Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työtön, mies ei. Minulle kuuluu hänen mielestään kaikki kotityöt

Vierailija
26.05.2023 |

Koiran ulkoilutuksista riidellään, kun mies ei millään haluaisi viedä ja jos vie, tulee viiden minuutin päästä takaisin jo.

Teen ruoat, siivoan, pesen pyykit, tarkistan läksyt, huolehdin koiran. Pihatöitäkin yrittää sälyttää minulle. En ole viherpeukalo, joten omalta osaltani piha ei vaadi kummoisia, mutta ruukkukukat on hyvä joskus kastella ja nurmikko ajaa.

Olen yrittänyt puhua miehen kanssa, ja hän on vakaasti sitä mieltä että sitten tehdään puoliksi kun saan töitä. Sitä ennen koska olen vain kotona, minulta hoituu siinä kätevästi kaikki. Jos en saa töitä pian, tulen hulluksi. Minulla ei käytännössä ole vapaa-aikaa, vaan olen kotona 24/7, ellen ole kaupassa tai viemässä lapsia jonnekin.

Työpaikan menetin yli vuosi sitten. Samalla meni aikuiskontaktit :( Ei ole varaa harrastaa ja ystäviä ei ole ollut koskaan. Taidan olla masentunut.

Kommentit (248)

Vierailija
121/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä30860 kirjoitti:

Meillä on homma niin ihan miehen aloitteesta, että koska hän on työtön, hän tekee kotityöt, myös koirien ulkoilutukset kun olen töissä. Kotona ollessani toki ulkoilutan koiria myös, mutta oikeastaan muita kotihommia en tee. (Meillä ei ole lapsia, joten siinä säästää paljon aikaa.)

Mä maksan käytännössä kaiken, koska tienaan moninkertaisesti sen, mitä miehen Kelarahat on, ja tää on toiminut vuosikaudet mainiosti. Asiasta ei tuu riitoja koskaan.

Työhön mies ei tule palaamaan terveydentilan takia, mutta tällä hetkellä on silti siis työtön työnhakija monilla rajoitteilla.

Entä sitten kun mies jää eläkkeelle ja hän ei saa yhtään mitään? Sinun tulisi sijoittaa hänelle säästöjä vanhuuden päiville. Kaikki kotityöt on paljon ilmaista työtä.

Vierailija
122/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän pitäisi lähtökohtaisesti hakea töitä monta tuntia päivässä. Se on työttömyysturvan maksamisen ehto. Ap pitää sanoa miehelle, ettei hän ryhdy kotiorjaksi. Parempi olisi jopa erota, saisi ainakin vapaata silloin, kun lapset ovat isällä. Ehkäpä kannattaa ottaa se puheeksi, niin mies saa tykönään miettiä, että tekeekö mieluummin nyt puolet kotitöistä vai myöhemmin kaikki kotityöt ja lisäksi maksaa elarit ja ehkä puolet omaisuudesta. Nyt mies pitää ap:ta täysin itsestäänselvyytenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet saamaton. Naiselle kuuluu kodinhoito ja sen aihepiirin asiat silloin kuin ei ole työelämässä kiinni. Mies voi tuoda rahan ja sinä hoidat mukisematta muun. Kaikki on tyytyväisiä.

Mies käy töissä ja pitää suunsa kiinni. Nainen maksaa kulunsa ansiosidonnaisella. Kotityöt puoliksi. Ja sanoinko jo että mies pitää suunsa kiinni.

Mitä itse asiassa on kotityöt puoliksi? Itse teen kerran viikkoon isomman viikkosiivouksen, siistin päivittäin vessat ja keittiön aina ruokailujen jälkeen. Tiskit laitetaan koneeseen ruokailun jälkeen ja kone päälle. Pyykit heitetään koneeseen ja kone päälle. Ripustamisessa menee max 10 min ja samoin viikkaamisessa. Silittää ei ole aina pakko. Pölyt nopeasti pois pinnoilta kun ne pomppaa silmille. Ehdin yleensä ensin kun ne minua enemmän häiritsee. Ruokaa tilataan kerralla isommin kotiovelle kun kaapit näyttää tyhjenemistään. Ruokina arkisin perusruuat kiertää, ei tarvitse valtavasti päätään vaivata sen suhteen mitä tekee. Ruokaa valmistan kerralla ison satsin päivisin, mies toisinaan tekee meille jotain bravuurejaan. Roskikset vie yleensä mies kun on tällä hetkellä enemmän ulko-ovesta ulos. Ja ai niin, pieniä lapsia kolme. Ei lasketa heidän kanssa oloa kotiaskareisiin.

En ymmärrä yhtään miten näistä asioista jossakin tapellaan ja väännetään vielä keskustelu. Illat ja vloput on ihana viettää mukavan rennosti kun ei tarvitse tapella kotiaskareista väsyneinä, miksi ihmeessä jättää ne muutenkaan arki-iltoihin tai viikonloppuihin kun on vaihtoehtona hoitaa ne tehokkaasti muutoin. Tai miksi pitää pätemällä vyöryttää jotain hommia väsyneelle työssäkävijälle vain pätemisen vuoksi.

Koetapa vähän tiivistää. En jaksanut lukea työnjaostasi.

Miksi sen pitäisi mua hetkauttaa. Teille uusavuttomille kai pitää tehdä joku kellotus kalenteriin, kun ette muuten saa edes hampaitanne harjattua.

Vierailija
124/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömän pitäisi lähtökohtaisesti hakea töitä monta tuntia päivässä. Se on työttömyysturvan maksamisen ehto. Ap pitää sanoa miehelle, ettei hän ryhdy kotiorjaksi. Parempi olisi jopa erota, saisi ainakin vapaata silloin, kun lapset ovat isällä. Ehkäpä kannattaa ottaa se puheeksi, niin mies saa tykönään miettiä, että tekeekö mieluummin nyt puolet kotitöistä vai myöhemmin kaikki kotityöt ja lisäksi maksaa elarit ja ehkä puolet omaisuudesta. Nyt mies pitää ap:ta täysin itsestäänselvyytenä.

Ap tuskin tekee näin. Tai kovin moni muukaan.

Vierailija
125/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies haaveilee että nainen jäisi työttömäksi ja ottaisi kodinhoidon vastuulleen. Miehet yrittävät välttää kaikin keinoin kotitöitä, joten tuo olisi unelmatilanne. Nainen maksaa puolet kuluista tai mies maksaa muutaman satasen enemmän kuussa. Siitä hyvästä nainen pyörittäisi hotellia 24/7. Mies saapuisi siistiin kotiin, valmiiseen pöytään, lakanat on vaihdettu, vaatteet pesty ja pullaakin leivottu. Mies vain lekottelisi ja nauttisi elämästään ja toivoisi että nainen ei saa ikinä enää töitä.

Älkää naiset milloinkaan suostuko tuohon kuvioon.

Vierailija
126/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet saamaton. Naiselle kuuluu kodinhoito ja sen aihepiirin asiat silloin kuin ei ole työelämässä kiinni. Mies voi tuoda rahan ja sinä hoidat mukisematta muun. Kaikki on tyytyväisiä.

Mies käy töissä ja pitää suunsa kiinni. Nainen maksaa kulunsa ansiosidonnaisella. Kotityöt puoliksi. Ja sanoinko jo että mies pitää suunsa kiinni.

Mitä itse asiassa on kotityöt puoliksi? Itse teen kerran viikkoon isomman viikkosiivouksen, siistin päivittäin vessat ja keittiön aina ruokailujen jälkeen. Tiskit laitetaan koneeseen ruokailun jälkeen ja kone päälle. Pyykit heitetään koneeseen ja kone päälle. Ripustamisessa menee max 10 min ja samoin viikkaamisessa. Silittää ei ole aina pakko. Pölyt nopeasti pois pinnoilta kun ne pomppaa silmille. Ehdin yleensä ensin kun ne minua enemmän häiritsee. Ruokaa tilataan kerralla isommin kotiovelle kun kaapit näyttää tyhjenemistään. Ruokina arkisin perusruuat kiertää, ei tarvitse valtavasti päätään vaivata sen suhteen mitä tekee. Ruokaa valmistan kerralla ison satsin päivisin, mies toisinaan tekee meille jotain bravuurejaan. Roskikset vie yleensä mies kun on tällä hetkellä enemmän ulko-ovesta ulos. Ja ai niin, pieniä lapsia kolme. Ei lasketa heidän kanssa oloa kotiaskareisiin.

En ymmärrä yhtään miten näistä asioista jossakin tapellaan ja väännetään vielä keskustelu. Illat ja vloput on ihana viettää mukavan rennosti kun ei tarvitse tapella kotiaskareista väsyneinä, miksi ihmeessä jättää ne muutenkaan arki-iltoihin tai viikonloppuihin kun on vaihtoehtona hoitaa ne tehokkaasti muutoin. Tai miksi pitää pätemällä vyöryttää jotain hommia väsyneelle työssäkävijälle vain pätemisen vuoksi.

Koetapa vähän tiivistää. En jaksanut lukea työnjaostasi.

Miksi sen pitäisi mua hetkauttaa. Teille uusavuttomille kai pitää tehdä joku kellotus kalenteriin, kun ette muuten saa edes hampaitanne harjattua.

Älä syytä minua kun et osaa kirjoittaa asiaasi ytimekkäästi. En jaksa hölöttäjiä.

Vierailija
127/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en yhtään ymmärrä tätä. Pidättekö te jotain kirjaa kotitöistä vai miten te katsotte ne 50/50. Se tekee joka ehtii ja jaksaa. Piste. Perhe-elämä ja parisuhde ole mikään kilpailu ja uhkailuasetelma.

Vierailija
128/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiselle miehelle tulee yllätyksenä, kun nainen jossain vaiheessa kertoo laittaneensa eron vireille. Mies ihmettelee, että miksi, kun kaikki oli niin hyvin.

No jos parisuhteessa on lähtökohtaisesti dynamiikka ja kommunikaatiotaidot retuperällä, niin ei sitä suhdetta ole silloin tarkoitettukaan kestämään.

Vierailija
129/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en yhtään ymmärrä tätä. Pidättekö te jotain kirjaa kotitöistä vai miten te katsotte ne 50/50. Se tekee joka ehtii ja jaksaa. Piste. Perhe-elämä ja parisuhde ole mikään kilpailu ja uhkailuasetelma.

Taitaa olla burnoutin partaalla olevia suorittajia nämäkin vouhottajat. Tai sitten vaan elämäntapanillittäjiä nuttura pinkeänä.

Vierailija
130/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitään rakettitiedettä ole. Meillä osa kotitöistä on jaettu niin että esimerkiksi vuorotellen imuroimme koko talon. Mitä aiemmin hommansa hoitaa, sitä helpommalla pääsee. Osa on jaettu niin, että jos toinen tekee ruokaa niin toinen automaattisesti tiskaa.

Sitten jos jommalla kummalla on vaikka erityisen väsynyt päivä niin halutessaan se toinen voi olla kiva ja tehdä hänen puolestaan jotain, mutta tämä ei ole automaatio. Voi olla että molemmat ovat väsyneitä. Jos ollaan aivan poikki molemmat, niin tehdään yhdessä ja vain välttämätön.

Jos kotitöitä ei tietoisesti jaeta niin yleensä jompi kumpi tekee enemmän automaattisesti. Ei siinä mitään, jos sitä enemmän tekevää ei haittaa.

Vierailija
131/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis sinä et tee. 

Vierailija
132/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jo hämmästyttävää miten niin monella palstalaisella on muikkuja miehiä.

Vierailija
133/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko milloinkaan kuullut että kotityöt ovat merkittävä tasa-arvokysymys? Olet varmasti. Siitä on puhuttu vuosikymmenet. Tämä ei ole neutraali asia vaan nimenomaan uhka. Suurin osa naisista joutuu kohtaamaan sen, että mies yrittää vierittää kotityöt naisen niskaan. Miksi pitää teeskennellä että näin ei olisi? Siksi naiset puhuvat tästä jatkuvasti. Kukaan ei uskalla puhua tasa-arvosta että ei tulisi leimatuksi !!feministiksi!! Mutta useimmat naiset tämän vaistomaisesti ymmärtävät.

Ei tämän pitäisi olla kilpailu. Mutta se on, kunnes tasa-arvo toteutuu.

Vierailija
134/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hur kommer det sig att hemarbetena igen en gång är begränsade till det som typiskt är kvinnans del av hemarbetena?

Var är skötandet av bilarna, finanserna, försäkringarna, båtarna och fastigheterna. Inte är det väl någon som tror att bilarna rullar på av sig själva, finanserna klarar sig själva, försäkringarna är bara att teckna och behöver inte uppdateras, båtarna kommer upp ur vattnet och sjösätts servade igen av sig själva och för fastigheterna räcker det att de existerar?

Vierailija
135/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko milloinkaan kuullut että kotityöt ovat merkittävä tasa-arvokysymys? Olet varmasti. Siitä on puhuttu vuosikymmenet. Tämä ei ole neutraali asia vaan nimenomaan uhka. Suurin osa naisista joutuu kohtaamaan sen, että mies yrittää vierittää kotityöt naisen niskaan. Miksi pitää teeskennellä että näin ei olisi? Siksi naiset puhuvat tästä jatkuvasti. Kukaan ei uskalla puhua tasa-arvosta että ei tulisi leimatuksi !!feministiksi!! Mutta useimmat naiset tämän vaistomaisesti ymmärtävät.

Ei tämän pitäisi olla kilpailu. Mutta se on, kunnes tasa-arvo toteutuu.

Onko se oikeasti kiinni sukupuolesta kuka yrittää vierittää jotkut työt toisen tehtäviksi? Vai onko se edelleen kiinni enemmän siitä että se vaha käytäntö joka joskus saattoi olla ihan toimiva sallitaan edelleen nykyisin?

Vierailija
136/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään kaikkea kuulu tehdä, mutta kyllä mä vaan näin kotiäitinä mielummin teen ne hommat aamulla ja päivällä ettei sit illalla tarvii. Lasten hoito ja koiran lenkitys teillä tietysti ei ole kotityö ja luulis miehenkin haluavan ne hoitaa.

Sinulla ei olekaan mitään tuloja vaan miehesi maksaa ihan kaiken sinun sukkahousuista asumiseen.

Mistä sinä hänen tulot tiedät??

Ihmisillä on muitakin tulonlähteitä kuin palkkatyö. Esim minulla. Tulotasoni on sama kuin miehelläni, vaikka ulospäin olen "kotiäiti". 

Kumpi on yleisempi, täysin tuloton vai hyvätuloinen kotiäiti? Lottovoittajat ja miljoonaperijät on harvinaisia.

Perinnöksi riittää ihan vain pari kerrostalo-osaketta, joista saa säännöllisen vuokratulon. Tai myyntivoitto osakkeen myynnistä.

Kun suuret ikäpolvet väistyy, tällaisia perintöjä on yks kaks aika monella. Ei tarvita jotain "miljoonaperintöjä."

Vierailija
137/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite miehenä taas teen kaikki kotiaskareet työttömänä.

Kuskaan aamulla lapset kouluun. Jätän auton koululle ja juoksen kotiin tai kaupan kautta. Matka noin viisi kilometriä. Suihku ja aamupala sekä kevyt venhyttely. Sitten teen ruuat valmiiksi koko perheelle ja nopea siivous. Ylläpitävä siivous vie vähemmän aikaa kuin sellainen että ei ole siivottu viikkoihin.

Luen kirjaa tai jos on hyvä fiilis, niin voimistelen preusilaisittain lihaskuntoilua 30 min.

Aika pian pitää hakea lapset koulusta kävellen tai jos tuntuu hyvältä, niin juosten. Autolla takaisin kotiin tai kaupan kautta kotiin riippuen tilanteesta.

Nautin työttömyydestä. Päivässä ei ole tarpeeksi tunteja itsensä kehittämiselle ja perheen hyvinvoinnin edistämiselle. Vaimon mielestä olen hyödyllisempi työttömänä ja saan lähes saman rahan tukina kuin työllistettynä. Olen samaa mieltä, mutta vasemmistolaisena menen aina töihin, kun  pätkiä saan.

Oikeistolaisena jäisin tukien varaan lopullisesti, mutta minut on kasvatettu kolletktiivisesti ajattelemaan muita ja yhteiskuntaa.

Vierailija
138/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap saa todennäköisesti ansiosidonnaista työttömyysrahaa eli pystyy sillä varmasti maksamaan oman osuutensa perheen kuluista. Ei elä miehen tuloilla.

Toki reilua on jakaa työtaakkaa, kun itse on kotona, mutta ei se tarkoita sitä, että pitäisi hoitaa yksin kaikki kotityöt.

Pitäisikö teidän istua alas ja sopia, mitkä työt ovat miehen vastuulla ja mitkä sinun. Puhumallahan asiat yleensä selviävät.

Vierailija
139/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis sinä et tee. 

Hae töitä kun on jo töitä? Totta

Vierailija
140/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä30860 kirjoitti:

Meillä on homma niin ihan miehen aloitteesta, että koska hän on työtön, hän tekee kotityöt, myös koirien ulkoilutukset kun olen töissä. Kotona ollessani toki ulkoilutan koiria myös, mutta oikeastaan muita kotihommia en tee. (Meillä ei ole lapsia, joten siinä säästää paljon aikaa.)

Mä maksan käytännössä kaiken, koska tienaan moninkertaisesti sen, mitä miehen Kelarahat on, ja tää on toiminut vuosikaudet mainiosti. Asiasta ei tuu riitoja koskaan.

Työhön mies ei tule palaamaan terveydentilan takia, mutta tällä hetkellä on silti siis työtön työnhakija monilla rajoitteilla.

Entä sitten kun mies jää eläkkeelle ja hän ei saa yhtään mitään? Sinun tulisi sijoittaa hänelle säästöjä vanhuuden päiville. Kaikki kotityöt on paljon ilmaista työtä.

Ei se miehen aiemmin ansaitsema työeläke minnekään häviä, hän saa sen sitten eläkkeelle jäätyään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan