Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten työttömyysturvan heikentäminen auttaa minua työllistymään?

Vierailija
23.05.2023 |

Kun kukaan ei huoli edes ilmaiseksi töihin.

Kommentit (254)

Vierailija
241/254 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan järjettömän paljon aloja, joilla kärsitään työvoimapulasta. Siksi todellakin vaikuttaa siltä, että suurin osa työttömistä kranttuilee töiden kanssa eikä ole valmis tekemään yhtään mitään työllistymisensä eteen.

Työn tekemisen on tarkoitus olla houkuttelevampaa kuin tuilla oleminen. Tulevalla hallituksella on toivon mukaan tavoitteena vähentää kannustinloukkuja ja tehdä työn tekemisestä houkuttelevampaa.

Asiallinen palkka riittäisi. Ei se muuta vaadi.

Mikä on asiallinen palkka?

Sellainen jolla tulee toimeen. Piste.

Vierailija
242/254 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan suurissa sairaaloissa ei huvikseen ole pidetty tunnin kahvitaukoja. Jos hoitajat kokoontuivat kansliaan hörppimään kahvia pidemmäksi aikaa, siinä samalla oli joku tiedotus, kokous tms. tilaisuus. Kait se riippuu sairaalasta sitten. Tai hoitajat ovat jo juosseet läkähdyksiin itsensä ja pitkä tauko on pakko pitää, jotta jaksaa loppupäivän.

Oli ihan jo aamukahvitauko tunnin. Ja olin kyllä kokouksessa tekemässä kokousmuistiot eli siitä ei ole kyse ja tietokoneet on kansliassa eli taukohuoneessa ei kirjata mitään.

Hoitajat luulevat työttömiä opiskelijoiksi. Työttömät on siellä kahvitauoilla myös.

No eikö ole hyvä asia että luullaan opiskelijaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/254 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan järjettömän paljon aloja, joilla kärsitään työvoimapulasta. Siksi todellakin vaikuttaa siltä, että suurin osa työttömistä kranttuilee töiden kanssa eikä ole valmis tekemään yhtään mitään työllistymisensä eteen.

Työn tekemisen on tarkoitus olla houkuttelevampaa kuin tuilla oleminen. Tulevalla hallituksella on toivon mukaan tavoitteena vähentää kannustinloukkuja ja tehdä työn tekemisestä houkuttelevampaa.

Kovasti olette kuorossa huutamassa palkkaa jolla tulee toimeen mutta ette uskalla sanoa paljonko se olisi.Veikkaan että alle 3 tonnin ei takapuoli paljon nouse "kun sillä ei elä".

Vierailija
244/254 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhoittukaa jo. Kaiken aikaa on puhuttu ansiosidonnaisen leikkaamisesta/porrastamisesta. Itkekää sitten vasta, kun puhe tulee Kelan maksaman työttömyysturvan leikkauksista.

Kuulepas, rauhoitu sinä vaan. Tämmöisistä leikkauksista se alkaa, ensin ansiosidonnainen puoliksi ( sitä on jo leikattu 100 päivää aiemmin), sitten siirrytään työmarkkinatukeen kai sitäkin voisi nipsaista. Ja pe..rkele eläkkeet jätettävä kyllä rauhaa siis puhun jo kerrytetyistä työeläkkeistä. Kyllä ne hyväosaisten kaikki verovähennysedut tiedetään. Niitä voisi myös nipistää, ei köyhillä ole varaa teettää työtä ulkopuolisilla, ei siis pääse hyötymään vähennyksistä.

Vierailija
245/254 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se motivoisi sinua menemään opiskelemaan ja hankkimaan työllistävää osaamista.

Mitenkäs me joilla on jokin psyykkinen rajoite, mutta kela ei sen vaikutusta ymmärrä joten ei pääse edes työkyvyttömyyseläkkeelle, eikä ole sairauspäivärahaan oikeutta

Vierailija
246/254 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovasti olette kuorossa huutamassa palkkaa jolla tulee toimeen mutta ette uskalla sanoa paljonko se olisi.Veikkaan että alle 3 tonnin ei takapuoli paljon nouse "kun sillä ei elä".

Niin, jos sillä palkalla ei elä, niin sitten se on huono.

Elinkustannukset noussut 300% ja lamassa ollaan. Konkursseja ja työttömyyttä luvassa

Huvittava tämä "palveluyhteiskunta", jossa kenelläkään ei ole varaa käyttää niitä palveluita.

Että vituix meni jo.

Vierailija
247/254 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauhoittukaa jo. Kaiken aikaa on puhuttu ansiosidonnaisen leikkaamisesta/porrastamisesta. Itkekää sitten vasta, kun puhe tulee Kelan maksaman työttömyysturvan leikkauksista.

Kuulepas, rauhoitu sinä vaan. Tämmöisistä leikkauksista se alkaa, ensin ansiosidonnainen puoliksi ( sitä on jo leikattu 100 päivää aiemmin), sitten siirrytään työmarkkinatukeen kai sitäkin voisi nipsaista. Ja pe..rkele eläkkeet jätettävä kyllä rauhaa siis puhun jo kerrytetyistä työeläkkeistä. Kyllä ne hyväosaisten kaikki verovähennysedut tiedetään. Niitä voisi myös nipistää, ei köyhillä ole varaa teettää työtä ulkopuolisilla, ei siis pääse hyötymään vähennyksistä.

Ei sitä ansiosidonnaista leikata, uskokaa jo. palautetaan ennemmin se 100 päivää, mikä siitä aiemmin leikattiin.

Vierailija
248/254 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No silleen, että et voi enää maata kotona kun rahaa tulee vähempi ja menet töihin.

En mene ilmaistöihin, usko jo

Vierailija
249/254 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin sain työhönosoituksen, jossa olisi palkka n.1300€. Mitähän minulle jäisi oikeasti käteen kun pitää kaikki laskut maksaa ja asumistuki pienenisi. Samoin lääkkeeni maksaisin itse. Tämä on sitä kannustinloukkua. Pitääkö mennä lakkoon?

Vierailija
250/254 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuolema tossa juhannuksen tienoilla ei ole alkoholin vaikutuksen alla sattunut harmillinen hukkuminen vahingossa ;DDD Koittakaa tulevaisuuden syrjäytetyt diagnosoida, hoitaa ja tukea paremmin oikeesti ihmisarvoseen elämään (ja se EI voi olla vaan kuntouttavassa työtoiminnassa pyörittämistä) Mun kohdalla mokattu aivan anteeksantamattoman monta kertaa. 8 vuotta saitte sentään potkia, hutkia, olettaa, sanella mun puolesta, arvostella ja laittaa kapulaa mun rattaisiin. Ja kaikki naamioituna "auttamiseen". Lähden hymy huulilla!! T. 26v nainen jolla rauha päätöksensä kanssa vihdoin.

Vierailija
251/254 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin sain työhönosoituksen, jossa olisi palkka n.1300€. Mitähän minulle jäisi oikeasti käteen kun pitää kaikki laskut maksaa ja asumistuki pienenisi. Samoin lääkkeeni maksaisin itse. Tämä on sitä kannustinloukkua. Pitääkö mennä lakkoon?

Mä ottaisin heti tällaisen työn. On tuplasti isompi kuin työmarkkinatukeni joka on ~600€/kk ja siitä maksan (tai no äitini viimeksi maksoi) lääkkeeni ja laskuni.

Vierailija
252/254 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työuria pitäisi pidentää ja on ongelmana se että työssäkäyvätkin nuoret ja keski-ikäiset on liian huonokuntoisia jaksaakseen entistä pidempään. Katsoin syntyvyys tilastoja ja vuosina 46-49 oli suuret ikäluokat ja 50-luvulla syntyvyys oli paljon isompi kuin 60.70 tai 80 luvuilla. Huono homma että syntyvyys on heitellyt niin paljon.

Vierailija
253/254 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen pidä auttaakaan vaan se on rangaistus. Raippaa kun ei nykyään voi oikeasti antaa. Olet taakka ja rasite yhteiskunnalle joka odottaa sinun vain kuolevan nopeasti sen sijaan että hitaasti lähtö kuitenkin tulee. En vielä ymmärtä miksei valtio laske viinan hintaa 10e/litra niin täältä poistuisi hyvinkin paljon ihmisiä olemasta taakka enää, juomalla itsensä hautaan. Ehkä itsekin joukossa olisin. Mikä olisi aika lähellä laillistettua eutanasiaa. Jos ei vielä ole tästä kantaa otettu voitaisiin ehdottaa valtiolle viinan hinnan laskemista tasan 10e litra. Teemalla työttömyys 2030 puoleksi mitä nyt on. Ja voitaisiin järjestää kirkastusjuhlia vaikka minkä uuden keksityn kissanristiäisen mukaan. Olisin hanakasti juhlimassa suomea uuteen alkuun.

Vierailija
254/254 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ottaisin heti tällaisen työn. On tuplasti isompi kuin työmarkkinatukeni joka on ~600€/kk ja siitä maksan (tai no äitini viimeksi maksoi) lääkkeeni ja laskuni.

Niinpä niin. Äiti maksaa. Minun ei äiti maksa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän