Miten työttömyysturvan heikentäminen auttaa minua työllistymään?
Kommentit (254)
Sosiaalityöntekijä kirjoitti:
Kyllä sinut huolitaan kuntouttavaan työhön roskia keräämään. Menet vaan kunnan sosiaali toimistoon anomaan että saat tehdä töitä niin joku järkkää sinulle haravan ja lapion.
Ja ilman palkkaa 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se motivoisi sinua menemään opiskelemaan ja hankkimaan työllistävää osaamista.
Millä rahalla opiskellaan ja miten se lisää työpaikkoja? Mikä siinä on vaikea tajuta että niitä työpaikkoja ei ole kaikille ja kymmenet tuhannet heistä ovat sairaita jotka vain roikkuvat siellä haukuttavana.
Kyllä meidän firmassa ainakin on työpaikkoja, mutta kun ei ole niitä hakijoita ja osaajia 🙄
Minkä alan osaajia teillä tarvitaan ja montako työpaikkaa on tarjolla? Missäpäin Suomea? Minkälainen koulutus on vaatimuksena? Täällä muutama kohta kuusikymppinen työtön innokkaana jo aloittamaan. Lasten takiakaan ei enää tule sairaspäiviä, kun ovat jo aikuisia. Oma terveys on iän mukainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija<br />
kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te työttömät ette perusta omaa firmaa? Saisitte silloin määrittää itse oman palkkanne ja saatte silloin juuri sitä työtä mitä haluatte tehdä.
Mun mielestä työttömät ja ylipäätänsä valtion tukien saajat ovat ihmisiä jotka ovat ovat epäonnistuneet elämässään ja he vain ovat rasitteenaa niille ihmisille jotka ei mitään tukia saa.Mun mielestä sijoittajat ja ylipäätään yrittäjät ovat epäonnistuneet elämässään ihmisinä ja sen mielenvikansa vuoksi riistävät ja alistavat muita ihmisiä. He ovat vain rasitteena niille ihmisille jotka eivät saa osinkoja, eivätkä kunnollista palkkaa, tai edes työpaikkaa ja toimeentuloa edellämainittujen epäihmisten tekojen takia.
Sijoittajat ja yrittäjät elättävät teitä työttömiä maksamalla huikeita summia veroja.
Yrittäjät ja sijoittajat ovat niitä jotka luovat työpaikkoja ja ilman heitä suomessa jokainen makaisi kotona yhteiskunnan tuilla.
Te työttömät ette oikeasti ole millään tavalla hyödyksi tälle yhteiskunnalle, olette vain taakkana niille ihmisille jotka eivät tukia saa.Älä viitsi narrata sinisilmäinen nulikka, sijoittajat ja yrittäjätkö maksavat jotain veroja xD
Tulot muutetaan pääomatuloiksi jotka keplotellaan veroparatiisimaihin, ettei vaan tarvitsisi Suomeen maksaa yhtään mitään veroja. se on se totuus!!
Yrittäjät ei luo mitään työpaikkoja vaan lihottavat pelkästään omaa lompsaansa muiden kustannuksella.
Niin ja palkanmaksuunkin saa yhteiskunnalta palkkatukea tai peräti työkokeiluna täysin ilmaisen työntekijän. Verorahoja menee kaikenlaisiin yritystukiin ym. varmaan enemmän
kuin työttömyysmenoihin mutta kukapa niitä koskaan selvittää ja laskee tehdään syyllisiksi työttömät.
Ei vaikuta millään tavalla mun elämään, edelleen talvet thaimaassa.
t. asvalttimiäs
Sosiaalityöntekijä kirjoitti:
Kyllä sinut huolitaan kuntouttavaan työhön roskia keräämään. Menet vaan kunnan sosiaali toimistoon anomaan että saat tehdä töitä niin joku järkkää sinulle haravan ja lapion.
Olen siedätyksestä huolimatta sen verran pahasti allerginen siitepölylle, että tulisi aika nopeasti sairaalakeikka, jos tekisin ulkotyötä. Eli ei sovi kaikille. Eikä todellakaan ole mistään asenteesta kiinni eikä tekosyy. Allergiseen reaktioon voi kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se motivoisi sinua menemään opiskelemaan ja hankkimaan työllistävää osaamista.
Millä rahalla opiskellaan ja miten se lisää työpaikkoja? Mikä siinä on vaikea tajuta että niitä työpaikkoja ei ole kaikille ja kymmenet tuhannet heistä ovat sairaita jotka vain roikkuvat siellä haukuttavana.
Kyllä meidän firmassa ainakin on työpaikkoja, mutta kun ei ole niitä hakijoita ja osaajia 🙄
Minkä alan osaajia teillä tarvitaan ja montako työpaikkaa on tarjolla? Missäpäin Suomea? Minkälainen koulutus on vaatimuksena? Täällä muutama kohta kuusikymppinen työtön innokkaana jo aloittamaan. Lasten takiakaan ei enää tule sairaspäiviä, kun ovat jo aikuisia. Oma terveys on iän mukainen.
Vastasin tähän jo tuolla aiemmin, kun kysyttiin samoja asioita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te työttömät ette sitten ala yrittäjiksi kun teidän mielestä yrittäjät ei maksa veroja mutta saavat vain tukia? :)
Te työttömät olette hölmöläisiä kun ei helppo raha kiinnosta mutta mieluummin vain makoilette muiden ihmisten rahoilla kotona? :)
Tuet pitäisi lakkauttaa ja työttömät voisi mennä vaikka kadulle kerjäämään, kerjäläisiähän työttömät on verrattavissa.
Onko yksinkertaiseen päähäsi milloinkaan juolahtanut, että jos ihmisellä olisi se yrittäjän luonteenlaatu, resurssit, rahat ja mahdollisuudet, hän todennäköisesti ei olisi työtön tai edes työntekijä vaan yrittäjä...
Vierailija kirjoitti:
Amerikassa ei kovin hyviä työttömyyskorvauksia makseta, siellä ihmisille kelpaa myös ne pienipalkkaiset työt koska siellä ei työttömyystukia paljoa makseta.
Suomeen sama kiitos ja me suomalaisethan pidämme amerikkaa ihanne valtiona.
Miksi ihmiset saavat makoilla vain yhteiskunnan tuilla kotona kun avoimia työpaikkoja kuitenkin on?
Milloin olet viimeksi käynyt katsomassa ihanne valtiosi kaduilla eläviä työttömiä ja kodittomia ihmisiä? Paikoin kadulla on vaikea kävellä, kun teltta- ja muut majarakennelmat täyttävät jalkakäytävät. Vai ovatko tietosi tv-sarjojen epätodellisesta maailmasta, jossa kaikki ovat rikkaita, kauniita, hoikkia juristeja tai kirurgeja, Oletko valmis menettämään koko omaisuutesi jos itse, tai lapsesi sairastuu vakavasti, joutuu leikkaukseen ja sairaalahoitoon. Siellä maksat todelliset kulut. Kannattaa vähän varoa, mitä toivoo.
Tänne ei näköjään saa kirjoittaa miten ysärin lamassa terveitäkin firmoja lahdattiin konkurssiin pankkien ja valtion toimesta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opintotuella ihmiset opiskelevat. Töitä ei ole kaikille, mutta tilanne pitää saada sellaiseksi, että viimeisistäkin työpaikoista kilpaillaan. Tähän erinomainen keino on heikentää työttömyysturvaa ihan kunnolla. Jos töihin pääsemällä pääsee satamakontista tavalliseen soluasuntoon, maistuu työ ihan eri tavalla.
Opintotukea saa vain yhteen korkea-asteen tutkintoon. Eli tekee alaa vaihtavien maistereiden tai amk:sta valmistuneiden uudelleen kouluttautumisesta hieman monimutkaista. Pitäisi näet syödä ja maksaa vuokra plus muut pakolliset menot ja laskut.
Amistutkintoon saa aina opintotukea.
Eihän amiksista saa enää minkäänlaista opetusta. Ihan höpönhöpö paikkoja aikuiselle ihmiselle. Moni nuorikin keskeyttää opinnot, kun lähiopetusta ei yksinkertaisesti ole.
Opetuksen taso on ehkä välttävä, mutta sieltä saa ammatin ja pääsee työharjoitteluihin näyttämään osaamistaan ja sitä kautta voi saada ihan vakiduunin. Aikuisella kuitenkin pitäisi olla itseohjautuvuus eri tasolla kuin teinillä.
Mitähän osaamista mahtaa kertyä jos opetuksen taso on välttävää tai minimaalista? Jos lähtisin kylmiltäni opiskelemaan vaikka sähköasentajaksi nollapohjatiedoilla niin todellakin tarvitsisin kädestäpitäen-opetusta. Ja reilusti tarvitsisinkin.
Moni amisala on suorittavaa työtä ja työt opitaan tehdessä, eli käytännössä siellä harjoittelussa. Mutta kyllä minä ainakin sain ihan ok pohjatiedot koulusta, kun alaa vaihdoin. Ja molemmista harjoittelupaikasta tarjosivat töitäkin.
Eli turha vähätellä ja etsiä etsimällä tekosyitä olla opiskelematta.Heh, ei tarvitse hakea mihinkään amikseen näin toista maisteria opiskelevana ja jo työelämässä olevana :D
Mutta keksit kuitenkin tekosyitä, miksi aikuisen työttömän ihmisen ei kannattaisi opiskella uutta alaa 🙄
Minä olen opiskellut työkkärin rahoilla jo yhden tutkinnon ja loppuosaan käytin myös kaikki opintotukikuukaudet. Tuskinpa maksavat enää toista, eikä mua taida mikään lisäkoulutus pelastaakaan, kun ongelma on mun persoonassa ja olemuksessa.
Ap
Arvelen että osuit oikeaan. Mikäli ihmisen asenne, vastuunottokyky ja luotettavuus ovat puutteellisia, ei mikään koulutus tee hänestä arvokasta työntekijää. Kehitä siis henkisiä ominaisuuksiasi.
Ei ole välttämättä mistään tuollaisesta kyse. Itselle tulee heti mieleen, että jos on nepsypiirteitä, niin se saattaa vaikuttaa. Itse jäin autismitutkimuksissa hieman rajan alle, mutta jotain päällepäin näkyvää outoutta/kömpelyyttä sosiaalisissa tilanteissa minulla on, kun kerran useampi tuttu kertoi aina ajatelleensa, että olen autisti.
En siis ole ap, mutta tällainen vaihtoehto tuli itselleni mieleen. Jos on tällainen rajatapaus-autisti, niin haastattelutilanteessa se saattaa vaikuttaa niin, että haastattelijalle jää sellainen olo, että tuossa ihmisessä on jotain outoa, mutta ei hahmota, mikä se juttu on, jos ei ole tarkkaa silmää näille piirteille. Tai sitten se voi näyttää vain siltä, että on vähän töksähtelevät käytöstavat tai jotain, mikä ei sekään ole hyvä, kun etsitään sellaista hyvää tyyppiä ja mukavaa seuramiestä.
Vastuunottokyky, asiantuntijuus ja luotettavuus voi olla ihan hyvällä tasolla. Mutta vaikeuksia on oman osaamisen tunnistamisessa, sanoittamisessa ja ennen kaikkea luontevassa käyttäytymisessä haastattelutilanteessa. Jos on päivänselvä autisti, niin sittenhän ne heti näkee, että on selvä autisti, mutta täytyy olla tosi guru omalla alallaan ja työpaikka lohkeaa, vaikkei käytös olisi niin sulavaa.
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on työkokeilussa kaupoissa tavaroita hyllyttämässä.
Kauppias saa ilmaista työvoimaa. Seuraava työkokeilija on jo tulossa, kunhan edellinen lähtee. Ja sitten taas seuraava. Vaikka kuinka hyvin täyttäisi hyllyt, olisi ahkera, luotettava ja tyytyisi ihan pieneen palkkaan, niin eipä siihen työhön ketään kannata palkata, koska ilmainen työntekijä on ilmainen työntekijä.
Otan sinut aloittaja mielelläni ilmaiseksi töihin. Palvelijakseni. Voin jopa jotain maksaakin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te työttömät ette sitten ala yrittäjiksi kun teidän mielestä yrittäjät ei maksa veroja mutta saavat vain tukia? :)
Te työttömät olette hölmöläisiä kun ei helppo raha kiinnosta mutta mieluummin vain makoilette muiden ihmisten rahoilla kotona? :)
Tuet pitäisi lakkauttaa ja työttömät voisi mennä vaikka kadulle kerjäämään, kerjäläisiähän työttömät on verrattavissa.
Kenen rahoilla sinä elät?
Vierailija kirjoitti:
Tänne ei näköjään saa kirjoittaa miten ysärin lamassa terveitäkin firmoja lahdattiin konkurssiin pankkien ja valtion toimesta...
Ja sama kusetus on käynnissä tälläkin hetkellä :D
Olen niin sairas että haen kuukaudessa 0 paikkaa. Virkailija sanoi että pitäisi olla joku välimuoto sairaseläkkeen ja työkykyisen välillä. Voin kertoa että kun saa 539e/kk niin siihenkään ei kuole. En tiedä paljonko vielä vähennetään tuosta. En saa mitään sostukia kuin työttömyyskorvsuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sama kusetus on käynnissä tälläkin hetkellä :D
Toisaalta yritystukia jaellaan hyväveliklubien kesken löyhäkätisesti epämääräisillä verukkeilla hämäriin tarkoituksiin, mutta ei ne rahat auta pääsemään työttömiä töihin, niitä ei edes investoida mihinkään, ne päätyvät vain ja ainoastaan sijoittajien osinkoihin ulkomaisiin veroparatiiseihin. Se on paljon suurempi menetys suomalaiselle veronmaksajalle kuin työttömyyskorvaukset, mutta sitähän ei tietysti haluta kuullakaan, on paljon kivempaa haukkua työttömiä ja vaikka maksaa enemmän yritystukihuijareille, että saataisiin työttömät näyttämään huonolta. Tällaiset paskapuhe-, mustamaalaus- ja vihakampanjat ei ole enää kovin kaukana natsisaksan touhusta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvelen että osuit oikeaan. Mikäli ihmisen asenne, vastuunottokyky ja luotettavuus ovat puutteellisia, ei mikään koulutus tee hänestä arvokasta työntekijää. Kehitä siis henkisiä ominaisuuksiasi.
Ei ole välttämättä mistään tuollaisesta kyse. Itselle tulee heti mieleen, että jos on nepsypiirteitä, niin se saattaa vaikuttaa. Itse jäin autismitutkimuksissa hieman rajan alle, mutta jotain päällepäin näkyvää outoutta/kömpelyyttä sosiaalisissa tilanteissa minulla on, kun kerran useampi tuttu kertoi aina ajatelleensa, että olen autisti.
En siis ole ap, mutta tällainen vaihtoehto tuli itselleni mieleen. Jos on tällainen rajatapaus-autisti, niin haastattelutilanteessa se saattaa vaikuttaa niin, että haastattelijalle jää sellainen olo, että tuossa ihmisessä on jotain outoa, mutta ei hahmota, mikä se juttu on, jos ei ole tarkkaa silmää näille piirteille. Tai sitten se voi näyttää vain siltä, että on vähän töksähtelevät käytöstavat tai jotain, mikä ei sekään ole hyvä, kun etsitään sellaista hyvää tyyppiä ja mukavaa seuramiestä.
Vastuunottokyky, asiantuntijuus ja luotettavuus voi olla ihan hyvällä tasolla. Mutta vaikeuksia on oman osaamisen tunnistamisessa, sanoittamisessa ja ennen kaikkea luontevassa käyttäytymisessä haastattelutilanteessa. Jos on päivänselvä autisti, niin sittenhän ne heti näkee, että on selvä autisti, mutta täytyy olla tosi guru omalla alallaan ja työpaikka lohkeaa, vaikkei käytös olisi niin sulavaa.
Niin tuttua. Itse olen nähnyt itseni aina täysin normaalina ja samanlaisena kuin muut. Ne muut sitten tuntuvat näkevän minussa jotakin outoa ja vääränlaista ja suhtautuvat joko vihamielisesti tai pitävät sirkusnumerona. Kun en kerran itse näe itsessäni mitään erilaista, on sitä erilaisuutta aika mahdotonta lähteä korjaamaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on näiden kangaslahtareiden sairaissa mielikuvissa kehittynyt ajatus. Saadaan kunnon halpatyömeininki ja palkat voidaan pudottaa puoleen nykyisestä.
Juu. Turha sitten ihmetellä kansan heikentynyttä ostovoimaa, että miksi kukaan ei enää kuluta mitään. Milläs kuluttaa, jos rahat viedään. Tyhjästä on paha nyhjästä, kuten sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tuttua. Itse olen nähnyt itseni aina täysin normaalina ja samanlaisena kuin muut. Ne muut sitten tuntuvat näkevän minussa jotakin outoa ja vääränlaista ja suhtautuvat joko vihamielisesti tai pitävät sirkusnumerona. Kun en kerran itse näe itsessäni mitään erilaista, on sitä erilaisuutta aika mahdotonta lähteä korjaamaankaan.
Tämä. Itse olen huomannut, että varsinkin naiset inhoavat poikkeasti käyttäytyvää naista. Minua on haukuttu yläasteen tet-paikoissa, poistettu facebook-kavereista jne. enkä edes tiedä miksi.
Viking Line 54 miljoonaa