Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi psykoosia kokenut Noora Saarinen joutui työkyvyttömyyseläkkeelle 36-vuotiaana. Tällä hetkellä hän voisi tehdä vähän töitä jos työntek...

Vierailija
19.05.2023 |

Kaksi psykoosia kokenut Noora Saarinen joutui työkyvyttömyyseläkkeelle 36-vuotiaana. Tällä hetkellä hän voisi tehdä vähän töitä jos työnteko kannattaisi. Tämän jutun jälkeen työttömyyseläke perutaan, hölmö.

https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009541479.html

Jos työ kyky on palannut, ei perustetta työkyvyttömyyseläkkeelle enää ole.

Kommentit (136)

Vierailija
61/136 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kertoo siitä että nykyajan ihmisillä on liian helpot oltavat ja koulutlaitokset on tuhottu.

Vierailija
62/136 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saisin tehdä eläkkeen lisäksi 2350e /kk mutta verotuksen takia se ei ole järkevää.

Väitä aika vahvasti, että eläkkeesi sopiva suuruus eikä verotus, on se miksi et viitsi tehdä työtä. Maailmassa on paljon vapaaehtoistyötä ja moni eläkeläinen tekee töitä perhefirmassa ilman palkkaa.

Täysi työpäivä tulee jos harrastaa sijoittamista ja niistä voitoista joutuu jo maksamaan veroa 30 tai 34 rosenttia 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/136 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole 100% työkykyinen vaan pystyisi tekemään muutaman tunnin päivässä. Jos luki jutun, pitäisi ymmärtää, ettei henkilö pysty ottamaan kokoaikatyötä terveydellisistä syistä vastaan ja kuluu siksi edelleen työkyvyttömyyseläkkeelle vaikka voisikin ottaa työtä muutaman tunnin päivässä aivan kuten työkyvyttömyyseläkkeellä saakin.

Vierailija
64/136 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää nyt urpot päänne kiinni toisten painoista, kun ette asioista riittävästi tiedä. Tuotte esiin vain oman kurjan luonteenne ja puutteelliset tiedot.

Vierailija
65/136 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen täysin työkykyinen ja normaalisti töissä vaikka olen sairastanut kolme psykoosia...

Ystäväni on myös sairastanut kaksi psykoosia, ollut osastolla hoidossa. Nykyään on töissä, mies ja perhe. Kyllä heille hyvät lääkkeet on keksitty. Loiselta tämä eukko vaikuttaa.

Et taida tietää psykoosilääkkeistä mitään, jos ne ovat mielestäsi hyviä.

Ne kaikki aiheuttavat mm. tardiivia dyskinesiaa (vakava, usein pysyväksi jäävä liikehäiriö jossa kasvot menevät irvistykseen, kieli tulee ulos ja huulet maiskuttelevat ilman että sille voi mitään), esim. haloperidolin käyttäjistä useampi kuin yksi kymmenestä sairastuu siihen.

Psykoosilääkkeet myös vahingoittavat somaattista terveyttä aiheuttamalla mm. aineenvaihduntahäiriöitä, sydänsairauksia, diabetesta ja valkosolukatoa.

Psykoosilääkkeiden käyttäjien terveydentila on yleisesti hyvin heikko ja ennuste huono. Psykoterapia olisi turvallinen ja tehokas hoitokeino, sitä pitäisi käyttää paljon enemmän.

Vierailija
66/136 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun joku alkaa ilkeillä toisen painosta, tulee mieleen että ihminen on niin tyhmä, että se on ainoa asia, jolla hän voi päihittää ketään.

Vierailija
67/136 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoosiherkkyys yhdistyy matalaan älyyn. Ei kaikki silti tyhmiä ole.

Matala älykkyys johtuu psykoosilääkkeistä ja päihteistä, molempien käyttäminen on psykoosipotilaiden keskuudessa hyvin yleistä. Päihteettömyys ja lääkkeiden lopettaminen ovat olleet monelle avaimia toipumiseen.

Vierailija
68/136 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus taitaa olla syy työkyvyttömyydelle.

Vierailija
69/136 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa muuten hieno keittiö asunnossa! induktiohellat ja kaikki :)

Vierailija
70/136 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:n kokoomuslaiset kateellisia psykoosipotilaalle lol. Eikö teillä oo parempaa tekemistä? Esimerkiksi verokeplottelua taikka töitä?

Vierailija
71/136 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti saisi paljon apua diagnoosiinsa ayahuasca / sienitripin avulla (ehkä jopa korjaantuisi kokonaan!). Harmi että psykedeelit ovat pannassa yhteiskunnassamme, ainakin tällä hetkellä.

Selvää on myös että työura on ollut rankkaa koska tehnyt noita entry-level juttuja (päiväkoti, lähihoitaja, siivous) jne. Todennäköisesti pärjäisi etätöissä tai jossain luovassa ammatissa paremmin. Ken tietää mitä traumoja siellä taka-alalla on jos on jo alunperin vähävaraisesta perheessä missä juopotellaan yms.

Vierailija
72/136 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkin henkilön hyvinvointia parantaisi se, että tekisi joitakin tunteja viikossa töitä. Tuntisi itsensä hyödylliseksi ja saisi onnistumisen kokemuksia. On mennyttä aikaa ajatella, että mt-potilaita auttaa parhaiten lääkkeet ja kotona oleilu. Mutta kun ollaan kiinnostuneita lähinnä siitä, ettei menetä yhteiskunnan maksamia etuisuuksia, niin ei tulevaisuus kovin hyvältä näytä.

Vierailija
73/136 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämänkin henkilön hyvinvointia parantaisi se, että tekisi joitakin tunteja viikossa töitä. Tuntisi itsensä hyödylliseksi ja saisi onnistumisen kokemuksia. On mennyttä aikaa ajatella, että mt-potilaita auttaa parhaiten lääkkeet ja kotona oleilu. Mutta kun ollaan kiinnostuneita lähinnä siitä, ettei menetä yhteiskunnan maksamia etuisuuksia, niin ei tulevaisuus kovin hyvältä näytä.

Olen itse psyk. avohoidossa ja käyn kokoaikaisesti töissä. Hoitotahon suhtautuminen on ollut hyvin holhoavaa, olen mm. saanut kuulla että tehostettu avohoito tai osa-aikainen työ sopisi minulle paremmin.

Kun minulta kysyttiin aionko jatkaa opintojani ja kerroin hakevani amk:iin, sain kuulla että ammattikoulu olisi parempi vaihtoehto minulle.

Inhottaa että psykiatrisia potilaita kannustetaan elämään sossutuilla ja opiskelemaan korkeintaan amiksessa, kun niin monella rahkeet riittäisivät paljon enempäänkin.

Sinnikkyys, ahkeruus ja työn arvostaminen ovat sellaisia asioita jotka auttaisivat mt-potilaita valtavasti, mutta eivät ammattilaiset niihin kannusta. Päinvastoin.

Vierailija
74/136 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen täysin työkykyinen ja normaalisti töissä vaikka olen sairastanut kolme psykoosia...

Ystäväni on myös sairastanut kaksi psykoosia, ollut osastolla hoidossa. Nykyään on töissä, mies ja perhe. Kyllä heille hyvät lääkkeet on keksitty. Loiselta tämä eukko vaikuttaa.

Mun ystävä sairastanut myös, mutta hänestä näkee kilometrin päähän, ettei kaikki ole kunnossa ja päällä zombiuttava lääkitys.

Psykoosilääkkeitä on käytetty off label vuosikymmeniä ilman, että annettaisiin edes mshdollisuutta Käypään hoitoon tai muihin lääkevaihtoehtoihin.

Psykoosilääkitys ainoana vaihtoehtona ei tarkoita vielä mitään muuta kuin lääkärin tai lääkärien mielipiteitö. Vaikka ystäväsi tai jutun nainen sellaisia söisivät, he ovat samalla viivalla monen muun kanssa.

Ei noita lääkkeitä saa moni muukaan vaihtoon vaikka kuinka olisi motivaatiota.

Vierailija
75/136 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse psyk. avohoidossa ja käyn kokoaikaisesti töissä. Hoitotahon suhtautuminen on ollut hyvin holhoavaa, olen mm. saanut kuulla että tehostettu avohoito tai osa-aikainen työ sopisi minulle paremmin.

Kun minulta kysyttiin aionko jatkaa opintojani ja kerroin hakevani amk:iin, sain kuulla että ammattikoulu olisi parempi vaihtoehto minulle.

Inhottaa että psykiatrisia potilaita kannustetaan elämään sossutuilla ja opiskelemaan korkeintaan amiksessa, kun niin monella rahkeet riittäisivät paljon enempäänkin.

Sinnikkyys, ahkeruus ja työn arvostaminen ovat sellaisia asioita jotka auttaisivat mt-potilaita valtavasti, mutta eivät ammattilaiset niihin kannusta. Päinvastoin.

Tämä. Lääkkeitäkin olisi vaikka kuinka paljon muitakin kuin heidän "ainoat vaihtoehtonsa", jos lääkärit vain tekisivät laadukkaampaa työtä. Todella moni saisi sisältöä elämäänsä töiden tai opiskelujen muodossa, jos henkilökunta muuttaisi passiivisia työskentelytapojaan aktiivisiksi.

Vierailija
76/136 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Lääkkeitäkin olisi vaikka kuinka paljon muitakin kuin heidän "ainoat vaihtoehtonsa", jos lääkärit vain tekisivät laadukkaampaa työtä. Todella moni saisi sisältöä elämäänsä töiden tai opiskelujen muodossa, jos henkilökunta muuttaisi passiivisia työskentelytapojaan aktiivisiksi.

Ei kyse ole pelkästään hoitohenkilökunnasta. Tiedän tapauksia, että lääkärit/hoitajat ovat kannustaneet työntekoon, mutta potilas loukkaantuu moisista ehdotuksista. Ja koska ei saa enempää käteen työn teolla kuin yhteiskunnan tuilla,

Vierailija
77/136 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäkää nyt urpot päänne kiinni toisten painoista, kun ette asioista riittävästi tiedä. Tuotte esiin vain oman kurjan luonteenne ja puutteelliset tiedot.

YLÖS ULOS JA LENKILLE MARSIPAANIPOSSU!!

Vierailija
78/136 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus:

Eläke tuli taas

Vierailija

klo 17:35 | 1.8.2022

Tilille ja 1844€ siellä möllötti.

Paljonko te saatte eläkettä?

Vierailija