Sain tietää että kaverilla oli sittenkin ollut synttärijuhlat vaikka mulle sanoi että on peruttu
Kaverin piti pitää synttörijuhlat nyt viikonloppuna ja käski mun merkata se kalenteriin jo kauan sitten. No torstaina sitten kaveri ilmoittikin että ai niin en mä jaksa pitää mitään juhlia. En ehtinyt sitten järjestää mitään muutakaan kun mieskin oli omissa menoistaan joten istuin yksin harmissaan kotona.
Sain just tietää, että kaveri oli ollut sittenkin juhlimassa synttäreitään jossain baarissa isolla porukalla.
Enhän mä voi kunnioittaa itseäni enää jos jatkan kaverisuhdetta tällaisen jälkeen?
Kommentit (558)
Vierailija kirjoitti:
Jätät kaverisuhteen, koska et saanut kutsua synttäreille. Olet lapsellinen.
Kaasuvalottaja 🚩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuollaisille tule edes mieleen että joku on nähnyt vaivaa järkätäkseen päivän vapaaksi juhlan suhteen. Siinä sitä sitten ollaan. Mutta hyvä puoli on se, että nyt tiedät millainen hän pohjimmiltaan on.
Niinhän sitä oppii. Ei tarvitse tehdä montaa kertaa samaa virhettä. Ap
No niinpä! Tähän sopii hyvin vanha viisaus fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me. . .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin kyllä itse ihan suoraan, että mistä on kyse, kun järjesti juhlat vaikka sinulle sanoi niiden peruuntuneen. Joka tapauksessa tuollaisen tempun jälkeen saisi kaveri jäädä, joten miksi en nyhtäisi jotain selitystä irti.
Minäkin vähän grilliasin tätä kaveria, että miten sinä nyt tällä tavalla käyttäydyt kaveria kohtaan. Kaveruutta en kyllä jatkaisi missään nimessä.
Tilanteen pitkittämistä. Välit poikki ja hyvästi. Ei kiinnosta selitykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin kyllä itse ihan suoraan, että mistä on kyse, kun järjesti juhlat vaikka sinulle sanoi niiden peruuntuneen. Joka tapauksessa tuollaisen tempun jälkeen saisi kaveri jäädä, joten miksi en nyhtäisi jotain selitystä irti.
Minäkin vähän grilliasin tätä kaveria, että miten sinä nyt tällä tavalla käyttäydyt kaveria kohtaan. Kaveruutta en kyllä jatkaisi missään nimessä.
Minua taas kiinnostaisi tosi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ap on se aikuinen, joka ei lähde tuollaiseen peliin mukaan. Jossa ensin kutsutaan ja sitten perutaan. Mutta onkin vietetty synttäreitä. Tuollaista peliä jotkut harrastivat, kun itse olin ysärillä ala-asteella. Myös sä et pääse mun synttäreille oli viimeinen keino riitatilanteissa. Tuollaisesta jäi pas**n maku suuhun jo lapsena. Kyyneleiden pyyhkimisen jälkeen sitten etsittiin vähemmän ankeaa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei järjestänytkään mitään, mut joku toinen kaveri järkkäsi ravintolayllärin?
Kaverini ehdotti, että juhlistaisimme hänen synttäreitään mukavasti kahdestaan. Käytäisiin syömässä ja lähdettäisiin jonnekin yksille-kaksille sen jälkeen.
No, olin jo laittautunut ja odotin viestiä, että kaverikin on valmis ja lähdetään. Tulihan sieltä viesti, jossa hän kertoi ihanien ystävien pyytäneen häntä yllätyssynttäribaarikierrokselle ja että nähdään joskus paremmalla ajalla.
Mukavaa oli meikattuna katsella ilta yksin telkkaria. Voitte uskoa, että välit puoleltani viilenivät melkoisesti.
T. Eri
Voi v....u. kuulostaa niin tutulta. Ohareita tuli muutama saman frendin puolelta kunnes sain tarpeekseni ja jätin pikkuhiljaa frendin pois kaverilistaltani. Kerran tapasin muutaman vuoden tauon jälkeen Helsingin yöelämässä. Kyseli kuulumisia ja kerroin että hyvin pyyhkii, halusi puhelinnumeroni että voitais tavata ja siihen sanoin eiköhän se ystävyys kerran katkennut sun perseilyihin joten annetaan olla. Oli hyvä fiilis että sanoin noin suoraan, mutta olin ottanut muutaman paukun ja siksi rohkenin. V...u että ottaa vieläkin nuppiin etten kykene selvin päin sanomaan noissa tilanteissa suoraan.
Silloin kun ihmiset näyttävät sinulle keitä ovat, usko heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua taas kiinnostaisi tosi paljon.
Taidat tykätä draamasta
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sanottu.
Vapaa suomennos maya angeloun viisauksista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sun kaveri, etsi parempaa seuraa.
Ehdottomasti. On tässä ollut muutenkin vähän sellaista, että kaverilla on sellaista kilpailuhenkisyyttä mua kohtaan. Jos vaikka kerron että en ole ehtinyt pitää kotia siistinä, niin päivän aiheeksi nousee se miten ihanan siistiä heillä on. Sellaista lapsellista. Olemme 30+ Ap
On kavereita ..... ja Kavereita. Tuskin menetät paljonkaan jos annat tuon kaverin jäädä elämästäsi.
Mulla oli kaveri joka teki noita juttuja. .. valehteli ja kieroili, ja mm. polttarinsa järjesti vain "parhaiden" kavereidensa kanssa vaikka alkuun pyysi minua mukaan mutta sitten valehteli ettei järjestäkään jne . Oltiin nuoria enkä osannut vetää kunnolla rajaa. Tuntui että minuun oltiin yhteydessä vain kun joku tarve, esim sydänsuruja ja tarvitsi kuuntelijaa tai kun oli yksinäinen niin seuraa jne. Kunnes tapasin mieheni, hänen kanssaan silmäni aukenivat. Ei mennyt kauaa kun tämä "ystävä" hakeutui ennennäkemättömän innostuneesti seuraani ja yritti kovin että viettäisimme yhdessä aikaa pariskuntina jne. Mieheni tajusin heti pointin. Kiinnostus heräsi yhtäkkiä taas koska miehelläni kuuluisa suku jolla arvovaltaa.... (tuolloin vielä poikaystänäni). Onneksi mieheni osasi vetää niitä rajoja ja kieltäydymme kohteliaasti tapaamisista ja illanvietoista. Jälkeen päin saanut kuulla miten haukkunut meitä monille.
Se siitä kaveruudesta. Ei olla oltu enää missään tekemisissä. Eikä ole ikävä.
Miehesi asemansa puolesta varmaan tottunut exkaverin kaltaisiin pyrkyreihin!
No tulipahan sanottua kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei järjestänytkään mitään, mut joku toinen kaveri järkkäsi ravintolayllärin?
Kaverini ehdotti, että juhlistaisimme hänen synttäreitään mukavasti kahdestaan. Käytäisiin syömässä ja lähdettäisiin jonnekin yksille-kaksille sen jälkeen.
No, olin jo laittautunut ja odotin viestiä, että kaverikin on valmis ja lähdetään. Tulihan sieltä viesti, jossa hän kertoi ihanien ystävien pyytäneen häntä yllätyssynttäribaarikierrokselle ja että nähdään joskus paremmalla ajalla.
Mukavaa oli meikattuna katsella ilta yksin telkkaria. Voitte uskoa, että välit puoleltani viilenivät melkoisesti.
T. Eri
Voi v....u. kuulostaa niin tutulta. Ohareita tuli muutama saman frendin puolelta kunnes sain tarpeekseni ja jätin pikkuhiljaa frendin pois kaverilistaltani. Kerran tapasin muutaman vuoden tauon jälkeen Helsingin yöelämässä. Kyseli kuulumisia ja kerroin että hyvin pyyhkii, halusi puhelinnumeroni että voitais tavata ja siihen sanoin eiköhän se ystävyys kerran katkennut sun perseilyihin joten annetaan olla. Oli hyvä fiilis että sanoin noin suoraan, mutta olin ottanut muutaman paukun ja siksi rohkenin. V...u että ottaa vieläkin nuppiin etten kykene selvin päin sanomaan noissa tilanteissa suoraan.
Tulipahan sanottua silti! Se on tärkeintä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kaukaa haettua. Mutta itse olisin pyytänyt sinne ravintolaan sitten muitakin, esim ne jotka oli pyydetty varaamaan ilta synttäreitä varten. Sitä suuremmalla syyllä, kun kyseessä ei ollut kenenkään koti. Ap
Siis miten sinä kutsut muita, jos et tiedä ylläristä mitään? Ei kai kukaan lähetä mitään kutsuja silloin, kun juhlat ovat jo alkaneet? Mulle järjestetiin tällainen ylläri syntymäpäiväksi.
No miksei? Muutama whatsapp-viesti ilmoille ja takaisin juhlimaan. Jos itse jätit ihmisiä roikkumaan yksin sulle varattuna viikonloppuiltana, niin törkeästi teit kun et sen vertaa viitsinyt huomioida muita.
No onko kiva tulla paikalle, kun muut ovat jo tilanneet ja ruokailu on kesken.
Minä valmistaudun sen aikaa kun te syötte ja tulen sitten drinkeille. Tai ainakin saan hyvän mielen että edes tulit ajatelleeksi minua, joka takiasi istuu yksin kotona. Ihan mielenkiinnosta, kuinka tarkkaan tämä skenaario vastaa sun kokemusta? Ap
Hän voi olettaa, että myös sinut oli kutsuttu, mutta et vaan päässyt paikalle. Kuka tuossa alkaa kysellä kaveri kaverilta, että oliko kutsuttu vai eikö vain päässyt mukaan.
Aloitukseesa öuki että synttärisankari näki erikseen vaivaa soittakseen ap:lle ja peruakseen synttärin tämän osalta. Yllätyssynttärit ei ihan sovi tähän, tai se ettei järjestävät kaverit tiedä ap:n yhteystietoja.
Vierailija kirjoitti:
Omituista sakkia. Joskus on tyylikkäämpää pitää pää pystyssä ja lähteä.
Aivan kaikkea ei tarvi jauhaa puhki eikä piiskata kuollutta hevosta liimaksi. Kyllä se kaveri soittaa jos on asiaa. Hän tietää varmasti mitä on tehnyt.
Tähän pätee vanha sanonta: paska haisee tonkimalla.
Vierailija kirjoitti:
Mä voin ruveta sun kaveriks jos asut pirkanmaalla. :) En tee tommosia temppuja.
IHANA:)))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voin ruveta sun kaveriks jos asut pirkanmaalla. :) En tee tommosia temppuja.
Kiitos ihana ihminen. Asun Uudellamaalla ja on mulla onneksi muita kavereita. Ap
💕mä voin alkaa sun kaveriks -etäleikkimielikuvituskaveriks- oon Päijät-Hämeessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ap on se aikuinen, joka ei lähde tuollaiseen peliin mukaan. Jossa ensin kutsutaan ja sitten perutaan. Mutta onkin vietetty synttäreitä. Tuollaista peliä jotkut harrastivat, kun itse olin ysärillä ala-asteella. Myös sä et pääse mun synttäreille oli viimeinen keino riitatilanteissa. Tuollaisesta jäi pas**n maku suuhun jo lapsena. Kyyneleiden pyyhkimisen jälkeen sitten etsittiin vähemmän ankeaa seuraa.
Ap nimenomaan ei ole aikuinen. Jos olisi, tätä keskustelua ei olisi tänne avattu ja niin innokkaasti keskusteluun osallistuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kaukaa haettua. Mutta itse olisin pyytänyt sinne ravintolaan sitten muitakin, esim ne jotka oli pyydetty varaamaan ilta synttäreitä varten. Sitä suuremmalla syyllä, kun kyseessä ei ollut kenenkään koti. Ap
Siis miten sinä kutsut muita, jos et tiedä ylläristä mitään? Ei kai kukaan lähetä mitään kutsuja silloin, kun juhlat ovat jo alkaneet? Mulle järjestetiin tällainen ylläri syntymäpäiväksi.
No miksei? Muutama whatsapp-viesti ilmoille ja takaisin juhlimaan. Jos itse jätit ihmisiä roikkumaan yksin sulle varattuna viikonloppuiltana, niin törkeästi teit kun et sen vertaa viitsinyt huomioida muita.
Minä valmistaudun sen aikaa kun te syötte ja tulen sitten drinkeille. Tai ainakin saan hyvän mielen että edes tulit ajatelleeksi minua, joka takiasi istuu yksin kotona. Ihan mielenkiinnosta, kuinka tarkkaan tämä skenaario vastaa sun kokemusta? Ap
Hän voi olettaa, että myös sinut oli kutsuttu, mutta et vaan päässyt paikalle. Kuka tuossa alkaa kysellä kaveri kaverilta, että oliko kutsuttu vai eikö vain päässyt mukaan.
Aloitukseesa öuki että synttärisankari näki erikseen vaivaa soittakseen ap:lle ja peruakseen synttärin tämän osalta. Yllätyssynttärit ei ihan sovi tähän, tai se ettei järjestävät kaverit tiedä ap:n yhteystietoja.
Kuten polttareissa, kyllä ne yhteystiedot ja kutsulista osataan ihan kysyä morsiamelta. Kunnes ollut yllätysjuhlista nyt kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten polttareissa, kyllä ne yhteystiedot ja kutsulista osataan ihan kysyä morsiamelta. Kunnes ollut yllätysjuhlista nyt kyse.
Kun ei ollut yllätysjuhlista nyt kyse