Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kehopositiivisuus keskittyy aina vain lihavuuteen?

Vierailija
24.05.2023 |

Miksi kehopositiivisuus mielletään aina vain lihavien oikeudeksi? Miksi muita kehoja ei tuoda samoin esille?

Miltä tuntuu olla lättäpeppuinen nainen vuonna 2023, kun kaikkialla ihannoidaan pyöreitä pakaroita?

Miltä tuntuu olla tubulaarisilla rinnoilla varustettu, kun kaikkialla ihannoidaan pyöreitä rintoja?

Miltä tuntuu olla ohuthiuksinen, kun kaikki ihailevat aina paksua kuontaloa?

Miltä tuntuu olla kasvoiltaan aknearpinen, kun kaikkien mielestä sileä iho on kaunis?

Miltä tuntuu kun on leveä vyötärö, vaikka olisi normaalipainoinen? Ei kukaan toivo leveämpää vyötäröä.

Tällaisia ihmisiä on ja kyllä hekin kärsivät ulkonäöstään, joten miksi heitä ei näy kehopositiivisuus-jutuissa?

Miksi?

Kommentit (160)

Vierailija
141/160 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyynarratiivi on, että nainen on oikea nainen vasta jos hänellä on ongelmia painonhallinnan tai mielenterveyden kanssa. Huomiohakuiset narsistit uhriutuvat joka mediassa. Vastenmielistä. 

Vierailija
142/160 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kehopositiivinen-sanaa käyttävät ovat ylipainoisia kritisoivia "huolestuneita", jotka olevinaan antavat "hyviä" neuvoja laihduttamiseen. Tosiasia on, että vaikka olisin minkä näköinen tai muotoinen, niin aina löytyy tyyppejä, joiden mielestä minun pitäisi näyttää joltain muulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/160 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tarvinnut kehopositiivisuus-aatetta lapsena, kun luokan tytöt kerääntyivät ympärilleni inhoamaan laihoja käsivarsiani. Olin siis pienikokoinen lapsi, ja minua kiusattiin laihuudesta. 

Niin ne ajat muuttuvat. 

Vierailija
144/160 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä muuten huvittavaa että kehopositiivisuusjuttuihin kuvataan aina naisia jotka on ylipainoa lukuunottamatta kauneusihanteiden mukaisia ja täydessä tällingissä. Eli ei saa liian ruma/epäviehättävä olla kuitenkaan. :D

Vietin tuossa viime viikolla runsaasti aikaa ostoskeskuksissa, ravintoloissa ja julkisissa kulkuvälineissä, kotona ja ulkomailla. Totean, että tähän liittyy sellainen jännä paradoksi, että aika harva kadun tallaaja on lopulta erityisen viehättävä. Harva myöskään varsinaisesti ruma. Ylipainoisia on runsaasti, mutta niin myös rasvatukkaisia, omituisen muotoisia vartaloita, iho-ongelmia, isoja neniä, väsyneen harmaan näköistä massaa, mautonta pukeutumista. Sanalla sanoen taviksia. Miksi nämä ulkonäköongelmat ovat niin paljon palstatilaa hallitseva asia? Tuolla me kaikki kuljetaan ihan häpeämättä oman näköisinämme. Miksi lehtien palstoilla ei-niin-viehättävä ulkonäkö on ongelma kun ei se arjessa ilmiselvästi ole?

Markkinavoimat meitä ohjailee, onko siihen ihan pakko alistua?

Vierailija
145/160 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kehopositiivinen-sanaa käyttävät ovat ylipainoisia kritisoivia "huolestuneita", jotka olevinaan antavat "hyviä" neuvoja laihduttamiseen. Tosiasia on, että vaikka olisin minkä näköinen tai muotoinen, niin aina löytyy tyyppejä, joiden mielestä minun pitäisi näyttää joltain muulta.

Juuri näin. Itse olen keskivertoa lyhyempi kuin aikuiset naiset keskimäärin. Jännä miten se on joillekin niin suuri ihmetyksen aihe. Tuntuu kuin minun pitäisi olla jollain tavalla erilainen. Minulla itselläni ei ole mitään ongelmia kokoni suhteen.

Vierailija
146/160 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hoikka ja kaunis nainen ei saa olla tyytyväinen ulkonäköönsä?

Facen sinkkuryhmässä lihava nainen postasi salikuvan ja naiset kilpaa kehu kehopositiiviseksi ja upeaksi, itsevarmaksi naiseksi.

Seuraavana päivänä hoikka, muodokas ja urheilullinen nainen postasi salikuvan samaan sinkkuryhmään. Naiset haukkuivat huomiohuoraksi, tyrkyksi ja pinnalliseksi blondiksi joka kerjää vain kehuja.

Miksi kehopositiivisuus kuuluu vain lihaville? Miksi ei ihan kaikille yhtäpuolisesti ja tasa-arvoisesti?

Hmm. En tiedä mikä tällainen sinkkuryhmä on, ilmapiiri kuulostaa ainakin kovin erikoiselta jos siellä haukutaan toisia käyttäjiä.

Mutta mutta.. kuulun itse esim juoksuryhmään, jossa ryhmän ajatuksena on jakaa harrastukseen liittyviä ajatuksia ja vinkkejä. Ryhmässä on muutama nainen, joka päivittää itsestään suhteellisen usein vähäpukeisia kuvia, joissa aiheena on vaikkapa marssimurtumasta toipuminen tai juokseminen sateessa, mutta kuva ei oikein keskustele sen aiheen kanssa, vaan näyttää kasvoja, vartaloa, peppua, rintavakoa.. En ole huonokäytöksinen, joten tottakai tyydyn vain hymyilemään itsekseni. Eli itsetarkoitus tällaisissa päivityksissä tuntuisi olevan sen onnistuneen selfien postaaminen, niin miksi sinne pitää keksiä joku peitetarina, se kai on se hymyilyttävä pointti.

Vierailija
147/160 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko kehopositiivisuusilmiö lienee syntynyt tukevien ja ihmisten tarpeesta hakea hyväksyntää sille ettei painon pudotus olisi välttämätöntä. Minun mielestäni positiivinen keho on terve keho ja harvoin ylipainoinen keho on terve, ulkonäkö on vain sivuseikka tässä asiassa.

Komppaan tätä. Kehopositiivisuudesta puhuminen tuntuu lehdissä, sosiaalisessa mediassa ym. kulkevan hyvin pitkälti laihdutusartikkeleiden rinnalla. Tai "tasapainottavana" tekijänä henkilökuviin fitnesskilpailijoista ja personal treinereistä. Aivan kuin haluttaisiin sanoa, että ylipainoino on silti ihan ok.

Joku mainitsi kehorauhan. Se onkin mielestäni paljon parempi asia/termi. Yhtäkään ylipainoista ihmistä ei tulisi pilkata, sellainen on typerää ja moukkamaista.

Ei saisi myöskään pilkata tai kommentoida hoikkia ihmisiä. Minua on haukuttu laihaksi enemmän kuin minä olen koskaan sanonut ketään lihavaksi. Ja juuri läskit ihmiset ottavat oikeuden kommentoida kilojani. Miksi lihavat ei ymmärrä, että laihoillakin pitää olla kehorauha?

Täällä myös yksi, joka on aina ollut hoikka. Yhä näin 50-vuotiaana kuulen kommentteja painostani. Myös kouluaikoina minua kiusattiin laihuudesta.

Olen vain tämäntyyppinen. En liho, vaikka syön myös herkkuja. Toisaalta nyt osaan arvostaa tätä asiaa, kun kateelliset lihavat kamppailevat painonsa kanssa. Siitä saitte! 😂

Voisinhan minäkin sanoa että sinun oma valinta olla laiha. Söisit enemmän ja kasvattaisit tissit. Miksi lihavuus on ihmisen omaa syytä mutta sinun laihuus vaan sitä että olet "tämäntyyppinen".

Niinpä, minä vain olen tämäntyyppinen! En liho, vaikka olen todella yrittänyt! Yrityänyt, koska minua on laihuudestani kiusattu. Onneksi tosiaan näin vanhana osaan arvostaa sitä, että voin syödä ja juoda mitä vaan, enkä liho. Ilmeisesti tämä harmittaa sinua?

Hirveän moni tuttuni on ylipainoinen, koska syö liikaa kulutukseen nähden. Se on oma valinta. 🙂

Pointti oli se että syöt liian vähän kulutukeen nähden. Se on oma valinta.

Ei minua harmita että en voi syödä roskaruokaa ja alkoholia, en kaipaa niitä tippaakaan. Tykkään kasviksista ja terveellisestä ruoasta ja olen aina tykännyt.

Näemmä sinun on vaikea ymmärtää, että jotkut ovat hoikkia, vaikka syövät paljon myös kaloreilla mitattuna. Olen laskenut kaloreitakin joskus, mutta enää en viitsi. Olen oppinut hyväksymään hoikkuuteni, joten saanko olla kehopositiivinen? Ilmeisesti en. Lisäys, haluaisin olla painavampi, mutta en vaan liho! Lieneekö jokin sairaus tässäkin syynä?

Näemmä sinun on vaikea ymmärtää, että jotkut ovat lihavia, vaikka syövät kaloreilla mitattuna vähän tai normaalisti. Yhtälailla siinä voi olla kyse siittä, että "olen vain tämän tyyppinen" kuin siinä, että jotku ovat luonnostaan hoikkia

Vierailija
148/160 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko kehopositiivisuusilmiö lienee syntynyt tukevien ja ihmisten tarpeesta hakea hyväksyntää sille ettei painon pudotus olisi välttämätöntä. Minun mielestäni positiivinen keho on terve keho ja harvoin ylipainoinen keho on terve, ulkonäkö on vain sivuseikka tässä asiassa.

Komppaan tätä. Kehopositiivisuudesta puhuminen tuntuu lehdissä, sosiaalisessa mediassa ym. kulkevan hyvin pitkälti laihdutusartikkeleiden rinnalla. Tai "tasapainottavana" tekijänä henkilökuviin fitnesskilpailijoista ja personal treinereistä. Aivan kuin haluttaisiin sanoa, että ylipainoino on silti ihan ok.

Joku mainitsi kehorauhan. Se onkin mielestäni paljon parempi asia/termi. Yhtäkään ylipainoista ihmistä ei tulisi pilkata, sellainen on typerää ja moukkamaista.

Ei saisi myöskään pilkata tai kommentoida hoikkia ihmisiä. Minua on haukuttu laihaksi enemmän kuin minä olen koskaan sanonut ketään lihavaksi. Ja juuri läskit ihmiset ottavat oikeuden kommentoida kilojani. Miksi lihavat ei ymmärrä, että laihoillakin pitää olla kehorauha?

Täällä myös yksi, joka on aina ollut hoikka. Yhä näin 50-vuotiaana kuulen kommentteja painostani. Myös kouluaikoina minua kiusattiin laihuudesta.

Olen vain tämäntyyppinen. En liho, vaikka syön myös herkkuja. Toisaalta nyt osaan arvostaa tätä asiaa, kun kateelliset lihavat kamppailevat painonsa kanssa. Siitä saitte! 😂

Voisinhan minäkin sanoa että sinun oma valinta olla laiha. Söisit enemmän ja kasvattaisit tissit. Miksi lihavuus on ihmisen omaa syytä mutta sinun laihuus vaan sitä että olet "tämäntyyppinen".

Niinpä, minä vain olen tämäntyyppinen! En liho, vaikka olen todella yrittänyt! Yrityänyt, koska minua on laihuudestani kiusattu. Onneksi tosiaan näin vanhana osaan arvostaa sitä, että voin syödä ja juoda mitä vaan, enkä liho. Ilmeisesti tämä harmittaa sinua?

Hirveän moni tuttuni on ylipainoinen, koska syö liikaa kulutukseen nähden. Se on oma valinta. 🙂

Ei minua harmita että en voi syödä roskaruokaa ja alkoholia, en kaipaa niitä tippaakaan. Tykkään kasviksista ja terveellisestä ruoasta ja olen aina tykännyt.

Muutenkin pienoinen ristiriita. Laiha joka on yrittänyt lihoa, eikä liho. Mutta ei usko, että on myös lihavia jotka yrittävät laihtua eivätkä laihdu.

Jos toinen on mahdollista, niin sitten on toinenkin.

Vierailija
149/160 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näemmä sinun on vaikea ymmärtää, että jotkut ovat hoikkia, vaikka syövät paljon myös kaloreilla mitattuna. Olen laskenut kaloreitakin joskus, mutta enää en viitsi. Olen oppinut hyväksymään hoikkuuteni, joten saanko olla kehopositiivinen? Ilmeisesti en. Lisäys, haluaisin olla painavampi, mutta en vaan liho! Lieneekö jokin sairaus tässäkin syynä?

ja silti naurat lihaville, jotka tekevät kaikkensa laihtuakseen mutta eivät laihdu? heidän kohdallaan sairaus ei voi olla tietenkään syynä.

saat toki olla kehopositiivinen. kehopositiivisena oleminen ei kuitenkaan tarkoita vain sinun oman kehosi rakastamista ja hyväksymistä, vaan myös kaikkien muiden.

Vierailija
150/160 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin tarvinnut kehopositiivisuus-aatetta lapsena, kun luokan tytöt kerääntyivät ympärilleni inhoamaan laihoja käsivarsiani. Olin siis pienikokoinen lapsi, ja minua kiusattiin laihuudesta. 

Niin ne ajat muuttuvat. 

Kiusaamista ei pitäisi hyväksyä. Lapsuudessasi opettajat eivät puuttuneet asiaan mitenkään? Se on väärin.

Kehopositiivisuusaate on hyvä. Toivottavasti nykylapset kasvavat sen kanssa.

Vierailija
151/160 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä muuten huvittavaa että kehopositiivisuusjuttuihin kuvataan aina naisia jotka on ylipainoa lukuunottamatta kauneusihanteiden mukaisia ja täydessä tällingissä. Eli ei saa liian ruma/epäviehättävä olla kuitenkaan. :D

Vietin tuossa viime viikolla runsaasti aikaa ostoskeskuksissa, ravintoloissa ja julkisissa kulkuvälineissä, kotona ja ulkomailla. Totean, että tähän liittyy sellainen jännä paradoksi, että aika harva kadun tallaaja on lopulta erityisen viehättävä. Harva myöskään varsinaisesti ruma. Ylipainoisia on runsaasti, mutta niin myös rasvatukkaisia, omituisen muotoisia vartaloita, iho-ongelmia, isoja neniä, väsyneen harmaan näköistä massaa, mautonta pukeutumista. Sanalla sanoen taviksia. Miksi nämä ulkonäköongelmat ovat niin paljon palstatilaa hallitseva asia? Tuolla me kaikki kuljetaan ihan häpeämättä oman näköisinämme. Miksi lehtien palstoilla ei-niin-viehättävä ulkonäkö on ongelma kun ei se arjessa ilmiselvästi ole?

Markkinavoimat meitä ohjailee, onko siihen ihan pakko alistua?

Kyllä ohjailevat.

Suurin osa ihmisistä on taviksia, mutta ei mitenkään rumia.

Medioissa taas näkee lähinnä vaan kauniita ihmisiä ja heidänkin kuvansa on editoitu mahdollisimman täydellisiksi. Muodostuu ulkonäköpaineita jo lapsille, eikä se rajoitu vaan omaan fyysiseen ulkonäköön, vaan myös mm vaatteisiin, tavaroihin, autoihin, asuntoihin, työpaikkoihin, jopa ystäviin.. Kaiken pitää olla mahdollisimman muodikasta, kaunista, kallista, tasokasta, hyväksyttyä.

Vierailija
152/160 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi kehopositiivisuuteen liitetään lihavuus. Lihavuus ei ole positiivinen asia.

googleta noin alkuun se sana 'kehopositiivisuus', et meinaan selkeesti tajua sitä

Kehopositiivisuuson yhteiskunnallinen liike, jonka tavoitteena on saada kaikenlaisille kehoille tasa-arvoisesti kunnioitusta ja oikeuksia.

Kehopositiivisuuden avulla pyritään parantamaan marginalisoitujen ja syrjittyjen kehojen, kutenlihavien,vammaistenjatransihmisten, ihmisoikeuksia.[1]Kehopositiivisuudessa on kyse ihmisen oikeudesta siihen, että hänen kehonsa saa kunnioitusta vaikka ei vastaisikaankauneusihanteita. Siinä ei ole käsitteenä kyse painonhallinnasta, hyvinvoinnista tai fyysisestä terveydestä. Se ei ota kantaa siihen, millaiset elämäntavat ovat terveellisiä tai epäterveellisiä. Se ei myöskään liity itsensä rakastamiseen tai positiiviseen asenteeseen.[2]

Kehopositiivisuuden juuret ovat 1960-luvulla, jolloin yhdysvaltalaisetfat acceptance-liikkeen lihavuusaktivistit alkoivat korostaa yksilön koon ja hänen terveytensä olevan eri asioita.[2]Lihavat ihmiset kokivat olevansa epätasa-arvoisiatyöllistymisessäjaterveydenhoitopalveluissa. He kiinnittivät myös huomiota siihen, että yleisesti käytettypainoindeksiperustuivalkoistenmiesten mittaamiseen, eikä se soveltunut muunrotuisille. Jotkut kehopositiivisuusaktivistit ovatkin sitä mieltä, että valkoisia kehoja arvostetaan enemmän kuinmustiakehoja.[1]

Nykyaikainen kehopositiivisuus ja siitä käytetty nimitys (engl.body positivity) saivat alkunsa 1990-luvulla, kun Yhdysvalloissa perustettiin The Body Positive -järjestö. Suuren yleisön tietoon kehopositiivisuus nousi 2010-luvulla. Senaihetunniste#kehopositiivisuuson suosittusosiaalisessa mediassa.[2]Käsite on sosiaalisessa mediassa myös osittain kaupallistunut.[1]

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kehopositiivisuus

Ookkei mutta täällä lihavuus yhdistetään väärällä tavalla kehopositiivisuuteen ja haukutaan lihavia.

Vierailija
153/160 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska matematiikka. Jos ihan vain katsotaan massaa, että mikä on yleisin heikko kohta niillä kropassa, niin se ei ole lättänä pylly tai rumat korvat, vaan se on ylipaino.

Vierailija
154/160 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kehopositiivisuus käsittää kaiken "ei itse hankitun" rakenteellisen poikkeavuuden. Lihavuus ei ole yksi näistä. Lihavuus on aina ihan itse aiheutettua. Eli ei kuulu kehopositiivisuuden piiriin.

Lihavuus EI ole aina itse aiheutettua, kyllä sun se pitäisi tietää.

No esim kortisonipöhötyksen kyllä erottaa joten kukaan tuskin luulee sitä lihavuudeksi.

99% muu ylipaino on itseaiheutettua

Ja kyllä, olen 10kg ylipainoinen jonka aineenvaihdunta meni sekaisin lääkkeistä enkä saa painoa  pois. Jos en olisi ollut niin tyhmä ja syönyt sitä lääkettä olisin varmaan edelleenkin normaalipainoinen. Eli itseaiheutettua

Ristiriitainen kirjoitus. Mutta ei tyhmyys ja ymmärrysvajekaan ole itseaiheutettua. Jos teet tyhmästi/puutteellisin tiedoin valinnan lääkkeen syömisestä, niin ei sitä voi kyllä täysin itseaiheutetuksi laskea, vaikka haluaisitkin itseäsi asiasta soimata

Vierailija
155/160 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska matematiikka. Jos ihan vain katsotaan massaa, että mikä on yleisin heikko kohta niillä kropassa, niin se ei ole lättänä pylly tai rumat korvat, vaan se on ylipaino.

"heikko kohta". En tiedä mihin viittaat sanalla heikko, mutta sanoisin, että yleisin 'heikko kohta' mitattuna melkein millä mittarilla hyvänsä on huono ryhti.

Jos taas puhutaan yksin ulkonäöstä, sanoisin, että ylipainoakin yleisempää on tyyli ja olemus, joka ei tuo ulkoisia vahvuuksia esille sekä ikääntymisen ja/tai huonojen elämäntapojen tuomat muutokset ulkonäössä. Eli kiteyttäisin; ei kiinnostele se ulkonäkö niin paljon, että sen vuoksi viitsisi tehdä valintoja. Jostain syystä kuitenkin vain ylipaino osoituksena jonkin toisen asian priorisoimiseen ohi ulkonäön herättää joissain ihmisissä aggressioita. Mikähän siihenkin on syynä?

Vierailija
156/160 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka, joten en saa sanoa olevani kehopositiivinen vaikka skolioosin takia selkäni on vino ja toinen puoli kehosta on kurvikkaampi kuin toinen. Minullahan on täydellinen vartalo kun ei ole extrakiloja!

Vierailija
157/160 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein semmosen havainnon jo yläkouluikäisenä, että kun jossain porukassa arvostellaan ilkeästi jonkun kiloja, ei haukkuja ole koskaan sellainen henkilö, joka joutuu itse tekemään töitä ja tiukkoja valintoja pysyäkseen hoikkana. Tämä pitää yhä paikkansa; tunnen yhden aikuisen naisen joka kommentoi ikävästi toisten naisten vartaloita ja hän on ns luonnostaan hoikka. Hän on samalla kovin kriittinen omaa ulkonäköään kohtaan ja on mm hankkinut silikonirinnat, vaikka oli jo valmiiksi kaunis nainen. Eli kokemukseni perusteella arvostelun taustalla on oma heikko itsetunto ja päteminen sillä yhdellä asialla, jonka on itse saanut lahjana. Sellainen ei arvostele toisten naisten lihomista esim sairauden, raskauden tai työuupumuksen seurauksena, joka omakohtaisesti tietää, ettei painonhallinta ole niin helppoa.

Paitsi, no miehet.. yhdessä fb:n harrastusryhmässä sai nauraa kun tursakkeen näköiset vatsakkaat ukot alkoivat kilpaa haukkua jostain käsittämättömästä syystä ryhmän naisten ulkonäköä. Useimmat ryhmän miehet tosin riensivät tarjoamaan ukoille peiliä :'D

Vierailija
158/160 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehopositiiviset taas massa loukaantuneet heh

Vierailija
159/160 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän sä edes näe vaatteitten ja meikin alle.. Nykysin peruukitkin on tosi aidon näköisiä, et näe vaikka nainen olisi kalju päästään. Korvatkin voi peittää hiuksilla tai hatulla, pyllystä puhumattakaan.

Vierailija
160/160 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kehopositiivisuus käsittää kaiken "ei itse hankitun" rakenteellisen poikkeavuuden. Lihavuus ei ole yksi näistä. Lihavuus on aina ihan itse aiheutettua. Eli ei kuulu kehopositiivisuuden piiriin.

Lihavuus EI ole aina itse aiheutettua, kyllä sun se pitäisi tietää.

No esim kortisonipöhötyksen kyllä erottaa joten kukaan tuskin luulee sitä lihavuudeksi.

99% muu ylipaino on itseaiheutettua

Ja kyllä, olen 10kg ylipainoinen jonka aineenvaihdunta meni sekaisin lääkkeistä enkä saa painoa  pois. Jos en olisi ollut niin tyhmä ja syönyt sitä lääkettä olisin varmaan edelleenkin normaalipainoinen. Eli itseaiheutettua

Tavallaan itse aiheutettua, itse ostit pillerit ja söit ne. Mutta kyllä tässä maailmassa pitää ihmisen voida luottaa lääkäriinsä. Hoitiko ne pillerit sen toisen vaivan kuntoon, minkä takia niitä söit? Jos sairaus oli vähänkin vakava ja ne pillerit paransi sut, niin mitä jostain KYMMENESTÄ vaivaisesta ylimääräsestä kilosta!? Sähän oot muuten terve.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi