Osa vuokra-asuntojen lemmikkikielloista on kyllä naurettavia!
Kämppät on jätetty suurin piirtein alkuperäiskuntoon, korkeita vuokria pyydetään ja lemmikit kielletty. Ymmärtäisin paremmin, jos kyseessä olisi remontoitu asunto.
Avioeron takia joudun ainakin hetkeksi muuttamaan vuokralle, kunnes talo on myyty, ja koiran ottaisin mukaan.
Kommentit (106)
Älkää ottako asuntoihinne räksyttäviä rakkeja!
Naapurit ei kestä!
Vierailija kirjoitti:
Meidän talossa yksi vuokrattu asunto jossa koirat räksyttää, raapii ovia, paskoo sisälle kun ei viedä ulos ym.
Tuho päällä.
Kai olet/joku on tehnyt eläinsuojeluilmoituksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän talossa yksi vuokrattu asunto jossa koirat räksyttää, raapii ovia, paskoo sisälle kun ei viedä ulos ym.
Tuho päällä.Kai olet/joku on tehnyt eläinsuojeluilmoituksen?
No eihän sitä kannata tehdä, kun voi vinkua mammapalstalla. Tämä tarina tuskin on edes tosi, vaan palstan koiravihaaja haluaa taas lyödä löylyä kiukaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan sen sinunkin asenteestasi näkee miksi ei. Jos asunto on jo hieman kulahtanut niin ei siinä haittaa vaikka lemmikit kuluttaisivat sitä roimasti lisää!
Ai "hieman"? Jos esimerkiksi keittiössä on iankaikkisen vanha valurautaliesi, se kertoo jo kaiken vuokrantantajan ahneudesta ja haluttomuudesta saattaa asunto ajan tasalle. Vuokra kyllä kelpaa.
Mitä vikaa on valurautaliedessä jos se toimii? Jättääpähän sinunlaisesi hankalat vuokralaiset asunnon väliin ja vuokranantaja kiittää.
Yksinkertaisesti karmea.
T. Eri
Toi lemmikkikielto on vaan yksityisillä ja ainakin asunnoissa jossa on parketti.
Asutaan vuokralla ja täällä ihan melkein kaikilla on lemmikki.
Vuokranantajana olen nyt joustanut hieman ja sallin lemmikit tietyin rajauksin. Itsekin olen välillä vuokralla ja huvittaa kun jossain läävässäkin on ehdoton lemmikkikielto. Aion jossain vaiheessa myydä näillä keittiönkaapeilla kämpän, joten mitään kuuden kissan ja rottweilerpennun pesuetta ei vielä oikein voi ottaa. Muuten olen sitä mieltä, että pitäisi saada erilaisia vuokra-asuntoja ja osan voisi hyvin jättää peruskuntoisiksi ja muovimatolle jolloin pari pientä koiraa ei varmaan saisi aikaan tuhoa. Tai pyytäisi vähän korkeamman vakuusmaksun?
Vierailija kirjoitti:
Älkää ottako asuntoihinne räksyttäviä rakkeja!
Naapurit ei kestä!
Älkää ottako asuntoihinne rällääviä juoppoja tai juhlivia opiskelijoita, naapurit ei kestä!
Kyllä maailma tai yleinen ilmapiiri on muuttunut. Olen itse lähemmäs 60-vuotias, ja lapsuudessani asuttiin vuokra-asunnossa oikein hyvällä alueella, jolla osa asunnoista oli omistusasuntoja ja osa vuokra-asuntoja tai työsuhdeasuntoja, kuten meillä. Koiria ja kissoja oli missä oli, eivät haitanneet ketään. Ei haitannut myöskään pianon pimputus tai lasten leikit. Nykyään ei vaan siedetä enää mitään tai lasketaan joku parketinkin naarmu tai järsitty jalkalista asunnon arvoa alentavaksi tekijäksi - ja kielletään varmuuden vuoksi kaikki.
Se asunto on jonkun toisen omaisuutta. Kai se nyt hemmetti saa päättää tuleeko sinne eläimiä tai saako vetää körssiä sisällä. Siinä ole mitään naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä maailma tai yleinen ilmapiiri on muuttunut. Olen itse lähemmäs 60-vuotias, ja lapsuudessani asuttiin vuokra-asunnossa oikein hyvällä alueella, jolla osa asunnoista oli omistusasuntoja ja osa vuokra-asuntoja tai työsuhdeasuntoja, kuten meillä. Koiria ja kissoja oli missä oli, eivät haitanneet ketään. Ei haitannut myöskään pianon pimputus tai lasten leikit. Nykyään ei vaan siedetä enää mitään tai lasketaan joku parketinkin naarmu tai järsitty jalkalista asunnon arvoa alentavaksi tekijäksi - ja kielletään varmuuden vuoksi kaikki.
Niin no kyllähän se myydessä laskee arvoa jos koko parketin keskellä on iso naarmu ja jalkalistat maksavat. Mutta jos mukisematta korvaat vauriot niin mikäs siinä. Ns. normaali kuluminen on asia erikseen, ei kukaan niitä pikku naarmuja kyttää suurennuslasilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet mahtanut huomata niin asuntojen hinnat ovat moninkertaistuneet 60 vuoden takaiseen verrattuna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet mahtanut huomata niin asuntojen hinnat ovat moninkertaistuneet 60 vuoden takaiseen verrattuna
On kyllä noussut ihmisten tulotasokin vastaavasti. Mutta taidat olla palstamamma, joka ei näistä asioista mitään tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan sen sinunkin asenteestasi näkee miksi ei. Jos asunto on jo hieman kulahtanut niin ei siinä haittaa vaikka lemmikit kuluttaisivat sitä roimasti lisää!
Ai "hieman"? Jos esimerkiksi keittiössä on iankaikkisen vanha valurautaliesi, se kertoo jo kaiken vuokrantantajan ahneudesta ja haluttomuudesta saattaa asunto ajan tasalle. Vuokra kyllä kelpaa.
Ei valurautaliedessä ole mitään vikaa. Outo olet.
Vierailija kirjoitti:
Onko myös esim. "ystävän" lemmikin hoitoon ottaminen vaikkapa lomamatkan ajaksi kiellettyä tällaisissa tilanteissa? Itse en kyllä välittäisi ko.kielloista hevonkukkuakaan jos tietäisin että olen hyvin pian lähdössä jo pois-irtisanomisaika kun on vähintään sen puolivuotta. Aivan naurettavia ovat nämä yksityiset vuokranantajat.
Jos vuokrasopimuksessa on kielletty lemmikit, lemmikin ottaminen on sopimusrikkomus jolloin sopimuksen purku on välittömästi mahdollinen. Tavallinen vuokrasopimukse irtisanomisaika on 6kk, sopimuksen purku on varoitus ja jos koira ei ole huomenna ulkona, sopimuksen purku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no kyllähän se myydessä laskee arvoa jos koko parketin keskellä on iso naarmu ja jalkalistat maksavat. Mutta jos mukisematta korvaat vauriot niin mikäs siinä. Ns. normaali kuluminen on asia erikseen, ei kukaan niitä pikku naarmuja kyttää suurennuslasilla.
No ei laske. Parkettiin tulee joka tapauksessa käytön myötä kulumia, ja jalkalistoja saa pilkkahintaan vaikka Puuilosta. Palstan asuntoekspertit taas vauhdissa, vaikka mitään todellista tietoa ei ole mistään. Mene sinäkin kittaamaan siideriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei valurautaliedessä ole mitään vikaa. Outo olet.
Outo on se, joka nykypäivänä käyttää valurautaliettä, paitsi jossain kesämökillä. Itse olen käyttänyt induktioliettä 10 vuotta. Mutta jotkut jäävät jälkeen kehityksestä, ei sille mitään voi.
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan noissa välillä syynä se, että pelätään, että koira häiritsee naapureita ja tulee valituksia?
Tämä.
Ja ongelma muuten koskee enemmän vanhoja asuntoja, joissa äänieristys on heikompi.
Esimerkiksi minä asun vanhassa puukerrostalossa. Täällä jos koira alkaisi haukkumaan yhdessä asunnnossa, niin se kuuluisi kaikkialle. Ja ikävä kyllä asia on niin että yleensä se lemmikki on koira, ja usein se haukkuu.
Olen asunut viimeiset neljä vuotta asunnossa smissä on lemmikit kielletty. Koko sen ajan mulla on ollut tuo sama koira. Vuokraisäntä ei tiedä ja asuu ulkomailla joten ei vahingossakaan näe kyseistä eläintä. Joku puolisen vuotta sitten nähtiin yläkerran naapuri rappukäytävässä joka oli ihan silleen "Ai sinä olet ottanut koiran", vaikka kyllä se on ollut täällä yhtä kauan kuin minäkin. Mutta kun ei hauku edes yksin ollessaan eikä tuhoa mitään niin kukapa sitä huomaisi. Ja nyt kun huudatte mulle, että ei noin saa tehdä niin tiedoksi, että mulla oli hyvin väkivaltainen ex-mies ja olin niin onnellinen kun mulle kerrottiin, että sulle on turvakotipaikka. Paitsi että sinne ei saa ottaa lemmikkejä(?!?). Vuokrasin siis ensimmäisen asunnon minkä sain ja todellakin otin koirani mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Työelämäkin on muuttunut sen verran stressaavaksi ja nopeatempoiseksi, että kotona halutaan olla rauhassa.
Minä muutin tähän taloyhtiöön koska kaikissa asunnoissa on lemikkieläimet kielletty, ja täällä ei juuri asu
- lapsia
- opiskelijoita
- hörhöjä
Niin, nyt tais olla kyse eläimistä, vaikka olet oikeassa. Jos haluaa vuokralaisen, ei voi laittaa ihmistenpitokieltoa.