Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osa vuokra-asuntojen lemmikkikielloista on kyllä naurettavia!

Vierailija
18.05.2023 |

Kämppät on jätetty suurin piirtein alkuperäiskuntoon, korkeita vuokria pyydetään ja lemmikit kielletty. Ymmärtäisin paremmin, jos kyseessä olisi remontoitu asunto.

Avioeron takia joudun ainakin hetkeksi muuttamaan vuokralle, kunnes talo on myyty, ja koiran ottaisin mukaan.

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan sen sinunkin asenteestasi näkee miksi ei. Jos asunto on jo hieman kulahtanut niin ei siinä haittaa vaikka lemmikit kuluttaisivat sitä roimasti lisää!

Ai "hieman"? Jos esimerkiksi keittiössä on iankaikkisen vanha valurautaliesi, se kertoo jo kaiken vuokrantantajan ahneudesta ja haluttomuudesta saattaa asunto ajan tasalle. Vuokra kyllä kelpaa.

Ei valurautaliedessä ole mitään vikaa. Outo olet.

Outo on se, joka nykypäivänä käyttää valurautaliettä, paitsi jossain kesämökillä. Itse olen käyttänyt induktioliettä 10 vuotta. Mutta jotkut jäävät jälkeen kehityksestä, ei sille mitään voi.

Olet yhä vaan outo koska miksi ihan hienosti toimiva liesi pitäisi roudata kaatsille siksi vaan että pysyisi "mukana kehityksessä"? Tämä juuri aiheuttaa ison osan maapallon ongelmista, ihmisten jatkuva perseilevä kaman uusiminen ja "kehittely".

No vaikka ihan siksi, että se sun ihannoima perkeleen valurautaliesi vie sähköä aivan helvetisti! Lisäksi se ei toimi siten kuin nykyajan ruuanlaitossa pitäisi toimia. Mutta siitähän sinä et tiedä mitään.

Älä viitsi meuhkata.

On totta, että induktioliesi välittää lämmön tehokkaammin ruokaan kuin perinteinen sähköliesi. Ero ei kuitenkaan ole mikään "yö ja päivä" -tyyppinen. Eikä induktioliesi edelleenkään esimerkiksi keitä litraa vettä yhtä nopeasti eikä yhtä hyvällä hyötysuhteella kuin tavallinen 29 euron 2 kilowatin vedenkeitin (tieto, ei arvaus).

Ostin induktiolieden viime vuonna, ja vaikka se onkin mieleeni, en viitsisi meuhkata tuolla tavalla asiasta. Lieden ehkä paras ominaisuus on se, ettei sitä voi unohtaa päälle, kunhan ei vaan säilytä sen päällä astioita.

Vierailija
102/106 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan sen sinunkin asenteestasi näkee miksi ei. Jos asunto on jo hieman kulahtanut niin ei siinä haittaa vaikka lemmikit kuluttaisivat sitä roimasti lisää!

Ai "hieman"? Jos esimerkiksi keittiössä on iankaikkisen vanha valurautaliesi, se kertoo jo kaiken vuokrantantajan ahneudesta ja haluttomuudesta saattaa asunto ajan tasalle. Vuokra kyllä kelpaa.

Outo on se, joka nykypäivänä käyttää valurautaliettä, paitsi jossain kesämökillä. Itse olen käyttänyt induktioliettä 10 vuotta. Mutta jotkut jäävät jälkeen kehityksestä, ei sille mitään voi.

Olet yhä vaan outo koska miksi ihan hienosti toimiva liesi pitäisi roudata kaatsille siksi vaan että pysyisi "mukana kehityksessä"? Tämä juuri aiheuttaa ison osan maapallon ongelmista, ihmisten jatkuva perseilevä kaman uusiminen ja "kehittely".

No vaikka ihan siksi, että se sun ihannoima perkeleen valurautaliesi vie sähköä aivan helvetisti! Lisäksi se ei toimi siten kuin nykyajan ruuanlaitossa pitäisi toimia. Mutta siitähän sinä et tiedä mitään.

Eikä vie sähköä helvetisti. Sinä ilmeisesti vaan et osaa käyttää sitä taloudellisesti. Se toimiikin ihan niin kuin pitää. No, jos haluat pitää itsestään vinkuvaa hellaa keittiössä, omahan on häpeäsi. Onneksi omani on äänetön.

En ole äskeinen mölyävä häirikkkö, mutta haluan huomauttaa, että jos olet kuullut induktiolieden vinkuvan, on laite joko ollut huono tai rikkinäinen. Minulla on induktioliesi, ja se ei vingu. Jotkut kattilat hieman sirisevät liedellä lämmetessään, mutta eivät kaikki, enkä ole vielä keksinyt, mistä tämä johtuu. Esimerkiksi valurautapaistinpannu on liedellä aivan äänetön ja miellyttävä käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän mahtaa olla "nykyajan" ruoanlaitto?

Mä sanoisin, että se on tulen keksimisestä lähtien pysynyt kutakuinkin samana.

Terveisin nimim. 20 vuotta 70-luvun kaasuliedellä kokannut

Vierailija
104/106 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taloyhtiössä on sovittu ettei lemmikkejä taloon niin kuinka joku voi olla niin itseään täynnä ettei voi sitä kunnioittaa? Minäminäminä.... miksi pitää kirjoittaa se vuokrasopimus silloin? Ei taida olla muutoinkaan mikään helppo ihminen.

Vierailija
105/106 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse vuokranantaja enkä ymmärrä sitä, että monissa "vuokrataan"-ilmoituksissa sallitaan pienet koirat. Eihän se koiran koosta ole kiinni osaako käyttäytyä ja kokemuksieni perusteella ne pikkurakit on niitä pahimpia koska niitä ei kouluteta. Kyllä vuokraan asunnon lemmikin omistajalle, ei ole ongelma.

Epätodennäköisemmin pieni jyrsii kämpän tuusannuuskaksi kuin ison rodun pentu. Itselläni on tosin iso koira, mutta vanha ja laiska eikä tuhoa mitään. Tässä voi käyttää järkeä t. toinen vuokranantaja. P.S. vuokralaisen koiran aiheuttama mahdollinen melu ei sinänsä vaikuta vuokralaisen hyvyyteen tai huonouteen. Jos aiheuttaa häiriötä niin naapurit tekevät valituksia ja vuokralaisella mahdollisuus puuttua käytökseen. Ei vaikuta siis vuokranmaksukykyyn tai asunnon kuntoon.

Vierailija
106/106 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos taloyhtiössä on sovittu ettei lemmikkejä taloon niin kuinka joku voi olla niin itseään täynnä ettei voi sitä kunnioittaa? Minäminäminä.... miksi pitää kirjoittaa se vuokrasopimus silloin? Ei taida olla muutoinkaan mikään helppo ihminen.

Tähän huomauttaisin sellaisen jutun, että taloyhtiö ei voi asettaa millään valtuuksilla mitään yhteistä lemmikkikieltoa kaikkiin yhtiön asuntoihin. On tosin olemassa joitain allergia-asuntoja joillain vuokrayhtiöillä. Tiedän tämän koska olen vuokranantaja ja käyn koulutuksissa. Sen sijaan yksittäiseen asuntoon voi omistaja kieltää tuomasta lemmikkejä asumaan ja sitä täytyy toki kunnioittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi