Finnair ei peri hintaa käsimatkatavatoista
Käsimatkatavaroita saa olla se yksi. Niinkuin tähänkin saakka, vaikkei sitä olekaan noudatettu. Nyt sitä aletaan vihdoin noudattaa, hienoa!
Jos yrittää ottaa enemmän käsimatkatavaroita, ne menevät ruumaan, eivätkä ole enää käsimatkatavaroita, vaan matkatavaroita. Mikä tässä on taas näin vaikea ymmärtää? Eli eivät käsimatkatavarat maksa!
Olen todella tyytyväinen tästä uudistuksesta. Joka kerran Finnairilla lentäessäni muut matkustajat tulevat koneeseen älyttömien pakaasien kanssa, joita sullovat, työntävät, runnovat sinne yläsäilytykseen ja takkini menee aina kurttuun jne. Nyt se loppuu, HYVÄ!
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitäpä siitä. Finnair rimpuilee plussalla nipin napin, niin jotain pitää keksiä. Melko uusihan on tuo maksullinen istumapaikkakin.
Matkustin Finnairilla keskemmälle Eurooppaa. Ostin kupillisen kahvia (pika -sellaista), maksoi 2,50eur. Palasin samaisen yhtiön lennolla kahden viikon jälkeen kotimaahan, ostin taas kupillisen kahvia. Nyt hinta olikin 3,00eur. Aikamoinen korotus!
Ihmettä kyllä, mutta meille ne vielä kuukausi sitten tarjoilivat kahvia, vettä ja mustikkamehua ihan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä muitakin kuin Finnair. Tuotako pitäisi tukea. Oma valintani on Lufthansa.
Meikä taas haluaa tukea suomalaisuutta (tiettyyn rajaan asti) olipa sitten ruisleipää, juustoa tai lentomatkailua.
Montakohan työtöntä tulisi Finnairin konkasta?
Ekaksi tietysti lentoemot vaihdettaisi halvempiin.
Vierailija kirjoitti:
Minua viimeksi kyrsi aivan vtusti (3vko sitten kun tulin Italiasta) kun puolet porukasta roudaa repun ja sitten vielä matkalaukun matkustamoon. Nämä valopäät tunkeet kaikki sinne lokeroihin penkkien yläpuolelle, ja me joilla on "vain" sallittu yksi matkatavara poljetaan se penkin alle.
Hyvä Finnair! Sopisi myös muidenkin ottaa tästä mallia. Jos on niin persaukinen ettei voi ostaa ruumaan laukkuaan niin jääkööt kotiin.
M46
Minä valopää tulin 3 viikkoa sitten Lontoosta matkalaukun ja repun (personal item) kanssa, joka oli ihan sallittu yhdistelmä. Repun toki laitoin penkin alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitäpä siitä. Finnair rimpuilee plussalla nipin napin, niin jotain pitää keksiä. Melko uusihan on tuo maksullinen istumapaikkakin.
Matkustin Finnairilla keskemmälle Eurooppaa. Ostin kupillisen kahvia (pika -sellaista), maksoi 2,50eur. Palasin samaisen yhtiön lennolla kahden viikon jälkeen kotimaahan, ostin taas kupillisen kahvia. Nyt hinta olikin 3,00eur. Aikamoinen korotus!
Ihmettä kyllä, mutta meille ne vielä kuukausi sitten tarjoilivat kahvia, vettä ja mustikkamehua ihan ilmaiseksi.
Matkustin loppukuusta huhtikuu 2023. Kyllä silloinkin sai vettä ja mustikkamehua ilmaiseksi, mutta ihmettelin tuota kaffen hinnan korotusta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö minkä kokoinen käsimatkatava sallitaan uuden normaalin lipun (Superlight) hintaan sisältyvänä? Ette? Sitä arvelinkin.
Joku pikku laukku kooltaan vastaa reilua naisten käsilaukkua. Mahduttava istuinpenkin alle. 40 x 30 x 15 cm.
Mun kaikki käsimatkatavaralaukut ovat olleet tätä suurempia tähän asti lennoilla. Kuten muillakin matkustajilla, suurimmaksi osaksi.
Finnairin "lipunhintaan sisältyvää" laukkua ei siis ole juuri kenelläkään.
Heino "uudistus"?
Siksi uudistus tehtiinkin. Rahaa tulee tyhjästä.
Eniten v*tuttaa tuo kieroilu joillakin "superlight"-muutoksilla ym. tavararuuhkalla.
Sanokaa REHELLISESTI suoraan että haluatte halpalentoyhtiöiden malliselle rahastuksen tielle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustin loppukuusta huhtikuu 2023. Kyllä silloinkin sai vettä ja mustikkamehua ilmaiseksi, mutta ihmettelin tuota kaffen hinnan korotusta!
Olisiko niin, että jos asiakas tilaa kahvin erikseen, se on maksullinen? Pitkillä lennoilla vielä pari kertaa pitävät ilmaisen juomatarjoilun. Mut kaikki kallistuu, ei sille mitään mahda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko niin, että jos asiakas tilaa kahvin erikseen, se on maksullinen? Pitkillä lennoilla vielä pari kertaa pitävät ilmaisen juomatarjoilun. Mut kaikki kallistuu, ei sille mitään mahda.
Kahvia ei ole saanut ilmaiseksi vuosiin Finnairilla.
Aivan loistavaa. On ollut niin suuri vääryys, että vain ruumaan menevistä on pitänyt maksaa, kun suurin ongelma on matkustamoon vietävät tavararöykkiöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla vaihtuu lentoyhtiö kokonaan. Olen jo aiemmin muutaman "syrjähypyn" toiselle lentoyhtiölle tehnyt, joten helppoa on jättää tämä rahastajayhtiö.
Halpayhtiöillä ne vasta kalliit matkatavarat ovatkin! Alkuun näyttää niiiin edulliselta, mutta kun lisää ruumaan menevän + käsimatkatavaran, niin johan pompsahtaa. 😳
Tämä! Meni niiin hermot kun kokeilin ekaa kertaa Vuelingia. Lipun hinta tuplaantui kun otti siihen käsimatkatavaran ja ruumalaukun lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Aivan loistavaa. On ollut niin suuri vääryys, että vain ruumaan menevistä on pitänyt maksaa, kun suurin ongelma on matkustamoon vietävät tavararöykkiöt.
Todellakin. Parasta, tai pahinta, mitä olen nähnyt matkustamossa on olleet ikea-kassi (siis se iso sininen) ja joku 70 litrainen rinkka. Siinä on emot punnertaneet hiki hatussa ja siirrelleet jhätäpäissään mitat täyttäviä laukkuja hyllyiltä jalkotilaan, ettei jonun supersaverin tartte maksaa ylimääräistä ruumalaukustaan.
Siis mitä vattua!1?
Mitä se muuten maksaa, jos jatkossa haluaa sen hattuhyllylaukun mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Mitä se muuten maksaa, jos jatkossa haluaa sen hattuhyllylaukun mukaan?
Ei ne ole kertoneet.
Vierailija kirjoitti:
Olen matkustanut pelkillä käsimatkatavaroilla kun en lyhyellä reissulla tarvitse enempää rojua. Mukana joko iso reppu tai rinkka ja pieni olkalaukku. Nytkö tuo reppu pitäisi laittaa ruumaan? Onpa vaivalloista lyhyen reissun takia.
Miksi se iso reppu ja rinkka pitää roudata matkustamoon? Sinunlaistesi takia mun lentolaukku ei mahdu ylös vaan se p1itää survoa mun jalkatilaan.
Vierailija kirjoitti:
On muitakin lentoyhtiöitä. Miksi pitäisi lentää Finnairilla. Olen lentänyt British Airwaysilla ja tarjoilu on parempaa, eikä ole ylimääräisiä maksuja matkatavaroista. En tue finskiä. Muut hyvät ovat Lufthansa ja KML.
Maakunnista ei pääse.
Vierailija kirjoitti:
Työmatkoilla kyllä tarviin sen normikokoisen lentolaukun ja missään hihnoilla jonottamiseen en tule aamun aikaa käyttämään.
--> En käytä enää Finnairia.
Taidat lähteä Vantaalta. Minä taas maakuntakentältä, ei ole kovin vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö minkä kokoinen käsimatkatava sallitaan uuden normaalin lipun (Superlight) hintaan sisältyvänä? Ette? Sitä arvelinkin.
Joku pikku laukku kooltaan vastaa reilua naisten käsilaukkua. Mahduttava istuinpenkin alle. 40 x 30 x 15 cm.
Mun kaikki käsimatkatavaralaukut ovat olleet tätä suurempia tähän asti lennoilla. Kuten muillakin matkustajilla, suurimmaksi osaksi.
Finnairin "lipunhintaan sisältyvää" laukkua ei siis ole juuri kenelläkään.
Heino "uudistus"?
Siksi uudistus tehtiinkin. Rahaa tulee tyhjästä.
Eniten v*tuttaa tuo kieroilu joillakin "superlight"-muutoksilla ym. tavararuuhkalla.
Sanokaa REHELLISESTI suoraan että haluatte halpalentoyhtiöiden malliselle rahastuksen tielle.
Halpalentoyhtiö Finnair . Muuten oikein, paitsi ei halpa. Mutta tekeytyy halvaksi. Halventaa itsensä tämmöisillä kikkailuilla.
Sen hyväksyn ilomielin, että sallitaan vain yksi käsimatkatavara. Siinä taas mielestäni mennään metsään, että sen yhden käsimatkatavaran on oltava noin älyttömän pienikokoinen. Miksi ei sitä normaalia 56x45x25cm?
Itselleni tämä on selvä heikennys. Matkustan useamman kerran vuodessa lyhyeksi ajaksi tyttäreni luo toiseen EU-maahan, ja yleensä en ole mitään ruumalaukkua ottanut mukaan ajansäästön vuoksi ja siksi, että en tarvitse niin paljon tavaraa. Nyt on sitten käytännössä maksettava siitä, minkä aiemmin sai veloituksetta, eli tuon ison matkustamolaukun. Ei mikään palvelun parannus tämä!
Vierailija kirjoitti:
Tämähän vaikuttaa myös siihen, että ihmiset eivät ostakaan kentältä niin paljon tuliaisia.
Luulisi lentoasemien vastustavan tlaista muutosta.
Jep. Sinne läppärilaukkuun ei paljon mitään mahdu, ja läppäri pakko ottaa käsimatkatavaroihin (ihan firmankin säädösten mukaan pidettävä mukana itsellä). Mitään tuliaisia ei siis voi ostella kentiltä enää.
https://www.amazon.de/Aerolite-verbessert-Reisetasche-Handgep%C3%A4ck-F…
Tällaisen saa jatkossa ottaa ilmaiseksi mukaan. Ei kyllä tosiaan ole paljon tilaa matkatavaroille, mutta ehkä tuohon muutaman päivän matkatavarat saa sullottua, jos ei läppäriä, kirjaa yms. ylimääräistä ota mukaan.
Ei kannata juoda koneessa kuin pullotettuja nesteitä. Vesi, kahvi, tee yms. tehdään siihen koneen saastaisen vesitankin veteen. Saat vain vatsataudin jo menomatkalla.