Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joissain liivikaupoissa yritetään myydä liian pieniä liivejä?

Vierailija
21.05.2023 |

Kyse on siis ihan rintaliiveihin erikoistuneista kaupoista, missä luulisi liivien olevan tuttuja.

Kommentit (188)

Vierailija
141/188 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin 75B koossa ainakaan minun tisseilläni sillä ei juurikaan ole väliä, onko liivit niin napakat vai ei. Ympäryksen ei tarvitse olla niin napakka kuin jesarilla vahvistettuna, että tuntisin oloni mukavaksi. Siksi tuntuu typerältä, että jotkut liiviliikkeet pakottaa sitä 70C kokoa.

Vierailija
142/188 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan näissä kauhukertomuksissa kyseessä ollut uutisotsikoistakin tuttu alusvaatteiden ketjuliike?

Nimi merkitsee muutosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/188 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät siellä kaupassa varmasti liin pieniä liivejä kenellekään myy. Liivien pitää istua tosi napakasti mitä et ehkä itse tiedä.

Mitäpä luulette, siskot. Suostuisivatko miehet käyttämään kalsareita, jotka painavat viivat kasseihin, sillä perusteella ettei mies itse tiedä kalsarikokoaan?

Vierailija
144/188 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jommassakummassa iltapäivälehdessä nainen, jolla rinnat ovat kokoa L, valitti, että ei tahdo löytyä tarpeeksi isokuppisia liivejä. Joutuu tilaamaan ulkomailta. Muutakin harmia oli isoista rinnoista ollut, mm. työelämässä. Suunnitteli pienennysleikkausta.

Vierailija
145/188 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina se on se NAPAKAT. Eli kiristävät, puristavat ja ahdistavat. Ei kiitos.

Ei vaan silloin jos kiristää ja puristaa ne on pienet eikä liivimyyjä osaa asiaansa. Napakat on eri asia. Mun liivit on napakat, eli pysyy paikoillaan ja tukee tissejä. Tarkoittaa myös sitä että olkaimet ei silloin paina olkapäitä kun tuki tulee ympärysnauhasta.

Ympärysnauha XDDDDDDDDDDDDDD

Vierailija
146/188 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsitys on, että kaikki naiset haluavat olla isorintaisia. Kun ympärysmitta pienenee, kuppikoko kasvaa. Naiset ilahtuu kun niillä onkin D-kupin rinnat eikä C kuten ovat aina luulleet. Aina sitä kestää tiukan ympärysmitan, josta jää paunaiset jäljet kun saa tilalle isommat tissit.

Ei ole totta. Minulla on pienet ja mie tykkään niist ja muillakin pienistä. Täysin mautonta tämä, että tissejä opetetaan jo nuoret tyrkyttämään esille.

Vierailija
147/188 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät siellä kaupassa varmasti liin pieniä liivejä kenellekään myy. Liivien pitää istua tosi napakasti mitä et ehkä itse tiedä.

Mitäpä luulette, siskot. Suostuisivatko miehet käyttämään kalsareita, jotka painavat viivat kasseihin, sillä perusteella ettei mies itse tiedä kalsarikokoaan?

Miten kalsarit ja rintsikat liittyvät toisiinsa???? Olet takuulla näitä ıdıooţţeja, joille rinnat ja ķýrpä ovat vertailukelpoisia řuumıınosia, vaikka eivät todellisuudessa liity toisiinsa millin vertaa. -__-

Vierailija
148/188 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että yhdessäkään liivikaupassa myyjä kieltäytyy tuomasta asiakkaan pyytämää kokoa. Eli liioittelua taas.

Kyllä sinäkin uskoisin jos kokosi olisi joku 75G tai 90B. Sellaisia kokoja ei tavallisissa liivikaupoissa ole joten tuodaan tyrkylle sitä mitä on.

Vierailija
149/188 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina se on se NAPAKAT. Eli kiristävät, puristavat ja ahdistavat. Ei kiitos.

Ei vaan silloin jos kiristää ja puristaa ne on pienet eikä liivimyyjä osaa asiaansa. Napakat on eri asia. Mun liivit on napakat, eli pysyy paikoillaan ja tukee tissejä. Tarkoittaa myös sitä että olkaimet ei silloin paina olkapäitä kun tuki tulee ympärysnauhasta.

Ympärysnauha XDDDDDDDDDDDDDD

Tuo ympärysnauha-juttu toimii ihan hyvin, jos kyseessä on pienet rinnat ja sellaiset urheiluliivit, joissa on koko liivien ympäri 3-4 senttiä leveä kuminauha.

Mutta kaarituetuissa rintaliiveissä yleensä on etupuolella vain kaksi sellaista puoliympyrän muotoista rautalangan pätkää, jotka ovat vielä irti toisistaan, ja takapuolella vielä usein jotakin pitsinhärpäkettä. Jokainen voi miettiä, miten mukavaa ja toimivaa on ripustaa koko rintojen paino tällaisen kireälle vedetyn viritelmän varaan.

Vierailija
150/188 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne "oikeasti ihmiset käyttää vääränkokoisia liivejä" -höpinät on puppua.

Ei ne oo. Käynti esim. uimahallissa ja nopea vilkaisu ympärilleen todistaa tämän.

Kuka käyttää uimahallissa rintaliivejä?

Olen käynyt yli 20v uimahalissa, useamman kerran viikossa ja ikinä en ole nähnyt. Käytetäänkö niitä uimapuvun alla?

Onko tämä joku uusi trendi?

Vierailija
151/188 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kalsarit ja rintsikat liittyvät toisiinsa???? Olet takuulla näitä ıdıooţţeja, joille rinnat ja ķýrpä ovat vertailukelpoisia řuumıınosia, vaikka eivät todellisuudessa liity toisiinsa millin vertaa. -__-

Siten, että sekä naisten rintsikoissa että miesten kalsareissa on roikkuvia asioita.

Vierailija
152/188 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko sinun vähän löysätä sitä vannettasi, missä päin se sitten puristaakaan.

Vierailija
153/188 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Paremminkin voisi verrata miesten ja naisten rintoja. Monella lihavalla miehellä on sen verran isot rinnat, että vaatisivat varmaan C kupin.

Vierailija
154/188 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, että monissa hyvissä liiviliikkeissäkään ei ole aina riittävästi isoja kokoja. Olen ollut tyytyväinen Empreinte merkkiin, mitä olen ostanut Myyrmannista erikoisliikkeestä. Kalliit ovat, mutta parhaat minulle. Mielestäni Suomessa on tarjolla liian vähän kokoja suhteessa pieni ympärys - iso kuppikoko. Minulla on koko 75H ja uskokaa, se ei näytä päällä yhtään isolta, kun istuu hyvin, eikä tursu mistään, on kyllä hyvät ja nätit. Aiemmin ostin juuri niitä isoja ympärysmittoja kun ei muita sopivia löytynyt. Kyllä ne napakat saa olla, muttei tietenkään liian tiukat.

Vierailija
155/188 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Paremminkin voisi verrata miesten ja naisten rintoja. Monella lihavalla miehellä on sen verran isot rinnat, että vaatisivat varmaan C kupin.

Niin, mutta kaikkitietävät liivimyyjät ovat jättäneet heidät täysin rauhaan!

Vierailija
156/188 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on syy miksi ostan liivit tavarataloista tai jopa sovittamatta Lidlistä, koska siellä on liivit naista varten - ei miesten silmiä.

Vierailija
157/188 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon vuosikausia käyttänyt joustavia sporttiliivejä ainoastaan. Sekä minä että rinnat voimme hyvin. Pienirintaiselle ehdottomasti paras vaihtoehto. Kaarituet on saatanan keksintö.

En ole koskaan käyttänyt kaarituellisia enkä kylläkään sporttiliivejäkään. Nyt mietin mistä saisin sopivat, kun pitäisi olla niissä sellainen sivuluu. En tiedä ymmärtääkö kukaan täällä mitä tarkoitan. Triump merkkiä käytän yleensä.

Vierailija
158/188 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina selitetään alentuvasti miten liivien pitää olla napakat kun valittaa että ne puristavat kipeästi. Ja pois riisuttaessa punaiset jäljet kyljissä .En halua maksaa liiveistä joita en voi käyttää!

Itse teen niin, jos kokoa B/C 75 ei ole ja koossa 70 on, ostan ja käytän jatkopalaa hakasiin, kunnen venyy kokoon 75. Kuitenkin ne käytössä usein venyvät

Jatkopaloja on 3 värissä saatavana

Missä niitä jatkopaloja myydään? En ole nähnyt saatikka aiemmin kuullut niistä.

Vierailija
159/188 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun moni sanoo ettei mene edes kiinni ne liivit, niin käytättekö liivejä siten että niiden on mentävä yhtään ympärystää venyttämättä kiinni?

Toistaiseksi olen venyttänyt vain sen verran, mitä nyt käsin saa venytettyä.

En ole pyytänyt ketään muuta venyttämään, enkä tilannut hinausautoa venyttämään liivieni ympärystä saadakseni ne kiinni.

Eli kuinka paljon sinulla jää ympärysnauhan päät toisistaan erilleen jos liivit on auki?

Miksi muuten tuollainen ihme viisastelu jostain hinausautoista?

Ihan sama jääkö 2 mm vai 2 metriä, jos ke hakaset ei mene kiinni. Ihan vieraita merkkejä minulle.

Ihanko tosissaan luulet, että hakasia kiinni laittavat ihmiset ei ihan jo ensiksikin ole yrittäneet venyttää sitä liivien ympärystä?

Sitä ihmettelen kun moni sanoo että on tarjottu liivejä joiden hakaset ei edes menneet kiinni. Venyyhän ne aika paljon joten joo, sitä mietin että venyttävätkö ihmiset niitä ympäryksiään vai olettavatko että niiden pitää yltää kiinni ilman että yhtään vetää päitä yhteen?

Venyyhän ne, mutta rajansa se on venymiselläkin.

Liivien tarkoitus ei ole se, että hakaset saa äärimmilleen venyttämällä kiinni nipinnapin niin että kangas rutisee.

Vaikea kuvitella että näin pieniä liivejä tarjotaan alusvaateliikkeessä sovitettavaksi. Onko rinnanympäryksenne mitattu myyjän toimesta?

Epäilen että aika moni nyt liiottelee näissä kangas rutisee-jutuissaan kuulostaakseen dramaattisemmalta.

Kyllä myyjä mittasi, ja sai saman mitan kuin minä. Vähensi siitä 5 cm, ja sanoi, että se on oikea kokoni. Ja kun ei sitä kokoa löytynyt haluamastani mallista, hän toi siitä vielä 5 cm pienemmän, eli 10 cm pienemmän kuin ympärysmittani on. Ei venynyt, ei. Oliko yllättävää?

Hah, valehtelet. Varmasti venyi helpostikin tuon 10cm, se on se normaali mitta joka neuvotaan vähentämään omasta ympärysmitasta saadakseen oikean koon.

Se onkin sitten eri juttu millaiset mieltymykset kullakin on liiviensä tunnusta päällä, toinen tykkää löysemmästä kuin toinen.

Todella löysät ja huonolaatuiset liivit, jos helposti venyvät 10 cm. Miksi kukaan ostaisi sellaiset kalliilla hinnalla erikoisliikkeestä? Parempi investointi on jatkopala, jos kupit ovat muuten sopivat ja liivit istuvat, mutta liian kireät.

No itse ostan mm. Elomi, Freya, Curvy Kate, Primadonna liivejä. Onko ne huonolaatuisia? Rinnanympärykseni on 80cm ja käytän 70 ympäryksisiä liivejä jotka sulkeutuvat helposti venyttämällä.

Vierailija
160/188 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se "napakkuus" on myyjien hokema. Mun ympärysmitta on 85 ja myyjät tuputtavat 70. Se on järkyttävän näköistä jos ja kun läskit pursuavat liivien ylä ja alaosasta puhumattakaan että minun pitäisi pystyä hengittämään. En ole enää vuosikausiin halunnut myyjän "asiantuntemusta" käyttää. Osaan itse valita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä