Äkkilähdötkin törky kalliita, menee motivaatio työnteosta
Olemme mieheni kanssa (ei lapsia) joka kesä lähteneet viikoksi välimerelle, useimmiten äkkilähdöllä. Lennot+hotelli on maksanut n. 400€ per henkilö.
Nyt kun katsoo matkojen hintoja niin eihän noissa ole mitään järkeä. Lennot ja kämänen kahden tähden huonot arvostelut saanut hotelli, hinta n. 500€-600€ hlö.
Jos siis haluaisimme saman tasoisen reissun mitä aiemmin ollut, niin pitäisi pulittaa vähintään 700€ hlö, + siihen vielä käyttöraha (ravintolat jne).
Nämä matkat ovat aina olleet meille molemmille tärkeä asia, reissussa pääsemme aina kunnolla rentoutumaan ja se antaa motivaatiota jaksaa taas tehdä töitä.
Ei paljoa Pärnuut ym kiinnostele. Pitäisikö tässä ryhtyä työttömäksi, menee täysin motivaatio työnteosta kun ei kuitenkaan ole varaa palkita itseään.
Kommentit (188)
Maksaisin ilomielin jonkun 700e, mutta perheeltä nämä reissut maksavat jo lähemmäs 4000e jos haluaa All inclusiven. Tänä keväänä oli pakko jättää väliin tämän perheen reissut. Alkaa olemaan niin suolaiset hinnat, onneksi tuli lämmin toukokuu tännekin.
Keskituloisella, yksin asuvalla on edelleen varaa matkustaa. Joku 700-800e viikon lomasta on vielä ihan kohtuullinen hinta.
Vierailija kirjoitti:
Matkustelu ei ole ihmisoikeus. Jos ei rahaa niin sitten pysyt kotona.
Sehän on selvä että niin on tehtävä, mutta sehän ei muuta sitä faktaa, että motivaatio katoaa kokonaan työnteosta. Ymmärrän ap:ta. En nauti työnteosta millään tavalla itsekään, ja teen sitä ihan puhtaasti kohtuullisen hyvän palkan takia. Jos se hyöty menisi, eikä palkka riittäisi kuin pakolliseen elämiseen, niin eipä olisi motivaatiota minullakaan. Kävisin mieluummin sitten vaikka leipäjonossa ja nauttisin elämästäni puistoissa ja uimarannoilla mieluummin kuin töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai AP:tä ei 150 e lento Finnairilla kiinnosta esim Karpathokselle.Sieltä vaikka Bookingin kautta majoitus.Upea saari,ei massaturismia.
Mua kyllä kiinostaa. Loma heinäkuussa. En ole löytänyt mihinkään varteenotettavaan kohteeseen halvalla suoria, tai järkevällä vaihtoajalla olevia lentoja viikon-10 päivän matkaa ajatellen. Huomioitavaa on myös, että meitä olisi lähdössä kaksi aikuista ja 12v lapsi. Vähintään yksi ruumaan menevä laukku tarvitaan mukaan, lisäksi käsimatkatavarat. Jos siis on väliaskut, on vaihtoajan oltava riittävä, ja tietenkin jokainen lentoyhtiö perii kulunsa matkaravaroista. Mihin siis näillä spekseillä löytyy meille hyvällä hinnalla rantalomalle lennot?
Niin, siis mistä noita halpoja lentoja löytyy?
Lähden syksyllä kaupunkilomalle Roomaan, lento 252 eu muistaakseni ja vaatimaton hotelli n 40-50 euroa. Ei luotolla, luottokin on maksettava eikös juuu.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan ole todennut samaa asiaa?
Ap
Kyllä on todettu. Lisäksi matkojen valikoima on edelleen koronan jäljiltä paljon suppeampi verrattuna koronaa edeltävään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai AP:tä ei 150 e lento Finnairilla kiinnosta esim Karpathokselle.Sieltä vaikka Bookingin kautta majoitus.Upea saari,ei massaturismia.
Mua kyllä kiinostaa. Loma heinäkuussa. En ole löytänyt mihinkään varteenotettavaan kohteeseen halvalla suoria, tai järkevällä vaihtoajalla olevia lentoja viikon-10 päivän matkaa ajatellen. Huomioitavaa on myös, että meitä olisi lähdössä kaksi aikuista ja 12v lapsi. Vähintään yksi ruumaan menevä laukku tarvitaan mukaan, lisäksi käsimatkatavarat. Jos siis on väliaskut, on vaihtoajan oltava riittävä, ja tietenkin jokainen lentoyhtiö perii kulunsa matkaravaroista. Mihin siis näillä spekseillä löytyy meille hyvällä hinnalla rantalomalle lennot?
äkkilähdöt oli ennen koronaa suht halpoja. Katso äkkilähdöt.
Vierailija kirjoitti:
Keskituloisella, yksin asuvalla on edelleen varaa matkustaa. Joku 700-800e viikon lomasta on vielä ihan kohtuullinen hinta.
Ap ei tainnut kuulua keskituloisiin, joten ei lohduta häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun sehän se on että ne ei enää ole halpoja. Myöskään kohteita ei ole kuten aiemmin tarjolla. Italia tai Espanja olisi hakusessa, mutta hinta/ laatusuhde ei nyt tämä kesänä täsmää. Hyvällä hotellilla kivassa kohteessa ei ole mitään tarjolla kohtuulliseen hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äkkilähdöt olivat halpoja ennen koronaa, mutta eivät ole enää. Se oli vähän niin kuin tämän koko keskustelun pointti.
Sama havainto, kun katselin matkavaihtoehtoja kesäksi. Ollaan tavattu käydä 4-5 yön kaupunkilomalla Euroopassa, ja nyt sellaiset matkat ovat 50% kalliimpia kuin viime vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin ilomielin jonkun 700e, mutta perheeltä nämä reissut maksavat jo lähemmäs 4000e jos haluaa All inclusiven. Tänä keväänä oli pakko jättää väliin tämän perheen reissut. Alkaa olemaan niin suolaiset hinnat, onneksi tuli lämmin toukokuu tännekin.
Ja saa pistää enemmänkin. 6000€-7000€ löytyy myös All-inclusive kohteita Välimerelle eikä sisällä vielä kuin kaksi aikuista ja yhden lapsen.
No kuka niitä ylikalliita äkkilähtöjä nyt sitten ostaa?
Kyllä. Mä olen suunnitellut Albanian ja Slovenian reissua sekä Japania. Meinasin pyörtyä kun katsoin hintoja. Takana on ne ajat kun lennettiin eurolla Saksaan.
Eikö äkkilähtöjen muoto halpana matkustusvaihtoehtona loppunut jo vuosia sitten? En ole pitkiin aikoihin löytänyt äkkilähtönä mitään sen järkevämmän hintaista kuin kauemmaksi varattunakaan.
Vierailija kirjoitti:
No kuka niitä ylikalliita äkkilähtöjä nyt sitten ostaa?
Ainahan löytyy niitäkin, joilla rahaa riittää.
Mä olen valmis luopumaan kaikesta mutta matkustelua en lopeta. Luovuin autosta, käyn kampaajalla vain joka 12 viikko. En käy ravintolassa, en tilaa lehtiä, en osta enää vaatteita. Hankin kaupasta punaliputettuja tuotteita.
Ulkomaan matksilu ei kuulu ihmisoikeuksiin. Ne menee, joilla on rahaa. Suomessakin on vielä runsaasti ihmisiä, joilla on rahaa matkustaa. Itse en kuulu niihin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Mä olen suunnitellut Albanian ja Slovenian reissua sekä Japania. Meinasin pyörtyä kun katsoin hintoja. Takana on ne ajat kun lennettiin eurolla Saksaan.
Onneksi. On palattu järkevämpään matkailuun.
Tajuan kyllä autottomana, että autoilu maksaa paljon. Se on suurin syy sille, että minulla ei ole autoa.