Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joissain liivikaupoissa yritetään myydä liian pieniä liivejä?

Vierailija
21.05.2023 |

Kyse on siis ihan rintaliiveihin erikoistuneista kaupoista, missä luulisi liivien olevan tuttuja.

Kommentit (188)

Vierailija
101/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis. Kerran joku puhelinmyyjä soitti ja kylkiäisenä olis saanu alushousut, jotka "sopii kaikille". Kieltäydyn järjestelmällisesti puhelinmyyjien tyrkytyksistä ja lisäsin hänelle, et sellasia alushousuja ei olekaan, jotka kaikille sopii.

Vierailija
102/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun moni sanoo ettei mene edes kiinni ne liivit, niin käytättekö liivejä siten että niiden on mentävä yhtään ympärystää venyttämättä kiinni?

Toistaiseksi olen venyttänyt vain sen verran, mitä nyt käsin saa venytettyä.

En ole pyytänyt ketään muuta venyttämään, enkä tilannut hinausautoa venyttämään liivieni ympärystä saadakseni ne kiinni.

Eli kuinka paljon sinulla jää ympärysnauhan päät toisistaan erilleen jos liivit on auki?

Miksi muuten tuollainen ihme viisastelu jostain hinausautoista?

Ihan sama jääkö 2 mm vai 2 metriä, jos ke hakaset ei mene kiinni.

Ihanko tosissaan luulet, että hakasia kiinni laittavat ihmiset ei ihan jo ensiksikin ole yrittäneet venyttää sitä liivien ympärystä?

Sitä ihmettelen kun moni sanoo että on tarjottu liivejä joiden hakaset ei edes menneet kiinni. Venyyhän ne aika paljon joten joo, sitä mietin että venyttävätkö ihmiset niitä ympäryksiään vai olettavatko että niiden pitää yltää kiinni ilman että yhtään vetää päitä yhteen?

Venyyhän ne, mutta rajansa se on venymiselläkin.

Liivien tarkoitus ei ole se, että hakaset saa äärimmilleen venyttämällä kiinni nipinnapin niin että kangas rutisee.

Vaikea kuvitella että näin pieniä liivejä tarjotaan alusvaateliikkeessä sovitettavaksi. Onko rinnanympäryksenne mitattu myyjän toimesta?

Epäilen että aika moni nyt liiottelee näissä kangas rutisee-jutuissaan kuulostaakseen dramaattisemmalta.

Tuskinpa se rinnanympärykseni mihinkään muuttuu myyjän mittaamana.

Eli sinulla ei ole mitattu rinnanympärystää myyjän toimesta?

Miksi pitäisi?

Ajattelin että ehkä kannattaisi antaa mitata jos tarjoavat kerran niin pieniä liivejä kokeiltaviksi että soi päällä tai ei mene kiinni vaikka kuinka venyttää?

Enköhän tiedä kokoni itse paremmin kuin joku random myyjä.

Saatat yllättyä😄

Tuskinpa vaan. Sen verran monta kertaa on oma kokoa mitattu. Ei tosin liivimyyjien toimesta.

No miksi se koko ei mene kiinni? Vai minkä koon ilmoitat myyjille? Jos tuovat väärää kokoa niin mikset pyydä tuomaan omaa kokoasi?

Oman kokoni tietysti. Minkä muunkaan?

Silti myyjä on sitä mieltä, että ole olen "aina käyttänyt väärää kokoa". Kumma juttu, itse olen ollut aina ihan tyytyväinen liiveihin. Kerran sitten sovitin sitä myyjän mielestä oikeaa kokoa. Oli yhtä ympärysmittaa pienempi ja yhtä kuppia isompi koko. Ei sopinut lainkaan. Ympärys oli aivan liian tiukka ja pelkkä sovittaminen sai ikävät punaiset jäljet ihoon. Myyjä silti oli edelleen ihan varma, että juuri tämä oli se oikea koko.

Siinä vaiheessa oli niin pska kokemus koko kaupasta, että lähdin ostamatta mitään.

Eli tässä olikin kyseessä kertaluontoisesta tapahtumasta jossa vain sovitit myyjän suositusta eikä toistuvasta ongelmasta jossa myyjät aina tuo väärää kokoa ja myy sen väkisin. Yleensä ovat kuitenkin tuoneet sitä omaa kokoasi jonka olet sitten ostanut ja johon olet ollut tyytyväinen?

Samankaltainen kokemus useammastakin puljusta.

Yleensä olen kyllä saanut ihan hyvää palvelua, mutta ilmeisesti kaikissa paikoissa ei sitten ole sitä hyvää ja osaavaa palvelua.

Kukaan ei ole minulle myynyt mitään väkisin. Yrittänyt vaan. En ole ostanut, jos on ollut epäsopivat. Sen sijaan joku muu samoissa puljuissa asioinut on voinut ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varminta on mitata itse oma ympärys!

Kuppikoko määräytyy kun vähentää rinnan ympäryksestä mitan rinnan alta.

Esim

Rinnan alta 75cm, päältä 90.

90-75 on 15 cm. Se on arviolta kuppi C.

Kun eroa on 17cm, kuppi D.

Kuppikoko +2cm.

Eli mitatkaa oma ympärys rinnan alta.

Jos rinnan alta on vaikka 82, ympärys 80 riittänee. Jos vaikka 84, 85 voi olla parempi.

Jokaisen kannattaa tietää omat mitat, se helpottaa ostoksilla käyntiä.

Mä en taas tätä ole tajunnut koskaan. Mulla on ympärys rinnan alta 83 cm, ja yhden rinnan pituus on 15 cm. Käytän kuppikokoa D.

Yhden rinnan pituus?

Vierailija
104/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liivien pitää ostaessa olla napakat, koska ne venyvät käytössä eivätkä tue. Ympärysmitan on oltava tiukasti istuva, koska muuten rintojen painoa kantavat vain olkaimet ja kärsitte niska-hartiakivuista.

Sille ei liivimyyjä mitään voi, jos teillä on liikaa läskiä ympärillänne. Se pursuilee olivat liivit minkä tahansa kokoiset, koska kudos on löysää verrattuna livimateriaaliin.

Mutta jos asiakas tahtoo väärän kokoiset liivit, toki me ne hänelle myymme.

Toki ne pitää olla napakat mutta ei liian kireät. Ei hyvälaatuiset liivit löysty kovin nopeasti. Olen myös huomannut että erikoiskaupoissa myyjät ovat ylimielisiä kuten sinä. Kyllä tukevimmillekin löytyy onneksi vielä liivejä jopa ihan hyvännäköisiä ja muitakin värejä kuin beige. Täytyy vaan tietää paikat.

Vierailija
105/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liivien pitää ostaessa olla napakat, koska ne venyvät käytössä eivätkä tue. Ympärysmitan on oltava tiukasti istuva, koska muuten rintojen painoa kantavat vain olkaimet ja kärsitte niska-hartiakivuista.

Sille ei liivimyyjä mitään voi, jos teillä on liikaa läskiä ympärillänne. Se pursuilee olivat liivit minkä tahansa kokoiset, koska kudos on löysää verrattuna livimateriaaliin.

Siksihän niissä liiveissä on useammat hakaset, että saa tiukemmalle, kun on käytössä venynyt. Itse ostan aina sen kokoiset, että uutena käytän uloimpia hakasia.

Vierailija
106/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokoni on 80I, kuulostaa ehkä jonkun korvaan tosi isolta mutta ei todellakaan ole mitkään megarinnat. Mut siitä huolimatta jos käyn erikoisliikkeessä, tosi harvoin löydän oikean koon. Siellä voi olla jotain liiviä sitä kokoa, mutta sitten malli on tietysti väärä.

Pari kertaa on ollut niin että olen astellut liikkeeseen, on kysytty kokoa ja olen kertonut. Myyjä ei ole uskonut! Olen sitten hänen mielikseen (tyhmää) sovittanut ensin sitä kokoa, mikä myyjän mielestä on minun koko. Siinä on sitten todettu että ovat auttamattoman pieniä ja olin täysin oikeassa kokoni suhteen. Ja sitä kokoa ei sitten tietenkään löydy. Toki on vielä yritetty jospa ostaisin liian pienet liivit hintaan 100€.

Ei hirveästi tee mieli käydä noissa liikkeissä. Mielummin tilaan netistä.

Vierailija
107/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne "oikeasti ihmiset käyttää vääränkokoisia liivejä" -höpinät on puppua.

Ei ne oo. Käynti esim. uimahallissa ja nopea vilkaisu ympärilleen todistaa tämän.

Millä tavalla?

Ainakin sillä tavalla, että liivit nousee selästä eli ympärys on liian iso.

Siis missä tilanteessa uimahallissa hengaillaan liivit päällä pidemmän aikaa, että huomataan liivien nousseen selän puolelta?

ä

En todellakaan tiedä. Kun itse käyn uimassa niin mulla on yleensä päällä jotkut urheiluliivit tai jotkut pehmoliivit. Ei sinne viitsi parhaimpia liivejä laittaa. Saattaa olla muillakin jotkut vanhemmat liivit. En kyllä ole varma kun en hengaile pukukopissa kuin pakollisen ajan ja lähden pois.

Vierailija
108/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa lollojen roikkua vapaana liivien kahleista. Pitäisi muodostaa joku samantyyppinen liike kuin kettutytöt, jotka vapauttaa tarhakettuja vankeudesta. Tämä liike voisi olla vaikka liivimiehet, jotka aukovat naisten rinuleita ja vapauttavat tisuleita vankeudesta.

Vierailija
109/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta miksi te menette pask0ihin liivikauppoihin. Menkään kunnon kauppaan, niin saatte oikeaa palvelua.

Jostain syystä juurikin näissä oikeissa kunnon liivikaupoissa voi törmätä näihin "asiantuntijoihin" jotka määrittelevät oikean koon oman varastotilanteensa mukaan.

Nimenomaan. Itse aikoinaan erehdyin menemään tällaiseen erikoisliikkeesseen ja ilmoitin kokoni, 85C. No myyjä sitten katsoi rintojen suuntaan että kyllä sinun kokosi on 80D. Psrasta oli että minulla oli toppatakki päällä kun oli talvipakkanen. No minun kokoni on ollut jo todella pitkään sama enkä aina edes kokeile liivejä jos on tuttu malli. Parin kerran käynnin jälkeen olen lopettanut kyseisessä liikkeessä käymisen kokonaan. Eivät ole asiakaslähtöisiä vaan epäkohtelisita jankkaajia. Heillä on myös huono valikoima koska niin monelle tyrkytetään liian tiukkoja ympärysmittoja.

Vierailija
110/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun moni sanoo ettei mene edes kiinni ne liivit, niin käytättekö liivejä siten että niiden on mentävä yhtään ympärystää venyttämättä kiinni?

Toistaiseksi olen venyttänyt vain sen verran, mitä nyt käsin saa venytettyä.

En ole pyytänyt ketään muuta venyttämään, enkä tilannut hinausautoa venyttämään liivieni ympärystä saadakseni ne kiinni.

Eli kuinka paljon sinulla jää ympärysnauhan päät toisistaan erilleen jos liivit on auki?

Miksi muuten tuollainen ihme viisastelu jostain hinausautoista?

Ihan sama jääkö 2 mm vai 2 metriä, jos ke hakaset ei mene kiinni.

Ihanko tosissaan luulet, että hakasia kiinni laittavat ihmiset ei ihan jo ensiksikin ole yrittäneet venyttää sitä liivien ympärystä?

Sitä ihmettelen kun moni sanoo että on tarjottu liivejä joiden hakaset ei edes menneet kiinni. Venyyhän ne aika paljon joten joo, sitä mietin että venyttävätkö ihmiset niitä ympäryksiään vai olettavatko että niiden pitää yltää kiinni ilman että yhtään vetää päitä yhteen?

Venyyhän ne, mutta rajansa se on venymiselläkin.

Liivien tarkoitus ei ole se, että hakaset saa äärimmilleen venyttämällä kiinni nipinnapin niin että kangas rutisee.

Vaikea kuvitella että näin pieniä liivejä tarjotaan alusvaateliikkeessä sovitettavaksi. Onko rinnanympäryksenne mitattu myyjän toimesta?

Epäilen että aika moni nyt liiottelee näissä kangas rutisee-jutuissaan kuulostaakseen dramaattisemmalta.

Eivät liioittele. Nämä erikoisliikkeiden myykät ovat suurimmaksi osaksi sitä lajia että en enää käy niissä.

Vierailija
111/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liivien ympärysmitta vaihtelee eri valmistajilla, jopa 10cm, ehkä enemmänkin.

Joten niihin kokomerkintöihin ei voi aina luottaa.

Vierailija
112/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon vuosikausia käyttänyt joustavia sporttiliivejä ainoastaan. Sekä minä että rinnat voimme hyvin. Pienirintaiselle ehdottomasti paras vaihtoehto. Kaarituet on saatanan keksintö.

Kaarituet on kyllä ihan kauheat. Sattuu jo ajatuskin.

Miksei niistä voi tehdä mukavampia? Ne päät on aina pistelemässä.

Vierailija
113/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kaikki myyjät ovat mitä sattuu. Ennen oli alan tuntevat myyjät ja osasivat työnsä. Raha on tärkeintä nykymaailmassa, osaaminen ei ole tärkeää. 

No ei ollut. Ihan hirveää oli nuorena rintaliiviliinneessä sovituskopin verhon yllättäen avanneet vanhemmat myyjänaiset, jotka olisivat halunneet myydä aina liivit aivan liian pienellä ympärysmitalla.

Nykyään sentään kunnioittavat edes jonkin verran puolialastoman asiakkaan yksityisyyttä eivätkä kommentoi asiakkaan kehoa terävästi.

Kuinka monelle on käynyt näin? Että myyjä on ilman lupaa tullut koppiin tai avannut yllättäen verhot?

ylänuoli = on käynyt

alanuoli = ei ole

Vierailija
114/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 75E eikä ole läskiä ympärillä. Miksi mun pitäisi ostaa tiukat, epämukavat liivit? Ei ne käytössä niin paljoa veny enkä kärsi mistään kivuista. Ympärysmitta 70 menisi, mutta en pidä siitä. Mieluummin mukavat kuin tiukat.

Vierailija
115/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävää ylipäätänsä miksi ulkopuolisia kiinnostaa niin jumalattoman paljon muiden käyttämien rintaliivien koot? Hei haloo, ne on rintaliivit - niiden tarkoitus on tukea niitä rintoja ja olla käyttäjälleen mukavat tai niin mukavat kuin liivit nyt voi olla. Kuulostaa tosi kummalliselta että joku kommentoija kertoo jopa uimahallissa (wtf??) katsomassa muiden rintaliivikokoja. Tekisi mieli kerrankin sanoa että hanki itsellesi joku harrastus :D

Vierailija
116/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kaikki myyjät ovat mitä sattuu. Ennen oli alan tuntevat myyjät ja osasivat työnsä. Raha on tärkeintä nykymaailmassa, osaaminen ei ole tärkeää. 

No ei ollut. Ihan hirveää oli nuorena rintaliiviliinneessä sovituskopin verhon yllättäen avanneet vanhemmat myyjänaiset, jotka olisivat halunneet myydä aina liivit aivan liian pienellä ympärysmitalla.

Nykyään sentään kunnioittavat edes jonkin verran puolialastoman asiakkaan yksityisyyttä eivätkä kommentoi asiakkaan kehoa terävästi.

Kuinka monelle on käynyt näin? Että myyjä on ilman lupaa tullut koppiin tai avannut yllättäen verhot?

ylänuoli = on käynyt

alanuoli = ei ole

Itäkeskuksen Stockmannilla, kun se oli vielä vanhassa paikassa, oli tuollainen myyjä. Raakkui matalalla äänellä että kyllä voin sulle myydä. Luuli kai että varastan, kun en ollut tyypillisen pienirintaisen Stockmann asiakkaan näköinen. Oletteko huomanneet että stokkan ja Sokoksen kuvastossa mallit on aina a-kuppisia. Että isommat on automaattisesti jotain halvempaa Anttila-Tokmanni-Prisma linjaa. Joissa on mukavampi asioida. Eli mitä hienompi kauppa muka, sen ilkeämpi myyjä.

Vierailija
117/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa lollojen roikkua vapaana liivien kahleista. Pitäisi muodostaa joku samantyyppinen liike kuin kettutytöt, jotka vapauttaa tarhakettuja vankeudesta. Tämä liike voisi olla vaikka liivimiehet, jotka aukovat naisten rinuleita ja vapauttavat tisuleita vankeudesta.

Luuletko esittäväsi söpöä ja harmitonta kirjoittaessasi esim rinulit ja tisulit.

Olet joku paskapervo eikä sun syvillä pohdinnoillasi ole merkitystä. Toivottavasti kukaan ei anna sulle mitään.

Vierailija
118/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sopiiko rinnakkaiskoko liittyy enemmän rintojen muotoon. Jotkut on edessä lähekkäin, joillakin kauempana, kiertyy sivulle tmv.

Vierailija
119/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ylänuoli = on käynyt

alanuoli = ei ole

Itäkeskuksen Stockmannilla, kun se oli vielä vanhassa paikassa, oli tuollainen myyjä. Raakkui matalalla äänellä että kyllä voin sulle myydä. Luuli kai että varastan, kun en ollut tyypillisen pienirintaisen Stockmann asiakkaan näköinen. Oletteko huomanneet että stokkan ja Sokoksen kuvastossa mallit on aina a-kuppisia. Että isommat on automaattisesti jotain halvempaa Anttila-Tokmanni-Prisma linjaa. Joissa on mukavampi asioida. Eli mitä hienompi kauppa muka, sen ilkeämpi myyjä.

Multa meni vähän ohi toi a-kuppi/stokka ja isommat koot/tokmanni juttu? Mitä tarkoitit? Minusta se on niin päin että ei siellä prismassa ole niitä isoja kokoja vaan just sieltä stokkalta saatat ehkä niitä löytää.

Vierailija
120/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät siellä kaupassa varmasti liin pieniä liivejä kenellekään myy. Liivien pitää istua tosi napakasti mitä et ehkä itse tiedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi