Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osa vuokra-asuntojen lemmikkikielloista on kyllä naurettavia!

Vierailija
18.05.2023 |

Kämppät on jätetty suurin piirtein alkuperäiskuntoon, korkeita vuokria pyydetään ja lemmikit kielletty. Ymmärtäisin paremmin, jos kyseessä olisi remontoitu asunto.

Avioeron takia joudun ainakin hetkeksi muuttamaan vuokralle, kunnes talo on myyty, ja koiran ottaisin mukaan.

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niistä voi usein neuvotella. Laitoin oman asuntoni vuokralle jokin aika sitten, enkä halunnut yksiselitteisesti sallia lemmikkejä, koska on ihan eri asia tuleeko pieneen kaksioon chihuahua vai saksanpaimenkoira. Joillain elämänhallintaongelmaisilla on kokonainen eläintarha, enkä halua sellaista asuntooni, mutta pienehköt, rauhalliset eläimet on ok. 

Kyllähän se niin on että elämäm kolulaisilla on usein mahdollisimman kookkaita koiria. Niiden kanssa sitten uhoillaan pihamaalla,

Vierailija
82/106 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä maailma tai yleinen ilmapiiri on muuttunut. Olen itse lähemmäs 60-vuotias, ja lapsuudessani asuttiin vuokra-asunnossa oikein hyvällä alueella, jolla osa asunnoista oli omistusasuntoja ja osa vuokra-asuntoja tai työsuhdeasuntoja, kuten meillä. Koiria ja kissoja oli missä oli, eivät haitanneet ketään. Ei haitannut myöskään pianon pimputus tai lasten leikit. Nykyään ei vaan siedetä enää mitään tai lasketaan joku parketinkin naarmu tai järsitty jalkalista asunnon arvoa alentavaksi tekijäksi - ja kielletään varmuuden vuoksi kaikki.

Työelämäkin on muuttunut sen verran stressaavaksi ja nopeatempoiseksi, että kotona halutaan olla rauhassa.

Minä muutin tähän taloyhtiöön koska kaikissa asunnoissa on lemikkieläimet kielletty, ja täällä ei juuri asu

- lapsia

- opiskelijoita

- hörhöjä

Paskanmarjat. Tällä ei ole mitään tekemistä työelämän kanssa vaan johtuu siitä, että ihmisten sietokyky on nykyään nolla. Suuri osa tarvitsisi henkistä valmennusta, ei sen sijaan lemmikit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on valurautaliesi? Näen mielessäni sellaisen mummolassa olleen puulämmitteisen lieden.

Vierailija
84/106 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä maailma tai yleinen ilmapiiri on muuttunut. Olen itse lähemmäs 60-vuotias, ja lapsuudessani asuttiin vuokra-asunnossa oikein hyvällä alueella, jolla osa asunnoista oli omistusasuntoja ja osa vuokra-asuntoja tai työsuhdeasuntoja, kuten meillä. Koiria ja kissoja oli missä oli, eivät haitanneet ketään. Ei haitannut myöskään pianon pimputus tai lasten leikit. Nykyään ei vaan siedetä enää mitään tai lasketaan joku parketinkin naarmu tai järsitty jalkalista asunnon arvoa alentavaksi tekijäksi - ja kielletään varmuuden vuoksi kaikki.

Niin, minä en nykyään siedä koiria enkä kissoja (enkä muitakaan nisäkkäitä ihmisiä lukuunottamatta), koska nykyään kurkkuni turpoaa umpeen niiden seurassa. Se turpoaa myös paikassa, jossa koira tai kissa on aiemmin ollut ja paikalle on jäänyt eläinpölyä. En oikein tiedä, pitäisikö itkeä vaiko nauraa tuolle kommentillesi. En ainakaan ole pyytämässä anteeksi olemassaoloani enkä allergiaani.

Olen keski-ikäinen joskaan en vielä lähellä kuuttakymmentä.

Vierailija
85/106 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan sen sinunkin asenteestasi näkee miksi ei. Jos asunto on jo hieman kulahtanut niin ei siinä haittaa vaikka lemmikit kuluttaisivat sitä roimasti lisää!

Ai "hieman"? Jos esimerkiksi keittiössä on iankaikkisen vanha valurautaliesi, se kertoo jo kaiken vuokrantantajan ahneudesta ja haluttomuudesta saattaa asunto ajan tasalle. Vuokra kyllä kelpaa.

Ei valurautaliedessä ole mitään vikaa. Outo olet.

Outo on se, joka nykypäivänä käyttää valurautaliettä, paitsi jossain kesämökillä. Itse olen käyttänyt induktioliettä 10 vuotta. Mutta jotkut jäävät jälkeen kehityksestä, ei sille mitään voi.

Olet yhä vaan outo koska miksi ihan hienosti toimiva liesi pitäisi roudata kaatsille siksi vaan että pysyisi "mukana kehityksessä"? Tämä juuri aiheuttaa ison osan maapallon ongelmista, ihmisten jatkuva perseilevä kaman uusiminen ja "kehittely".

Vierailija
86/106 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no kyllähän se myydessä laskee arvoa jos koko parketin keskellä on iso naarmu ja jalkalistat maksavat. Mutta jos mukisematta korvaat vauriot niin mikäs siinä. Ns. normaali kuluminen on asia erikseen, ei kukaan niitä pikku naarmuja kyttää suurennuslasilla.

No ei laske. Parkettiin tulee joka tapauksessa käytön myötä kulumia, ja jalkalistoja saa pilkkahintaan vaikka Puuilosta. Palstan asuntoekspertit taas vauhdissa, vaikka mitään todellista tietoa ei ole mistään. Mene sinäkin kittaamaan siideriä.

Olen vuokranantaja ja jos hurttasi syö jalkalistani tai tuhoaa parketti i niin sinä maksat ne. Oma tietoutesi näkyy olevan vittuil ua.

Vierailija
87/106 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pennut piirtää seiniin ja hajottaa paikkoja. Lemmikit ei näin tee.

Mulla ei ole pentuja vaan lapsi. Hän ei ole koskaan piirtänyt seiniin tai huonekaluihin. Eikä hän ole myöskään koskaan hajottanut paikkoja.

Vierailija
88/106 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vuokranantaja enkä ymmärrä sitä, että monissa "vuokrataan"-ilmoituksissa sallitaan pienet koirat. Eihän se koiran koosta ole kiinni osaako käyttäytyä ja kokemuksieni perusteella ne pikkurakit on niitä pahimpia koska niitä ei kouluteta. Kyllä vuokraan asunnon lemmikin omistajalle, ei ole ongelma.

Vierailija
89/106 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisystäväni muutti viime viikolla uuteen asuntoon.

Muuttopäivänä yövyimme siellä. Aamulla, kuuden aikaa, alkoi kuulua jostain....

"UUuuuuuuuuUUUUuUuuUUuUuUUuUUUU!

UuuUuuUuUUUUUUuUUUuuuuUUUU!

UUUUUUUUuuuuuuuUUUuuUuUUUUUUUuuuu!"

Tätä ulinaa saikin kuunnella seuraavat kuusi tuntia, kunnes ilmeisesti omistaja suvaitsi tulla kotiin. Ja kuluneen viikon aikana melkein joka päivä.

Ymmärrän hyvin lemmikkikieltoja, ainakin koirien. Kissat eivät yleensä harrasta tuntikausien kansanlaulukonsertteja.

Vierailija
90/106 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no kyllähän se myydessä laskee arvoa jos koko parketin keskellä on iso naarmu ja jalkalistat maksavat. Mutta jos mukisematta korvaat vauriot niin mikäs siinä. Ns. normaali kuluminen on asia erikseen, ei kukaan niitä pikku naarmuja kyttää suurennuslasilla.

No ei laske. Parkettiin tulee joka tapauksessa käytön myötä kulumia, ja jalkalistoja saa pilkkahintaan vaikka Puuilosta. Palstan asuntoekspertit taas vauhdissa, vaikka mitään todellista tietoa ei ole mistään. Mene sinäkin kittaamaan siideriä.

Olen vuokranantaja ja jos hurttasi syö jalkalistani tai tuhoaa parketti i niin sinä maksat ne. Oma tietoutesi näkyy olevan vittuil ua.

Perusjalkalista ei kaupassa montaa euroa maksa, mutta kun vanhan rikotun irrottaa siististi, ostaa uuden, asentaa, teippaa, maalaa huoneen muun värityksen mukaan, odottaa kuivumista ja repii lopulta teipit pois, niin kyllä yksinkertaisellekin listalle hintaa kertyy. Tässä olen viikon pintarempannut kämppää, eikä muuten tullut todellakaan maksamaan "vain osien ja maalien verran".

Vierailija
91/106 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan sen sinunkin asenteestasi näkee miksi ei. Jos asunto on jo hieman kulahtanut niin ei siinä haittaa vaikka lemmikit kuluttaisivat sitä roimasti lisää!

Ai "hieman"? Jos esimerkiksi keittiössä on iankaikkisen vanha valurautaliesi, se kertoo jo kaiken vuokrantantajan ahneudesta ja haluttomuudesta saattaa asunto ajan tasalle. Vuokra kyllä kelpaa.

Mitä vikaa on valurautaliedessä jos se toimii? Jättääpähän sinunlaisesi hankalat vuokralaiset asunnon väliin ja vuokranantaja kiittää.

Vuokralainen pilasi keraamisen lieden. Keraaminen liesi vaatii säännöllistä puhdistusta, valurautalieden saa pelastettua pinttyneestäkin kunnosta.

Vierailija
92/106 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo on se, joka nykypäivänä käyttää valurautaliettä, paitsi jossain kesämökillä. Itse olen käyttänyt induktioliettä 10 vuotta. Mutta jotkut jäävät jälkeen kehityksestä, ei sille mitään voi.

Ja joillakin on jäänyt pään kehitys kesken, näemmä. Itse en ala uusimaan hyviä ruuanlaittoastioita yhden hellan takia. Lisäksi haluan hellan, joka ei päästä itsestään ylimääräisiä ääniä, ruuasta tuleva ääni riittää.

Vierailija
93/106 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää ottako asuntoihinne räksyttäviä rakkeja!

Naapurit ei kestä!

Älkää ottako asuntoihinne rällääviä juoppoja tai juhlivia opiskelijoita, naapurit ei kestä!

Noista kumpikaan ryhmä ei yleensä hakutilanteessa ilmoita, että ryyppää äänekkäästi tai luukuttaa musaa. Heidän kanssaan aloitetaan häätöprosessi kaikkien sääntöjen puitteissa. Normaalijärkinen naapuri ymmärtää, että prosessiin menee oma aikansa, mutta seuraava vuokralainen voikin sitten olla kunnollinen ja hiljainen. Asunnon omistajalla nyt kuitenkin on oikeus vuokrata sitä kämppäänsä.

Eläinkielto eliminoi naapurien häirinnän ja tuhot.

Näitä ei voi verrata keskenään. Vuokranantajalle tulee vuokralaisensa aiheuttama häiriö aina yllätyksenä, ja aiheuttaa myös hänelle todellista harmia ja myös sitä vuokratulonmenetystä yleensä. Pahimmassa tapauksessa juurikin se tuhottu asunto. Remontti taas häiritsee uudelleen niitä naapureita. Kukaan vuokranantaja ei aiheuta tätä tahallaan.

Vierailija
94/106 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, nykyään mielenterveysongelmat ja huumeiden käyttö ovat aivan toista luokkaa kuin tuolloin. Silloin myös ihmiset kävivät enemmän töissä, nykyään tehdään etätöitä. Asenne oli myös toisenlainen, silloin maksettiin esim. "lainattu satanen" takaisinkin, mutta nyt on enemmän velkaisia ja ulosottoisia kuin koskaan.

Kukin saa olla omaa mieltään siitä millaisessa kunnossa haluaa vuokrattavan asuntonsa säilyvän. Normaalilla elämisellä ei mitään naarmuja pitäisi lattiaan tulla, kun ei esim. anneta lasten ajaa rakkineillaan sisätiloissa jne. Koira voi myös pilata lattiapinnat täysin.

Muiden omaisuutta tulee kunnioittaa. Tuskin kukaan omaa asuntoaankaan haluaa itse pistää remontointikuntoon. Siisteys ja kunnossapito ovat viihtyisyyttä.

Vierailija
95/106 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet yhä vaan outo koska miksi ihan hienosti toimiva liesi pitäisi roudata kaatsille siksi vaan että pysyisi "mukana kehityksessä"? Tämä juuri aiheuttaa ison osan maapallon ongelmista, ihmisten jatkuva perseilevä kaman uusiminen ja "kehittely".

No vaikka ihan siksi, että se sun ihannoima perkeleen valurautaliesi vie sähköä aivan helvetisti! Lisäksi se ei toimi siten kuin nykyajan ruuanlaitossa pitäisi toimia. Mutta siitähän sinä et tiedä mitään.

Vierailija
96/106 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka ihan siksi, että se sun ihannoima perkeleen valurautaliesi vie sähköä aivan helvetisti! Lisäksi se ei toimi siten kuin nykyajan ruuanlaitossa pitäisi toimia. Mutta siitähän sinä et tiedä mitään.

Sulla on nyt jotain häikkää päässäsi! Kielenkäyttösi on kutakuinkin törkeää! Valurautaliesiä myydään täyttä päätä, eikä kukaan ole koskaan taivastellut sähkönkulutusta.

Mekin hankittiin vuosia sitten suht laadukas induktioliesi, mutta eipä se sähkölaskussa ihan ekana näkynyt oikein mitenkään. Nopeuttaa vaan toimintaa.

Ikävä asenne sinulla, luulet olevasi oikeassa, mutta kullakin on oma makunsa ja omat kokemuksensa asioista!  Tuskin maksat myöskään muiden sähkölaskuja? eri

Vierailija
97/106 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäähän siitä koirasta jälkiä. asun kunnallisessa vuokra-asunnossa. Koira on raapinut yhden oven ovenkarmia vähäsen kun on laitettu joskus huoneeseen hetkeksi. Kun minulla oli koiranpentu se kävi järsimässä lämpäpatterin semmoisesta putkesta maalia pois. Myöskin listoja yritti syödä mutta kielsin. Olen kuullut että vähän heppoisempaan seinään on joskus koira saanut tehtyä reikääkin, minulla ei ole vastaavaa tehnyt.

Sisäsiisteyttä opetellessa pissaa tuli välillä lattiallekin vähän imukykyisistä alustoista huolimatta. Yhdestä kohtaa laminaatti on ihan pikkuisen kuprunnut.

Kun minulla oli pitkään iäkäs koira, se ei tehnyt yhtään mitään asunnolle enkä tiedä voisiko asunnosta sanoa että se näyttäisi siltä että siellä olisi asunut edes koiraa.

Jos vuokranantaja antaa vuokralaisen pitää esim. koiraa, ei hän voi mitenkään tietää tai kontrolloida, että sinne tulee sellainen kiltti koira joka ei tee pahojaan. Sen takia yleiskielto, niin saa olla huoleton.

Ja miten voi asettaa vuokralaiset eri asemaan, toiselta kieltää ja toiselta ei? Jos on asunto jo kerran tuhottu, niin eikö ole aika loogista, että rempan jälkeen ei enää halua koiria asuntoonsa. Se on nimittäin sijoitus, ei mitään hyväntekeväisyyttä.

En ole koskaan ymmärtänyt "kiltti koira" termiä. Kiltillekin koiralle voi tulla eroahdistus, jäätävä ripuli-oksennus-vatsatauti tai pissat sisälle, kun kiltti omistaja ei jostain syystä vie ajoissa ulos.

Tuotahan voi sattua kenelle tahansa... Moni aikuinenkin oksentaa suoraan lattialle (osalla, kuten itsellä, on toki refleksi hakeutua pytylle ajoissa). Lapsi voi pissata lattialle, piirtää seinään.... Aikuinen voi pudottaa painavan esineen parketille... Sh*t happens ja silleen.

Vierailija
98/106 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vukraasutooni ei saa ottaa mitään eläimiä. Syy on että eläimet eivät kuulu kerrostalo asuntoihin. 👍

Samoin. Kaksi vuokra asuntoani on mennyt hyvin vuokralle ilman eläimiä. Joka vaihdon yhteydessä 3kk takuuvuokra ja luottotietojen tarkistus.

Vierailija
99/106 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäähän siitä koirasta jälkiä. asun kunnallisessa vuokra-asunnossa. Koira on raapinut yhden oven ovenkarmia vähäsen kun on laitettu joskus huoneeseen hetkeksi. Kun minulla oli koiranpentu se kävi järsimässä lämpäpatterin semmoisesta putkesta maalia pois. Myöskin listoja yritti syödä mutta kielsin. Olen kuullut että vähän heppoisempaan seinään on joskus koira saanut tehtyä reikääkin, minulla ei ole vastaavaa tehnyt.

Sisäsiisteyttä opetellessa pissaa tuli välillä lattiallekin vähän imukykyisistä alustoista huolimatta. Yhdestä kohtaa laminaatti on ihan pikkuisen kuprunnut.

Kun minulla oli pitkään iäkäs koira, se ei tehnyt yhtään mitään asunnolle enkä tiedä voisiko asunnosta sanoa että se näyttäisi siltä että siellä olisi asunut edes koiraa.

Jos vuokranantaja antaa vuokralaisen pitää esim. koiraa, ei hän voi mitenkään tietää tai kontrolloida, että sinne tulee sellainen kiltti koira joka ei tee pahojaan. Sen takia yleiskielto, niin saa olla huoleton.

Ja miten voi asettaa vuokralaiset eri asemaan, toiselta kieltää ja toiselta ei? Jos on asunto jo kerran tuhottu, niin eikö ole aika loogista, että rempan jälkeen ei enää halua koiria asuntoonsa. Se on nimittäin sijoitus, ei mitään hyväntekeväisyyttä.

En ole koskaan ymmärtänyt "kiltti koira" termiä. Kiltillekin koiralle voi tulla eroahdistus, jäätävä ripuli-oksennus-vatsatauti tai pissat sisälle, kun kiltti omistaja ei jostain syystä vie ajoissa ulos.

Tuotahan voi sattua kenelle tahansa... Moni aikuinenkin oksentaa suoraan lattialle (osalla, kuten itsellä, on toki refleksi hakeutua pytylle ajoissa). Lapsi voi pissata lattialle, piirtää seinään.... Aikuinen voi pudottaa painavan esineen parketille... Sh*t happens ja silleen.

Aikuinen on heti valmiina siivoamaan sen oksennuksensa ja lapsen pissat ja kakat, mutta tilanne on ihan eri, kun koiran oksennus, virtsa tai ripuliuloste lojuu helteessä työpäivän ajan laminaatilla. Lattia menee uusiksi.

Lapsen teot on vahinko ja ne voi korvata, joko itse tapetoimalla tai sopimalla vuokranantajan kanssa, vaikka takuuvuokrasta pois. Mutta jos antaa tahallaan koiran tuhota asunnon, niin se ei ole mitenkään ymmärrettävää. 

Vierailija
100/106 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä vie sähköä helvetisti. Sinä ilmeisesti vaan et osaa käyttää sitä taloudellisesti. Se toimiikin ihan niin kuin pitää. No, jos haluat pitää itsestään vinkuvaa hellaa keittiössä, omahan on häpeäsi. Onneksi omani on äänetön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme