Finnair ei peri hintaa käsimatkatavatoista
Käsimatkatavaroita saa olla se yksi. Niinkuin tähänkin saakka, vaikkei sitä olekaan noudatettu. Nyt sitä aletaan vihdoin noudattaa, hienoa!
Jos yrittää ottaa enemmän käsimatkatavaroita, ne menevät ruumaan, eivätkä ole enää käsimatkatavaroita, vaan matkatavaroita. Mikä tässä on taas näin vaikea ymmärtää? Eli eivät käsimatkatavarat maksa!
Olen todella tyytyväinen tästä uudistuksesta. Joka kerran Finnairilla lentäessäni muut matkustajat tulevat koneeseen älyttömien pakaasien kanssa, joita sullovat, työntävät, runnovat sinne yläsäilytykseen ja takkini menee aina kurttuun jne. Nyt se loppuu, HYVÄ!
Kommentit (131)
Työmatkoilla kyllä tarviin sen normikokoisen lentolaukun ja missään hihnoilla jonottamiseen en tule aamun aikaa käyttämään.
--> En käytä enää Finnairia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lippuun sisältyy 1.6. alkaen vain penkin alle mahtuva kassi, ei muuta.
Perinteiset lentolaukut maksullisiksi. Ne voi ottaa kuitenkin koneeseen mukaan.
Ymmärsinkö oikein?
Perinteinen lentolaukku mahtuu istuimen alle. Isommat ruumaan.
Vuosia olenkin ihmetellyt niitä muuttokuormia, joita koneeseen raahataan.
Ei mahdu istuimen alle. Ylälokeroon mahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ongelmaa ei ollut silloin kun ruumaan sai ilmaiseksi laukun. Toivoisin, että lentoyhtiöt palaavat tähän niin matkustamossakin on väljempää.
Mutta eikö se ole järkevämpää, että jollei ruumaan menevää laukkua ole, niin lipun saa vähän halvemmalla? Nuo voi ajatella lisämaksuina, mutta toisaalta nyt ovat valinnaisia maksuja, jos ko palveluita tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Työmatkoilla kyllä tarviin sen normikokoisen lentolaukun ja missään hihnoilla jonottamiseen en tule aamun aikaa käyttämään.
Kannattaa varmaan ihan suosiolla vaan maksaa, jos sattuu muuten olemaan sopivin lento. Ei mulla ainakaan ole työmatkoilla aikaa välttämättä lähteä paljon ennen tai jälkeen suunnitellun ajan, enkä myöskään odottele ruumaan meneviä laukkuja. Ei se lisämaksu ole mulle ratkaiseva asia, jos lentoajat muuten natsaa parhaiten finnairilla.
Vierailija kirjoitti:
Eikös sen saa ottaa, mutta rahalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein?
Jatkossa voi mahtuakkin kun kaikki ei tunge hylkylle kolme kassia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein?
Jatkossa voi mahtuakkin kun kaikki ei tunge hylkylle kolme kassia.
Ja se on hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Minulla vaihtuu lentoyhtiö kokonaan. Olen jo aiemmin muutaman "syrjähypyn" toiselle lentoyhtiölle tehnyt, joten helppoa on jättää tämä rahastajayhtiö.
Päinvastoin, mä alan suosimaan vain Finskua kun ne laittaa nämä sherpat ruotuun.
Mikä pirun uudistus tuo on olevinaan? Käsimatkatavaroista ei ole ainakaan ennen peritty mitään, jos on peritty, se on se uudistus, josta sitten on ilmeisesti palattu normaaliin. Eri yktiöt muuten sallivat erisuuria käsimatkatavaroita, sekä painon että ulkomittojen mukaan. kannattaa ottaa selvää etukäteen.
Eikä ole syytä suosia yhtiöitä,jotka eivät noudata IATAn suosituksia ja sääntöjä esim korvauksista myöhästymisistä. Kun ajattelee ja arvioi, että yksi vrk ylimääräistä riittää palatakseen lomalta ajoissa töihin, eikä ole edes päässyt lähtöaseman lentokentältä lentämään, kun työt kotimaassa jo ovat alkaneet, ei riitä, että lehtoyhtiö pahoittelee mahdollisesti aiheutuvaa harmia, ja tarjoaa hyvitykseksi haaleaa kahvia ja edellispäivän smörgarin, ollaan pahasti hakoteillä ja kaivetaan kuoppaa omalle lentoyhtiölle.
Olen iloinen tästä uudistuksesta. Haluan mennä viimeisten joukossa koneeseen, mutta se tarkoitti usein sitä, että omalle pienelle laukulle ei löydy paikkaa, ja sitä sitten survotaan väkisin jalkatilaan. Maksan erittäin mielelläni paikan ylähyllyltä, kun tiedän että laukkuni tosiaan sitten mahtuu sinne.
Vierailija kirjoitti:
Ap on töissä Finnairin markkinoinnissa.
No enkä ole.
Mä vaan lennän pari kertaa vuodessa yhdellä määrätyllä Euroopan lennolla, lentänyt sitä reittiä parikyt vuotta, ja kyllä mua on alkanut rasittaa muiden matkustajien monien pakaasien survominen ja runnominen. Otan tämän uudistuksen ilolla vastaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joojoo, mutta periaatteesta en ryhdy maksamaan asiasta joka on ollut ilmainen ja on muilla yhtiöillä ilmainen jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Olen iloinen tästä uudistuksesta. Haluan mennä viimeisten joukossa koneeseen, mutta se tarkoitti usein sitä, että omalle pienelle laukulle ei löydy paikkaa, ja sitä sitten survotaan väkisin jalkatilaan. Maksan erittäin mielelläni paikan ylähyllyltä, kun tiedän että laukkuni tosiaan sitten mahtuu sinne.
Amen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen matkustanut pelkillä käsimatkatavaroilla kun en lyhyellä reissulla tarvitse enempää rojua. Mukana joko iso reppu tai rinkka ja pieni olkalaukku. Nytkö tuo reppu pitäisi laittaa ruumaan? Onpa vaivalloista lyhyen reissun takia.
Eli olet sellainen puoli omaisuutta mukana. Miksi et voi sitä isoa reppua tai rinkkaa laittaa ruumaan? Käsimatka on se dun pieni käsilaukkusi. Sä et varmaan tartte sieltä sun puolen hehtaarin matkakassistasi lennon aikana mitään?
Olen eri, mutta minulla on ollut mukana käsilaukku ja sellainen pienehkö urheilukassin tyylinen (ei sellanen miesten jäätävä hokikassi, vaan suuren käsilaukun kokoinen). Lennon aikana tarvitsen laukusta kirjan, villasukat, vesipullon, piilaritarpeet (käytän koneessa silmälaseja, koska piilarit kuivuvat, mutta maihin mennessä haluan vaihtaa piilarit päähän) ja vaihtokengät, jos matkustan talvella etelään. Nämä ei mahdu käsilaukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joojoo, mutta periaatteesta en ryhdy maksamaan asiasta joka on ollut ilmainen ja on muilla yhtiöillä ilmainen jatkossakin.
Minulle käy oikein hyvin että te jotka haluatte runnoidutte niihin intialaista junaa muistuttaviin koneisiin kanojen ja kapsäkkien kanssa ja me muut saadaan jatkossa matkustaa tilavasti. Tai sitten maksat sen kanasi mukaan raahamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla vaihtuu lentoyhtiö kokonaan. Olen jo aiemmin muutaman "syrjähypyn" toiselle lentoyhtiölle tehnyt, joten helppoa on jättää tämä rahastajayhtiö.
Häh? Ootko tähän asti lentoyhtiön perusteella ostanut lennot? Mä oon aina verrannut hintoja ja valinnut halvimman vaihtoehdon. Ihan sama mikä yhtiö.
Samma här, tarkka vertailu ja hinta ratkaisee. Finnair ei aina ole kallein ja sillä on suorat lennot reitillä jota tarvitsen.
Jatkossa kanta-asiakkaita kannustetaan ottamaan se lisämaksuton laukkunsa matkustamoon ruumalaukun sijaan eli enemmänhän siellä on sitten tavaraa hattuhyllyillä. Etu ennen = iso matkalaukku, etu jatkossa=pienehkö laukku+ lentolaukku.
Vierailija kirjoitti:
Siitäpä siitä. Finnair rimpuilee plussalla nipin napin, niin jotain pitää keksiä. Melko uusihan on tuo maksullinen istumapaikkakin.
Matkustin Finnairilla keskemmälle Eurooppaa. Ostin kupillisen kahvia (pika -sellaista), maksoi 2,50eur. Palasin samaisen yhtiön lennolla kahden viikon jälkeen kotimaahan, ostin taas kupillisen kahvia. Nyt hinta olikin 3,00eur. Aikamoinen korotus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihdoin tähän puututaan. Järkeville matkustajille mikään ei muutu. Ei syytä huoleen.
Päinvastoin.
Minulla ei koskaan ole muuta kuin se normaali yksi käsimatkatavara lentolaukku, jota ei enää sallita peruslipun hintaan.
Normaali käsimatkatavara lentolaukku on 55x40x23cm, joka on ollut Finnairin standardi tähän asti.
Kyse on täysin rahastuksesta.
Siitäpä siitä. Finnair rimpuilee plussalla nipin napin, niin jotain pitää keksiä. Melko uusihan on tuo maksullinen istumapaikkakin.
Anteeks mitä? Maksullinen istumapaikka? Pääseekö seisten halvemmalla?
Ja yhtä en tajunnut tästä uutisoinnista: miten naisten pieni käsilaukku, sellainen overshoulder jonne mahtuu passi, luottokortti ja kotiavain? Tääkö nyt lasketaan siksi ainoaksi sallittavaksi käsimatkatavaraksi?
Niin se vaan on, että jos tahtoo määrätyn istumapaikan esim. puolison vierestä, pitää siitä muutama kymppi ylimääräistä pulittaa.
Eivätkä vissiin hyväksy seisomapaikkoja.😜
Nopealla haulla netistä tuki paljon käsimatkatavaralaukkuja. Mutta ei yhtään niin ohutta kuin 15 cm.
Voi niitä toki olla, mutta harvinaista se on.
Mitähän Finnair ajatteli tässä muutakuin raha-ansaa?