Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenen vastuu mielestänne on tällainen työkkärin mokaus?

Vierailija
16.05.2023 |

Minulle luvattiin 7 kuukauden palkkatukioikeus työkkäristä. Ja sainkin sen avulla mukavan työpaikan, ja palkka olisi minun mittappuullani hyvä. Sovin jo siis työpaikan johtajan kanssa työstä, ja olimme molemmat innoissamme. Lomatkin jo sovittiin.

Nyt työkkäristä soitettiin että virkailijalle on tullut laskuvirhe, minulla ei olekaan palkkatukioikeutta. Pahoittelivat kovasti. Mutta jäin miettimään, eikö työkkärin pitäisi ottaa joku vastuu asiasta. Ehdin jo tilata ulkomaanmatkan lennotkin. Jotka nyt täytyy ilmeisesti perua.

Kommentit (147)

Vierailija
61/147 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko ja kannattaako lyödä maahan ihmistä, joka halusi toiveikkaasti katsoa lähitulevaisuuteen ja hiukan yrittää nauttia elämästä kaiken sen skeidan jälkeen, mitä nykyään työttömänä joutuu kokemaan tässä tuhoon vievessä työvoimapulassa? 

Aina voi viisastella ja heristää sormea, kun uskalsi mennä tekemään jotain kivaa nuolaisemalla ennen kuin tipahti. Itse en halua; Tässä maassa on ilkeyttä ja kateudenilkeyttä aivan tarpeeksi muutenkin.

Toivon, että sinä ja lapsesi saatte unelmamatkanne - tapahtui se sitten tänä tai ensi

vuonna.

Voi kiitos! Kaikkea hyvää sinulle Kaunis sielu!

Ap

Kun vastaa itselleen niin voi hyvällä todennäköisyydellä saada toivomaansa kaunissieluista tyhjänlässytystä.

Vierailija
62/147 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo matkajuttu ei ollut jutussani pääpointti, se oli vain sivukaneetti. Mutta olen muuten pöyristynyt että tällaisia virheitä voi sattua. Tai siis virheitähän voi aina sattua, mutta että en saa minkäänlaista korvausta tai ehkäpä virallista anteeksipyyntöä työkkärin johtajalta. Jotakin. En minä tiedä. Jotakin. 

Ap

Siis sinä teit työsopimuksen kirjallisena ja työkkäri myönsi palkkatuen ja sitten olit jo töissä, ekasta palkasta haettiin sitä tukea, kun tuki peruttiin? Eihän sinun palkkaamiseesi oli myönnetty palkkatukea euroakaan ennen kuin työnantaja on saanut palkkatukipäätöksen ja se huomataan perua vasta sitten, kun ensimmäinen tuki tulisi maksuun.

Tosin en voi uskoa, että palkkatukiyksikössä ei osattaisi laskea työttömyysjaksojesi pituutta jo ennen tuen myöntämistä.

Usko pois. Ei osattu laskea siellä työkkärissä. Sitähän tässä on ihmetelty. En jaksaisi näin typerää provoa kirjoittaa. Paitsi että palkkatukipäätöstä ei tehty kirjallisena. Työkkärin omaohjaajani vain sanoi niin. Sataprosenttisen varmasti. Sitten etsinkin jo työpaikan. 

No tämähän helpotti, mitään päätöstä ei ole, jos työnantaja ei ole palkkatukea edes hakenut. Mutta provona varsin soma.

Työnantaja haki päätöstä, mutta päätös oli kielteinen. Koska minulla ei ollut palkkatukioikeutta. Toisin kuin virkailija oli minulle sanonut. 

Ap

Äsken palkkatukipäätöstä ei tehty kirjallisena, nyt työnantaja jo päätöstä haki eli yritä ihmeessä päättää, mitä tapahtui. Kai työnantaja tiesi, että ei olisi saanut 50% palkkakuluistasi tukena, vaan paljon vähemmän?

Siis mitä? Kyllä työnantaja olisi saanut 50 prossaa. 

Työnantajahan ei tarvitse tuota tällä kertaa saavuttamatonta tukea jos ap menee töihin hyvällä 50% palkalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/147 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tuo palkkatuki on kirjattu työllistymissuunnitelmaan eli sinulla on siitä mustaa valkoisella. Työllistämistukiasiassa työnantaja sopii työvoimaviranomaisen kanssa tuen maksamisesta ja sopimuksen tekemisestä ennen kuin työsuhteesi alkaa. Eli et ole ollut töissä ennen kuin tuesta on sovittu osapuolten välillä.

Vierailija
64/147 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vastaa itselleen niin voi hyvällä todennäköisyydellä saada toivomaansa kaunissieluista tyhjänlässytystä.

Herra tietää, miksi edes haluaisit ajatella noin (lienee hyvin paha olo?), mutta ei, kyseessä ei ollut "itselleen vastaaminen". Niin mahdoton kuin tämä ajatus sinulle tuntuu olevan, löytyy jopa tällaisesta anonyymista pahanolondumppauspalstasta vielä ripaus sitä uhanalaiseksi käyvää ihmisyyttä.

Aurinkoinen kesä koittaa sinullekin :)

Vierailija
65/147 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko ja kannattaako lyödä maahan ihmistä, joka halusi toiveikkaasti katsoa lähitulevaisuuteen ja hiukan yrittää nauttia elämästä kaiken sen skeidan jälkeen, mitä nykyään työttömänä joutuu kokemaan tässä tuhoon vievessä työvoimapulassa? 

Aina voi viisastella ja heristää sormea, kun uskalsi mennä tekemään jotain kivaa nuolaisemalla ennen kuin tipahti. Itse en halua; Tässä maassa on ilkeyttä ja kateudenilkeyttä aivan tarpeeksi muutenkin.

Toivon, että sinä ja lapsesi saatte unelmamatkanne - tapahtui se sitten tänä tai ensi vuonna.

Sinänsä urheaa hyysäystä, mutta irrelevanttia lillukanvartta. Ap itse kysyi mielipiteitä ja saikin aivan asiallisia.

Eli miten ne vastaukset oli ihan asiallisia. Ymmärrän itse vastuuteni ja tyhmyyteni, mutta eikö työkkärin pitäisi saada palautetta tästä?

ap

Vierailija
66/147 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että sinä ja lapsesi saatte unelmamatkanne - tapahtui se sitten tänä tai ensi

vuonna.

En vastannut itselleni. Joku laittoi tuon viestin. 

Ap

Ap

Vierailija
67/147 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vuonna.

Ap

Ap

ap

Vierailija
68/147 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vielä pakkko kysyä. Ketä te ilkeilijät oikein olette? Helsinkiläisiä? Ammattikoululaisia? Tiedän että tuo kuulostaa ilkeältä. Mutta haluaisin vain ymmärtää. Itselläni suuret suunnitelmat tulevaisuuden suhteen. Haluaisin olla sekä kirjailija että näyttelijä. Nyt vain satun olemaan vähän aikaa työttömänä. Se ei muuta tätä kysymystä. Eikö työkkärin pitäisi ottaa jokin vastuu?

Ap

Vierailija
69/147 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeys tulee kaikenlaisissa muodoissa ja väreissä. Harva, joka sitä aseenaan käyttää ymmärtää edes, miksi se heistä kumpuaa. Harva myös enää uskaltaa aidosti unelmoida, eikä siinä olekaan mitään pahaa. Ikävä kyllä monet ovat murskanneet unelmansa ja haluavat murskata muidenkin unelmat. Työkkäri on eräänlainen kuolleiden unelmien symboli: Kliininen instituutio, johon sisään astujan on jätettävä sielunsa ulos, ja jossa sääntöjen & normien alistamat toteuttavat orjallisesti niiden tahtoa, joiden unelmat toteutuvat syömällä toisten haaveet.

Vierailija
70/147 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tarina kosahti tuohon ulkomaanlentojen tilaamiseen.

Vierailija
71/147 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan oikein, että ap:lla on suuria unelmia tulevaisuuden suhteen. Kun unelmana on olla kirjailija tai näyttelijä, siihen ei oikein istu palkkatukityöstä unelmointi. Oikeasti kannattaisi ryhtyä harrastamaan enemmän teatteria ja kirjoittamista.

Vierailija
72/147 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran realismia tarinaan, että "vähän aikaa" työttömänä ei anna oikeutta palkkatukeen ilman jotain erityisen painavaa syytä.

Ap on kova unelmoimaan, mutta kuten jo sanottu toisin sanoin, älä nylje karhua ennen kuin se on kaadettu. Yritä päästä vaikka oppisopimuskoulutukseen.

Vierailija
73/147 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 kk velttoilusoppari ja siihen lomia sovitaan. Ei hlvetti missä harhoissa porukat elää.

Alkaa oikeesti ymmärtää että pitää kysyä täältä et otatko sateenvarjon mukaan jos menet ulos ja sataa.

Vierailija
74/147 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herra tietää, miksi edes haluaisit ajatella noin (lienee hyvin paha olo?), mutta ei, kyseessä ei ollut "itselleen vastaaminen". Niin mahdoton kuin tämä ajatus sinulle tuntuu olevan, löytyy jopa tällaisesta anonyymista pahanolondumppauspalstasta vielä ripaus sitä uhanalaiseksi käyvää ihmisyyttä.

Aurinkoinen kesä koittaa sinullekin :)

Lässynlää. Miksi sinä haluat ajatella vastaajista (ohi aiheen!) ylipäätään jotain? Itse kysyit ja sinulle vastattiin. Ei ole yhtään paha olo, mutta voit toki halutessasi niin harhakuvitella. Anna palaute työkkäriin, täällä ei auta.

Vierailija
75/147 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että sinä ja lapsesi saatte unelmamatkanne - tapahtui se sitten tänä tai ensi vuonna.

Sinänsä urheaa hyysäystä, mutta irrelevanttia lillukanvartta. Ap itse kysyi mielipiteitä ja saikin aivan asiallisia.

Eli miten ne vastaukset oli ihan asiallisia. Ymmärrän itse vastuuteni ja tyhmyyteni, mutta eikö työkkärin pitäisi saada palautetta tästä?

ap

No vastaukset ovat asiallisia, koska ne ovat asiallisia, vaikka ei lähdetä mukaan hattarahuttu-unelmointiisi. Jos kerran "ymmärrät oman vastuusi ja tyhmyytesi" kun menet ostelemaan ja lupailemaan matkoja ennen kuin sinulla on (konkreettisesti) rahaa on oma syysi ja sepä ei siitä muuksi muutu vaikka kuinka syyllistäisit työkkäriä, tms. tahoa ja/tai kerjäisit kanssalässytystä. Työkkärin laskuvirheestä voit vielä antaa palautetta, mutta jos se jo pahoiteltiin sinulle ja tukitarveyritykselle niin siinä kai kaikki tällaisen pikkukämmin osalta?

Vierailija
77/147 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vielä pakkko kysyä. Ketä te ilkeilijät oikein olette? Helsinkiläisiä? Ammattikoululaisia? Tiedän että tuo kuulostaa ilkeältä. Mutta haluaisin vain ymmärtää. Itselläni suuret suunnitelmat tulevaisuuden suhteen. Haluaisin olla sekä kirjailija että näyttelijä. Nyt vain satun olemaan vähän aikaa työttömänä. Se ei muuta tätä kysymystä. Eikö työkkärin pitäisi ottaa jokin vastuu?

Ap

Vastuu mistä? Että sinulle on kerrottu palkkatukimahdollisuudesta?

Vierailija
78/147 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli käydä samanlailla. Ero oli vain siinä että piti odotella rahoja millä minut palkattaisiin. Olin jo siis koeajalla. Sitten ruvettiin jotain höpöttämään että jatkaisin koeajalla, enkä saisikaan oikeaa palkkaa. En suostunut siihen, vaan jäin kotiin. Pian tulikin soitto että saan mennä töihin, ja saan palkan. Työkkärivirkailija oli pistänyt tuulemaan

Vierailija
79/147 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos ja kun kysyt ap mielipidettä asiastasi niin miksi ihmeessä et pysy asiassa vaan eksyt nolosti sivuraiteille?

Vierailija
80/147 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännää tämä ihmisen kulutuskäyttäytyminen. Ei ole tullut edes palkkaa niin pitää jo päästä ulkomaille.

Jep jep.

En ole seitsemään vuoteen käynyt ulkomailla, mutta nyt lupasin lapsille Legolandin. 

Ap

Tyhmyydestä sakotetaan.