Kenen vastuu mielestänne on tällainen työkkärin mokaus?
Minulle luvattiin 7 kuukauden palkkatukioikeus työkkäristä. Ja sainkin sen avulla mukavan työpaikan, ja palkka olisi minun mittappuullani hyvä. Sovin jo siis työpaikan johtajan kanssa työstä, ja olimme molemmat innoissamme. Lomatkin jo sovittiin.
Nyt työkkäristä soitettiin että virkailijalle on tullut laskuvirhe, minulla ei olekaan palkkatukioikeutta. Pahoittelivat kovasti. Mutta jäin miettimään, eikö työkkärin pitäisi ottaa joku vastuu asiasta. Ehdin jo tilata ulkomaanmatkan lennotkin. Jotka nyt täytyy ilmeisesti perua.
Kommentit (147)
Maksoitko (toivotaan toivotaan unelmavaluutalla;) ulkomaanmatkan lennotkin samalla kun kiireellä tilasit?
Vierailija kirjoitti:
Palkkatukiprosenttini on 50 prossaa.
Ei minua työkkärin asiakkaana kiinnosta tiimit, vaan se että virkailija sanoi minulle. " Sinulla on oikeus palkkatukeen, nyt _vain_ reippaasti _palkkatukipaikkoja_ hakemaan"
Ymmärrän, ettei tämä ole maata kaatava asia. Ukrainassa on sota, ja lapsia kuolee siellä. Sitä en ymmärrä, miksi joku teistä ei voi kompata minua edes vähän.
Ap
Auktoriteettiusko romukoppaan ja turha komppi pihalle kun se ei muuta mitään ja sillä et siksi tee mitään.
Nyt lässähti jo alusta alkaen löysä provo.
Työsuhdetta ei saa aloittaa, jos haluaa palkkatuen, ennen kuin virallinen päätös tuesta on tehty. Sanotaan selvästi ohjeissa. Kaikki työnantajat eivät edes saa palkkatukityöhön työllistää, esim. jos on verovelkaa. Aloititko työn ennen päätöstä?
Myös palkkatukitemppuilun tarkoitus on saada toistaitoinen/vajaakykyinen työntekijä normipalkkatyöhön.
Se oman virkailijan sanoma määrä ja kesto on aina arvio. Totuus paljastuu vasta kun työnantaja hakee sitä. Voi olla ettei työnantaja saa sitä ja sitähän ne ei sulle voi kertoa, että mikä se syy oli.
Näin mä sen ymmärsin, kun sain sen mahdollisuuden. Pääsin lopulta töihin ilman sitä.
Miksi ne lennot pitäisi perua kun aikaa nyt sitten ainakin riittää?
Työkkäri jos jotenkin mokaa, niin koskaan ei tule mitään seuraamuksia työkkärille. Mutta jos työtön mokaa jotenkin niin seuraamuksia tulee satavarmasti.
Hyi hitto mitä porukkaa täällä palstalla on. Köyhät kyykkyyn ja naiset keittiöön. Hävetkää. Olette oksettavia.
Eikös se palkkatuki pidä hakea ennen työsopimuksen tekoa. Meilläpäin hakemuksen käsittely kestää kuulemma n. 2 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto mitä porukkaa täällä palstalla on. Köyhät kyykkyyn ja naiset keittiöön. Hävetkää. Olette oksettavia.
Turhaa huutelua tyhjästä nyhjäistyillä katteettomilla syytöksillä kun noin ei ole täällä missään rustattu.
Paskainen, illan viimeinen provo, oli tää ap:n selostus.
Vierailija kirjoitti:
Paskainen, illan viimeinen provo, oli tää ap:n selostus.
Provoajan on tiedettävä provoamastaan aiheesta edes saman verran kuin muut perttipirkkoperuspersoonat tai käy näin nolosti.
No valitettavasti vasta ennen kuin sinulla on työsopimus allekirjoitettuna mikään ei ole varmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo matkajuttu ei ollut jutussani pääpointti, se oli vain sivukaneetti. Mutta olen muuten pöyristynyt että tällaisia virheitä voi sattua. Tai siis virheitähän voi aina sattua, mutta että en saa minkäänlaista korvausta tai ehkäpä virallista anteeksipyyntöä työkkärin johtajalta. Jotakin. En minä tiedä. Jotakin.
Ap
Siis sinä teit työsopimuksen kirjallisena ja työkkäri myönsi palkkatuen ja sitten olit jo töissä, ekasta palkasta haettiin sitä tukea, kun tuki peruttiin? Eihän sinun palkkaamiseesi oli myönnetty palkkatukea euroakaan ennen kuin työnantaja on saanut palkkatukipäätöksen ja se huomataan perua vasta sitten, kun ensimmäinen tuki tulisi maksuun.
Tosin en voi uskoa, että palkkatukiyksikössä ei osattaisi laskea työttömyysjaksojesi pituutta jo ennen tuen myöntämistä.
Usko pois. Ei osattu laskea siellä työkkärissä. Sitähän tässä on ihmetelty. En jaksaisi näin typerää provoa kirjoittaa. Paitsi että palkkatukipäätöstä ei tehty kirjallisena. Työkkärin omaohjaajani vain sanoi niin. Sataprosenttisen varmasti. Sitten etsinkin jo työpaikan.
Minulla on samanlaisia kokemuksia tästä palkkatukiasiasta. Ihmeellistä juupas eipäs sekoilua koko ajan, että en enää tiedä olenko oikeutettu tukeen vai en ja mikä on tukiprosentti.
Mistä tiedät että "Satut olemaan vain vähän aikaa työttömänä?" Edesottamuksesi ja pilvilinnasi eivät tue tätä.