Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenen vastuu mielestänne on tällainen työkkärin mokaus?

Vierailija
16.05.2023 |

Minulle luvattiin 7 kuukauden palkkatukioikeus työkkäristä. Ja sainkin sen avulla mukavan työpaikan, ja palkka olisi minun mittappuullani hyvä. Sovin jo siis työpaikan johtajan kanssa työstä, ja olimme molemmat innoissamme. Lomatkin jo sovittiin.

Nyt työkkäristä soitettiin että virkailijalle on tullut laskuvirhe, minulla ei olekaan palkkatukioikeutta. Pahoittelivat kovasti. Mutta jäin miettimään, eikö työkkärin pitäisi ottaa joku vastuu asiasta. Ehdin jo tilata ulkomaanmatkan lennotkin. Jotka nyt täytyy ilmeisesti perua.

Kommentit (147)

Vierailija
81/147 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vielä pakkko kysyä. Ketä te ilkeilijät oikein olette? Helsinkiläisiä? Ammattikoululaisia? Tiedän että tuo kuulostaa ilkeältä. Mutta haluaisin vain ymmärtää. Itselläni suuret suunnitelmat tulevaisuuden suhteen. Haluaisin olla sekä kirjailija että näyttelijä. Nyt vain satun olemaan vähän aikaa työttömänä. Se ei muuta tätä kysymystä. Eikö työkkärin pitäisi ottaa jokin vastuu?

Ap

Jos ja kun kysyt ap mielipidettä asiastasi niin miksi ihmeessä et pysy asiassa vaan eksyt nolosti sivuraiteille?

Mistä tiedät että "Satut olemaan vain vähän aikaa työttömänä?" Edesottamuksesi ja pilvilinnasi eivät tue tätä.

Vierailija
82/147 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoitko (toivotaan toivotaan unelmavaluutalla;) ulkomaanmatkan lennotkin samalla kun kiireellä tilasit? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/147 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkatukiprosenttini on 50 prossaa.

Ei minua työkkärin asiakkaana kiinnosta tiimit, vaan se että virkailija sanoi minulle. " Sinulla on oikeus palkkatukeen, nyt _vain_ reippaasti _palkkatukipaikkoja_ hakemaan

Ymmärrän, ettei tämä ole maata kaatava asia. Ukrainassa on sota, ja lapsia kuolee siellä. Sitä en ymmärrä, miksi joku teistä ei voi kompata minua edes vähän

Ap

Auktoriteettiusko romukoppaan ja turha komppi pihalle kun se ei muuta mitään ja sillä et siksi tee mitään.

Vierailija
84/147 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lässähti jo alusta alkaen löysä provo.

Vierailija
85/147 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuhdetta ei saa aloittaa, jos haluaa palkkatuen, ennen kuin virallinen päätös tuesta on tehty. Sanotaan selvästi ohjeissa. Kaikki työnantajat eivät edes saa palkkatukityöhön työllistää, esim. jos on verovelkaa. Aloititko työn ennen päätöstä?

Vierailija
86/147 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös palkkatukitemppuilun tarkoitus on saada toistaitoinen/vajaakykyinen työntekijä normipalkkatyöhön.

Vierailija
87/147 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oman virkailijan sanoma määrä ja kesto on aina arvio. Totuus paljastuu vasta kun työnantaja hakee sitä. Voi olla ettei työnantaja saa sitä ja sitähän ne ei sulle voi kertoa, että mikä se syy oli.

Näin mä sen ymmärsin, kun sain sen mahdollisuuden. Pääsin lopulta töihin ilman sitä.

Vierailija
88/147 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne lennot pitäisi perua kun aikaa nyt sitten ainakin riittää?

Vierailija
89/147 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri jos jotenkin mokaa, niin koskaan ei tule mitään seuraamuksia työkkärille. Mutta jos työtön mokaa jotenkin niin seuraamuksia tulee satavarmasti.

Vierailija
90/147 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto mitä porukkaa täällä palstalla on. Köyhät kyykkyyn ja naiset keittiöön. Hävetkää. Olette oksettavia.

Vierailija
91/147 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se palkkatuki pidä hakea ennen työsopimuksen tekoa. Meilläpäin hakemuksen käsittely kestää kuulemma n. 2 viikkoa.

Vierailija
92/147 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto mitä porukkaa täällä palstalla on. Köyhät kyykkyyn ja naiset keittiöön. Hävetkää. Olette oksettavia.

Turhaa huutelua tyhjästä nyhjäistyillä katteettomilla syytöksillä kun noin ei ole täällä missään rustattu.

Vierailija
93/147 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
94/147 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
95/147 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
96/147 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen laskuvirhe?

Vierailija
97/147 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskainen, illan viimeinen provo, oli tää ap:n selostus.

Vierailija
98/147 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskainen, illan viimeinen provo, oli tää ap:n selostus.

Provoajan on tiedettävä provoamastaan aiheesta edes saman verran kuin muut perttipirkkoperuspersoonat tai käy näin nolosti.

Vierailija
99/147 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No valitettavasti vasta ennen kuin sinulla on työsopimus allekirjoitettuna mikään ei ole varmaa.

Vierailija
100/147 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo matkajuttu ei ollut jutussani pääpointti, se oli vain sivukaneetti. Mutta olen muuten pöyristynyt että tällaisia virheitä voi sattua. Tai siis virheitähän voi aina sattua, mutta että en saa minkäänlaista korvausta tai ehkäpä virallista anteeksipyyntöä työkkärin johtajalta. Jotakin. En minä tiedä. Jotakin. 

Ap

Siis sinä teit työsopimuksen kirjallisena ja työkkäri myönsi palkkatuen ja sitten olit jo töissä, ekasta palkasta haettiin sitä tukea, kun tuki peruttiin? Eihän sinun palkkaamiseesi oli myönnetty palkkatukea euroakaan ennen kuin työnantaja on saanut palkkatukipäätöksen ja se huomataan perua vasta sitten, kun ensimmäinen tuki tulisi maksuun.

Tosin en voi uskoa, että palkkatukiyksikössä ei osattaisi laskea työttömyysjaksojesi pituutta jo ennen tuen myöntämistä.

Usko pois. Ei osattu laskea siellä työkkärissä. Sitähän tässä on ihmetelty. En jaksaisi näin typerää provoa kirjoittaa. Paitsi että palkkatukipäätöstä ei tehty kirjallisena. Työkkärin omaohjaajani vain sanoi niin. Sataprosenttisen varmasti. Sitten etsinkin jo työpaikan. 

Minulla on samanlaisia kokemuksia tästä palkkatukiasiasta. Ihmeellistä juupas eipäs sekoilua koko ajan, että en enää tiedä olenko oikeutettu tukeen vai en ja mikä on tukiprosentti.