Olen työtön, mies ei. Minulle kuuluu hänen mielestään kaikki kotityöt
Koiran ulkoilutuksista riidellään, kun mies ei millään haluaisi viedä ja jos vie, tulee viiden minuutin päästä takaisin jo.
Teen ruoat, siivoan, pesen pyykit, tarkistan läksyt, huolehdin koiran. Pihatöitäkin yrittää sälyttää minulle. En ole viherpeukalo, joten omalta osaltani piha ei vaadi kummoisia, mutta ruukkukukat on hyvä joskus kastella ja nurmikko ajaa.
Olen yrittänyt puhua miehen kanssa, ja hän on vakaasti sitä mieltä että sitten tehdään puoliksi kun saan töitä. Sitä ennen koska olen vain kotona, minulta hoituu siinä kätevästi kaikki. Jos en saa töitä pian, tulen hulluksi. Minulla ei käytännössä ole vapaa-aikaa, vaan olen kotona 24/7, ellen ole kaupassa tai viemässä lapsia jonnekin.
Työpaikan menetin yli vuosi sitten. Samalla meni aikuiskontaktit :( Ei ole varaa harrastaa ja ystäviä ei ole ollut koskaan. Taidan olla masentunut.
Kommentit (291)
Miksi pitää olla koira kun siitä ei kukaan tykkää perheessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä suostu orjaksi. Arkisin työssä käyvä tekee jotakin. Viikonloppuna tekee enemmän.
Työtön, eli kotona oleva joutaa tekemään kotityöt. Ja se koira? Koiran ulkoilutushan on päivän paras hetki, saa rauhassa maleksia lenkkipolulla koiran haistellessa. ja välillä ottaa reippaan spurtin, kun koira haluaa juosta. ja koiran kanssa voi lähtä koiramaisiin harrastuksiinkin, ei ne paljoa maksa. Ja lapsi? miksi se lapsi pitää viedä jonneksin. Säästä päivähoitomaksut ja hoida itse, siinä koiran sivussa. Ennekin lapset, koirat ja lehmätkin hopidetiin kaikki ilman vikinää
Työssä oleva joutaa sitten maksamaan kaikki perheen kulut, kun hän saa palkkaa. Ei hotellissakaan voi asua täysihoidossa maksamalla puolta huoneen hinnasta.
Itse pistäisin koiran asumaan jonnekin muualle, se on turha rahareikä ja sotkija.
Tarkistat läksyt? Menit tolle lisääntymään sitten? Geenit noilla 50% paskaa kertomasi perusteela. Nauti nyt sitten kun et niistä pääse eroon, isänsä tuskin pitää huolta, minimielarit max.
Mulle ei tulisi mieleenkään marista tuollaisesta. Enkä tunne itseäni mitenkään orjaksi, jos hoidan huushollin sinä aikana, kun mies on töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä suostu orjaksi. Arkisin työssä käyvä tekee jotakin. Viikonloppuna tekee enemmän.
Työtön, eli kotona oleva joutaa tekemään kotityöt. Ja se koira? Koiran ulkoilutushan on päivän paras hetki, saa rauhassa maleksia lenkkipolulla koiran haistellessa. ja välillä ottaa reippaan spurtin, kun koira haluaa juosta. ja koiran kanssa voi lähtä koiramaisiin harrastuksiinkin, ei ne paljoa maksa. Ja lapsi? miksi se lapsi pitää viedä jonneksin. Säästä päivähoitomaksut ja hoida itse, siinä koiran sivussa. Ennekin lapset, koirat ja lehmätkin hopidetiin kaikki ilman vikinää
Työssä oleva joutaa sitten maksamaan kaikki perheen kulut, kun hän saa palkkaa. Ei hotellissakaan voi asua täysihoidossa maksamalla puolta huoneen hinnasta.
Itse pistäisin koiran asumaan jonnekin muualle, se on turha rahareikä ja sotkija.
Koira on niin paljon helpompi kuin kakara. Miksi niitä koiria pitää ottaa kun ette pysty sen vertaa huolehtimaan :(
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei tulisi mieleenkään marista tuollaisesta. Enkä tunne itseäni mitenkään orjaksi, jos hoidan huushollin sinä aikana, kun mies on töissä.
Ja pääset kerjäämään rahaa puolisoltasi siitä hyvästä XD
Jos mies maksaa kaikki kulut niin voisin hyvin tehdä kotityöt. Ei niihin 8h saa kyllä päivässä menemään, eikä super siistiä tarvitse olla.
Vierailija kirjoitti:
Ala tehdä vähän vapaaehtoistöitä. Saat ihmiskontakteja, mielekästä tekemistä ja pääset pois kotoa.
Jep ja muista ilmoittaa vapaaehtoistyön tekemisesti työkkärissä niin hyvä tulee.
Kone kuitenkin hoitaa tiskit ja pyykit. Siinä ehtii katella kännyä ja telkkaria samalla
Vierailija kirjoitti:
Et niin, koska miehesi maksaa yksin koko perheen kulut. Sinäkin saat käyttää hänen rahojaan kuten omiasi ilman selitysvelvollisuutta.
Jos on esim. kaksi pientä lasta kotona, niin kyllä siinä oikeasti on hommaa. Jokainen, joka tätä epäilee, voi yrittää kokeilla sitä itse. Siskoni mies jäi hoitovapaalle kahden lapsen kanssa ja ilmoitti jo etukäteen, että illat ja viikonloput ovat sitten hänellä vapaat.
Kaikki tietysti riippuu myös siitä, miten päivänsä järjestää ja mitä asioita priorisoi. Tyypillisesti vanhempi haluaa tehdä asioita myös lasten kanssa, joten kaikkia kotitöitä ei välttämättä ehdi.