Finnair ei peri hintaa käsimatkatavatoista
Käsimatkatavaroita saa olla se yksi. Niinkuin tähänkin saakka, vaikkei sitä olekaan noudatettu. Nyt sitä aletaan vihdoin noudattaa, hienoa!
Jos yrittää ottaa enemmän käsimatkatavaroita, ne menevät ruumaan, eivätkä ole enää käsimatkatavaroita, vaan matkatavaroita. Mikä tässä on taas näin vaikea ymmärtää? Eli eivät käsimatkatavarat maksa!
Olen todella tyytyväinen tästä uudistuksesta. Joka kerran Finnairilla lentäessäni muut matkustajat tulevat koneeseen älyttömien pakaasien kanssa, joita sullovat, työntävät, runnovat sinne yläsäilytykseen ja takkini menee aina kurttuun jne. Nyt se loppuu, HYVÄ!
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudistus on todella tarpeen. Yhä hullummaksi menee se koneeseen otettavien tavaroiden määrä.
Niin, olisihan se voinut uudistaa niin, että hintaan tulee aina ruumaan menevä max. 23 kilon laukku. Ihan kuten ennen oli. Silloin ei ollut tätä koneen sisällä olevaa laukku ja takkirumbaa.
Seuraavaksi ihmiset täyttävät takin taskut ja reisitaskut.
Niin? Minulla on aina ollut taskussa tärkeät tavarat koska saattaa olla ettei sitä omaa laukkua saa hyllylle mihinkään lähelle kun siellä on jo jonkun muun kaksi kassillista rojua ja vetolaukku.
Vierailija kirjoitti:
Eli lisämaksusta saa edelleen roudata normaalin kokoisen käsimatkatavaran ja käsilaukun? Ok, mutta miten tätä aiotaan valvoa? En usko että henkilökunnalla on aikaa yksitellen tutkia kunkin asiakkaan lipputyyppi.
Halpalentofirmojen työntekijöillä on kyllä aikaa ja silmää havaita sääntöjen kiertäjät.
Esim. Ryan ja Wizz Air tsekkaavat lähtöselvityksessä tarkkaan, mitä pakaaseja on, ja vielä uudestaan portilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen matkustanut pelkillä käsimatkatavaroilla kun en lyhyellä reissulla tarvitse enempää rojua. Mukana joko iso reppu tai rinkka ja pieni olkalaukku. Nytkö tuo reppu pitäisi laittaa ruumaan? Onpa vaivalloista lyhyen reissun takia.
Eli olet sellainen puoli omaisuutta mukana. Miksi et voi sitä isoa reppua tai rinkkaa laittaa ruumaan? Käsimatka on se dun pieni käsilaukkusi. Sä et varmaan tartte sieltä sun puolen hehtaarin matkakassistasi lennon aikana mitään?
Siksi, koska me kaikki tiedämme kuinka kauan siinä saattaa mennä, että se laukku tulee sinne hihnalle, jos tulee. Sisällä oleva laukku ei matkalla katoa.
Varsinkin, jos on välilento.
Vierailija kirjoitti:
Vihdoin tähän puututaan. Järkeville matkustajille mikään ei muutu. Ei syytä huoleen.
Päinvastoin.
Minulla ei koskaan ole muuta kuin se normaali yksi käsimatkatavara lentolaukku, jota ei enää sallita peruslipun hintaan.
Normaali käsimatkatavara lentolaukku on 55x40x23cm, joka on ollut Finnairin standardi tähän asti.
Kyse on täysin rahastuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudistus on todella tarpeen. Yhä hullummaksi menee se koneeseen otettavien tavaroiden määrä.
Niin, olisihan se voinut uudistaa niin, että hintaan tulee aina ruumaan menevä max. 23 kilon laukku. Ihan kuten ennen oli. Silloin ei ollut tätä koneen sisällä olevaa laukku ja takkirumbaa.
Niin? Minulla on aina ollut taskussa tärkeät tavarat koska saattaa olla ettei sitä omaa laukkua saa hyllylle mihinkään lähelle kun siellä on jo jonkun muun kaksi kassillista rojua ja vetolaukku.
Niin, ilmaisen vaan ajatukseni siitä, että mitä enemmän lentoyhtiöt yrittävät suotsia asiaa, sitä enemmän ihmiset keksivät keinoja kiertää ne. Sinulla on ollut aina, kohta on myös kaikilla muillakin.
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on 15cm ohut matkalaukku? En ole ikinä nähnyt, ellei pientä asiakirjasalkkua sitten tälläiseksi lasketa.
Kohta niitä on myynnissä. Älä huolehdi. Mutta kuka ostaa enää mitään kentältä, jos ne tuotteet pitää saada siihen kassiin ja painon sisälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia edes tarvii raahata kaiken maailman roinaa ahtaisiin tiloihin?
Ruumaan menevistä matkatavaroista on kokemukseni mukaan niin paljon enemmän haittaa, hidastetta ja virheitä, että siksi otan mieluusti vain matkustamoon menevän lentolaukun, maksoi tai ei.
Jos minulla on myös iso matkalaukku ruumassa, silloin asialla ei ole niin suurta merkitystä. Joudun jonottamaan ja etsimään sen joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lippuun sisältyy 1.6. alkaen vain penkin alle mahtuva kassi, ei muuta.
Perinteiset lentolaukut maksullisiksi. Ne voi ottaa kuitenkin koneeseen mukaan.
Ymmärsinkö oikein?
Perinteinen lentolaukku mahtuu istuimen alle. Isommat ruumaan.
Vuosia olenkin ihmetellyt niitä muuttokuormia, joita koneeseen raahataan.
Ei ole annettujen mittojen mukainen.
Mikä ei ole? Vanha 15x30x40 lentolaukkuni, jossa on oikein Finnairin laatta kahvan alla on juuri sopiva. En puhu niistä peräkärryistä.
Miltä vuosituhannelta? Normaali lentolaukku on 55x 40 x 23 cm
Kyllä. Tätä käyttää paljon työnsä puolesta lentävät. Siihen mahtuu kaikki, läppäri, sukat ja hammasharja.
Ei ole ollut mikään ongelma ennen. Finnairilla on raha se ongelma. Sitä pitää yrittää saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lippuun sisältyy 1.6. alkaen vain penkin alle mahtuva kassi, ei muuta.
Perinteiset lentolaukut maksullisiksi. Ne voi ottaa kuitenkin koneeseen mukaan.
Ymmärsinkö oikein?
Ei riitä että mahtuu penkin alle, saa olla vain kaikkien rakastaman kånkenin kokoinen.
Jep, ei mene edes kaikki käsilaukut noihin hyväksyttyihin mittoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on 15cm ohut matkalaukku? En ole ikinä nähnyt, ellei pientä asiakirjasalkkua sitten tälläiseksi lasketa.
Kohta niitä on myynnissä. Älä huolehdi. Mutta kuka ostaa enää mitään kentältä, jos ne tuotteet pitää saada siihen kassiin ja painon sisälle?
Alkoholin osto ainakin loppuu tähän, se viskipullo ei mahdu nimittäin tuollaiseen laukkuun sitten millään ilveellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ilmaisen vaan ajatukseni siitä, että mitä enemmän lentoyhtiöt yrittävät suotsia asiaa, sitä enemmän ihmiset keksivät keinoja kiertää ne. Sinulla on ollut aina, kohta on myös kaikilla muillakin.
Kaikille muille se voi olla normaalia jatkossa mutta minä saatan päästä luopumaan tuosta. Minulla kun on aina vain se yksi kassi ollut mukana.
On muitakin lentoyhtiöitä. Miksi pitäisi lentää Finnairilla. Olen lentänyt British Airwaysilla ja tarjoilu on parempaa, eikä ole ylimääräisiä maksuja matkatavaroista. En tue finskiä. Muut hyvät ovat Lufthansa ja KML.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän lennoilla usein "kalastusliiviä". Sen taskuihin saa sen verran välttämättömiä varusteita, että ei isoa kapsekkiä tarvitse matkustamoon.
Matkustajan Punnitus matkatavaroineen on ainoa järkevä ja reilu tapa rahastaa.
Matkustusluokat:
Superlight
Lite
Normal/Classic
Chunky
BULKY
Ap on töissä Finnairin markkinoinnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihdoin tähän puututaan. Järkeville matkustajille mikään ei muutu. Ei syytä huoleen.
Päinvastoin.
Minulla ei koskaan ole muuta kuin se normaali yksi käsimatkatavara lentolaukku, jota ei enää sallita peruslipun hintaan.
Normaali käsimatkatavara lentolaukku on 55x40x23cm, joka on ollut Finnairin standardi tähän asti.
Kyse on täysin rahastuksesta.
Siitäpä siitä. Finnair rimpuilee plussalla nipin napin, niin jotain pitää keksiä. Melko uusihan on tuo maksullinen istumapaikkakin.
Jaa, no en sitten jatkossa lennä Finnairilla. Ei tää nyt mahdoton ongelma ole.
Vierailija kirjoitti:
Matkustajan Punnitus matkatavaroineen on ainoa järkevä ja reilu tapa rahastaa.
Matkustusluokat:
Superlight
Lite
Normal/Classic
Chunky
BULKY
Kannatan tätä matkustajien punnitusta!
T. Nainen 48 kg, pikkureppu 2kg = yht. 50kg
Ne paikat on eri kohdassa konetta kuin peruspaikka?