Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työtön, mies ei. Minulle kuuluu hänen mielestään kaikki kotityöt

Vierailija
26.05.2023 |

Koiran ulkoilutuksista riidellään, kun mies ei millään haluaisi viedä ja jos vie, tulee viiden minuutin päästä takaisin jo.

Teen ruoat, siivoan, pesen pyykit, tarkistan läksyt, huolehdin koiran. Pihatöitäkin yrittää sälyttää minulle. En ole viherpeukalo, joten omalta osaltani piha ei vaadi kummoisia, mutta ruukkukukat on hyvä joskus kastella ja nurmikko ajaa.

Olen yrittänyt puhua miehen kanssa, ja hän on vakaasti sitä mieltä että sitten tehdään puoliksi kun saan töitä. Sitä ennen koska olen vain kotona, minulta hoituu siinä kätevästi kaikki. Jos en saa töitä pian, tulen hulluksi. Minulla ei käytännössä ole vapaa-aikaa, vaan olen kotona 24/7, ellen ole kaupassa tai viemässä lapsia jonnekin.

Työpaikan menetin yli vuosi sitten. Samalla meni aikuiskontaktit :( Ei ole varaa harrastaa ja ystäviä ei ole ollut koskaan. Taidan olla masentunut.

Kommentit (248)

Vierailija
101/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään kaikkea kuulu tehdä, mutta kyllä mä vaan näin kotiäitinä mielummin teen ne hommat aamulla ja päivällä ettei sit illalla tarvii. Lasten hoito ja koiran lenkitys teillä tietysti ei ole kotityö ja luulis miehenkin haluavan ne hoitaa.

Sinulla ei olekaan mitään tuloja vaan miehesi maksaa ihan kaiken sinun sukkahousuista asumiseen.

Öö, ei maksa. Mistä sä tän keksit?

Kotiäideillä ei yleensä ole tuloja. Vanhempainvapaalla tai kotihoidon tuella oleva ei ole kotiäiti, ei myöskään ilta- tai viikonlopputöitä tekevä.

Semmonen homma vaan että mulla esimerkiksi on sekä sijoituksia että säästöjä. Joka kuu saan ihan kivasti vuokratuloja ja jos hankin jotain isompaa vain itselleni, käytän ihan omia rahojani. Ja jos mä teen yhden-kaksi hommaa yrityksessäni kuussa, olen edelleen ihan kotiäiti ja kotona lasten kanssa. Toki heistä toinen on jo koulussa, mutta kotiäiti *tittelini* on edelleen, on ollut kahdeksan vuotta.

Hassu ajatus.

Hassua, että yrittäjä ja sijoittaja nimittää itseään kotiäidiksi.

What? Mikäs muu hän on kuin kotiäiti? Kotiäiti: äiti, joka ei ole vieraan töissä, vaan on kotona ja hoitaa kotitöitä ja lapsia

Vastaavassa tilanteessa oleva mies ei kerro olevansa koti-isä vaan sijoittaja.

Niinpä taas 😀 Ihan kuule vapaasti saat kuvitella jonkun sanovan itseään sijoittajaksi jos haluat. Ihan kotiäiti tai -isä henkilö on silloin kun hän ei käy töissä vaan hoitaa lapsia kotona.

Loppuuko kotiäitiys ja -isyys sitten, kun nuorinkin lapsi täyttää 18 vuotta? Entäs sen jälkeen?

Vierailija
102/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään kaikkea kuulu tehdä, mutta kyllä mä vaan näin kotiäitinä mielummin teen ne hommat aamulla ja päivällä ettei sit illalla tarvii. Lasten hoito ja koiran lenkitys teillä tietysti ei ole kotityö ja luulis miehenkin haluavan ne hoitaa.

Sinulla ei olekaan mitään tuloja vaan miehesi maksaa ihan kaiken sinun sukkahousuista asumiseen.

Kotiäideillä ei yleensä ole tuloja. Vanhempainvapaalla tai kotihoidon tuella oleva ei ole kotiäiti, ei myöskään ilta- tai viikonlopputöitä tekevä.

Semmonen homma vaan että mulla esimerkiksi on sekä sijoituksia että säästöjä. Joka kuu saan ihan kivasti vuokratuloja ja jos hankin jotain isompaa vain itselleni, käytän ihan omia rahojani. Ja jos mä teen yhden-kaksi hommaa yrityksessäni kuussa, olen edelleen ihan kotiäiti ja kotona lasten kanssa. Toki heistä toinen on jo koulussa, mutta kotiäiti *tittelini* on edelleen, on ollut kahdeksan vuotta.

Hassu ajatus.

What? Mikäs muu hän on kuin kotiäiti? Kotiäiti: äiti, joka ei ole vieraan töissä, vaan on kotona ja hoitaa kotitöitä ja lapsia

Niinpä taas 😀 Ihan kuule vapaasti saat kuvitella jonkun sanovan itseään sijoittajaksi jos haluat. Ihan kotiäiti tai -isä henkilö on silloin kun hän ei käy töissä vaan hoitaa lapsia kotona.

Mikä estää olemasta sekä sijoittaja että koti-isä/-äiti?

Ei mikään. Niinhän mäkin olen. Kotiäiti mä olen siksi että jos en olisi jäänyt kotiin hoitamaan lapsia, olisin töissä (ja samat sijoitukset mulla olisi).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotityöt on oletuksena aina puoliksi. Jos jompi kumpi niistä haluaa luistaa niin onnistuu palkkaamalla ulkopuolisen siivoojan tms.

Ei puolisoa käytetä kotipalvelijana, vaikka hän olisi hetken työttömänä.

Vierailija
104/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassu ajatus.

Loppuuko kotiäitiys ja -isyys sitten, kun nuorinkin lapsi täyttää 18 vuotta? Entäs sen jälkeen?

Sit kun ei ole enää kotona lastensa vuoksi, on sit jotain muuta. Vaikkapa se yrittäjä.

Vierailija
105/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin mielelläni saisin kotiin jonkun palvelijan hoitamaan kotityöt ruokapalkalla. :D Kuulostaisi minun kannaltani loistodiililtä.

Niinpä. Pienikokoinen nainen syö ehkä parin sadan edestä kuukaudessa. Ja sillä summalla pitäisi saada siivouspalvelut, kokki, pyykkihuolto ja tiskaaja. Kauppakäynnit luonnollisesti myös. Jokainen kahvikuppi pitäisi kantaa herran puolesta tiskikoneeseen.

Vierailija
106/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei saa asua kotona kuin hotellissa vaikka toinen maksaa ihan kaiken. Sinä olet siihen suostunut ja sitä voi olla vaikeeta muuttaa muuten kuin muuttamalla pois. 

Järkyttävää kun sukulainen toi köyhästä maasta puolison passaamaan itseään kun äiti oli ihan kaiken tehnyt ja antanut sellaisen perhemallin niin poika jatkoi ihan samaa. Tämä kiinalainen nainen ei koskaan oppinut suomea ja anopin kanssa oli ikuinen kielimuuri. Näiden lapsi lähti kiinaan äitinsä kanssa ja myi täältä miehen vanhempiensa omaisuudet kaikki pois. Koko suku ja sen omaisuudet haihtui taivaan tuuliin ja kiinaan.

Siinä oli ne isovanhempien vaivalla kituuttamat omaisuudet kun ne eivät ikinä nauttineet omasta elämästään ollenkaan jättäen perinnöt pojalleen. 

Tässä sen näkee mitä vaivaa on nähdä siittää kakaroita ja kerätä omaisuutta kun kaikki voi vaan haihtua kuin tuhka tuuleen tuonne ulkomaille. 

Täältä suomesta lähtee veronmaksajien rahoja ulkomaille niin paljon ettei kukaan uskokkaan. 

Vierailija
107/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies alkaa kuulostaa melko houkuttelevalta. Hän maksaa puolet kuluista ja tekee kaikki kotityöt. Miksiköhän työttömät miehet ei oikein naisia tahdo löytää ainakin palstan tarinoista päätellen.

Vierailija
108/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassu ajatus.

Kyllä mun mies vaan ylpeästi oli koti-isä vaikka sijoituksia onkin.

-eri

Vierailija
109/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet saamaton. Naiselle kuuluu kodinhoito ja sen aihepiirin asiat silloin kuin ei ole työelämässä kiinni. Mies voi tuoda rahan ja sinä hoidat mukisematta muun. Kaikki on tyytyväisiä.

Tuollaiselle miehelle tulee yllätyksenä, kun nainen jossain vaiheessa kertoo laittaneensa eron vireille. Mies ihmettelee, että miksi, kun kaikki oli niin hyvin.

Vierailija
110/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdenkään työttömän miehen en ole nähnyt tekevän edes 50% kotitöistä. Ainakin omassa kodissani äiti hoiti sekä elatuksen, että kaikki kotityöt. Toki lapset laitettiin nuoresta auttamaan, kun äiti oli melkoisen hyvässä ammatissa ja kiireinen uranainen.

Isä päätti vetää lonkkaa kotona samalla kun lapset tekivät kotitöitä. Tätä luonnollisesti ihmettelin jo hyvin nuorena ja mietin, miksi ihmeessä äiti ei halua erota. Ja ei, isä ei myöskään viettänyt aikaa lasten kanssa. Hän käytti aikansa omiin harrastuksiin. :D Uskomatonta, mutta totta.

Vierailija
111/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön puoliso joka pistä tikkua ristiin taloudessa tulee kyllä lähtö hyvinkin pian.

Vierailija
112/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön mies alkaa kuulostaa melko houkuttelevalta. Hän maksaa puolet kuluista ja tekee kaikki kotityöt. Miksiköhän työttömät miehet ei oikein naisia tahdo löytää ainakin palstan tarinoista päätellen.

Mitä ihmettä? Eivät miehet tee työttömänä mitään. Ne ovat naisia jotka jotka ottavat kotityöt vastuulleen. Työtön mies päinvastoin yrittää vierittää kotityöt naisen niskaan jopa innokkaammin kuin muut miehet. Naista alistamalla työtön mies tuntee olevansa edes jotain.

Vierailija
113/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näinpä. Sitten sitä voisi kotona sotkea ihan huolella, että kotimiehellä olisi kivaa pikku puuhaa vaimon työpäivien ajaksi. Muutenhan mies tylsistyisi eikä se sovi.

Vierailija
114/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön puoliso joka pistä tikkua ristiin taloudessa tulee kyllä lähtö hyvinkin pian.

Eikö puolet riitä? Siitähän tässä on kyse, että sillä työttömällä yritetään teettää kaikki.

Vierailija
115/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet saamaton. Naiselle kuuluu kodinhoito ja sen aihepiirin asiat silloin kuin ei ole työelämässä kiinni. Mies voi tuoda rahan ja sinä hoidat mukisematta muun. Kaikki on tyytyväisiä.

Mies käy töissä ja pitää suunsa kiinni. Nainen maksaa kulunsa ansiosidonnaisella. Kotityöt puoliksi. Ja sanoinko jo että mies pitää suunsa kiinni.

Mitä itse asiassa on kotityöt puoliksi? Itse teen kerran viikkoon isomman viikkosiivouksen, siistin päivittäin vessat ja keittiön aina ruokailujen jälkeen. Tiskit laitetaan koneeseen ruokailun jälkeen ja kone päälle. Pyykit heitetään koneeseen ja kone päälle. Ripustamisessa menee max 10 min ja samoin viikkaamisessa. Silittää ei ole aina pakko. Pölyt nopeasti pois pinnoilta kun ne pomppaa silmille. Ehdin yleensä ensin kun ne minua enemmän häiritsee. Ruokaa tilataan kerralla isommin kotiovelle kun kaapit näyttää tyhjenemistään. Ruokina arkisin perusruuat kiertää, ei tarvitse valtavasti päätään vaivata sen suhteen mitä tekee. Ruokaa valmistan kerralla ison satsin päivisin, mies toisinaan tekee meille jotain bravuurejaan. Roskikset vie yleensä mies kun on tällä hetkellä enemmän ulko-ovesta ulos. Ja ai niin, pieniä lapsia kolme. Ei lasketa heidän kanssa oloa kotiaskareisiin.

En ymmärrä yhtään miten näistä asioista jossakin tapellaan ja väännetään vielä keskustelu. Illat ja vloput on ihana viettää mukavan rennosti kun ei tarvitse tapella kotiaskareista väsyneinä, miksi ihmeessä jättää ne muutenkaan arki-iltoihin tai viikonloppuihin kun on vaihtoehtona hoitaa ne tehokkaasti muutoin. Tai miksi pitää pätemällä vyöryttää jotain hommia väsyneelle työssäkävijälle vain pätemisen vuoksi.

Vierailija
116/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdenkään työttömän miehen en ole nähnyt tekevän edes 50% kotitöistä. Ainakin omassa kodissani äiti hoiti sekä elatuksen, että kaikki kotityöt. Toki lapset laitettiin nuoresta auttamaan, kun äiti oli melkoisen hyvässä ammatissa ja kiireinen uranainen.

Isä päätti vetää lonkkaa kotona samalla kun lapset tekivät kotitöitä. Tätä luonnollisesti ihmettelin jo hyvin nuorena ja mietin, miksi ihmeessä äiti ei halua erota. Ja ei, isä ei myöskään viettänyt aikaa lasten kanssa. Hän käytti aikansa omiin harrastuksiin. :D Uskomatonta, mutta totta.

Näin minunkin kokemukseni mukaan. Nainen elättää työttömän miehen, mies ei tee kotona muuta kuin kiukuttelee. Ja juo. Näitä pariskuntia on paljon. Mies jää työttömäksi keski-ikäisenä eikä ikinä enää mene töhin. Elää vain vaimonsa siivellä.

Vierailija
117/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies käy töissä ja pitää suunsa kiinni. Nainen maksaa kulunsa ansiosidonnaisella. Kotityöt puoliksi. Ja sanoinko jo että mies pitää suunsa kiinni.

Mitä itse asiassa on kotityöt puoliksi? Itse teen kerran viikkoon isomman viikkosiivouksen, siistin päivittäin vessat ja keittiön aina ruokailujen jälkeen. Tiskit laitetaan koneeseen ruokailun jälkeen ja kone päälle. Pyykit heitetään koneeseen ja kone päälle. Ripustamisessa menee max 10 min ja samoin viikkaamisessa. Silittää ei ole aina pakko. Pölyt nopeasti pois pinnoilta kun ne pomppaa silmille. Ehdin yleensä ensin kun ne minua enemmän häiritsee. Ruokaa tilataan kerralla isommin kotiovelle kun kaapit näyttää tyhjenemistään. Ruokina arkisin perusruuat kiertää, ei tarvitse valtavasti päätään vaivata sen suhteen mitä tekee. Ruokaa valmistan kerralla ison satsin päivisin, mies toisinaan tekee meille jotain bravuurejaan. Roskikset vie yleensä mies kun on tällä hetkellä enemmän ulko-ovesta ulos. Ja ai niin, pieniä lapsia kolme. Ei lasketa heidän kanssa oloa kotiaskareisiin.

En ymmärrä yhtään miten näistä asioista jossakin tapellaan ja väännetään vielä keskustelu. Illat ja vloput on ihana viettää mukavan rennosti kun ei tarvitse tapella kotiaskareista väsyneinä, miksi ihmeessä jättää ne muutenkaan arki-iltoihin tai viikonloppuihin kun on vaihtoehtona hoitaa ne tehokkaasti muutoin. Tai miksi pitää pätemällä vyöryttää jotain hommia väsyneelle työssäkävijälle vain pätemisen vuoksi.

Koetapa vähän tiivistää. En jaksanut lukea työnjaostasi.

Vierailija
118/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka muka työttömällä olisi rahaa ja kuka tarvitsee jotain työtöntä miestä koko aikaiseksi kotitöihin. 

119/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on homma niin ihan miehen aloitteesta, että koska hän on työtön, hän tekee kotityöt, myös koirien ulkoilutukset kun olen töissä. Kotona ollessani toki ulkoilutan koiria myös, mutta oikeastaan muita kotihommia en tee. (Meillä ei ole lapsia, joten siinä säästää paljon aikaa.)

Mä maksan käytännössä kaiken, koska tienaan moninkertaisesti sen, mitä miehen Kelarahat on, ja tää on toiminut vuosikaudet mainiosti. Asiasta ei tuu riitoja koskaan.

Työhön mies ei tule palaamaan terveydentilan takia, mutta tällä hetkellä on silti siis työtön työnhakija monilla rajoitteilla.

Vierailija
120/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Työtön mies yleensä juo kaljaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän