Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenen vastuu mielestänne on tällainen työkkärin mokaus?

Vierailija
16.05.2023 |

Minulle luvattiin 7 kuukauden palkkatukioikeus työkkäristä. Ja sainkin sen avulla mukavan työpaikan, ja palkka olisi minun mittappuullani hyvä. Sovin jo siis työpaikan johtajan kanssa työstä, ja olimme molemmat innoissamme. Lomatkin jo sovittiin.

Nyt työkkäristä soitettiin että virkailijalle on tullut laskuvirhe, minulla ei olekaan palkkatukioikeutta. Pahoittelivat kovasti. Mutta jäin miettimään, eikö työkkärin pitäisi ottaa joku vastuu asiasta. Ehdin jo tilata ulkomaanmatkan lennotkin. Jotka nyt täytyy ilmeisesti perua.

Kommentit (147)

Vierailija
141/147 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin syyskuussa kysymyksen työkkäriin Oma asioinnin  kautta palkkatuki- ja velvoitetyömahdollisuuksistani. Sieltä soitettiin kohtuullisen ajan päästä mutta virkailija ei tiennyt vastausta kysymyksiini koska "oli ollut niin vähän aikaa täällä töissä". Lupasi ystävällisesti laittaa kysymykseni eteenpäin, sitten ei olekaan kahteen kuukauteen kuulunut mitään. 

Vierailija
142/147 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin syyskuussa kysymyksen työkkäriin Oma asioinnin  kautta palkkatuki- ja velvoitetyömahdollisuuksistani. Sieltä soitettiin kohtuullisen ajan päästä mutta virkailija ei tiennyt vastausta kysymyksiini koska "oli ollut niin vähän aikaa täällä töissä". Lupasi ystävällisesti laittaa kysymykseni eteenpäin, sitten ei olekaan kahteen kuukauteen kuulunut mitään. 

Mikä toimisto? Veikkaan Turku-Åbo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/147 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt oikein kyllä usko tätä ap:n kirjoitusta. Liian paljon asioita jotka on heti saman tien sovittu ja lupailtu lapsillekin tietty asia ja lennot ja kaikki osteltu ja kaikki iloisia, ei tuollaista tapahdu oikeasti. Ei niitä lentoja osteta kuin sitten vasta aikaisintaan ensimmäisestä tilistä.

Ja työkkäristä harvoin saa vääriä vastauksia tuollaisessa asiassa, kun ne palkkatukioikeudet on aika selkeitä juttuja, ja lähes kaikille samat säännöt jotka voi itsekin netistä tarkistaa. 

Kaipa ap itse tiesi että onko ollut edes lähemmäs vuoden työttömänä. Jos oli ollut vaikka puoli vuotta vasta, niin varmasti tiesi ettei palkkatukioikeutta vielä ole, 8kk kohdalla voi jo saada 30% tosin heinäkuussa muuttui laki niin alin on 50%.

Vierailija
144/147 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä toimisto? Veikkaan Turku-Åbo

Ei vaan Helsinki

Vierailija
145/147 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärillä ei ole vastuuta mistään. Vastuu on aina työttömillä.

Itse jouduin maksamaan 4000 € työvoimavirkailijan virheestä. Hän teki virheellisen päätöksen, jonka oikaiseminen oli erittäin hidasta ja vaikeaa. En olisi edes yrittänyt oikaista sitä virhettä jos olisin tiennyt paljonko se tulee maksamaan.

Ei ollut helppoa maksaa työttömyyspäinärahoista monen tuhannen euron yllättävää laskua. Kaikki piti maksaa takaisin bruttona, vaikka itse en sitä bruttoa koskaan saanut. "Sun pitää itse vaatia verottajalta oikaisua edelliseen verotukseen, me emme voi sitä tehdä." Kivoja nämä viranomaisten systeemit. Yhteydet verottajaan toimivat automaattisesti kaikissa muissa tapauksissa, mutta tämmöisessä joutuu tappelemaan verissä päin rahoistaan.

Vierailija
146/147 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittääkö tämä simppeli-ap sössöttää olevansa syyntakeeton tms. kyvytön kantamaan aikuisen vastuuta edes itsestään?

Vierailija
147/147 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei palkkatuella kannata hakea töitä. Itse en sitä enää mainosta, vaikka on siihen oikeus. Se ei kerrytä ansiosidonnaista jatkossa.