Miksi joissain liivikaupoissa yritetään myydä liian pieniä liivejä?
Kyse on siis ihan rintaliiveihin erikoistuneista kaupoista, missä luulisi liivien olevan tuttuja.
Kommentit (188)
Yleensä pitää löytää omaan malliin istuva merkki. Voit jatkossa luottaa saman merkin uusien mallienkin istuvan.
Vierailija kirjoitti:
Niin tuttua.
Kokoni on 75b. Liivimyymälöissä on kuitenkin väitetty, että "oikeasti" olen kokoa 70c tai jopa 65d. 70c liivejä olen joskus sovittanut ja todennut, että ei sovi. Puristaa liikaa enkä voi niitä siksi käyttää, koska jättävät kipeät jäljetkin ihoon. Joskus on väitetty että kyllä ne venyy, tai että napakat niiden pitää ollakin. Minusta kuitenkin liivejä pitäisi pystyä käyttämäänkin eikä niiden ainakaan pitäisi sattua. Kummasti vaan olen niillä 75b liiveillä pärjännyt oikein hyvin.
Sama. Yritetty myydä liian isoa kuppikokoa liian pienellä ympäryksellä, ja perusteltu se napakkuudella. Jo jotkut oikeaa kokoakin olevat liivit saattaa loppupäivästä tuntua tukalilta. En halua liivien puristavan koko päivää, ja pureutuvan lihaan ja kylkiluihin kiinni, mitä järkeä siinä olisi? Yhdelle ystävälle myytiin liivit samalla taktiikalla, ja hän, selkeästi b-kuppinen, riemuitsi olevansakin d-kuppinen. Ei näyttänyt kauniilta, kun kireät liivit tekivät makkaroita kylkiin ja selkään.
Onko näissä erikoiskaupoissa lopulta myynnissä vain paria eri kokoa, joiden väittävät olevan oikeat joka asiakkaalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon vuosikausia käyttänyt joustavia sporttiliivejä ainoastaan. Sekä minä että rinnat voimme hyvin. Pienirintaiselle ehdottomasti paras vaihtoehto. Kaarituet on saatanan keksintö.
Kaarituet on kyllä ihan kauheat. Sattuu jo ajatuskin.
Miksei niistä voi tehdä mukavampia? Ne päät on aina pistelemässä.
No liivit on vääränkokoiset silloin.
Mullakin oli joskus, että ne pisteli mutta ei enää kun olen löytänyt oikean kokoni. Nykyään on pelkästään kaaritukiliivejä.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa on myös, kuinka koosta riippumatta hoetaan "pitää olla tukevat liivit" -mantraa. Mun koko oli pitkään 75D, nyt laihtumisen myötä 75C ja olen kotona ilman liivejä ja kotoa lähtiessä laitan braleten tai toppimaisen liivin. En pidä siitä tunteesta, jonka kovin tukevat liivit aiheuttavat eikä tämänkokoiset rinnat aiheuta harmia, vaikka niitä ei olekaan "liimattu" kiinni rintakehään. Kaarituet on aivan oma lukunsa, vihaan niiden tuntua.
Olen myös tyytyväinen, että rinnat ovat pienentyneet. Ovat mielestäni kauniimmat nyt.
Luulisi, että laihtuminen pienentää myös ympärysmittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun moni sanoo ettei mene edes kiinni ne liivit, niin käytättekö liivejä siten että niiden on mentävä yhtään ympärystää venyttämättä kiinni?
Toistaiseksi olen venyttänyt vain sen verran, mitä nyt käsin saa venytettyä.
En ole pyytänyt ketään muuta venyttämään, enkä tilannut hinausautoa venyttämään liivieni ympärystä saadakseni ne kiinni.
Eli kuinka paljon sinulla jää ympärysnauhan päät toisistaan erilleen jos liivit on auki?
Miksi muuten tuollainen ihme viisastelu jostain hinausautoista?
Ihan sama jääkö 2 mm vai 2 metriä, jos ke hakaset ei mene kiinni.
Ihanko tosissaan luulet, että hakasia kiinni laittavat ihmiset ei ihan jo ensiksikin ole yrittäneet venyttää sitä liivien ympärystä?
Sitä ihmettelen kun moni sanoo että on tarjottu liivejä joiden hakaset ei edes menneet kiinni. Venyyhän ne aika paljon joten joo, sitä mietin että venyttävätkö ihmiset niitä ympäryksiään vai olettavatko että niiden pitää yltää kiinni ilman että yhtään vetää päitä yhteen?
Venyyhän ne, mutta rajansa se on venymiselläkin.
Liivien tarkoitus ei ole se, että hakaset saa äärimmilleen venyttämällä kiinni nipinnapin niin että kangas rutisee.
Vaikea kuvitella että näin pieniä liivejä tarjotaan alusvaateliikkeessä sovitettavaksi. Onko rinnanympäryksenne mitattu myyjän toimesta?
Epäilen että aika moni nyt liiottelee näissä kangas rutisee-jutuissaan kuulostaakseen dramaattisemmalta.
Tuskinpa se rinnanympärykseni mihinkään muuttuu myyjän mittaamana.
Eli sinulla ei ole mitattu rinnanympärystää myyjän toimesta?
Miksi pitäisi?
Ajattelin että ehkä kannattaisi antaa mitata jos tarjoavat kerran niin pieniä liivejä kokeiltaviksi että soi päällä tai ei mene kiinni vaikka kuinka venyttää?
Enköhän tiedä kokoni itse paremmin kuin joku random myyjä.
Saatat yllättyä😄
Tuskinpa vaan. Sen verran monta kertaa on oma kokoa mitattu. Ei tosin liivimyyjien toimesta.
No miksi se koko ei mene kiinni? Vai minkä koon ilmoitat myyjille? Jos tuovat väärää kokoa niin mikset pyydä tuomaan omaa kokoasi?
Pyydän, mutta kun liikkeessä ei ole sitä kokoa . Siispä hän tarjoaa sitä jota on. Vakuudeksi voi vielä mitata ympärysmitta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina selitetään alentuvasti miten liivien pitää olla napakat kun valittaa että ne puristavat kipeästi. Ja pois riisuttaessa punaiset jäljet kyljissä .En halua maksaa liiveistä joita en voi käyttää!
Itse teen niin, jos kokoa B/C 75 ei ole ja koossa 70 on, ostan ja käytän jatkopalaa hakasiin, kunnen venyy kokoon 75. Kuitenkin ne käytössä usein venyvät
Jatkopaloja on 3 värissä saatavanaMissä niitä jatkopaloja myydään? En ole nähnyt saatikka aiemmin kuullut niistä.
Itse olen ostanut Cubukselta. Pikavilkaisulla näyttäisi olevan myös esim. Lindexillä, Prismassa, Zalandolla, Sokoksella, KappAhlissa, Bootzissa ja vaikka missä pienemmissä kaupoissa. Eikä maksa paljon. Googleta jatkopala rintaliiveihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis. Kerran joku puhelinmyyjä soitti ja kylkiäisenä olis saanu alushousut, jotka "sopii kaikille". Kieltäydyn järjestelmällisesti puhelinmyyjien tyrkytyksistä ja lisäsin hänelle, et sellasia alushousuja ei olekaan, jotka kaikille sopii.
Minulle soitti liivimyyjä samalla asialla. Kokoni oli silloin 75G, nykyään 80K.
Ei sitten sopinutkaan kaikille, kun kerroin kokoni.
Kuulostaa hyvältä, oletko kenties sinkku?
Kiitos tästä ketjusta. Harkitsin taas meneväni erikoisliikkeeseen, kun nettikaupoista ei tunnut löytyvän sopivia liivejä isoille rinnoilleni. En mene. Omakin kokemukseni on samanlainen kuin täällä, ja kun näitä luin, huomasin ajatelleeni jo etukäteen miten voin välttyä liikkeessä ostamata puristavia (eli sopivan napakoita, not) liivejä. Ehkä ostan jonkun mielestä liian ison ympäryksen liivejä, mutta ainakin pystyn hengittämään.
En nyt löydä sitä mutta joku muukin kirjoitti olevansa leveäselkäinen ja pienipovinen.
Täällä kohtalotoveri.Nykyään käytänkin pelkästään toppimaisia sporttiliivejä joissa on kevyt toppaus jotta vältyn silti efektiltä että litistää vähätkin tissit olemattomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon vuosikausia käyttänyt joustavia sporttiliivejä ainoastaan. Sekä minä että rinnat voimme hyvin. Pienirintaiselle ehdottomasti paras vaihtoehto. Kaarituet on saatanan keksintö.
Mullakin oli joskus, että ne pisteli mutta ei enää kun olen löytänyt oikean kokoni. Nykyään on pelkästään kaaritukiliivejä.
30 vuoteen en ole löytänyt sopivia kaarituellisia. Ja olen sovittanut ja erehtynyt ostamaan niitä paljon! Onko ihme, kun olen menettänyt toivoni?
Kuvitelkaa kolmea naista, joilla on täsmälleen samat mittanauhalla mitatut mitat , rintojen alta 75 cm ja rintojen päältä 92 cm. Nuorin on perheen leveäharteinen ja kiinteärintainen 180 cm pitkä tytär. Toinen hänen äitinsä, 170 cm pitkä tavallinen keski-ikäinen nainen ja kolmas pienikokoinen 160-senttinen mummo, joka on vuosien mittaan pulskistunut. Kuitenkin läskit ovat rinnoissa ja vatsassa ja edelleen rinnanalusmitta on pienehkö. Ei taatusti sovi sama koko eikä ensinkään sama malli heille kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä ketjusta. Harkitsin taas meneväni erikoisliikkeeseen, kun nettikaupoista ei tunnut löytyvän sopivia liivejä isoille rinnoilleni. En mene. Omakin kokemukseni on samanlainen kuin täällä, ja kun näitä luin, huomasin ajatelleeni jo etukäteen miten voin välttyä liikkeessä ostamata puristavia (eli sopivan napakoita, not) liivejä. Ehkä ostan jonkun mielestä liian ison ympäryksen liivejä, mutta ainakin pystyn hengittämään.
Useimmissa nettikaupoissa on palautusmahdollisuus, jopa ilmainen. Siksi kannattaa tilata ainakin kaksi tai kolme eri kokoa sovitettavaksi. Usein olen pitänyt molemmat. Liian tiukkaa ympärysmittaa voi suurentaa jatkopalalla ja liian suurta ompelemalla jotain joustamatonta nauhaa niin, että ei veny liikaa. En edes muista, milloin olen löytänyt viimeksi sopivat liivit ilman tuunausta. Ehkä se oli yli 30 vuotta sitten, ennen lasten syntymää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin oli joskus, että ne pisteli mutta ei enää kun olen löytänyt oikean kokoni. Nykyään on pelkästään kaaritukiliivejä.30 vuoteen en ole löytänyt sopivia kaarituellisia. Ja olen sovittanut ja erehtynyt ostamaan niitä paljon! Onko ihme, kun olen menettänyt toivoni?
Kuvitelkaa kolmea naista, joilla on täsmälleen samat mittanauhalla mitatut mitat , rintojen alta 75 cm ja rintojen päältä 92 cm. Nuorin on perheen leveäharteinen ja kiinteärintainen 180 cm pitkä tytär. Toinen hänen äitinsä, 170 cm pitkä tavallinen keski-ikäinen nainen ja kolmas pienikokoinen 160-senttinen mummo, joka on vuosien mittaan pulskistunut. Kuitenkin läskit ovat rinnoissa ja vatsassa ja edelleen rinnanalusmitta on pienehkö. Ei taatusti sovi sama koko eikä ensinkään sama malli heille kaikille!
Suunnilleen sama koko menee kyllä jos rinnoissa tosiaan suunnilleen sama volyymi kaikilla, mutta eri malliset. Jos siis pelkkää rinnan kokoa katsoo. Malli on kuitenkin ihan yhtä tärkeä istuvuuden kannalta kuin se kokokin.
Eri ihmisillä on eri mieltymykset siitä millaisen liivin kokee itselleen parhaaksi ja se loppujen lopuksi määrittää sen minkä kokoista ostaa. Nuorin voi tykätä että liivi istuu napakasti ja pitää rinnat paikallaan ja ryhdissä, vanha mummo ei enää välitä tuollaisista ja haluaa väljät liivit jolloin kuppikoko on vastaavasti pienempi. Se ei kuitenkaan ole tarkoita siitä etteikö tuolle vanhalle mummolle olisi sopiva sama koko joka nuorelle naisellekin, jos pelkkää liivin istuvuutta tarkastelee välittämättä ko. henkilön mieltymyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmissa nettikaupoissa on palautusmahdollisuus, jopa ilmainen. Siksi kannattaa tilata ainakin kaksi tai kolme eri kokoa sovitettavaksi. Usein olen pitänyt molemmat. Liian tiukkaa ympärysmittaa voi suurentaa jatkopalalla ja liian suurta ompelemalla jotain joustamatonta nauhaa niin, että ei veny liikaa. En edes muista, milloin olen löytänyt viimeksi sopivat liivit ilman tuunausta. Ehkä se oli yli 30 vuotta sitten, ennen lasten syntymää.
Kiitos vinkistä! Ei tullut mieleenkään tämmöinen vaihtoehto. Mihin kohtaan siis olet ommellut sitä joustamatonta kangasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä! Ei tullut mieleenkään tämmöinen vaihtoehto. Mihin kohtaan siis olet ommellut sitä joustamatonta kangasta?
En ole toi keneltä kysyt mutta itse olen joskus ommellut ympärysnauhan alareunaan siihen kuminauhan tms päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole toi keneltä kysyt mutta itse olen joskus ommellut ympärysnauhan alareunaan siihen kuminauhan tms päälle.
Ja kanttinauhaa käytin
Vierailija kirjoitti:
Pienitissiset ei kaaritukia tarvitse yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on leveä selkä ja pienet rinnat, kuppikokoni on A95.
Nuorempana menin erääseen kehuttuun liivishoppiin ajatuksena saada kerrankin laadukkaat liivit asiantuntijan opastamana,vaikka pärjäsin niillä Seppälän tissiliiveillä ihan hyvin.
Vanhempi naismyyjä väitti kuppikokoni olevan oikeasti B80 ja toi yhdet rintsikat. Näytin, etteivät hakaset menneet kiinni ja että kupeissa oli tyhjää. Nainen tarttui livien takaosaan ja kiskaisi,kuului miten pitsi (sivuilla oli pitsiä)repesi ja nainen alkoi huutaa minulle. Olisi pitänyt muka ostaa ne liian pienet,hajonneet liivit. Suutuin itsekin ja sanoin että minä en ollut se joka niitä väkisin repi kiinni!
Tuosta on jo jotain 25 vuotta mutta vieläkin puistattaa muistella.
Get over it.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät siellä kaupassa varmasti liin pieniä liivejä kenellekään myy. Liivien pitää istua tosi napakasti mitä et ehkä itse tiedä.
Mitäpä luulette, siskot. Suostuisivatko miehet käyttämään kalsareita, jotka painavat viivat kasseihin, sillä perusteella ettei mies itse tiedä kalsarikokoaan?
Miten kalsarit ja rintsikat liittyvät toisiinsa???? Olet takuulla näitä ıdıooţţeja, joille rinnat ja ķýrpä ovat vertailukelpoisia řuumıınosia, vaikka eivät todellisuudessa liity toisiinsa millin vertaa. -__-
Molemmat on vaatteita.
Miksi naisille yritetään pakottaa epämukavia vaatteita, mutta ei miehille?
Kysykää niiltä myyjiltä. Ne on muuten naisia.
Mulla on 80DD ja tarkoitus oli ostaa body. Myyjä yritti myydä B-kuppia. . Kävelin ulos. Ostan netistä, voipahan kotona rauhassa sovittaa.
Molemmat on vaatteita.
Miksi naisille yritetään pakottaa epämukavia vaatteita, mutta ei miehille?