Olen työtön, mies ei. Minulle kuuluu hänen mielestään kaikki kotityöt
Koiran ulkoilutuksista riidellään, kun mies ei millään haluaisi viedä ja jos vie, tulee viiden minuutin päästä takaisin jo.
Teen ruoat, siivoan, pesen pyykit, tarkistan läksyt, huolehdin koiran. Pihatöitäkin yrittää sälyttää minulle. En ole viherpeukalo, joten omalta osaltani piha ei vaadi kummoisia, mutta ruukkukukat on hyvä joskus kastella ja nurmikko ajaa.
Olen yrittänyt puhua miehen kanssa, ja hän on vakaasti sitä mieltä että sitten tehdään puoliksi kun saan töitä. Sitä ennen koska olen vain kotona, minulta hoituu siinä kätevästi kaikki. Jos en saa töitä pian, tulen hulluksi. Minulla ei käytännössä ole vapaa-aikaa, vaan olen kotona 24/7, ellen ole kaupassa tai viemässä lapsia jonnekin.
Työpaikan menetin yli vuosi sitten. Samalla meni aikuiskontaktit :( Ei ole varaa harrastaa ja ystäviä ei ole ollut koskaan. Taidan olla masentunut.
Kommentit (248)
Lumon verkkokaupasta saa luottotiedollinen uuden kämpän.
Ymmärtääköhän mies, että lasten hoito on raskaampaa kuin töissä käynti?
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on ammatiltaan lastenhoitaja?
Miten te ette ymmärrä, että nämä ovat sopimusasioita? Ei ole mitään "oikeudenmukaista" työnjakoa, vaan jokainen sopii töidensä jaosta ja kaikesta muustakin täsmälleen niin kuin haluaa. Jos ei sopimukseen päästä, niin ei tehdä yhteistyötä.
Älä suostu orjaksi. Arkisin työssä käyvä tekee jotakin. Viikonloppuna tekee enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei stressaa kun ei ole omia.
Olethan sä kotona joten sun kuuluu tehdä enemmän. Mutta ei todellakaan kaikkea. Etenkään jotain miehen omien sotkujen korjaamisia.
Miehesi käyttänee työntekoon matkoineen kymmenisen tuntia päivässä.
Tuossa ajankäytössä menee se raja, mitä voi sinulta vaatia.
Se mitä et siinä ajassa saa tehdyksi tulee jakaa teille yhteisesti hoidettavaksi.
Olen myös aivan varma että sinulla on vapaa-aikaa. Et tee kotitöitä yhtä soittoa 16 h päivässä.
Miten te oikein elätte, jos kotitöihin menee yli 8h päivässä? Monet ihmiset käyvät töissä ja hoitavat yksin kaikki kotityöt ja heillä on silti muutakin elämää.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mä voin sit vedota siihen kun teen siiovoustyötä.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi käyttänee työntekoon matkoineen kymmenisen tuntia päivässä.
Tuossa ajankäytössä menee se raja, mitä voi sinulta vaatia.
Se mitä et siinä ajassa saa tehdyksi tulee jakaa teille yhteisesti hoidettavaksi.
Olen myös aivan varma että sinulla on vapaa-aikaa. Et tee kotitöitä yhtä soittoa 16 h päivässä.
Milläs ajalla AP hakee uusia töitä?
Mä oon neljän äiti ja oon tarkistanut läksyt varmaan 10 kertaa koko lasten koulunkäynnin aikana. Kysyn kyllä onko läksyt tehty. Mistä ope tietää onko ongelmia, jos sä korjaat virheet?
Kuka halusi koiran ja kenen se on virallisesti?
Sulla on varmaan 6 tuntia päivässä pyykkiin ruoanlaittoon ja siivoukseen. (mies ja lapsi(t) töissä ja koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, onhan se nyt aivan kamalaa hoitaa omia lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten te oikein elätte, jos kotitöihin menee yli 8h päivässä? Monet ihmiset käyvät töissä ja hoitavat yksin kaikki kotityöt ja heillä on silti muutakin elämää.
Niin, miksei AP:n mies siis ehdi hoitaa omaa osuuttaan kotitöistä?
Sama täällä ja maksan puolet vuokrasta, vedestä ja ruoat. Meillä on 2 lasta.
Ala tehdä vähän vapaaehtoistöitä. Saat ihmiskontakteja, mielekästä tekemistä ja pääset pois kotoa.
Miksi sinä suostut siihen?