Kauanko kestää, että suhteessa on huonotkin puolet näytetty ja uskaltaa miettiä yhteen muuttoa?
Siinäpä se kysymys olikin. Kauanko odottaisit uusperheen perustamista yhteenmuuttaen suhteen alusta? Olemme tiiviisti yhdessä ja paljon nukumme saman katon alla.
Tuntuu vaan niin hyvälle ja oikealle tämä suhde ja lapset ovat sopeutuneet hyvin.
Kommentit (13)
2 v on yleisesti se aika kun ihminen lipsuu yrityksestä näyttää parhaat puolensa
Kannattaa muistaa, että kyse ei ole siitä, tuleeko suhteessa ongelmia vai ei. Varmasti tulee. Kyse on kyvykkyydestä ja osaamisesta ratkaista eteen tulevat ongelmat aikuismaisella tavalla. Jos jompikumpi tai molemmat on ihmiseksi kasvamisessa jämähtänyt viisivuotiaan kehitysasteelle, luvassa on haasteita.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että kyse ei ole siitä, tuleeko suhteessa ongelmia vai ei. Varmasti tulee. Kyse on kyvykkyydestä ja osaamisesta ratkaista eteen tulevat ongelmat aikuismaisella tavalla. Jos jompikumpi tai molemmat on ihmiseksi kasvamisessa jämähtänyt viisivuotiaan kehitysasteelle, luvassa on haasteita.
Tiedän ja on meillä ollutkin ongelmia. Ne tottakai kuuluu suhteeseen. Ja olemme ne pystyneet keskustelemalla selvittämään. Koska, itse olen sitä mieltä ettei asioista tarvitse riidellä, eikä ne ole toista vastaan hyökkäyksiä, vaan ne pyritään selvittämään yhdessä ja ottaa asiat asioina. Ei aina toki niin helppoa, mutta yrityksellä näin toimia on ainakin tähän asti saatu asiat selvitettyä.
Itseä vaan jännittää ajatus lainasta, jos talo ostetaan. Siinä on sitouduttu sitten hyvin pitkälti yhteen pitkäksi aikaa.
Vaikka, uskon että nyt mulla on puoliso, jonka kanssa vielä kiikkustuolissa katsellaan Suomi-sarjoja yhdessä.
Jollei uskalla luottaa, ei kannata sitoa itseään vakavaan hankkeeseen. En usko mitään rajoja on, jonka jälkeen vaikea perua, ja toinen näyttää huonot puolet.
Hyvä olla yhdessä, ole iloinen siitä.
Puolitoista vuottahan se euforia kestää ja sitten arki astuu kuvaan.
Ei sitä ulkopuolinen pysty sanomaan. Me seurustelimme vuoden, sitten löytyi mieleinen asunto, kihloihin ja naimisiin. Tästä on nyt 50 vuotta. Lapsia ei ollut, ne teimme itse.
Yhteen ei kannata muuttaa. Siitä alkaa liiton tuho. Omat asunnot ja suhde pysyy lopun iän.
Kyllä se vie useamman vuoden, että naamiot tippuu jos sellaisia on. Sanoisin, että noin 2-3 vuotta menee niin ihmiset yleensä paljastaa ikävän puolensa.
Moni näyttää todellisen luontonsa vasta, kun on miutettu yhteen. Tämä on fakta, riski piilee aina yhteenmuutossa. Tsemppiä päätökseen.
Ei kai tuohon mitään sääntöä ole. Joskus käy niin, että vasta yhteisen kodin ja talouden pyörittäminen paljastaa toisesta piirteitä, joita ei voi sietää.