Yo-opinnot alkaa 17.8. - koska opintotukea saa?
Lukukausi alkaa 1.8. Ja tutorviikko tuolloin 17.8. Onko niin, että opintotukea saa vasta 1.9. Alkaen, vaikka opinnot alkaa jo elokuussa?
Arvatenkaan työttömyystukea ei saa elokuulta vai, kun on jo opiskelija? Mikä juttu tää on?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Syyskuun alusta. Ai mikäkö juttu? Kysy vaikka petteriltä tai riikalta.
Ei helwata
Saat työttömyystukea siihen saakka kunnes opinnot alkavat. Ensimmäisen lainaerän voi nostaa jo elokuussa.
Kyllä siihen, että opintotukea saa vasta 1.9. alkaen.
Mutta saat kuitenkin asumis- ja yleistukea vielä elokuussa, jos niitä saat muutenkin, eli ei sen suhteen hätää. Elokuussa et vielä ole opiskelija.
Mulla taas on paha tilanne kun tuoreena ylioppilaana taas en saa sitä yleistukea ollenkaan, pitää selviytyä ilman kesä- heinä- ja elokuu.
Vierailija kirjoitti:
Syyskuun alusta. Ai mikäkö juttu? Kysy vaikka petteriltä tai riikalta.
Onhan se opintotukikausi korkeakouluissa alkanut elokuun alussa jo varmasti vuosikymmeniä eikä siitä voi syyttää nykyistä hallitusta eikä edes viime vuosien edellisiä hallituksia.
Korjaus tähän: "Onhan se opintotukikausi korkeakouluissa alkanut elokuun alussa jo varmasti vuosikymmeniä eikä siitä voi syyttää nykyistä hallitusta eikä edes viime vuosien edellisiä hallituksia."
tarkoitin toki SYYSKUUN alussa
toisella asteella alkaa elokuussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyskuun alusta. Ai mikäkö juttu? Kysy vaikka petteriltä tai riikalta.
Onhan se opintotukikausi korkeakouluissa alkanut elokuun alussa jo varmasti vuosikymmeniä eikä siitä voi syyttää nykyistä hallitusta eikä edes viime vuosien edellisiä hallituksia.
Tarkoitit kai syyskuussa? Korkeakouluissa opintotukea ei saa elokuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyskuun alusta. Ai mikäkö juttu? Kysy vaikka petteriltä tai riikalta.
Onhan se opintotukikausi korkeakouluissa alkanut elokuun alussa jo varmasti vuosikymmeniä eikä siitä voi syyttää nykyistä hallitusta eikä edes viime vuosien edellisiä hallituksia.
Tarkoitit kai syyskuussa? Korkeakouluissa opintotukea ei saa elokuussa.
jos opiskelet kesällä, saat tukea myös kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyskuun alusta. Ai mikäkö juttu? Kysy vaikka petteriltä tai riikalta.
Onhan se opintotukikausi korkeakouluissa alkanut elokuun alussa jo varmasti vuosikymmeniä eikä siitä voi syyttää nykyistä hallitusta eikä edes viime vuosien edellisiä hallituksia.
Tarkoitit kai syyskuussa? Korkeakouluissa opintotukea ei saa elokuussa.
jos opiskelet kesällä, saat tukea myös kesällä.
Mutta kesäopintotukea ei saa ennen opintojen alkamista silloin 17.8. Eli aloittavat opiskelijat saavat opintotukea vasta syyskuun alusta.
Syyskuun alusta. Ai mikäkö juttu? Kysy vaikka petteriltä tai riikalta.