Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äkkilähdötkin törky kalliita, menee motivaatio työnteosta

Vierailija
18.05.2023 |

Olemme mieheni kanssa (ei lapsia) joka kesä lähteneet viikoksi välimerelle, useimmiten äkkilähdöllä. Lennot+hotelli on maksanut n. 400€ per henkilö.

Nyt kun katsoo matkojen hintoja niin eihän noissa ole mitään järkeä. Lennot ja kämänen kahden tähden huonot arvostelut saanut hotelli, hinta n. 500€-600€ hlö.

Jos siis haluaisimme saman tasoisen reissun mitä aiemmin ollut, niin pitäisi pulittaa vähintään 700€ hlö, + siihen vielä käyttöraha (ravintolat jne).

Nämä matkat ovat aina olleet meille molemmille tärkeä asia, reissussa pääsemme aina kunnolla rentoutumaan ja se antaa motivaatiota jaksaa taas tehdä töitä.

Ei paljoa Pärnuut ym kiinnostele. Pitäisikö tässä ryhtyä työttömäksi, menee täysin motivaatio työnteosta kun ei kuitenkaan ole varaa palkita itseään.

Kommentit (188)

Vierailija
161/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu voi monille sinkuille olla harrastus. Yksin tai ystävän kanssa selviää aina halvemmalla kuin perheen tai kumppanin kanssa. Ehkäpä tässä on yksi syy jopa lapsimäärän laskuun? Kun on elätettäviä, rahaa ei riitä omiin huvituksiin kuten matkoihin.

Vierailija
162/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaisin ilomielin jonkun 700e, mutta perheeltä nämä reissut maksavat jo lähemmäs 4000e jos haluaa All inclusiven. Tänä keväänä oli pakko jättää väliin tämän perheen reissut. Alkaa olemaan niin suolaiset hinnat, onneksi tuli lämmin toukokuu tännekin.

Ei ole varaa, vaikka on yksi lapsi, josta menee jo aikuisen hinta. Onneksi ehdimme ennen koronaa matkustaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai AP:tä ei 150 e lento Finnairilla kiinnosta esim Karpathokselle.Sieltä vaikka Bookingin kautta majoitus.Upea saari,ei massaturismia.

Mua kyllä kiinostaa. Loma heinäkuussa. En ole löytänyt mihinkään varteenotettavaan kohteeseen halvalla suoria, tai järkevällä vaihtoajalla olevia lentoja viikon-10 päivän matkaa ajatellen. Huomioitavaa on myös, että meitä olisi lähdössä kaksi aikuista ja 12v lapsi. Vähintään yksi ruumaan menevä laukku tarvitaan mukaan, lisäksi käsimatkatavarat. Jos siis on väliaskut, on vaihtoajan oltava riittävä, ja tietenkin jokainen lentoyhtiö perii kulunsa matkaravaroista. Mihin siis näillä spekseillä löytyy meille hyvällä hinnalla rantalomalle lennot?

Niin, siis mistä noita halpoja lentoja löytyy?

Ei mistään! Koulujen loma-ajat ovat aina kalleimpia. Siksi lapsiperheet reissaavat keväällä tai syksyllä ja ottavat koulusta lomaa.

Vierailija
164/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai AP:tä ei 150 e lento Finnairilla kiinnosta esim Karpathokselle.Sieltä vaikka Bookingin kautta majoitus.Upea saari,ei massaturismia.

Ohiksena; kävin päiväretkellä Kosilta, ja oli pieni tuppukylä vailla tekemistä.

Vierailija
165/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kyllä kiinostaa. Loma heinäkuussa. En ole löytänyt mihinkään varteenotettavaan kohteeseen halvalla suoria, tai järkevällä vaihtoajalla olevia lentoja viikon-10 päivän matkaa ajatellen. Huomioitavaa on myös, että meitä olisi lähdössä kaksi aikuista ja 12v lapsi. Vähintään yksi ruumaan menevä laukku tarvitaan mukaan, lisäksi käsimatkatavarat. Jos siis on väliaskut, on vaihtoajan oltava riittävä, ja tietenkin jokainen lentoyhtiö perii kulunsa matkaravaroista. Mihin siis näillä spekseillä löytyy meille hyvällä hinnalla rantalomalle lennot?

Niin, siis mistä noita halpoja lentoja löytyy?

äkkilähdöt oli ennen koronaa suht halpoja. Katso äkkilähdöt.

Äkkilähdöt olivat halpoja ennen koronaa, mutta eivät ole enää. Se oli vähän niin kuin tämän koko keskustelun pointti.

ymmärsin, silti hän voi katsoa minkähintaisia NYT

Vierailija
166/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuka niitä ylikalliita äkkilähtöjä nyt sitten ostaa?

Minä. Olen hyvätuloinen, lapseton, ja lomaakin saan silloin kun haluan. Jos tekee mieli ensi viikolla Roomaan, ostan liput ja varaan hotellin ja lähden.

Vierailija
167/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryanairilla esim. 25.6 Venetsiaan meno-paluu 84€.

Monenko vaihdon kautta? Tuon 16 h matka-ajan jälkeen (1-3 vaihtoa) on taatusti loman tarpeessa😂

Vierailija
168/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen valmis luopumaan kaikesta mutta matkustelua en lopeta. Luovuin autosta, käyn kampaajalla vain joka 12 viikko. En käy ravintolassa, en tilaa lehtiä, en osta enää vaatteita. Hankin kaupasta punaliputettuja tuotteita.

Mulla noi samat, paitsi etten koskaan käy kampaajalla. Enkä lennä.

Vierailija
169/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuka niitä ylikalliita äkkilähtöjä nyt sitten ostaa?

Minä. Olen hyvätuloinen, lapseton, ja lomaakin saan silloin kun haluan. Jos tekee mieli ensi viikolla Roomaan, ostan liput ja varaan hotellin ja lähden.

Ja minä. Keskituloinen, lapseton ja lomaa en saa ihan milloin vaan, mutta 6 viikkoa vuodessa kuitenkin. Viime vuonna tein kolme viikon ulkomaanreissua, tänä vuonna yhden tai kaksi.

Vierailija
170/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaan matkailu se vasta kallista onkin. Mietin kaupunkilomaa Helsinkiin ja hotelliyöstä saa maksaa noin 200€ vaikka menisi arkena lomasesongin ulkopuolella hyvissä ajoin varaten.

Vierailija
171/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on kallistunut, matkatkin. Mutta helpoin ratkaisu on se, että matkustaa vain joka toinen vuosi, ei joka vuosi. Tai sitten matkustaa sesongin ulkopuolella, jolloin on halvempaa, eli pitää loman poikkeavaan aikaan eikä kesällä.

Vierailija
172/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentoja saa halvalla. Ota lento erikseen ja majoitus itse. Just olin Malagassa, lento 45€.

Lentokenttävero/-maksu on eurooppalaisilla kentillä satasen paikkeilla että todellinen kustannus tuolle lennolle on kuitenkin ollut enemmän vaikka sulle markkinoidaankin sitä riisuttua hintaa.

Mitä helvetin väliä sillä on? 😂

Maksat 45 euroa lennosta ja siihen päälle tulee sitten 100 euron lisämaksu (plus lisämaksuja matkatavaroista) niin mitä väliä sillä tosiaan on.

Vai meinasitko että joku muu maksaa tuon veron?

Lentoyhtiö tietysti maksaa! Lennoille myydään hyvin erihintaisia lentoja, osa maksaa samasta lennosta 20 euroa, osa 200 euroa jne.

Vierailija
173/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, esim Kreikan matkat ovat kallistuneet aivan älyttömästi, myös juuri nuo äkkilähdötkin. Ollaan kymmenkunta kertaa käyty perheen kaa kreetalla, nyt lapsi on sen verran iso, että oli tarkoitus lähteä ensi viikoksi kahdestaan kreetalle. ( molemmilla kesälomaviikko )

no , äkkilähdöt kreetalle / kreikkaan ovat + 700 € / per nuppi, siis sellaiset hotellit johon on yleensä järkeä lähteä... ennen koronaa pääsi viikoksi kesäkuussa 1600€ :lla koko perhe..vaikka olisi varannut matkan jo tammikuussa..ja vielä ihan hyvään hotelliin. No eipä lähetä nyt kreetalle, vaan lähdetäänkin toiseen suuntaan, Haaparantaan Cape East kylpylähotelliin.. saa kesän oluet, limsat, ja energiajuomat samalla reissulla ... ;)

Vierailija
174/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustus ylipäätään on noussut tosi paljon. Ei voi mitään jos haluaa matkustaa niin maksaa sitten siitä.

Saisi hinnat nousta edelleenkin. Varmasti etelässäkin, paikalliset ihmiset ovat tosi kyllästyneitä/ väsyneitä massaturismiin. Valtavasti turisteja, jotka kuitenkin kuluttavat rahaa paikanpäällä yllättävänkin vähän; kaikki muu toki kuluu...Turistit lutraavst suihkussa, kun paikallisilla ei ole aina edes talous että. Kuivuus on totisinta totta.

Vierailija
175/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monenko vaihdon kautta? Tuon 16 h matka-ajan jälkeen (1-3 vaihtoa) on taatusti loman tarpeessa😂

Ryanair lentää suoraan Helsingistä Venetsiaan.

Vierailija
176/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo pikkuautoa, ei perätuupparia joten on varaa käydä kerran pari ulkomailla. 

Vierailija
177/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryanair lentää suoraan Helsingistä Venetsiaan.

Oikeesti? Olen käyttänyt ainakin Finnairia mutta pian alkaa kiinnostamaan muutkin yhtiöt.

Vierailija
178/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tekee töitä jotta voisi tuhlata ja sitten taas valittaa elämisen (kuluttamisen) kalleutta. Mä käyn töissä jotta voisin saada rahaa jonka voi laittaa töihin eli sijoittaa. Sitä sijoitettavaa onkin kertynyt vuosien varrella koska en ole pää märkänä rynnännyt larppaamaan keskiluokkaista jokavuotisinen lomareissuineen joten nyt on kämppä maksettu ja sijoitusten tuotolla tekee helposti matkan tai kaksi tinkimättä arkimenoista.Jos siis haluaa.

Ap sä tarviit asennemuutoksen.

Vierailija
179/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä matkustan edelleen mutta se on sitten pois muusta kulutuksesta. Ei ihme että kotimaisia firmoja mm vaateliikkeitä menee konkurssiin. Olen siirtynyt täysin second hand vaatteisiin. Säästö on monta sataa kuukaudessa.

Vierailija
180/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seuraavin kriteerein tehnyt matkoja:

-Välimerellä

-2viikkoa

-All-inclusive

-Hotelli (omalla) rannalla

-Hotellin alue sellainen että rantatuoleja riittää kaikille/on vapaana iltapäivästäkin

-Mielellään lapsivapaa hotelli

-Voi sijaita vähän syrjemmässä tai hiljaisemmalla alueella, en tarvitse yökerhoja tai shoppailuja

Ja tuon kaiken on aiemmin saanut suunnilleen satasen päivä, mikä tekee sunnilleen 1400€ per henkilö.

Edullisin oli Turkki mihin maksoi 900€ per henkilö pari vuotta ennen koronaa.

Nyt katsoin niin alle 2000€ ei saa mitään mikä täyttää kriteerit. Ja tuon hinnan päälle tulee vielä bussikuljetukset ja ties mitä sivukuluja.

Harkinnassa omatoimiloma, mutta nuo valmiit hyviä kun haluaa vain maata auringossa aivot narikassa. Enkä tiedä edes säästääkö jos itse lennot ja hotellin varaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän