Miksi kehopositiivisuus keskittyy aina vain lihavuuteen?
Miksi kehopositiivisuus mielletään aina vain lihavien oikeudeksi? Miksi muita kehoja ei tuoda samoin esille?
Miltä tuntuu olla lättäpeppuinen nainen vuonna 2023, kun kaikkialla ihannoidaan pyöreitä pakaroita?
Miltä tuntuu olla tubulaarisilla rinnoilla varustettu, kun kaikkialla ihannoidaan pyöreitä rintoja?
Miltä tuntuu olla ohuthiuksinen, kun kaikki ihailevat aina paksua kuontaloa?
Miltä tuntuu olla kasvoiltaan aknearpinen, kun kaikkien mielestä sileä iho on kaunis?
Miltä tuntuu kun on leveä vyötärö, vaikka olisi normaalipainoinen? Ei kukaan toivo leveämpää vyötäröä.
Tällaisia ihmisiä on ja kyllä hekin kärsivät ulkonäöstään, joten miksi heitä ei näy kehopositiivisuus-jutuissa?
Miksi?
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä liity. Kyllä kehopositiivisuuteen kuuluu myös kaikkien muiden kehojen hyväksyntä, esim. kaljujen, lyhyiden miesten, ihosairauksista kärsivien, amputaatiopotilaiden, kaikenlaisten.
Oikeasti kehopositiivisuus on kiertoilmaisu naisen lihavuudelle.
Oikeasti kehopositiivisuus on kiertoilmaisu naisen lihavuudelle sinun päässäsi.
Haukkumalla lihavia naisia kehopositiiviksiksi, haukut samalla jokaista ihmistä jonka ulkonäössä on jotain erilaista tai ns vääränlaista.
Kysy keneltä tahansa mitä mieleen tulee bodypositiivisuudesta ja vastaavat että ylipainoinen nainen.
Ei tule koska tiedän mitä kehopositiivisuus tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä liity. Kyllä kehopositiivisuuteen kuuluu myös kaikkien muiden kehojen hyväksyntä, esim. kaljujen, lyhyiden miesten, ihosairauksista kärsivien, amputaatiopotilaiden, kaikenlaisten.
Oikeasti kehopositiivisuus on kiertoilmaisu naisen lihavuudelle.
Oikeasti kehopositiivisuus on kiertoilmaisu naisen lihavuudelle sinun päässäsi.
Haukkumalla lihavia naisia kehopositiiviksiksi, haukut samalla jokaista ihmistä jonka ulkonäössä on jotain erilaista tai ns vääränlaista.
Kysy keneltä tahansa mitä mieleen tulee bodypositiivisuudesta ja vastaavat että ylipainoinen nainen.
Ei tule koska tiedän mitä kehopositiivisuus tarkoittaa.
Mulle tulee vähän mieleen ylipainoinen nainen, mutta se johtuu täysin tästä palstasta ja palstainkkujen tekemästä jatkuvasta solvaamisesta, ja tiedän kyllä sanan oikean merkityksen. Ehkä mun pitäisi pitää tauko tällasista ketjuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta kehopositiivisuus käsittää kaiken "ei itse hankitun" rakenteellisen poikkeavuuden. Lihavuus ei ole yksi näistä. Lihavuus on aina ihan itse aiheutettua. Eli ei kuulu kehopositiivisuuden piiriin.
Lihavuus EI ole aina itse aiheutettua, kyllä sun se pitäisi tietää.
Kukaan ei tunge väkisin ruokaa kenenkään kurkusta alas. Eikä viinaa.
Voi olla, että ihminen tekee sen itse itselleen. Eikä tietenkään ilman syytä. Joku saa ihmisen toimimaan niin, sieltä taustalta voi löytyä vaikka mitä syitä, jotka aiheuttaa ihmiselle suunnatonta vetoa esim ahmimiseen. Jos ihmisillä ei olis mitään psyykkisiä haasteita, niin fyysiset haasteet vähenis huomattavasti! Kokonaisuuksia kun ollaan, psyykkistä ja fyysistä sekaisin. Siksi monen laihduttaminenkin on ylitsepääsemättömän haasteellista, jos yritetään puuttua vaan fyysiseen, eikä huomioida psyykkistä, sitä mikä on alunperin ohjannut ihmisen epäterveen toiminnan pariin.
Täälläkin on esitetty tuota myyttiä, että normaali paino olisi jostakin mielenlujuudesta, tai itsekurista kiinni.
Voihan se joillain olla.
Vierailija kirjoitti:
Sekä vapaus olla tyytyväinen julkisesti omaan hyvään (omasta tai muiden mielestä) ulkonäköönsä eli kehoonsa. Olen ihan sievä ja saan sanoa sen. Voin sanoa myös toiselle kauniista ulkomuodosta, jos se kerran kehut ansaitsee.
Ainoat jotka tuota paskaa hypettävät ovat ihan sattumalta niitä lihavia naisia
Mä olen viime päivinä keskustellut täällä palstalla sairauksien ja painonnousun välisestä yhteydestä. Todella monelta on tullut kommenttia, että mitään tuollaista yhteyttä ei ole vaan lihominen johtuu omista valinnoista ja PISTE. Tiettyyn rajaan asti varmaan kyllä, että ei pidetä sitä sairautta tekosyynä lihoa, mutta eri sairauksien takia painon kanssa kamppailleena en ihan allekirjoittaisi.
Eikö kuitenkin sairaana olisi kaikkein tärkeintä keskittyä omaan vointiin varsinkin kun moni sairaus on krooninen ja elinikäinen? Nyt jos henkilö lihoo sairauden takia tällainen asenne ruokkii muiden inhoa sairasta ihmistä kohtaan sekä henkilön omaa itseinhoa.
Mulla meni ainakin tuo keskustelu sen verran syvälle, että tänäänkin treenaan vaikka aiemmin päivällä oli todella huono olo (koska olen syönyt viime päivinä vähemmän ja treenannut) ja ilmeisesti verenpaine oli alhaalla ja pyörrytti. Eli tämä ilkeä kommentointi sai ainakin yhden sairaan kiusaamaan itseään kun olen lopen kyllästynyt sairauden turvottamaan kroppaani joten tuhotaan nyt oma terveys hoikkuuden eteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko kehopositiivisuusilmiö lienee syntynyt tukevien ja ihmisten tarpeesta hakea hyväksyntää sille ettei painon pudotus olisi välttämätöntä. Minun mielestäni positiivinen keho on terve keho ja harvoin ylipainoinen keho on terve, ulkonäkö on vain sivuseikka tässä asiassa.
Komppaan tätä. Kehopositiivisuudesta puhuminen tuntuu lehdissä, sosiaalisessa mediassa ym. kulkevan hyvin pitkälti laihdutusartikkeleiden rinnalla. Tai "tasapainottavana" tekijänä henkilökuviin fitnesskilpailijoista ja personal treinereistä. Aivan kuin haluttaisiin sanoa, että ylipainoino on silti ihan ok.
Joku mainitsi kehorauhan. Se onkin mielestäni paljon parempi asia/termi. Yhtäkään ylipainoista ihmistä ei tulisi pilkata, sellainen on typerää ja moukkamaista.
Ei saisi myöskään pilkata tai kommentoida hoikkia ihmisiä. Minua on haukuttu laihaksi enemmän kuin minä olen koskaan sanonut ketään lihavaksi. Ja juuri läskit ihmiset ottavat oikeuden kommentoida kilojani. Miksi lihavat ei ymmärrä, että laihoillakin pitää olla kehorauha?
Täällä myös yksi, joka on aina ollut hoikka. Yhä näin 50-vuotiaana kuulen kommentteja painostani. Myös kouluaikoina minua kiusattiin laihuudesta.
Olen vain tämäntyyppinen. En liho, vaikka syön myös herkkuja. Toisaalta nyt osaan arvostaa tätä asiaa, kun kateelliset lihavat kamppailevat painonsa kanssa. Siitä saitte! 😂
Vierailija kirjoitti:
Mä olen viime päivinä keskustellut täällä palstalla sairauksien ja painonnousun välisestä yhteydestä. Todella monelta on tullut kommenttia, että mitään tuollaista yhteyttä ei ole vaan lihominen johtuu omista valinnoista ja PISTE. Tiettyyn rajaan asti varmaan kyllä, että ei pidetä sitä sairautta tekosyynä lihoa, mutta eri sairauksien takia painon kanssa kamppailleena en ihan allekirjoittaisi.
Eikö kuitenkin sairaana olisi kaikkein tärkeintä keskittyä omaan vointiin varsinkin kun moni sairaus on krooninen ja elinikäinen? Nyt jos henkilö lihoo sairauden takia tällainen asenne ruokkii muiden inhoa sairasta ihmistä kohtaan sekä henkilön omaa itseinhoa.
Mulla meni ainakin tuo keskustelu sen verran syvälle, että tänäänkin treenaan vaikka aiemmin päivällä oli todella huono olo (koska olen syönyt viime päivinä vähemmän ja treenannut) ja ilmeisesti verenpaine oli alhaalla ja pyörrytti. Eli tämä ilkeä kommentointi sai ainakin yhden sairaan kiusaamaan itseään kun olen lopen kyllästynyt sairauden turvottamaan kroppaani joten tuhotaan nyt oma terveys hoikkuuden eteen!
Sekin on oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hoikka ja kaunis nainen ei saa olla tyytyväinen ulkonäköönsä?
Facen sinkkuryhmässä lihava nainen postasi salikuvan ja naiset kilpaa kehu kehopositiiviseksi ja upeaksi, itsevarmaksi naiseksi.
Seuraavana päivänä hoikka, muodokas ja urheilullinen nainen postasi salikuvan samaan sinkkuryhmään. Naiset haukkuivat huomiohuoraksi, tyrkyksi ja pinnalliseksi blondiksi joka kerjää vain kehuja.
Miksi kehopositiivisuus kuuluu vain lihaville? Miksi ei ihan kaikille yhtäpuolisesti ja tasa-arvoisesti?
Tätä olen miettinyt niin paljon. Olen ulkonäöltäni ja mitoiltani varmaan lähellä yleistä käsitystä siitä mikä on ihan perusnättiä. Silti olen kärsinyt huonosta itsetunnosta (nepsy, trauma, narsismitaustaa jne jne) mutta olen yrittänyt opetella pitämään itsestäni ja olemaan lempeämpi itselleni. Tiedän jo valmiiksi, että jos postausin itserakkaus-kehopositiivisuuskuvan itsestäni johonkin ryhmään voimaannuttavilla sanoilla, saisin just tuollaista kuraa. Olen myös ihan lapsesta asti kuullut kommentteja kehostani, miten olen laiha ja jne. Jossain vaiheessa kommentointikulttuuri muuttui niin, ettei lihavia saanut enää kommentoida, mutta hoikat oli kyllä edelleen vapaata riistaa sanoa mitä vaan. Ja se tuntui jotenkin oudolta, ettei kehorauha koskenut hoikkia.
Johtuisiko siitä, että omista epävarmuuksista huolimatta laihuus on kuitenkin normi. Minäkin olen laiha ja siitä on joitakin kertoja minulle sanottukin, mutta silti en koe, että olisin sen takia huono, koska yleinen ihanne on tältä osin puolellani. Kyllä minua ärsyttää, jos joku täysin ihanteisiin mahtuva henkilö hehkuttaa, kuinka on tyytyväinen itseensä. Miksi ei olisi? Todennököisesti hän on saanut hyväksyntää ja positiivista palautetta ulkonäöstään, mutta vika on vain ollut omassa päässä. Normiin mahtumattomalle, ja lihavuus on varmasti yleisin syy tähän, on varmasti eri asia sanoa, että "joo, näytän tältä ja voin elää itseni kanssa", jos on kuullut asiasta toistuvasti haukkuja ja huomauttelua tai kokenut syrjintää.
Minusta on aika nurinkurista, jos vain normien ja ihanteiden ulkopuolella olevat ihmiset saavat julkisesti sanoa hyväksyvänsä itsensä ja pitävänsä itseään kauniina, mutta muiden pitäisi olla vaatimattomia ja hiljaa. Itse laihdutin ja treenasin itseni hyvään kuntoon häitäni varten. Tunsin itseni kauniimmaksi kuin koskaan ja olin ylpeä saavutuksistani, mutta samalla tiesin, etten saisi näyttää sitä ulospäin kenellekään, koska minua pidettäisiin itserakkaana ja leuhkana. Omaa kehoa piti siis hävetä ja pysyä poissa parrasvaloista. Kuulostaako tutulta, lihavat ihmiset? Näinkö sen pitää mennä?
Vierailija kirjoitti:
Entäs me miehet??
Sinä voit tehdä juuri nyt sometilin, missä alat puhua miesten asiasta omilla kasvoillasi. Näin naiset ovat tehneet. Miehenä olet vielä erittäin hyvin turvassa, naiset saavat sen sijaan valtavasti vihakommentteja somessa. Miehiltä.
Sinulla on kännykkä kädessäsi. Aloita heti. Kun olet tehnyt töitä 5-10 vuotta kuten nuo naiset, voit saada jonkun mainostajan tai toimittajan kiinnostumaan.
Jep. Ja ihmiset kuvittelevat että on ihan ok huomautella hoikalle tai lyhyelle hänen ulkomuodostaan. Miksi ylipainoinen saa rauhassa arvostella hoikkia naisia ties millä nimityksillä? Joka kerta kun joku huomauttaa lyhyydestäni tai pienestä koostani, kerron kehorauhan koskevan myös minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hoikka ja kaunis nainen ei saa olla tyytyväinen ulkonäköönsä?
Facen sinkkuryhmässä lihava nainen postasi salikuvan ja naiset kilpaa kehu kehopositiiviseksi ja upeaksi, itsevarmaksi naiseksi.
Seuraavana päivänä hoikka, muodokas ja urheilullinen nainen postasi salikuvan samaan sinkkuryhmään. Naiset haukkuivat huomiohuoraksi, tyrkyksi ja pinnalliseksi blondiksi joka kerjää vain kehuja.
Miksi kehopositiivisuus kuuluu vain lihaville? Miksi ei ihan kaikille yhtäpuolisesti ja tasa-arvoisesti?
Tätä olen miettinyt niin paljon. Olen ulkonäöltäni ja mitoiltani varmaan lähellä yleistä käsitystä siitä mikä on ihan perusnättiä. Silti olen kärsinyt huonosta itsetunnosta (nepsy, trauma, narsismitaustaa jne jne) mutta olen yrittänyt opetella pitämään itsestäni ja olemaan lempeämpi itselleni. Tiedän jo valmiiksi, että jos postausin itserakkaus-kehopositiivisuuskuvan itsestäni johonkin ryhmään voimaannuttavilla sanoilla, saisin just tuollaista kuraa. Olen myös ihan lapsesta asti kuullut kommentteja kehostani, miten olen laiha ja jne. Jossain vaiheessa kommentointikulttuuri muuttui niin, ettei lihavia saanut enää kommentoida, mutta hoikat oli kyllä edelleen vapaata riistaa sanoa mitä vaan. Ja se tuntui jotenkin oudolta, ettei kehorauha koskenut hoikkia.
Johtuisiko siitä, että omista epävarmuuksista huolimatta laihuus on kuitenkin normi. Minäkin olen laiha ja siitä on joitakin kertoja minulle sanottukin, mutta silti en koe, että olisin sen takia huono, koska yleinen ihanne on tältä osin puolellani. Kyllä minua ärsyttää, jos joku täysin ihanteisiin mahtuva henkilö hehkuttaa, kuinka on tyytyväinen itseensä. Miksi ei olisi? Todennököisesti hän on saanut hyväksyntää ja positiivista palautetta ulkonäöstään, mutta vika on vain ollut omassa päässä. Normiin mahtumattomalle, ja lihavuus on varmasti yleisin syy tähän, on varmasti eri asia sanoa, että "joo, näytän tältä ja voin elää itseni kanssa", jos on kuullut asiasta toistuvasti haukkuja ja huomauttelua tai kokenut syrjintää.
Sillä ei oikeastaan ole väliä, onko vika ollut muiden asenteissa vai "omassa päässä". (Tosin lainaamasi henkilön kohdalla vika ei edes ollut omassa päässä, sillä hänhän kertoi muiden kommentoineen hänen ulkonäköään paljon.) Kaikilla pitäisi olla oikeus olla tyytyväinen kehoonsa, riippumatta siitä, mikä ongelma sitä on vaikeuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Se on yksi ainoa tyyppi joka jankkaa lski- ja kehopositiivisuusvihaa tällä palstalla, saattaa montakin tuntia putkeen kirjoitella yksinään johonkin ketjuun. Niin myös tähän ketjuun. Yritetään olla välittämättä siitä. Siihen hän juuri pyrkii että saisimme pahan mielen ja ottaisimme vielä muiden sairauksien kaveriksi vielä syömishäiriöt. Tämä henkilö on jotenkin jäänyt jumiin tuohon kehopositiivisuuten, ilmeisesti hän on tuolta ylälaudan puolelta, heillä on siellä yli 14 ketjua joissa haukkuvat kehopositiivisia ylipainoisia. Ihmeellistä että jonkun elämä on niin köyhää henkisesti että se oma jengi on tuollaisia kiusaajia, että käyttävät useita tunteja päivästä ylipainoisten haukkumiseen palstoilla!
Sairaudet ovat henkisesti ja fyysisesti rankkoja, samoin saattaa olla niihin käytettävät lääkkeet ja hoidot. Kehon ja toimintakyvyn muutokset ovat äärimmäisen rankkoja hyväksyä aikaisemmin aktiiviselle ihmiselle. Minäkin olin ennen sairauksia 59 kg, nyt 7 vuotta sairastettuani 89 kg ja pahimmillaan(kilpparivajaus pahimmillaan eikä lääkitystä) päälle 100 kg. Rakastin olla aktiivinen kun olin terve, harrastin monenlaista liikuntaa, olin fyysisissä töissä ja vielä maalla hommat päälle. Nyt 7 vuotta mennyt sumussa. Nyt on ensimmäinen kesä että pystyn ilman rollaattoria liikkumaan, ihanaa!
Huomasin kun kuljin sairastin syöpää ja olin kalju ja liikuin huonosti että jotkut ihmiset aktivoituvat kiusaamaan kun näkevät että joku on heikoilla. Näitä oli paljon! En ollut tajunnut kun olin aina ollut hoikka ja nätti. Näitä ihmisiä on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko kehopositiivisuusilmiö lienee syntynyt tukevien ja ihmisten tarpeesta hakea hyväksyntää sille ettei painon pudotus olisi välttämätöntä. Minun mielestäni positiivinen keho on terve keho ja harvoin ylipainoinen keho on terve, ulkonäkö on vain sivuseikka tässä asiassa.
Komppaan tätä. Kehopositiivisuudesta puhuminen tuntuu lehdissä, sosiaalisessa mediassa ym. kulkevan hyvin pitkälti laihdutusartikkeleiden rinnalla. Tai "tasapainottavana" tekijänä henkilökuviin fitnesskilpailijoista ja personal treinereistä. Aivan kuin haluttaisiin sanoa, että ylipainoino on silti ihan ok.
Joku mainitsi kehorauhan. Se onkin mielestäni paljon parempi asia/termi. Yhtäkään ylipainoista ihmistä ei tulisi pilkata, sellainen on typerää ja moukkamaista.
Ei saisi myöskään pilkata tai kommentoida hoikkia ihmisiä. Minua on haukuttu laihaksi enemmän kuin minä olen koskaan sanonut ketään lihavaksi. Ja juuri läskit ihmiset ottavat oikeuden kommentoida kilojani. Miksi lihavat ei ymmärrä, että laihoillakin pitää olla kehorauha?
Täällä myös yksi, joka on aina ollut hoikka. Yhä näin 50-vuotiaana kuulen kommentteja painostani. Myös kouluaikoina minua kiusattiin laihuudesta.
Olen vain tämäntyyppinen. En liho, vaikka syön myös herkkuja. Toisaalta nyt osaan arvostaa tätä asiaa, kun kateelliset lihavat kamppailevat painonsa kanssa. Siitä saitte! 😂
Et myöskään ole sisäistänyt kehopositiivisuutta vaikka olet kypsään ikään elänyt. Olen pahoillani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on yksi ainoa tyyppi joka jankkaa lski- ja kehopositiivisuusvihaa tällä palstalla, saattaa montakin tuntia putkeen kirjoitella yksinään johonkin ketjuun. Niin myös tähän ketjuun. Yritetään olla välittämättä siitä. Siihen hän juuri pyrkii että saisimme pahan mielen ja ottaisimme vielä muiden sairauksien kaveriksi vielä syömishäiriöt. Tämä henkilö on jotenkin jäänyt jumiin tuohon kehopositiivisuuten, ilmeisesti hän on tuolta ylälaudan puolelta, heillä on siellä yli 14 ketjua joissa haukkuvat kehopositiivisia ylipainoisia. Ihmeellistä että jonkun elämä on niin köyhää henkisesti että se oma jengi on tuollaisia kiusaajia, että käyttävät useita tunteja päivästä ylipainoisten haukkumiseen palstoilla!
Sairaudet ovat henkisesti ja fyysisesti rankkoja, samoin saattaa olla niihin käytettävät lääkkeet ja hoidot. Kehon ja toimintakyvyn muutokset ovat äärimmäisen rankkoja hyväksyä aikaisemmin aktiiviselle ihmiselle. Minäkin olin ennen sairauksia 59 kg, nyt 7 vuotta sairastettuani 89 kg ja pahimmillaan(kilpparivajaus pahimmillaan eikä lääkitystä) päälle 100 kg. Rakastin olla aktiivinen kun olin terve, harrastin monenlaista liikuntaa, olin fyysisissä töissä ja vielä maalla hommat päälle. Nyt 7 vuotta mennyt sumussa. Nyt on ensimmäinen kesä että pystyn ilman rollaattoria liikkumaan, ihanaa!
Huomasin kun kuljin sairastin syöpää ja olin kalju ja liikuin huonosti että jotkut ihmiset aktivoituvat kiusaamaan kun näkevät että joku on heikoilla. Näitä oli paljon! En ollut tajunnut kun olin aina ollut hoikka ja nätti. Näitä ihmisiä on paljon.
Luulisi, että kiusaajat jättäisi edes syöpäsairaat rauhaan! Olen pahoillani puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vain tämäntyyppinen. En liho, vaikka syön myös herkkuja. Toisaalta nyt osaan arvostaa tätä asiaa, kun kateelliset lihavat kamppailevat painonsa kanssa. Siitä saitte! 😂Et myöskään ole sisäistänyt kehopositiivisuutta vaikka olet kypsään ikään elänyt. Olen pahoillani.
En yhtään pidä kiusaamisesta tai haukkumisesta.
Mutta joskus ilkeä ihminen tavallaan ansaitsee sen. Se on se karma. Sitä sinä olet saanut, sinä ilkeä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vain tämäntyyppinen. En liho, vaikka syön myös herkkuja. Toisaalta nyt osaan arvostaa tätä asiaa, kun kateelliset lihavat kamppailevat painonsa kanssa. Siitä saitte! 😂Et myöskään ole sisäistänyt kehopositiivisuutta vaikka olet kypsään ikään elänyt. Olen pahoillani.
En yhtään pidä kiusaamisesta tai haukkumisesta.
Mutta joskus ilkeä ihminen tavallaan ansaitsee sen. Se on se karma. Sitä sinä olet saanut, sinä ilkeä ihminen.
Korjaus: Yo oli siis tarkoitettu lihaville nauravalle ilkimykselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisinhan minäkin sanoa että sinun oma valinta olla laiha. Söisit enemmän ja kasvattaisit tissit. Miksi lihavuus on ihmisen omaa syytä mutta sinun laihuus vaan sitä että olet "tämäntyyppinen".
Mä en ymmärrä miksi kehopositiivisuuteen liitetään lihavuus. Lihavuus ei ole positiivinen asia.
Naisia nyt tollasisssa jutuissa yleensä on muutenkin. Juttuja naisille, joten niissä on naisia.
Hoikat ja normaalipainoiset on hyväksytty jo ajat sitten, ne on se normi.
Nyt ylipainoisten pitää korostetusti kehua itseään, jotta heidänkin kehonsa tulisivat hyväksytyiksi. Uskon että ajan kanssa ja hyväksynnän jälkeen tuo korostus laantuu.
Tyhmää toki että itseä kehuessa pitää haukkua toista, mutta tuota tekevät aika lailla ihan kaikki.