Miten työttömyysturvan heikentäminen auttaa minua työllistymään?
Kommentit (254)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se motivoisi sinua menemään opiskelemaan ja hankkimaan työllistävää osaamista.
Millä rahalla opiskellaan ja miten se lisää työpaikkoja? Mikä siinä on vaikea tajuta että niitä työpaikkoja ei ole kaikille ja kymmenet tuhannet heistä ovat sairaita jotka vain roikkuvat siellä haukuttavana.
Kyllä meidän firmassa ainakin on työpaikkoja, mutta kun ei ole niitä hakijoita ja osaajia 🙄
Maksatko ihan oikeaa, kunnon palkkaa vai haetteko jatkuvasti työkokeilijoita, työharjoittelijoita tai palkkatuella työllistettäviä?
Todella noloa, jos mies on samassa työpaikassa kuin isänsä. Suhteilla menty töihin.
Ilmeisesti se lisää tasa-arvoa, jos vertaa kaikista pienituloisimpien tukiin. Hmm. Miksi jollakin olisi pieni ja toisella isompi, sehän ei ole tasa-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te työttömät ette perusta omaa firmaa? Saisitte silloin määrittää itse oman palkkanne ja saatte silloin juuri sitä työtä mitä haluatte tehdä.
Mun mielestä työttömät ja ylipäätänsä valtion tukien saajat ovat ihmisiä jotka ovat ovat epäonnistuneet elämässään ja he vain ovat rasitteenaa niille ihmisille jotka ei mitään tukia saa.
Ehkä siitä syystä, että minä en ainakaan tiedä minkälaisen yrityksen perustaisin, kun en osaa oikein mitään. Ei varmaan ole järkeä perustaa yritystä joka esim. kokoaa palapelejä asiakkaiden puolesta?
Ap
Sosiaalidarvinisteja se ilahduttaa, ei siihen tarkoitusta ole.
Vierailija kirjoitti:
Todella noloa, jos mies on samassa työpaikassa kuin isänsä. Suhteilla menty töihin.
Isin kanssa töissä niin ei tule isiä ikävä. Isiii
Yllyttää ainakin tekemään rikoksia. Mutta ainakin luulisi että vankiloita rakennetaan lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te työttömät ette perusta omaa firmaa? Saisitte silloin määrittää itse oman palkkanne ja saatte silloin juuri sitä työtä mitä haluatte tehdä.
Mun mielestä työttömät ja ylipäätänsä valtion tukien saajat ovat ihmisiä jotka ovat ovat epäonnistuneet elämässään ja he vain ovat rasitteenaa niille ihmisille jotka ei mitään tukia saa.Ehkä siitä syystä, että minä en ainakaan tiedä minkälaisen yrityksen perustaisin, kun en osaa oikein mitään. Ei varmaan ole järkeä perustaa yritystä joka esim. kokoaa palapelejä asiakkaiden puolesta?
Ap
Eli olet työtön koska et tiedä mitä työtä haluat tehdä etkä osaa oikein mitään?
Oletko ylpeä itsestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se motivoisi sinua menemään opiskelemaan ja hankkimaan työllistävää osaamista.
Millä rahalla opiskellaan ja miten se lisää työpaikkoja? Mikä siinä on vaikea tajuta että niitä työpaikkoja ei ole kaikille ja kymmenet tuhannet heistä ovat sairaita jotka vain roikkuvat siellä haukuttavana.
Lopettakaa tämä ainainen kitinä! Jos ihmisellä on osaamista ja kykyä tuottaa yritykselle lisäarvoa, ei hänen tarvitse uikuttaa ettei töitä löydy. Päinvastoin, töistä voi valita mieleisensä. Jos ihmisellä taas ei ole tällaista osaamista ja kykyä, on hänen itsensä vastuulla kehittää itseään niin että töitä alkaa löytyä.
Opiskelu edellyttää lupaa työkkäriltä.
Jos on 25 tai yli niin pitää olla kirjattu työllistymissuunnitelmaan, että hakee opiskelemaan eli pitää saada virkailijalta lupa, jos opiskelee työttömyyskorvauksella.
No sitten vaan hankkimaan se lupa! Ongelmasi on juuri tuo että siirrät vastuun pois itseltäsi. Hanki se lupa ja kehitä itseäsi.
Virkailija päättää saako luvan vai ei.
Aloita itsesi kehittäminen sillä, että opettelet vakuuttavasti perustelemaan että opiskelulupa edistää työllistymismahdollisuuksiasi.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä työttömät ja ylipäätänsä valtion tukien saajat ovat ihmisiä jotka ovat ovat epäonnistuneet elämässään ja he vain ovat rasitteenaa niille ihmisille jotka ei mitään tukia saa.
Mun mielestä sijoittajat ja ylipäätään yrittäjät ovat epäonnistuneet elämässään ihmisinä ja sen mielenvikansa vuoksi riistävät ja alistavat muita ihmisiä. He ovat vain rasitteena niille ihmisille jotka eivät saa osinkoja, eivätkä kunnollista palkkaa, tai edes työpaikkaa ja toimeentuloa edellämainittujen epäihmisten tekojen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opintotuella ihmiset opiskelevat. Töitä ei ole kaikille, mutta tilanne pitää saada sellaiseksi, että viimeisistäkin työpaikoista kilpaillaan. Tähän erinomainen keino on heikentää työttömyysturvaa ihan kunnolla. Jos töihin pääsemällä pääsee satamakontista tavalliseen soluasuntoon, maistuu työ ihan eri tavalla.
Opintotukea saa vain yhteen korkea-asteen tutkintoon. Eli tekee alaa vaihtavien maistereiden tai amk:sta valmistuneiden uudelleen kouluttautumisesta hieman monimutkaista. Pitäisi näet syödä ja maksaa vuokra plus muut pakolliset menot ja laskut.
Amistutkintoon saa aina opintotukea.
Eihän amiksista saa enää minkäänlaista opetusta. Ihan höpönhöpö paikkoja aikuiselle ihmiselle. Moni nuorikin keskeyttää opinnot, kun lähiopetusta ei yksinkertaisesti ole.
Opetuksen taso on ehkä välttävä, mutta sieltä saa ammatin ja pääsee työharjoitteluihin näyttämään osaamistaan ja sitä kautta voi saada ihan vakiduunin. Aikuisella kuitenkin pitäisi olla itseohjautuvuus eri tasolla kuin teinillä.
Mitähän osaamista mahtaa kertyä jos opetuksen taso on välttävää tai minimaalista? Jos lähtisin kylmiltäni opiskelemaan vaikka sähköasentajaksi nollapohjatiedoilla niin todellakin tarvitsisin kädestäpitäen-opetusta. Ja reilusti tarvitsisinkin.
Moni amisala on suorittavaa työtä ja työt opitaan tehdessä, eli käytännössä siellä harjoittelussa. Mutta kyllä minä ainakin sain ihan ok pohjatiedot koulusta, kun alaa vaihdoin. Ja molemmista harjoittelupaikasta tarjosivat töitäkin.
Eli turha vähätellä ja etsiä etsimällä tekosyitä olla opiskelematta.Heh, ei tarvitse hakea mihinkään amikseen näin toista maisteria opiskelevana ja jo työelämässä olevana :D
Mutta keksit kuitenkin tekosyitä, miksi aikuisen työttömän ihmisen ei kannattaisi opiskella uutta alaa 🙄
Minä olen opiskellut työkkärin rahoilla jo yhden tutkinnon ja loppuosaan käytin myös kaikki opintotukikuukaudet. Tuskinpa maksavat enää toista, eikä mua taida mikään lisäkoulutus pelastaakaan, kun ongelma on mun persoonassa ja olemuksessa.
Ap
Arvelen että osuit oikeaan. Mikäli ihmisen asenne, vastuunottokyky ja luotettavuus ovat puutteellisia, ei mikään koulutus tee hänestä arvokasta työntekijää. Kehitä siis henkisiä ominaisuuksiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa tämä ainainen kitinä! Jos ihmisellä on osaamista ja kykyä tuottaa yritykselle lisäarvoa, ei hänen tarvitse uikuttaa ettei töitä löydy. Päinvastoin, töistä voi valita mieleisensä. Jos ihmisellä taas ei ole tällaista osaamista ja kykyä, on hänen itsensä vastuulla kehittää itseään niin että töitä alkaa löytyä.
Jos on 25 tai yli niin pitää olla kirjattu työllistymissuunnitelmaan, että hakee opiskelemaan eli pitää saada virkailijalta lupa, jos opiskelee työttömyyskorvauksella.
No sitten vaan hankkimaan se lupa! Ongelmasi on juuri tuo että siirrät vastuun pois itseltäsi. Hanki se lupa ja kehitä itseäsi.
Aloita itsesi kehittäminen sillä, että opettelet vakuuttavasti perustelemaan että opiskelulupa edistää työllistymismahdollisuuksiasi.
Mulla on ylioppilastutkinto, ammattikoulututkinto ja AMK - tutkinto jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meidän firmassa ainakin on työpaikkoja, mutta kun ei ole niitä hakijoita ja osaajia 🙄
Maksatko ihan oikeaa, kunnon palkkaa vai haetteko jatkuvasti työkokeilijoita, työharjoittelijoita tai palkkatuella työllistettäviä?
Meidän yritys eli yritys, jossa olen töissä. Kyllä, maksetaan ihan kunnon palkkaa.
Haastaisit valtion oikeuteen koska se on pilannut sun elämä.
Koulut maksaa älyttömästi mutta jotkut lapset pilataan niissä koska niin tyhjäpäitä palkataan henkilökunnaksi.
urpoamutta valtio (ja kunnat) menettävät tuloja mikäli ihmisiä pakotetaan
äepätyydyttäviin, lyhytprojekteihin, lyhyisin ja mahdollisesti alisteisiin sopimuksiin alipalkattuna ja alimotivoituneina. joku yrittää vääntää tuota kannustimeksi. jossa osaaminen, mielekkkkyys eivät kohtaa. vaan kaikki menettävät;
myös yritykset että tekijät. mutta ennenkaikkea osaaminen näivettyy ja kilpailijat jotka ovat satsanneet myös johonkin muuhun kiittävät ja kuittaavat. etkö hidasaivo tajua? lafka luulee että alipalkkaus on se viisasten kivi vaikka yrityksen pitäsi tehdä jotain muuta kuin vain tuijottaa housuihinsa ja katsoa tuliko ne kustannuksena märiksi (seuraavaan kvartaaliin).
ja se nimeltä dynaaminen kasvu jää tyngäksi kun pakkokeinot ovat hitaasti tajuavien (leikkajien) listalla.
sama kun kaikki tiskaisivat, leikkaisivat ruohikkoa, ja siivoaisivat. sillä saadaan paljon sitä dynaamista kasvua (eikä saada). ei pienestä maasta ole mitään järkeä tehdä halpamaiden kanssa kilpaileva typerys. mutta ei ole myöskään mitään järkeä alipalkata ja alistaa työsopimnuslainsäädäntöä kiertelemällä ja vähät välitämällä mutta myös väärin soveltamalla..
tööt.
Vierailija kirjoitti:
Haastaisit valtion oikeuteen koska se on pilannut sun elämä.
Koulut maksaa älyttömästi mutta jotkut lapset pilataan niissä koska niin tyhjäpäitä palkataan henkilökunnaksi.
Koulukiusaaminen on pilannut todella monen elämän oikeasti ja sinne stanan pakkolaitokseen oli silti pakko mennä rääkättäväksi joka päivä :/
Jos maailma olisi reilu ja oikeudenmukainen, valtion voisi haastaa tästä henkisestä väkivallasta oikeuteen ja saada loppuikänsä elämän kustannukset kattavan korvauksen. Valitettavasti maailma ei ole reilu ja valtio harjoittaa henkisen väkivallan lisäksi myös taloudellista väkivaltaa ihmisiä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ylioppilastutkinto, ammattikoulututkinto ja AMK - tutkinto jo.
Oletettavasti ongelma on sitten henkisissä ominaisuuksissasi. Kehitä itseäsi, hyödylliselle ja luotettavalle henkilölle löytyy töitä. Aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä työttömät ja ylipäätänsä valtion tukien saajat ovat ihmisiä jotka ovat ovat epäonnistuneet elämässään ja he vain ovat rasitteenaa niille ihmisille jotka ei mitään tukia saa.Mun mielestä sijoittajat ja ylipäätään yrittäjät ovat epäonnistuneet elämässään ihmisinä ja sen mielenvikansa vuoksi riistävät ja alistavat muita ihmisiä. He ovat vain rasitteena niille ihmisille jotka eivät saa osinkoja, eivätkä kunnollista palkkaa, tai edes työpaikkaa ja toimeentuloa edellämainittujen epäihmisten tekojen takia.
Sijoittajat ja yrittäjät elättävät teitä työttömiä maksamalla huikeita summia veroja.
Yrittäjät ja sijoittajat ovat niitä jotka luovat työpaikkoja ja ilman heitä suomessa jokainen makaisi kotona yhteiskunnan tuilla.
Te työttömät ette oikeasti ole millään tavalla hyödyksi tälle yhteiskunnalle, olette vain taakkana niille ihmisille jotka eivät tukia saa.
Isot summa verorahoista yritystukiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä työttömät ja ylipäätänsä valtion tukien saajat ovat ihmisiä jotka ovat ovat epäonnistuneet elämässään ja he vain ovat rasitteenaa niille ihmisille jotka ei mitään tukia saa.Mun mielestä sijoittajat ja ylipäätään yrittäjät ovat epäonnistuneet elämässään ihmisinä ja sen mielenvikansa vuoksi riistävät ja alistavat muita ihmisiä. He ovat vain rasitteena niille ihmisille jotka eivät saa osinkoja, eivätkä kunnollista palkkaa, tai edes työpaikkaa ja toimeentuloa edellämainittujen epäihmisten tekojen takia.
Sijoittajat ja yrittäjät elättävät teitä työttömiä maksamalla huikeita summia veroja.
Yrittäjät ja sijoittajat ovat niitä jotka luovat työpaikkoja ja ilman heitä suomessa jokainen makaisi kotona yhteiskunnan tuilla.
Te työttömät ette oikeasti ole millään tavalla hyödyksi tälle yhteiskunnalle, olette vain taakkana niille ihmisille jotka eivät tukia saa.
Älä viitsi narrata sinisilmäinen nulikka, sijoittajat ja yrittäjätkö maksavat jotain veroja xD
Tulot muutetaan pääomatuloiksi jotka keplotellaan veroparatiisimaihin, ettei vaan tarvitsisi Suomeen maksaa yhtään mitään veroja. se on se totuus!!
Yrittäjät ei luo mitään työpaikkoja vaan lihottavat pelkästään omaa lompsaansa muiden kustannuksella.
Tämä ei kyllä pidä paikkaansa.