safkaa nyt jokainen tekee päivittäin. Vessan pesut, lakanoiden vaihdot menee ihan rutiinilla. Olisi loogista, että se kenellä on enemmän aikaa ja kotona tekee ihan luonnostaan noita juttuja.

No tuo on vain yksi esimerkki, mutta riittääkö oikeasti täyttö ja tyhjennys pyykkikoneelle. Ei niille puhtaille tarvi tehdä sen jälkeen mitään? Niin mihin sinä ne tyhjennät, lattialle kasaan? 

Tai että safkaa ei todellakaan tee jokainen päivittäin. Itse en sinkkuna tehnyt, siinä ei ole mitään järkeä että tekee yhdelle ihmiselle ateriat päivittäin. Enkä tehnyt myöskään pahimpina ruuhkavuosina, vaan ostin usein eineksiä, koska ei ehtinyt eikä jaksanut tehdä ruokaa. 

Laske joskus huviksesi kauanko oikeasti käytät "ohimennen" ja "rutiinilla" hommiin.

Silloin kun opiskelin ja kävin opintoihin liittyvissä työharjoitteluissa ja oli kaksi pientä lasta, oli aika niin kortilla ettei näitä "ohimennen ja rutiinilla hommia" arkena yksinkertaisesti ehtinyt. Eli kyllä nekin jonkin ajan itselleen ottaa, että tulee hoidettua. 

Se että nämä välttämättömät työt kuvataan niin mitättöminä, ettei niihin mene edes aikaa, se on aikamoinen tölväisy. Mitätöidään koti-isien ja -äitien kotona tekemä työ. Sille työlle ei siis anneta mitään arvoa. Ei edes ajallista arvoa. 

Vierailija
145/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet saamaton. Naiselle kuuluu kodinhoito ja sen aihepiirin asiat silloin kuin ei ole työelämässä kiinni. Mies voi tuoda rahan ja sinä hoidat mukisematta muun. Kaikki on tyytyväisiä.

Mies käy töissä ja pitää suunsa kiinni. Nainen maksaa kulunsa ansiosidonnaisella. Kotityöt puoliksi. Ja sanoinko jo että mies pitää suunsa kiinni.

Mitä itse asiassa on kotityöt puoliksi? Itse teen kerran viikkoon isomman viikkosiivouksen, siistin päivittäin vessat ja keittiön aina ruokailujen jälkeen. Tiskit laitetaan koneeseen ruokailun jälkeen ja kone päälle. Pyykit heitetään koneeseen ja kone päälle. Ripustamisessa menee max 10 min ja samoin viikkaamisessa. Silittää ei ole aina pakko. Pölyt nopeasti pois pinnoilta kun ne pomppaa silmille. Ehdin yleensä ensin kun ne minua enemmän häiritsee. Ruokaa tilataan kerralla isommin kotiovelle kun kaapit näyttää tyhjenemistään. Ruokina arkisin perusruuat kiertää, ei tarvitse valtavasti päätään vaivata sen suhteen mitä tekee. Ruokaa valmistan kerralla ison satsin päivisin, mies toisinaan tekee meille jotain bravuurejaan. Roskikset vie yleensä mies kun on tällä hetkellä enemmän ulko-ovesta ulos. Ja ai niin, pieniä lapsia kolme. Ei lasketa heidän kanssa oloa kotiaskareisiin.

En ymmärrä yhtään miten näistä asioista jossakin tapellaan ja väännetään vielä keskustelu. Illat ja vloput on ihana viettää mukavan rennosti kun ei tarvitse tapella kotiaskareista väsyneinä, miksi ihmeessä jättää ne muutenkaan arki-iltoihin tai viikonloppuihin kun on vaihtoehtona hoitaa ne tehokkaasti muutoin. Tai miksi pitää pätemällä vyöryttää jotain hommia väsyneelle työssäkävijälle vain pätemisen vuoksi.

No vaikka se, että kun toinen on tehnyt ruuan valmiiksi, toinen korjaa jäljet. Se on enemmän mitä omien ruokalivälineiden laittaminen tiskikoneeseen. Työssä käyvä voi tyhjentää tiskikoneenkin oma-aloitteisesti. Eiköhän teilläkin ole välillä hommia, joita ei tehdä viikottain kuten esimerkiksi saunan ja kylpyhuoneen peseminen. Kodinkoneet pitää putsata ja matot pestä. Lasten koulunkäyntiin riittää panostamista kummallekin. Se vie aikaa eikä se ole kivaa, mutta kannattaa.

Se lisää yhteenkuuluvaisuuden tunnetta, kun kummallakin on tunne, että tässä sitä ollaan samassa veneessä. Ei niin, että toinen lojuu silmät kiinni veneen keulassa ja toinen on aina soutuvuorossa.

146/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten kun mies jää eläkkeelle ja hän ei saa yhtään mitään? Sinun tulisi sijoittaa hänelle säästöjä vanhuuden päiville. Kaikki kotityöt on paljon ilmaista työtä.

No eipä tästä jää sivuun senttiäkään koskaan, kyllä eletään kädestä suuhun. 

Kotityöt meillä (koirien ulkoilut pois lukien) on imurointi ja pyykin pesu kerran viikossa, tiskit hoitaa kone - ja koneen käynnistää kumpi ehtii, minä tyhjennän yleensä. Lakanat jne. vaihtaa mies 1-2 viikon välein.

Näihin ei todellakaan mene aikaa paljon p.skaakaan per viikko.

Vierailija
147/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestä, jos olet negatiivinen omista työllistymis- ja kouluttautumismahdollisuuksista ja yritteliäisyytesi on vain keskinkertaista tai huonompaa.

Jos 100%:sti näkisit vaivaa omien työllistymismahdollisuuksiesi edistämiseen lannistumatta, voisin itse miehenäsi tehdä kaikki kotityöt ja käydä töissä samalla.

En lukenut tarkemmin onko ap uikuttaja, jos on, teettäisin hänellä kaikki kotityöt.

Vierailija
148/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömän pitäisi lähtökohtaisesti hakea töitä monta tuntia päivässä. Se on työttömyysturvan maksamisen ehto. Ap pitää sanoa miehelle, ettei hän ryhdy kotiorjaksi. Parempi olisi jopa erota, saisi ainakin vapaata silloin, kun lapset ovat isällä. Ehkäpä kannattaa ottaa se puheeksi, niin mies saa tykönään miettiä, että tekeekö mieluummin nyt puolet kotitöistä vai myöhemmin kaikki kotityöt ja lisäksi maksaa elarit ja ehkä puolet omaisuudesta. Nyt mies pitää ap:ta täysin itsestäänselvyytenä.

Mä en yhtään ymmärrä tätä. Pidättekö te jotain kirjaa kotitöistä vai miten te katsotte ne 50/50. Se tekee joka ehtii ja jaksaa. Piste. Perhe-elämä ja parisuhde ole mikään kilpailu ja uhkailuasetelma.

Oletko milloinkaan kuullut että kotityöt ovat merkittävä tasa-arvokysymys? Olet varmasti. Siitä on puhuttu vuosikymmenet. Tämä ei ole neutraali asia vaan nimenomaan uhka. Suurin osa naisista joutuu kohtaamaan sen, että mies yrittää vierittää kotityöt naisen niskaan. Miksi pitää teeskennellä että näin ei olisi? Siksi naiset puhuvat tästä jatkuvasti. Kukaan ei uskalla puhua tasa-arvosta että ei tulisi leimatuksi !!feministiksi!! Mutta useimmat naiset tämän vaistomaisesti ymmärtävät.

Onko se oikeasti kiinni sukupuolesta kuka yrittää vierittää jotkut työt toisen tehtäviksi? Vai onko se edelleen kiinni enemmän siitä että se vaha käytäntö joka joskus saattoi olla ihan toimiva sallitaan edelleen nykyisin?

Ei. Naiset joutuvat jatkuvasti puhumaan siitä että joutuvat tekemään kotona enemmän. Tästä tulee jatkuvasti riitoja tuhansissa kodeissa. Naiset ottavat avioeroja tämän takia. Naiset yrittävät muuttaa tämän kaikin voimin ja miehet tappelevat vastaan kaikin voimin.

Ei kaikki parisuhteet ole epätasa-arvoisia. Enkä näe siinä mitään ongelmaa että sitä ei hyväksytä ja erotaan, mutta en ymmärrä miksi yrittää muuttaa toista. Ei toista voi muuttaa, muuttua toinen voi kun on pakko. Eikä sitä pakkoa tule niin kauan kuin tuohon suostutaan.

Vierailija
149/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko heittää joku lähde? En tunne yhtäkään perhettä, jossa kotityöt olisi vain toisella. Että tuo sun useimmat-hokema vaatii kyllä vähän perusteluja.

Tämä on ihan muutaman vuoden trendi että yhtäkkiä kaikki lasketaan minuutilleen, mieheltä vaaditaan palkan kompensaatiota ja kotitöistä nipotetaan.

Vierailija
150/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerkeää langata hampaatkin kirjoitti:

Ite miehenä taas teen kaikki kotiaskareet työttömänä.

Kuskaan aamulla lapset kouluun. Jätän auton koululle ja juoksen kotiin tai kaupan kautta. Matka noin viisi kilometriä. Suihku ja aamupala sekä kevyt venhyttely. Sitten teen ruuat valmiiksi koko perheelle ja nopea siivous. Ylläpitävä siivous vie vähemmän aikaa kuin sellainen että ei ole siivottu viikkoihin.

Luen kirjaa tai jos on hyvä fiilis, niin voimistelen preusilaisittain lihaskuntoilua 30 min.

Aika pian pitää hakea lapset koulusta kävellen tai jos tuntuu hyvältä, niin juosten. Autolla takaisin kotiin tai kaupan kautta kotiin riippuen tilanteesta.

Nautin työttömyydestä. Päivässä ei ole tarpeeksi tunteja itsensä kehittämiselle ja perheen hyvinvoinnin edistämiselle. Vaimon mielestä olen hyödyllisempi työttömänä ja saan lähes saman rahan tukina kuin työllistettynä. Olen samaa mieltä, mutta vasemmistolaisena menen aina töihin, kun  pätkiä saan.

Oikeistolaisena jäisin tukien varaan lopullisesti, mutta minut on kasvatettu kolletktiivisesti ajattelemaan muita ja yhteiskuntaa.

Sä teet ne vapaaehtoisesti ilman pakotetta.

Noin se pitääkin mennä. Jokainen aikuinen tekee itse päätöksensä ilman että puoliso syyllistää tai vinoilee taustalla.

Jokainen tekee sen minkä jaksaa.

Vierailija
151/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä just oon aina ihmetelly näissä, ku valitetaan, että tekee kaikki kotityöt johon sisältyy esim pyykinpesu ja tiskikoneenkäyttö. Siihen menee alle 5min, kun ne täyttää ja tyhjentää :D

Se kone tekee työn puolesta. Ennen vanhaa aikaan ennen pesukonetta tilanne oli toinen, kun pyykkejä pestiin monta tuntia käsin. Siivoaminen on nykyään helppoa, kun on käytössä imuri.

Ja toisekseen ei näitä isoja siivouksia tehdä joka päivä. Joko kerran viikossa tunti-pari menee tai sitten jos joka päivä imuroi ja pyyhkii pölyt niin menee 10-15min per päivä.

Ennen vanhaan se pyykinpesu ei ollut päivittäistä. Samoja vaatteita pidettiin ainakin viikko. Pyykkiä pestiin siis korkeintaan kerran viikossa. (Riippuu siitä kuinka kauas entisaikaan mennään. Avantopyykkiä oli vielä harvemmin.) 

Myös silloin kun ensimmäiset pesukoneet tulivat, ei pyykinpesutahti siitä kiihtynyt, vaan vaatteita pidettiin kauan ennen kuin pestiin. Vasta nykypäivänä on tämä, että pesukonekin pyörii päivittäin. Kyllä siitä sen tunnin viikkoon saa työtä vaatepyykkiin, vaikka vain "täyttää ja tyhjentää koneen", ja toisen tunnin ehkä lakanapyykkiin, ja kas, pyykinpesuun käytetään nykyään yhtä paljon aikaa kuin ennen vanhaan. 

Voisi pysähtyä miettimään mikä kaikki muu on muuttunut, kun vertaa entisaikoihin. Koneiden tuleminen ei ole ainoa muutos. Vaatteita ja tavaraa ja asuinneliöitä on moninkertainen määrä. Niiden huoltamiseen menee aikaa ihan kuten aiemminkin on mennyt: 100 neliön imurointi ja 30 neliön lakaisu vievät suunnilleen saman ajan, vai vieköhän imurointi jopa kauemmin. Lattioiden pesu vie kauemmin, samoin ikkunoiden. Matot ravistetaan ulkona kuten ennenkin. Jne. 

Ruokaa ei tarvi itse kasvattaa, se on kyllä helpottunut! :) 

Vierailija
152/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kotona oleva tekee isomman osan, mutta virka-aikaan hänkin. Illalla yhdessä sitten ne loput, mitä tulee vastaan.

Vierailija
153/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde: av-mammat?

Vierailija
154/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko heittää joku lähde? En tunne yhtäkään perhettä, jossa kotityöt olisi vain toisella. Että tuo sun useimmat-hokema vaatii kyllä vähän perusteluja.

Tämä on ihan muutaman vuoden trendi että yhtäkkiä kaikki lasketaan minuutilleen, mieheltä vaaditaan palkan kompensaatiota ja kotitöistä nipotetaan.

Tutkimuksia kotitöiden ajankäytöstä perheissä julkaistaan varmaan vuosittain. Naiset tekee enemmän. Täytyykö ne etsiä sinulle valmiiksi, et tosiaan ole törmännyt? 

Vierailija
155/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuskaan aamulla lapset kouluun. Jätän auton koululle ja juoksen kotiin tai kaupan kautta. Matka noin viisi kilometriä. Suihku ja aamupala sekä kevyt venhyttely. Sitten teen ruuat valmiiksi koko perheelle ja nopea siivous. Ylläpitävä siivous vie vähemmän aikaa kuin sellainen että ei ole siivottu viikkoihin.

Luen kirjaa tai jos on hyvä fiilis, niin voimistelen preusilaisittain lihaskuntoilua 30 min.

Aika pian pitää hakea lapset koulusta kävellen tai jos tuntuu hyvältä, niin juosten. Autolla takaisin kotiin tai kaupan kautta kotiin riippuen tilanteesta.

Nautin työttömyydestä. Päivässä ei ole tarpeeksi tunteja itsensä kehittämiselle ja perheen hyvinvoinnin edistämiselle. Vaimon mielestä olen hyödyllisempi työttömänä ja saan lähes saman rahan tukina kuin työllistettynä. Olen samaa mieltä, mutta vasemmistolaisena menen aina töihin, kun  pätkiä saan.

Oikeistolaisena jäisin tukien varaan lopullisesti, mutta minut on kasvatettu kolletktiivisesti ajattelemaan muita ja yhteiskuntaa.

Hassua, että ajattelen oikeistolaisena juuri samalla tavalla vasemmistolaisista. Yleensä tosin vasemmistolaisten kollektivismi painottuu kuormasta syömiseen, kuin kuorman viemistä perille. Se mitä jää viivan alle yhteiskunnan tasolla, on suuri merkitys. Osoitit, että ymmärrät sen. hyvä sinä.

Vierailija
156/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimuksia kotitöiden ajankäytöstä perheissä julkaistaan varmaan vuosittain. Naiset tekee enemmän. Täytyykö ne etsiä sinulle valmiiksi, et tosiaan ole törmännyt? 

Juu, tekee enemmän niin, mutta se on vielä kaukana eroon johtavasta epätasa-arvosta ja kaiken tekemisestä. Epätasa-arvoa voi nähdä ihan missä vain jos tolle tielle lähtee.

Vierailija
157/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, lapsesi ovat siis koululaisia ( sanoit, että tarkistat läksyt), okei , saavat yhden lämpimän aterian koulussa.

Sinun työt :

1. Aamupala lapsille. 2. Astiat koneeseen ja putsaat pöydän. 3. Teet kerralla ison uunipannullisen ruokaa ja samalla n4-6 l kattilallisen lasten lempikeittoa (kasvis jauheliha tai kala tms keitto) . Näin ollen sinun ei tarvitse tehdä ruokaa kuin max 4x viikossa. Siis pakastat noita ruokia ja heillä on valmiina ruokaa ,kun päivällisnälkä yllättää.

4. Ei joka päivä ole pakko pestä pyykkejä, heität koneeseen ja nostat kuivumaa sekä opetet lapset hakemaan kuivat ,puhtaat vaatteet kodinhoitohuoneesta ja viemään kaappiinsa.

5. Lapset vuoropäivin illalla tyhjentää astianpesukoneen.

6. Tilaat isosta marketista vähintään parin viikon ruokakassit kera kaikkien kodin tarvikkeiden ( wc-keittiö-leivinpaperit. Ym sekä shampoot pesuaineet hammastahnat ( nämä harvoin) tulee muuten paljon halvemmaksi ,kun valkkaat kaupan omia tuotteita mahd paljon.

7. Tietty käytbpäivällä juoksu/kävelylenkillä silloin ,kun ei ole se ruuanlaittopäivä ja samalla kipset lähikaupasta ,jos et ole osannut jotain tilata, se tilaus käy tosi helposti, kun se lista on siellä netissä jo valmiina.Siihen voi lisätä ja vähentää tms.

8. Ja se helvatan koira pitää lahjoittaa jollekkin,kun kukaan ei halua sitä mielellään ulkoiluttaa.

Kaikki tämä vaatii järjestelmällisyyttä ,mutta tekee elämän mukavammaksi.

Vierailija
158/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että ajattelen oikeistolaisena juuri samalla tavalla vasemmistolaisista. Yleensä tosin vasemmistolaisten kollektivismi painottuu kuormasta syömiseen, kuin kuorman viemistä perille. Se mitä jää viivan alle yhteiskunnan tasolla, on suuri merkitys. Osoitit, että ymmärrät sen. hyvä sinä.

Eiköhän ne kuormasta syövät löydy kokkareista useimmiten.

Vierailija
159/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni mies haaveilee että nainen jäisi työttömäksi ja ottaisi kodinhoidon vastuulleen. Miehet yrittävät välttää kaikin keinoin kotitöitä, joten tuo olisi unelmatilanne. Nainen maksaa puolet kuluista tai mies maksaa muutaman satasen enemmän kuussa. Siitä hyvästä nainen pyörittäisi hotellia 24/7. Mies saapuisi siistiin kotiin, valmiiseen pöytään, lakanat on vaihdettu, vaatteet pesty ja pullaakin leivottu. Mies vain lekottelisi ja nauttisi elämästään ja toivoisi että nainen ei saa ikinä enää töitä.

Älkää naiset milloinkaan suostuko tuohon kuvioon.

Todellista tasa-arvoa olisi se, että jokainen saa itse valita, mikä hänelle hänen parisuhteessaan sopii. Ei niin että joku käskee "älkää milloinkaan suostuko". 

Mitä sitten jos joku nauttii kodinhengettärenä olemisesta. Kunhan raha-asiat on järjestetty, jos ei itsellä ole tuloja. Osallahan on tuloja, vaikka on kotona. 

Vierailija
160/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, tekee enemmän niin, mutta se on vielä kaukana eroon johtavasta epätasa-arvosta ja kaiken tekemisestä. Epätasa-arvoa voi nähdä ihan missä vain jos tolle tielle lähtee.

Nykyään nainen on voimaantunut vasta kun kaikki (myös rahat) on 50/50 jaettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän